Autistinen vai ei?

Anonyymi

Kävin kesällä työpaikan lääkärissä kun olen epäillyt ainakin kymmenisin vuotta, että saatan olla asperger eli nykyisin ilmeisesti luokitellaan autistiseksi. Ajatus ei ole pelkästään oma, vaan tätä on muutama vuosien varrella minulle vihjannut, mm. Vaimoni useaan otteeseen. Ikää on kohta 40 ja olen mies.

Tämä vuosi on ollut erityisen vaikea ja raskas töissä ja siksi ajattelin kysyä lekurin mielipidettä asiaa. Se passitti mut työpsykologille, joka kirjasi Kantaan että ei ihan täytä autismin vaatimuksia, mutta on vakavasti uupunut ja kohtalaisen masentunut. (Niihin ei tarjonnut mitään apua mikä vähän oli kanssa outoa...)

Jotenkin musta tuntuu, että se ei nyt ihan osannut arvioida oikein, ei se edes kysynyt aiheesta mitään perustietoja. Ilmeisesti teki päätelmänsä sen pohjalta, että olen pärjännyt elämässä näennäisesti hyvin ja olen vain nyt väsynyt. Se ei tarkoita ettenkö olisi joutunut ponnistelemaan ja paljon. Ja on mulla ollut paljon ongelmiakin, mutta olen sitten vain salannut ne muilta.

Mutta siis kysymys kuuluu: miten tästä voisi päästä eteenpäin? Varaanko terveyskeskuksesta ajan että haluan tutkituttaa itseni olenko autistinen. Vai tyssääkö homma siellä kun lukevat Kannasta ton työpsykologin veikkauksen?

Lähinnä haluisin varmuuden koska se helpottaisi tai selittäisi miksi en ikinä sovi joukkoon.

0

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
        Ikävä
        25
        3730
      2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
        Maailman menoa
        540
        2722
      3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
        Maailman menoa
        53
        2280
      4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
        Maailman menoa
        212
        2251
      5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
        Joensuu
        13
        1749
      6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
        Ikävä
        219
        1529
      7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
        Suomussalmi
        52
        1501
      8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
        Ikävä
        97
        1389
      9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
        Ikävä
        62
        1241
      10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
        Maailman menoa
        95
        1194
      Aihe