Nonni päästömittaus kusi katsastuksessa. CO- ja HC-arvot liian korkeita niin joutokäynnillä kuin kierroksilla. Korjaamolla epäilivät kattia.. Oisko vinkkejä?? Niin ja auto oli 325 coupe vm94.
Päästömittaus
4
684
Vastaukset
- Autoilija
Katalysaattori on E36:ssa todella kaukana moottorista, joten autolla pitää ajaa reipas lenkki ja jollei muu auta niin kierrättää kunnolla vielä ennen mittausta paikallaan, jotta katalysaattori on tarpeeksi lämmin. Älä missään nimessä vielä investoi kallista kattia! Huomaa vielä, että jos sulla on tuplaulostulo pakoputkessa, toinen rööri pitää tukkia jollain rätillä tai vastaavalla ja analysaattorin letku laittaa toiseen putkeen. Muuten käy herkästi niin että lambda-arvo on liian suuri 2000 r/min mittauksessa.
- jamppa
Mulla sama ongelma pari vuotta sitten. Kattia epäilivät Laakkosella... Päästöt ok konttorilla,kun käy heittää motarilla lenkin suht kovilla kierroksilla ajaen ennen leimaa.
- jaska jokunen
jamppa kirjoitti:
Mulla sama ongelma pari vuotta sitten. Kattia epäilivät Laakkosella... Päästöt ok konttorilla,kun käy heittää motarilla lenkin suht kovilla kierroksilla ajaen ennen leimaa.
Minä joskus tappelin kats.konttorin kanssa asiasta, kun hylkäsivät useampia E36:a katsastuksessa päästöjen takia. Nyttemmin käyttävät täällä todella pitkään kierroksilla, että katti lämpenee kunnolla.
- Työmies
Jos ei ole tietoa koska tulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu niin vaihda ne.
Ennen katsastukseen menoa aja kone kuumaksi ja anna käydä vaikka parkkipaikalla niin että lämmöt on ok (mittari tasan kello 12:ssa, eli pystyssä).
Jos/kun vaihdat tulppia niin katso jokainen puola läpi ja varmista ettei läpilyönnin merkkejä ole havaittavissa (tummia kohtia). Jopa yhden sylinterin vajaa toiminta heittää arvoja todella paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842