Kireä esinahka

Anonyymi

Hei, täällä kirjoittelee 17 -vuotias poika. Mulla on kireä esinahka ja terska on tosi arka. Tämän takia en terskaan hirveämmin koskaan koske. Olen miettinyt, pitäisiköhän mennä ympärileikattavaksi? Voisiko se samalla vähentää terskan ärsytystä koskettaessa? Terskan päässä on myös kiinni jokin jänne (?) joka on kiinni esinahassa. Tämän takia en saa laskettua esinahkaa tarpeeksi alas. Esinahkaan ei itsessään satu, kun lasken sitä alemmas, mutta pelottaa, jos tämä "jänne" tai esinahka repeää. Olen myös kuullut, että jonkinlainen esinahan venytys voisi auttaa. En vain tiedä miten tuota kuuluis venytellä. Haluaisin myös tietää paljonko ympärileikkaus maksaa. Ja miten toisin asian ilmi hoitajalle / lääkärille.

10

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei
      Maallikon sanoin. Terska on esinahan suojassa, se on arka, kun se ei ole tottunut olemaan ilman esinahan suojaa. Tämän perusteella esinahan leikkaus ei tunnu järkevältä.
      Jänne siinä alapuolella kuuluu olla.
      Esinahkaa kannattaa vetää pois terskan päältä välillä, viimeistän tässä vaiheessa on hyvä opetella pesemään esinahan alta paljastettu terska ja sen kaula hyvin. Terska tottuu pikkuhiljaa ulkoiluun. Esinahkaa voi vedellä varovasti edestakaisin. Siihen voi kokeilla vauvaöljyä, niin liukuu paremmin ja voi vähentää terskan herkkyyttä.
      Varovaisin liikkein alussa, kyllä se siitä lähtee sujumaan, älä huoli.

• Anonyymi

Hei, kiitos vastauksesta! Luin myös, että Cortisonin voitelu esinahan päälle voisi auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, kiitos vastauksesta! Luin myös, että Cortisonin voitelu esinahan päälle voisi auttaa.

En ole kuullut kortisonista, eikös se ole enemmän ihottumavoide ja pitkäaikainen käyttö taitaa ohentaa ihoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuullut kortisonista, eikös se ole enemmän ihottumavoide ja pitkäaikainen käyttö taitaa ohentaa ihoa?

Okei, eihän noihin netissä lukeviin ohjeisiin voi aina luottaa. Kiitos kuitenkin vastuaksista! Pitää ottaa ohjeista oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, eihän noihin netissä lukeviin ohjeisiin voi aina luottaa. Kiitos kuitenkin vastuaksista! Pitää ottaa ohjeista oppia.

Kiitos, kun sain auttaa.

• Anonyymi

Ja se jänne repeä. Riittää, kun saat terskan näkyviin. Ei esinahka rullaudu sen enempää. Varovasti alussa ja totuttaudu vehkeeseesi.

• Anonyymi

Siis ei se jänne repeä.

• Anonyymi

Mulla kyllä nuorena repesi jänne irti terskasta kun työnsin kullia tyttöystävääni,mutta ei se ole haitannut parempi se vaan nyt on!

• Mulla sama homma öljyn tai perusvoiteen kanssa vetelin päälle ja pois arkuus vähentynyt nyt pidän terskan koko ajan näkyvillä

• Anonyymi

perus voide on ihan hyvä siihen, mutta minusta se herkkyys on hyvä säilyttää esinahan suojassa ,, silloin siitä nauttii paljon enemmän, rakastelusta meinaan,, minun on ainakin joka aamu pestävä hyvin sieltä altakin ja silloin ei tule mitään kutinaa sinne.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe