pidemmän aikaa kärsinyt kohtauksittain ilmenevästä poissaolevuuden tunteesta (olipas hassu ilmaisu, mutten oikein tiedä miten muuten sitä kuvailisin). Mulla tila tulee siis kohtauksittain, jotka kestävät tunnista yhteen viikkoon. "Kohtauksen" aikana minäkin olen täysin pihalla kaikesta: keskittyminen, ajattelu, muisti ja puhe takkuilevat, toimin täysin "automaattiohjauksella" (tosin häiriintyneellä sellaisella) ja aistini toimivat jotenkin vääristyneesti esim. kuulen paremmin naapurini puhelinkeskustelun kuin keskustelukumppanini puheen ja näen asiat jotenkin vääristyneesti. Mulla on tällöin todella outo ja eristäytynyt olo, ainakin ihmiset ympärilläni väittäävät että asiat ei ole näin... mutta en tiedä... olen kokeillut psyykelääkkeitä eivät vaikuta tilanteeseen mitenkään..
Kovia iskuja päähän saannut... mutta välillä tuntuu että kaikki on ok
1
81
Vastaukset
- Anonyymi
Tavallaan hassu mutta ihan yleisesti käytetty ilmaisu ja myös omalla kohdalla jossain määrin tuttu. Tietyntyyppisessä epilepsiassa on ainakin tuollaisia kohtauksia. Sen sijaan ne viikon mittaiset pätkät ehkä on enemmänkin neurotyypillistä uupumusta eli fatiikkia (fatique). Omalla kohdalla muisti, ajattelun ja puheen yhteispeli takkuaa toisinaan enemmän mutta ei ole noita aistivääristymiä. Osumaakin on nuppi saanut ja on neurologisia sekä hormonaalisia syitä oireisiin. Keskittyminen ja muu ajattelu toimii kyllä silloinkin. Tuo viimeinen virke ei sovi itselle. Psyykenlääkkeet ei tässä kyllä oikein sovi enkä ihmettele ellei auta, jos missään oikeasti auttavat.
Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238719Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3541717Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3011473- 3871412
- 791366
- 61305
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331080Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241046Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521012- 36978