siis ihmetyttää kun laastarin vaihtopäivänä on voimattomuutta ja ahdistusta...
voiko hormonikorvaushoidon sivuoireena olla ahdistus
5
370
Vastaukset
- Anonyymi
No voi, jos vaikka pelottaa tulevaisuus, syöpäriski lisääntyy ja kuitenkin joutuu lopettamaan sen hoidon jossain vaiheessa.
- Anonyymi
Ei tarvitse olla mitään pelkojakaan. Kyllä hormoniasiat vaikuttavat myös psyykkisesti.
Vaihdevuosiaikanakin naisilla saattaa mielialat heitellä.
Eikös hormonilääkkeiden sivuvaikutuksenakin ole mainittu jotain sen suuntaista että voi aiheuttaa ahdistusta, masennusta, tms.
Hormonit vaikuttavat laajasti elimistön toimintoihin.
Jopa mieshormoni testosteronin heittelyt voivat aiheuttaa miehille esim. masennusta, siitä tuli kerran Akuutissa juttua. - Anonyymi
Minä sanoisin kyllä että päinvastoin, hormonihoito auttaa masennukseen. Ja jos estrogeenin eritys vähenee niin siitä se alakuloisuus tulee.
- Anonyymi
Tuolla facessa meillä on Menopaussi niminen ryhmä, josta saa vertaistukea. Tervetuloa!
- Anonyymi
Masennukseen varmasti estrogeeni auttaakin, ainakin jonkin verran.
Kuitenkin ahdistuneisuus ajoittain on hieman erilaista kuin pitkäkestoisempi masennus.
Ihmistä voi ahdistaa joskus eikä silti tarvitse kärsiä masennuksesta.
Ahdistus saattaa usein johtua vaikkapa vaan lievästä mielialan heittelystä.
Masennusta ja ahdistustakin esiintyy kovin epätasaisesti voimakkuudeltaan vaihdellen. Joillakin oireet voivat olla kovinkin vallitsevia ja jotkut pääsevät lievemmillä oireilla.
Estrogeenin heittelytkin saattavat aiheuttaa lievää ahdistusta mutta vähentää masennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212227- 671096
- 107980
- 46936
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70923Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54905KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.10868Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55868Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30858Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46799