Raamatussa ei kielletä kastamasta vaikka kymmenen kertaa

Anonyymi

Ihan varmasti myös niitä ihmisiä kestettiin myös uskovien kastella jotka olivat käyneet Johannes Kastajan syntisen kasteella.

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta. YKSI kaste tarkoittaa yhdenlainen kaste. Kuten on myös yhdenlainen ehtoollinen mitä nautitaan useita kertoja.

• Anonyymi

Yksi kaste on yksi kaste. Tekstissä esiintyy numeraali yksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kaste on yksi kaste. Tekstissä esiintyy numeraali yksi.

Minusta on väärin jos yrität estää uskovilta Raamatun mukaisen kasteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakaste on eksytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakaste on eksytystä.

Uudestikaste on eksytystä. Jos joku haluaa uudestaan mennä kasteelle niin aivan vapaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikaste on eksytystä. Jos joku haluaa uudestaan mennä kasteelle niin aivan vapaasti.

Raamattu vain sanoo että yksi kaste eikä asia miksikään muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu vain sanoo että yksi kaste eikä asia miksikään muutu.

Missä kohtaan niin sanotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakaste on pelkää silmänlumetta. Uskoon tulleet kastettiin Raamatussakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin.

• Anonyymi kirjoitti:

Johannes Katsastajan aikana ihmisiä kestettiin katsella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin.

Uudestikaste on pelkkää silmän lumetta. Raamatussa on yksi kaste. Uskoontulleet perhekuntineen kastettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei estä teitä kastamasta itseänne uudestaan vaikka joka ryyppyreissunne jälkeen, mutta kristittyjä te uudestikastajat ette ole, eikä Jumala Itse tunnusta kasteitanne. Ette ota vakavasti Jumalan sanaa. Teillä on omat, epäkristilliset oppinne.

Juutalaisuudessa on omat puhdistautumiskasteensa, joilla saattoi käydä monta kertaa, mutta kristillinen kaste ei ole tätä "lihan saastan pois ottamista" vaan Kristukseen kastamista.

Painukaa takaisin Helvetin-puolelle (helluntaifoorumi) mesoamasta täällä kristittyjä vastaan! Hus! Vade retro!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikaste on pelkkää silmän lumetta. Raamatussa on yksi kaste. Uskoontulleet perhekuntineen kastettiin.

Juuri niin. Eikä ketään kastettu uudestaan.

• Anonyymi

Ei vastasyntynyt lapsi ole syntinen, ei edes likainen, koska kätilöt pesevät vauvan jo heti syntymän jälkeen. Kaste on kulttuuriin liittyvä tapa, eli rituaali, ihmisten säätämä.

• Anonyymi

Ihminen on SYNTINEN vauvasta vaariin Raamatun mukaan. Saat toki olla eri mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on SYNTINEN vauvasta vaariin Raamatun mukaan. Saat toki olla eri mieltä.

Ei kaste tee kenestäkään synnitöntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kierre on tietysti loputon.
        Eikös se ole Raamatun mukaan sellaista, että isien synnit kostetaan aina 3-4 sukupolveen asti, siis eräänlainen kostoputki joka on loputon.

• Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

Ja kierre on tietysti loputon.
        Eikös se ole Raamatun mukaan sellaista, että isien synnit kostetaan aina 3-4 sukupolveen asti, siis eräänlainen kostoputki joka on loputon.

Ei ole, siellä ei ole sellaista putkea,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos olisikin, mitä se ihmisen jumalasuhteeseen vaiikuttaa jos otsaa kostutetaan, hei haloo missä on maalaisjärki !

jos se synti olis jokin kokkare otsassa se voisi hyvinkin irrota kosteupyyhinnällä, mutta se synti...!
        sekö lähtee vesitipalla...pöhkö pitää ihmisen olla joka moiseen uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos olisikin, mitä se ihmisen jumalasuhteeseen vaiikuttaa jos otsaa kostutetaan, hei haloo missä on maalaisjärki !

jos se synti olis jokin kokkare otsassa se voisi hyvinkin irrota kosteupyyhinnällä, mutta se synti...!
        sekö lähtee vesitipalla...pöhkö pitää ihmisen olla joka moiseen uskoo.

"anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

"Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi"

Synti ei lähde kasteessa, vaan kasteessas synnit saa anteeksi uskon kautta. Voisi papallakin olla sen veran sitä maalaisjärkeä että uskoo mitä Raamatussa sanotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme syntiinlangenneen ihmisrodun jälkeläisiä. Kissa synnyttää kissanpoikasia, tiesivät poikaset olevansa kissoja tai eivät. Hevonen synnyttää hevosenvarsoja. Omenapuu tuottaa omenoita, ei esim. päärynöitä. Aadamin ja Eevan syntiinlankeemus tuottaa ainoastaan syntiinlangennutta jälkikasvua. Syntiinlankeemus on olemus, ei tekoja. Synnin teot ovat itse pääsynnin, olemuksemme, perisynnin hedelmiä, eivät se itse perimmäinen synti.

Siksi syntiongelmaamme ei ratkaista poistamalla hedelmiä yksitellen puusta, nyt uskotellen, että kun hedelmiä / synnin tekoja ei näy, olisimme muka synnittömiä! Puu on edelleen "omenapuu" / perisynti.

Omina itsenämme olemme Jumalan edessä aina syntisinä. Nukkavieruina, keppikerjäläisinä, hattu kourassa ja likaisina. Jos yritämme peittää likaisuuttamme suttaamalla naamamme omilla teoillamme, esim. huulipunalla ja poskipunalla, laittamalla räikeitä tekohelmiä ryysyihimme, on se suoraansanoen rietas näky. Jumalakin säpsähtää.

Siksi meitä ei pelasta mikään muu kuin Jumalan armo. Kristus näyttää meille, räkä nenän alle kuivuneille, takkutukkaisille, reikäisiin takkeihin vaatetetuille, kaikenlaisen pahan tehneille Taivaan porttia sanoen, että tule tästä sisään. Minäkö? Mutku eihän minulla ole parempia vaatteita ja olen... tuota... tehnyt kaikenlaista pahaakin... ja... "Tule vain portista sisään, Minä olen portinvartija ja kutsun sinut sisälle, jos vain tahdot tulla. Täällä sinut pestään, saat minun lahjoittamani juhlavaatteet päällesi ja puhdasta hengenruokaa mahan täydeltä."

Tätä kutsutaan Jumalan armoksi. ✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

"Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi"

Synti ei lähde kasteessa, vaan kasteessas synnit saa anteeksi uskon kautta. Voisi papallakin olla sen veran sitä maalaisjärkeä että uskoo mitä Raamatussa sanotaan.

Niin voisitko luetella muutaman mahdollisen synnin joita se pikkuvauva on mennyt tekemään, ihmiseksi syntymisen lisäksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olemme syntiinlangenneen ihmisrodun jälkeläisiä. Kissa synnyttää kissanpoikasia, tiesivät poikaset olevansa kissoja tai eivät. Hevonen synnyttää hevosenvarsoja. Omenapuu tuottaa omenoita, ei esim. päärynöitä. Aadamin ja Eevan syntiinlankeemus tuottaa ainoastaan syntiinlangennutta jälkikasvua. Syntiinlankeemus on olemus, ei tekoja. Synnin teot ovat itse pääsynnin, olemuksemme, perisynnin hedelmiä, eivät se itse perimmäinen synti.

Siksi syntiongelmaamme ei ratkaista poistamalla hedelmiä yksitellen puusta, nyt uskotellen, että kun hedelmiä / synnin tekoja ei näy, olisimme muka synnittömiä! Puu on edelleen "omenapuu" / perisynti.

Omina itsenämme olemme Jumalan edessä aina syntisinä. Nukkavieruina, keppikerjäläisinä, hattu kourassa ja likaisina. Jos yritämme peittää likaisuuttamme suttaamalla naamamme omilla teoillamme, esim. huulipunalla ja poskipunalla, laittamalla räikeitä tekohelmiä ryysyihimme, on se suoraansanoen rietas näky. Jumalakin säpsähtää.

Siksi meitä ei pelasta mikään muu kuin Jumalan armo. Kristus näyttää meille, räkä nenän alle kuivuneille, takkutukkaisille, reikäisiin takkeihin vaatetetuille, kaikenlaisen pahan tehneille Taivaan porttia sanoen, että tule tästä sisään. Minäkö? Mutku eihän minulla ole parempia vaatteita ja olen... tuota... tehnyt kaikenlaista pahaakin... ja... "Tule vain portista sisään, Minä olen portinvartija ja kutsun sinut sisälle, jos vain tahdot tulla. Täällä sinut pestään, saat minun lahjoittamani juhlavaatteet päällesi ja puhdasta hengenruokaa mahan täydeltä."

Tätä kutsutaan Jumalan armoksi. ✨

Hetkinen, missä siis pestään se räkänokka se jäi vähänepäselväksi !?

ettäkö ensin mennään taivaan portissa räkänokkana ja siellä sitten pestään niinkö?

Minun Raamatussani on aivan toisenlainen ilmoitus asiasta, mutta kerro lisää?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hetkinen, missä siis pestään se räkänokka se jäi vähänepäselväksi !?

ettäkö ensin mennään taivaan portissa räkänokkana ja siellä sitten pestään niinkö?

Minun Raamatussani on aivan toisenlainen ilmoitus asiasta, mutta kerro lisää?!

Lupas kääkkä ihan auhassa mitä sulle kirjoitettiin. Äläkä enää tee itestäs naurunalasta puhumalla syntymisen synnistä.

Minun Raamatussa on juui se ilmoitus että ihminen on syntinen ja tarvitse Kristusta. Sinulla on sitten joku toinen Raamattu

• Lapsikatse pelastaa.

• Anonyymi

Luterilaisen opin mukaan lapsikaste yksin ei pelasta. Usko kaste / kaste usko. Kaste ja usko yhdessä pelastavat. Näissä yhdessä eläminen. "Olen armoliitossa." Pienen lapsen uskoa emme tiedä. Hänellä saattaa olla suurikin tietoisuus Taivaan Isästä ja enkeleistä. Tai sitten ei. Hänet kastetaan kristityksi hänen kristittyjen vanhempiensa tahdosta.

Kaste sisältää pelastuksen lahjan ja pieni lapsi on siinä Jumalan sylissä. Mutta Kristuksesta tietoiseksi tultuaan hänen on myös tunnustettava uskonsa. Tähän perustuu n. 15-vuotiaana tapahtuva konfirmaatio. Konfirmaatiossa lapsi itse hengessään vahvistaa kasteensa ja uskonsa, tai kieltää sen.

Virsi 307, Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Ecws-VY1cPQ

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen opin mukaan lapsikaste yksin ei pelasta. Usko kaste / kaste usko. Kaste ja usko yhdessä pelastavat. Näissä yhdessä eläminen. "Olen armoliitossa." Pienen lapsen uskoa emme tiedä. Hänellä saattaa olla suurikin tietoisuus Taivaan Isästä ja enkeleistä. Tai sitten ei. Hänet kastetaan kristityksi hänen kristittyjen vanhempiensa tahdosta.

Kaste sisältää pelastuksen lahjan ja pieni lapsi on siinä Jumalan sylissä. Mutta Kristuksesta tietoiseksi tultuaan hänen on myös tunnustettava uskonsa. Tähän perustuu n. 15-vuotiaana tapahtuva konfirmaatio. Konfirmaatiossa lapsi itse hengessään vahvistaa kasteensa ja uskonsa, tai kieltää sen.

Virsi 307, Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Ecws-VY1cPQ

No niin siinä se on kirkollinen mekanisoitu pelastus kerrottu!

vähän kuin moottoroitu yksikkö sodassa.

Raamatussa ei vain ole mitään joka vahvistaisi armoliitot ja konfirmoinnit kasteineen.

virsiä voi nätisti veisata kuka tahansa vaikka millainen venkula.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin siinä se on kirkollinen mekanisoitu pelastus kerrottu!

vähän kuin moottoroitu yksikkö sodassa.

Raamatussa ei vain ole mitään joka vahvistaisi armoliitot ja konfirmoinnit kasteineen.

virsiä voi nätisti veisata kuka tahansa vaikka millainen venkula.

Raamatussa on selvä ilmoitus että kaste on liitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on selvä ilmoitus että kaste on liitto.

Liiton voi aina solmia uudelleen tai uudistaa.

• Anonyymi

Helluntailaisuuden pääolemus on aina ollut, jo Lutherin ajan anabaptisteista alkaen: hyökätä kristinuskoa vastaan aloittamalla riita kasteista.

Tästä, tällaisista muka-kristityistä Raamattu kyllä varoittaa.

Luther sanoi heille jo tuolloin: "Meissä on eri henki." Se eri henki on selkeä edelleenkin.

Helluntailaisuus / anabaptismi on antikristillinen uususkonto, joka pyrkii vaikuttamaan, tuhoamaan kristinuskon sen sisältä päin.

Meillä ei ole samaa Herra. Me emme ole "saman Isän lapsia". Hellarithan tänä päivänä hyökkäävät jo avoimesti Jumalamme kolminaisuuttakin vastaan! Kieltävät Kristuksen jumaluuden. Heillä on siis eri Jumala kuin kristityillä.

Helluntailaisuus on vapaamuurareiden, joista osa Ku klux klanin täysivaltaisia jäseniä, joskus 1800-luvun lopuilla perustama uususkonto, koostettuna kaikista ja vielä uudemmistakin harhaopeista, jotka kristillinen Kirkko aikoinaan tuomitsi kadottaviksi. Juurikin areiolaisuus, kaiken perustus: pelagiolaisuus, joka kieltää Kristuksen herruuden ja väittää ihmisellä itsellä olevan vapaa tahto valita hyvä tai paha, ynnä paljon muita Kristuksen herruutta pilkkaavia harhoja.

Helluntailaisten puheet ovat ristiriitaisia. He puhuvat yhtä (valehtelevat eksyttääkseen kristittyjä puolellensa), mutta tarkkaan kuunnellen puheiden pinnan alta paljastuukin ihan toisenlaiset opit.

• Anonyymi

Sinulla on ongelma; hellarifobia.

• Anonyymi

Ei saa soffi rauhaa vanhoilla loppumetreilläänkään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on ongelma; hellarifobia.

Olen tuon uskonnon rankka uhri. En koe fobiaa heidän suhteensa. Kerron faktat ja ikäänkuin suomennan heidän valheensa, kuten heidät hyvin tunteva voi. Tunnen sen läpikotaisin, joidenkin kohdalla, etenkin sen entistä johtoportaikkoa myöten.

Enkä ole elämässäni loppumetreilläkään, kuten toinen hellari valehtelee, ellei sitten uhkaa henkeäni. Tätä tuo henkilö aika ajoin tekee, hellareiden omalla foorumilla. Hellareiden tapoihin kuuluu outata uhrinsa sekä puuttua sananvapauteemme eli häiritä sitä, kuten edellä voitte lukea. Tämä on fakta, ei fobia.

Muutamia vuosia sitten sain, yhdessä toisen henkilön kanssa hellareilta, jopa suoria tappouhkauksia. Olen säästänyt ne, ne ovat kyllä tallessa.

1. Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

2. On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

3. Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

4. Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan valtakunta.
        ~

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tuon uskonnon rankka uhri. En koe fobiaa heidän suhteensa. Kerron faktat ja ikäänkuin suomennan heidän valheensa, kuten heidät hyvin tunteva voi. Tunnen sen läpikotaisin, joidenkin kohdalla, etenkin sen entistä johtoportaikkoa myöten.

Enkä ole elämässäni loppumetreilläkään, kuten toinen hellari valehtelee, ellei sitten uhkaa henkeäni. Tätä tuo henkilö aika ajoin tekee, hellareiden omalla foorumilla. Hellareiden tapoihin kuuluu outata uhrinsa sekä puuttua sananvapauteemme eli häiritä sitä, kuten edellä voitte lukea. Tämä on fakta, ei fobia.

Muutamia vuosia sitten sain, yhdessä toisen henkilön kanssa hellareilta, jopa suoria tappouhkauksia. Olen säästänyt ne, ne ovat kyllä tallessa.

1. Jumala ompi linnamme
        ja vahva turva aivan,
        on miekkamme ja kilpemme
        ajalla vaaran, vaivan.
        Se vanha vainooja,
        kavala, kauhea,
        on kiivas, kiukkuinen
        ja julma, hirmuinen.
        Vain Herra hänet voittaa.

2. On turha oma voimamme
        vääryyden valtaa vastaan.
        Me turman vallat voitamme
        Herrassa ainoastaan.
        Hän, Kristus, kuningas,
        on voitonruhtinas,
        lyö joukot helvetin,
        ne tallaa jalkoihin
        ja voiton meille saattaa.

3. Jos täyttyisikin maailma
        nyt valheen enkeleistä,
        niin pimeys ei voittoa
        kuitenkaan saisi meistä.
        Ne olkoot raivoissaan
        ja syöskööt kiukkuaan.
        Nyt valheen vallat on
        jo saaneet tuomion.
        Ne yksi sana kaataa.

4. Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan valtakunta.
        ~

Sinä vaikutat henkilöltä joka ei näe mitään vikaa itsessään vaan syytät omasta heikkoudestasi muita,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä vaikutat henkilöltä joka ei näe mitään vikaa itsessään vaan syytät omasta heikkoudestasi muita,

Aamen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      3884
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      46
      3302
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2421
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2021
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1769
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1655
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1481
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1299
    9. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1247
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1224
    Aihe