Hei, täällä kirjoittelee 17 -vuotias poika. Mulla on kireä esinahka ja terska on tosi arka. Tämän takia en terskaan hirveämmin koskaan koske. Olen miettinyt, pitäisiköhän mennä ympärileikattavaksi? Voisiko se samalla vähentää terskan ärsytystä koskettaessa? Terskan päässä on myös kiinni jokin jänne (?) joka on kiinni esinahassa. Tämän takia en saa laskettua esinahkaa tarpeeksi alas. Esinahkaan ei itsessään satu, kun lasken sitä alemmas, mutta pelottaa, jos tämä "jänne" tai esinahka repeää. Olen myös kuullut, että jonkinlainen esinahan venytys voisi auttaa. En vain tiedä miten tuota kuuluis venytellä. Haluaisin myös tietää paljonko ympärileikkaus maksaa. Ja miten toisin asian ilmi hoitajalle / lääkärille.
Kireä esinahka
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hei
Maallikon sanoin. Terska on esinahan suojassa, se on arka, kun se ei ole tottunut olemaan ilman esinahan suojaa. Tämän perusteella esinahan leikkaus ei tunnu järkevältä.
Jänne siinä alapuolella kuuluu olla.
Esinahkaa kannattaa vetää pois terskan päältä välillä, viimeistän tässä vaiheessa on hyvä opetella pesemään esinahan alta paljastettu terska ja sen kaula hyvin. Terska tottuu pikkuhiljaa ulkoiluun. Esinahkaa voi vedellä varovasti edestakaisin. Siihen voi kokeilla vauvaöljyä, niin liukuu paremmin ja voi vähentää terskan herkkyyttä.
Varovaisin liikkein alussa, kyllä se siitä lähtee sujumaan, älä huoli.- Anonyymi
Hei, kiitos vastauksesta! Luin myös, että Cortisonin voitelu esinahan päälle voisi auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, kiitos vastauksesta! Luin myös, että Cortisonin voitelu esinahan päälle voisi auttaa.
En ole kuullut kortisonista, eikös se ole enemmän ihottumavoide ja pitkäaikainen käyttö taitaa ohentaa ihoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut kortisonista, eikös se ole enemmän ihottumavoide ja pitkäaikainen käyttö taitaa ohentaa ihoa?
Okei, eihän noihin netissä lukeviin ohjeisiin voi aina luottaa. Kiitos kuitenkin vastuaksista! Pitää ottaa ohjeista oppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, eihän noihin netissä lukeviin ohjeisiin voi aina luottaa. Kiitos kuitenkin vastuaksista! Pitää ottaa ohjeista oppia.
Kiitos, kun sain auttaa.
- Anonyymi
Ja se jänne repeä. Riittää, kun saat terskan näkyviin. Ei esinahka rullaudu sen enempää. Varovasti alussa ja totuttaudu vehkeeseesi.
- Anonyymi
Siis ei se jänne repeä.
- Anonyymi
Mulla kyllä nuorena repesi jänne irti terskasta kun työnsin kullia tyttöystävääni,mutta ei se ole haitannut parempi se vaan nyt on!
Mulla sama homma öljyn tai perusvoiteen kanssa vetelin päälle ja pois arkuus vähentynyt nyt pidän terskan koko ajan näkyvillä
- Anonyymi
perus voide on ihan hyvä siihen, mutta minusta se herkkyys on hyvä säilyttää esinahan suojassa ,, silloin siitä nauttii paljon enemmän, rakastelusta meinaan,, minun on ainakin joka aamu pestävä hyvin sieltä altakin ja silloin ei tule mitään kutinaa sinne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934