Täällä käydään keskustelua stalkkauksesta, erityisesti "Mikey"n harjoittamasta.
Muutkin stalkkerit ja heidän uhrinsa tervetuloa pohtimaan stalkkauksen käsitettä, rajoja sekä miten se liittyy tunteisiin ja järkeen. Missä on raja?
-Mikey
Caravelle- stalkkeri
27
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Avasin tämän, jotta voimme selvittää missä on stalkkauksen ja anonyymin asiasta kertomisen raja. Voiko toiseen ihmiseen liittyvistä asioista puhua ollenkaan, riittääkö ettei paljasta nimeä, asuinpaikkaa ja tm. henkilötietoa, vai pitääkö olla kertomatta mitään ja puhua vain itsestään:
"Olen ihastunut/vihastunut henkilöön maapallolla. Hän elää, liikkuu eikä harrasta mitään erityistä. Onko muita kohtalotovereita?"
-Mikey- Anonyymi
Henkilö, joka kommentoi minulle stalkkauksesta toisessa ketjussa voisi osallistua. Voidaan jutella aiheesta ja muustakin, jos niin haluat. Sana on vapaa.
-Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilö, joka kommentoi minulle stalkkauksesta toisessa ketjussa voisi osallistua. Voidaan jutella aiheesta ja muustakin, jos niin haluat. Sana on vapaa.
-MikeyVieläkö luet kirjoituksiani "Motiivi / ego- kirjoittaja"?
Olen vuorokauden aikana käynyt melkoisen tunnepuolen myllyn läpi: kaikkea nolostumisesta, häpeästä, suuttumisesta ja itsensä hölmöksi tuntemisesta lopulta rauhoittumiseen. Itsepä kuvittelin ja oletin aivan liikaa, näinhän on käynyt aiemminkin.
Jos olet se joksi luulen, sinulla on kokemusta vastaavasta. Kerro tunnisteena vaikka etunimesi viimeinen kirjain.
Voisin haluta keskustella näistä jonkun tietävän kanssa, etten enää toistasi samaa virhettä. Kerran tai kaksi voin lyödä päätäni mäntyyn, mutten kolmatta. Se on jo emädorkan merkki...
- Mikey - Anonyymi
On tiedostettava, ettei voi oikeita kokonimiä laittaa palstalle. Nimen alkukirjaimia näkee päivittäin, jonka seurauksena moni omii itselleen itseään koskettavat sanat. Onko se tavallaan väärin, minusta ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tiedostettava, ettei voi oikeita kokonimiä laittaa palstalle. Nimen alkukirjaimia näkee päivittäin, jonka seurauksena moni omii itselleen itseään koskettavat sanat. Onko se tavallaan väärin, minusta ei.
Totta, ei oikeita nimiä juuri noiden "identiteettivarkaiden" vuoksi. Siksipä kaikkien pitäisi rekisteröidä nimimerkkinsä, jottei kukaan voi sitä kaapata itselleen. Toki siinä menettää ison osan anonyymiteetistä, koska ylläpito/ isoveli saa puhelinnumeron kautta selville liittymän haltijan.
Minä kysyinkin etunimen viimeistä kirjainta, poikkeuksena palstan yleisestä tavasta. Toki jos nicki on väännetty omasta nimestä ja kertoo oikean nimen viimeisen kirjaimen voi paljastaa koko nimen.
En pidä siitä, että joku omii toisen tekstiä omakseen. Jos lainaa, niin mainitsee siitä, jokaisella on oikeus omiin tuotoksiinsa, ilman varsinaista tekijänoikeuttakin. Keksikää itse jotain! Käyttäkää mielikuvitusta...
- Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, ei oikeita nimiä juuri noiden "identiteettivarkaiden" vuoksi. Siksipä kaikkien pitäisi rekisteröidä nimimerkkinsä, jottei kukaan voi sitä kaapata itselleen. Toki siinä menettää ison osan anonyymiteetistä, koska ylläpito/ isoveli saa puhelinnumeron kautta selville liittymän haltijan.
Minä kysyinkin etunimen viimeistä kirjainta, poikkeuksena palstan yleisestä tavasta. Toki jos nicki on väännetty omasta nimestä ja kertoo oikean nimen viimeisen kirjaimen voi paljastaa koko nimen.
En pidä siitä, että joku omii toisen tekstiä omakseen. Jos lainaa, niin mainitsee siitä, jokaisella on oikeus omiin tuotoksiinsa, ilman varsinaista tekijänoikeuttakin. Keksikää itse jotain! Käyttäkää mielikuvitusta...
- MikeyToisaalta kannatan rekkautumista, mutten rekkautuneiden kirjoittelua myös anoina. Keskustelut nykyisellään ovat lähinnä vitsi!
Luin ketjua - Mikey etc allekirjoituksin, ilmeisesti... käsialaasi? Koko ketjuko.
Haluat tietää viimeisen kirjaimen etunimestä. Se on arpapeliä. Voisit lisätä toisen tai kolmannen kirjaimen, jolloin saisit suuremman mahdollisuuden varmistukseen.
Aika varmaa tulisi olemaan ettei kukaan ilmoittautuisi.
Mielikuvituksesta ei ole puutetta, siksi ei tarvitse juurikaan YouTubea lainata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta kannatan rekkautumista, mutten rekkautuneiden kirjoittelua myös anoina. Keskustelut nykyisellään ovat lähinnä vitsi!
Luin ketjua - Mikey etc allekirjoituksin, ilmeisesti... käsialaasi? Koko ketjuko.
Haluat tietää viimeisen kirjaimen etunimestä. Se on arpapeliä. Voisit lisätä toisen tai kolmannen kirjaimen, jolloin saisit suuremman mahdollisuuden varmistukseen.
Aika varmaa tulisi olemaan ettei kukaan ilmoittautuisi.
Mielikuvituksesta ei ole puutetta, siksi ei tarvitse juurikaan YouTubea lainata.Ketju mihin viittaat on kaikessa positiivisuusessaan ja lopputulemaltaan hieman surullinen tapaus, mutta allekirjoitan yleensä kaikki omat kirjoitukseni. Muilta lainaamani merkitsen, jos vain voin.
Kuittaus selventää kuka viestii kenelle, ja vaikka nicki on vain nicki, on se jokin identiteetti pelkän anon sijaan. Tuo etunimen viimeinen kirjain on vain vaihtoehto tämän palstan M, S, T, ja pari muuta linjalle.
On nimittäin ikävä viestiä esim. tunteistaan, jos erehtyy henkilöstä.
- Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketju mihin viittaat on kaikessa positiivisuusessaan ja lopputulemaltaan hieman surullinen tapaus, mutta allekirjoitan yleensä kaikki omat kirjoitukseni. Muilta lainaamani merkitsen, jos vain voin.
Kuittaus selventää kuka viestii kenelle, ja vaikka nicki on vain nicki, on se jokin identiteetti pelkän anon sijaan. Tuo etunimen viimeinen kirjain on vain vaihtoehto tämän palstan M, S, T, ja pari muuta linjalle.
On nimittäin ikävä viestiä esim. tunteistaan, jos erehtyy henkilöstä.
- MikeyNiin, melankoolisuutta ketjussa on ainakin luettavissa elämään liittyvien muiden tunteiden lisäksi.
Ajattelehan, niin uskon, että tarkoittamallesi kirjoitetut kauniit tekstit ovat tärkeitä ja ainutlaatuisia. Järki jää selvästi jälkeen tunnepuolella.
Anot on helppo yksilöidä, juuri niinkuin olet toiminut.
Tunneihmisen ei ole helppo seilata somessa ja siksi suodatettava osa itseä nollatilaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, melankoolisuutta ketjussa on ainakin luettavissa elämään liittyvien muiden tunteiden lisäksi.
Ajattelehan, niin uskon, että tarkoittamallesi kirjoitetut kauniit tekstit ovat tärkeitä ja ainutlaatuisia. Järki jää selvästi jälkeen tunnepuolella.
Anot on helppo yksilöidä, juuri niinkuin olet toiminut.
Tunneihmisen ei ole helppo seilata somessa ja siksi suodatettava osa itseä nollatilaan.Tuossa tapauksessa päästin kyllä tunnepuolen ihan irti. Nyt jälkeenpäin lukiessa huomaan monia asioita, joista minun olisi pitänyt epäillä kohteen henkilöllisyyttä. En saanut kyllä siihen mitään apujakaan, vaikka joiltakin osin olisi pitänyt...
Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tapauksessa päästin kyllä tunnepuolen ihan irti. Nyt jälkeenpäin lukiessa huomaan monia asioita, joista minun olisi pitänyt epäillä kohteen henkilöllisyyttä. En saanut kyllä siihen mitään apujakaan, vaikka joiltakin osin olisi pitänyt...
MikeyMielestäni sinun ei tarvitse tuntea omantunnon kärvistelyä, eikä muutenkaan tunnepuolen mitään ongelmaa puoleen että toiseen.
Kuinka tunteesi ovat muuttaneet sinua, kun oivalsit ketjussasi stalkattavan?
Onko sillä tavallaan merkitystä, koska ollaan anoja lähes kaikki?
Koskettavat, halutut sanat haluaa jokainen tuntea sisimmässään juuri itselle tarkoitetun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni sinun ei tarvitse tuntea omantunnon kärvistelyä, eikä muutenkaan tunnepuolen mitään ongelmaa puoleen että toiseen.
Kuinka tunteesi ovat muuttaneet sinua, kun oivalsit ketjussasi stalkattavan?
Onko sillä tavallaan merkitystä, koska ollaan anoja lähes kaikki?
Koskettavat, halutut sanat haluaa jokainen tuntea sisimmässään juuri itselle tarkoitetun.Eipä ne muuttaneet mitenkään. Anoja ollaan lähes tulkoon, mutta tiedän että pari sivusta seuraajaa on melko suurella varmuudella tunnistanut minut. Noh, ainakin näkivät pilkahduksen sinne syvemmälle sieluun, jota yleensä meistä jokainen pyrkii suojaamaan.
-Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ne muuttaneet mitenkään. Anoja ollaan lähes tulkoon, mutta tiedän että pari sivusta seuraajaa on melko suurella varmuudella tunnistanut minut. Noh, ainakin näkivät pilkahduksen sinne syvemmälle sieluun, jota yleensä meistä jokainen pyrkii suojaamaan.
-MikeyTaitavat kadehtia piirteitä, mitä omaat. Ei kannata välittää tuon taivaallista tyypeistä, eli pää pystyyn ja ole oma itsesi jatkossakin.
Oltava itsesuojeluvaisto, vältettävä vääriä polkuja ja ihmisiä. Oletko valmis?
Vuosi vaihtuu... Hyvää Vuotta 2020. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitavat kadehtia piirteitä, mitä omaat. Ei kannata välittää tuon taivaallista tyypeistä, eli pää pystyyn ja ole oma itsesi jatkossakin.
Oltava itsesuojeluvaisto, vältettävä vääriä polkuja ja ihmisiä. Oletko valmis?
Vuosi vaihtuu... Hyvää Vuotta 2020.Valmiina ollaan. Täytyy vain muistaa hieman himmata, kun vauhtia pääsee kertymään liiaksi.
Hyvää Vuotta 2020!
-Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ne muuttaneet mitenkään. Anoja ollaan lähes tulkoon, mutta tiedän että pari sivusta seuraajaa on melko suurella varmuudella tunnistanut minut. Noh, ainakin näkivät pilkahduksen sinne syvemmälle sieluun, jota yleensä meistä jokainen pyrkii suojaamaan.
-MikeyPari sivusta seuraajaa S24???
Ok. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari sivusta seuraajaa S24???
Ok.Sivustaseuraajista pari voi tunnistaa. Lue ajatuksella ennen kommenointia...
Ja muille aamuyön kommentoijille tiedoksi: en ole hullu enkä oikeastaan edes stalkkeri. Vain välillä liian avoin ihminen, joka halusi täällä purkaa ajatuksiaan. Reilun kuukauden kokemuksella voin sanoa tämän olevan siihen väärä paikka. Harvassa ovat järkevät kommentoijat, joten lopetan kirjoitteluni tälle vuodelle tähän.
Ne jotka minut tunnistivat, tiedätte että vaikka välillä saatan mennä tunnepuolella ylikierroksille, en ole tarkoittanut stalkata, juoruta, laskelmoida tai kiusata ketään. En tällä nickillä, enkä muullakaan. Jos olen joitakin tunnereaktioita kuvannut, ovat ne minun omiani ja aidoiksi tuntemiani. Tapahtumat olen pyrkinyt kuvaamaan mahdollisimman yleisellä tasolla, etten paljasta liian yksilöiviä tietoja. Toki henkilö on voinut/ saa/ toivottavasti (riippuen aiheesta), tunnistaa itsensä, muut eivät 99% varmuudella.
Näillä saatesanoilla poistun avautumasta ja kirjoittamasta tältä palstalta.
Hyvää alkanutta uutta vuotta 2020 kaikille.
- Mikey
- Anonyymi
Enpä tiedä, en ole kokenut tuollaista. Ihmiset kertovat asioita, jotka koskettavat myös itseä ikään kuin vahingossa. (En ole tuo hklö, jota tarkoitit). Toisaalta kirjoittaja voi itse esiintyä tuollaisena uhrina halutessaan lisätä ketjuun draamaa, teitkö sinä niin? 😂
- Anonyymi
Kerroin ihan epäiltynä stalkkerina, en uhrautuvana feikkinä. Hankala puhua kohta mistään, kun aina joku voi pahoittaa mielensä.
Toki hienotunteisuus pitää säilyttää.
-Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerroin ihan epäiltynä stalkkerina, en uhrautuvana feikkinä. Hankala puhua kohta mistään, kun aina joku voi pahoittaa mielensä.
Toki hienotunteisuus pitää säilyttää.
-MikeyJa mitä teit, että stalkkeriksi syytettiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä teit, että stalkkeriksi syytettiin?
Mainitsin eräässä kirjoituksessa että "joukossa on joitakin, jotka saattavat tuntea asemansa uhatuksi." Vältin tahallisesti kertomatta mitä joukkoa tarkoitin.
Toki jos tunnistaa kirjoittajan, voi päätellä mihin joukkoon viittaa ja kuka/ketkä voi olla se joku/ jotkin. En tiedä muita syitä tuolle, voiko olla jonkun toisen kirjoitus, jota epäiltu minun tekstiksini? Joku toinen nicki esimerkkinä?
Mikey - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsin eräässä kirjoituksessa että "joukossa on joitakin, jotka saattavat tuntea asemansa uhatuksi." Vältin tahallisesti kertomatta mitä joukkoa tarkoitin.
Toki jos tunnistaa kirjoittajan, voi päätellä mihin joukkoon viittaa ja kuka/ketkä voi olla se joku/ jotkin. En tiedä muita syitä tuolle, voiko olla jonkun toisen kirjoitus, jota epäiltu minun tekstiksini? Joku toinen nicki esimerkkinä?
MikeyTuota tuskin voi sanoa stalkkaamiseksi. Tämä palsta on muutenkin täysin hourupalsta väärinkäsityksineen, sopii lähinnä teineille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota tuskin voi sanoa stalkkaamiseksi. Tämä palsta on muutenkin täysin hourupalsta väärinkäsityksineen, sopii lähinnä teineille.
En lähde kuitenkaan kyseenalaistamaan minulle kommentin kirjoittaneen ajatuksia. Epäilen, että hän on vain kokenut minun viitanneen häneen, tilanteessa joka on tuntunut erityisen kohdentavalta. Eikö niin, "Motiivi-/ ego- kirjoittaja"?
Tilanne määrittää lopulta sen mikä voi tuntua paljastavalta ja stalkkaamiselta. Päivän selvä toisen tietojen tahallinen levittely ja taivastelu on sitten jo törkeämpää, ja selkeämpi rike.
Mikey
- Anonyymi
Entäs jos tietää ihmistä asioita ilman että stalkkaa. Oletko miettinyt että toiset voivat puhua hengille. Minä esim en stalkkaa ketään mut joku aina kertoo minulle varsinkin jos henkilöä pitää varoa. 7 aisti 🤫
- Anonyymi
TUTKA-AUTO
TUOLLA ON PYÖREÄ PERUNA!!
?
https://www.youtube.com/watch?v=EtyVdC7E6Wo - Anonyymi
Onpa surullinen tää maailma. Ottaa nyt elämäntehtäväksi joku nyymipalsta. Triplafacepalm.
- Anonyymi
En ymmärtänyt mitä oikeastaan haettiin pohjimmiltaan. Stalkkauksesta ilmeisesti kyse? No sitähän tapahtuu varmasti kuin myös vääriä tunnistamisia ja johtopäätöksiä. Palstaan ei kannata juurikaan uhrata tunnemaailmaansa niin että alkaa elämään tämän kautta. Kannattaa pitää tietty etäisyys.
- Anonyymi
Kyseisen stalkkarin kannattaa todella pitää etäisyys.
- Anonyymi
Vaikuttaa tämä stalkkari paitsi idiootilta myös seinähullulta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475285Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141355
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41240No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26121981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877