Kovia iskuja päähän saannut... mutta välillä tuntuu että kaikki on ok

Anonyymi

pidemmän aikaa kärsinyt kohtauksittain ilmenevästä poissaolevuuden tunteesta (olipas hassu ilmaisu, mutten oikein tiedä miten muuten sitä kuvailisin). Mulla tila tulee siis kohtauksittain, jotka kestävät tunnista yhteen viikkoon. "Kohtauksen" aikana minäkin olen täysin pihalla kaikesta: keskittyminen, ajattelu, muisti ja puhe takkuilevat, toimin täysin "automaattiohjauksella" (tosin häiriintyneellä sellaisella) ja aistini toimivat jotenkin vääristyneesti esim. kuulen paremmin naapurini puhelinkeskustelun kuin keskustelukumppanini puheen ja näen asiat jotenkin vääristyneesti. Mulla on tällöin todella outo ja eristäytynyt olo, ainakin ihmiset ympärilläni väittäävät että asiat ei ole näin... mutta en tiedä... olen kokeillut psyykelääkkeitä eivät vaikuta tilanteeseen mitenkään..

1

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tavallaan hassu mutta ihan yleisesti käytetty ilmaisu ja myös omalla kohdalla jossain määrin tuttu. Tietyntyyppisessä epilepsiassa on ainakin tuollaisia kohtauksia. Sen sijaan ne viikon mittaiset pätkät ehkä on enemmänkin neurotyypillistä uupumusta eli fatiikkia (fatique). Omalla kohdalla muisti, ajattelun ja puheen yhteispeli takkuaa toisinaan enemmän mutta ei ole noita aistivääristymiä. Osumaakin on nuppi saanut ja on neurologisia sekä hormonaalisia syitä oireisiin. Keskittyminen ja muu ajattelu toimii kyllä silloinkin. Tuo viimeinen virke ei sovi itselle. Psyykenlääkkeet ei tässä kyllä oikein sovi enkä ihmettele ellei auta, jos missään oikeasti auttavat.

Monisairas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      2
      1625
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1587
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      229
      1104
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1068
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      909
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      846
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      817
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      815
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      47
      807
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      68
      777
    Aihe