Itse olen melko yksinäinen naispuolinen oman masennukseni kanssa ja tällä hetkellä sairaslomalla.Miten te muut saatte päivät kulumaan?onko teillä vertaistukea?
Masennusta sairastavat
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla ei ole ollut koskaan ongelmia ajan kulumisessa. Pikemminkin siinä, että saisin asiat hoidettua loppuun. On noloa ja häpeällistä, ettei jaksa ja pysty. Se eristää ihmisistä, sekä tutuista että tuntemattomista. Eli silloin, kun ihmisiä eniten tarvitsee, niitä on vähiten ympärillä.
Suomalainen mielenterveyshoito on pillereiden syöttämistä, eli on hämmästyttävää edes kuulla termiä vertaistuki. Lääketiede ei taida käsitettä tuntea. Itse en olisi edes elossa ilman paria hyvää ystävää. Kaikki "entisen elämän" ystävät katosivat, ja välit sukulaisiin viilenivät. Joitain ihmissuhteita jokainen kuitenkin tarvitsee.
Itselläni on useampi diagnoosi, ja lääkärin vastaisista ennusteista huolimatta sain eläkkeen, kun viimeisestä työsuhteesta oli kulunut 10 v. Vaikka elämän kriisiytymistä eläke ei estä, niin se luo kuitenkin jotain vakautta ja ennustettavuutta, eli helpottaa elämääni ja oloani. Mielenterveyskuntoutujien ryhmiin en ole osallistunut, mutta jonkin verran olen eläkeläisryhmissä, vaikka olen muita reilusti nuorempi. En pysyisi "tässä järjessäni", jos olisin yksin kotona. Eristäminen ja lääkitsemisen eivät ole hoitoa, kuntoutusta tai toimintakyvyn ylläpitoa. Siihen tarvitaan myös ihmisen omia pyrkimyksiä.
Hyväää vuotta 2020 sinulle! Muista iloita kaikesta hyvästä! Helposti ikävät asiat saavat ihmisen mielessä liiallisen painoarvon ja hyvät asiat unohtuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096556Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884191L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453509TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72891Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251501- 66918
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55903- 9889
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193868Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47849