Evouskonto kuolemassa

Anonyymi

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskiksen tyhjää, tarkoitushakuista höpötystä. Ei riitä kumoamaan tieteellistä teoriaa.

      Eikä Raamatun tarinoilla ole mitään merkitystä...

    • Anonyymi

      Ja ihan Reinikaisen asiantuntemukseen vedottiin taas kerran. Sanfordin väitteet ovat kohdanneet vahvaa tieteellistä kritiikkiä. Suurin osa "tutkimuksista", joihin hän kirjassaan vetoaa, on vertaisarvioimattomia ja julkaistu kreationistien alustoilla.
      Torpan sielunveljiä tuokin kirjoittaja. Mistä noita pellejä sikiää?

    • Anonyymi

      8 vuotta vanhaa juttua tuo Hyttisen höpinä. Perustuu Sanfordin kumottuihin horinoihin.

      • Anonyymi

        Sitähän kreationismi on pähkinänkuoressa. Vanhoja kumottuja väitteitä tuodaan aina uudestaan esille, jonka on alunperinkin pistänyt esille henkilöt joilla ei ole pätevyyttä asiaan. Onneksi koulutus parantuu jatkuvasti, eivätkä tälläiset enää vetoa nuoriin.

        En ole itse nähnyt yhtäkään evoluution vastaista jolla ei olisi uskonnon fundalismi taustalla siihen. Valtaosa evoluution vastustajista ei edes ymmärrä mikä evoluutioteoria on, ja silti vastustavat sitä.

        Onhan se tietysti heidän kannaltaan vaikeaa kun tieteellinen teoria ei vastaakaan Raamatun tarinoita jossa jumala on luonut kaiken valmiiksi täydelliseksi. Asia on jopa niin tukalaksi mennyt, ettei jotkut kreationistit kehtaa kieltää luonnossa tapahtuvaa muutosta, ja yrittävät uudelleen nimetä asian hämätäkseen muita uskovaisia.

        Ei ole vielä näkynyt tieteen piirissä mitään, mikä tulisi edes murto-osaan bioversiteetin selitykseksi jos evoluutioteoriaa ei olisi. Nämä kreationistit eivät ymmärrä, että heidän pitäisi todistaa se oma uskomuksensa ja sen kuuluisi olla vielä yhtenäinen, jotta se olisi muuta kuin vitsi. Aika menee vain olkiukkojen pieksemiseen, kun muutakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän kreationismi on pähkinänkuoressa. Vanhoja kumottuja väitteitä tuodaan aina uudestaan esille, jonka on alunperinkin pistänyt esille henkilöt joilla ei ole pätevyyttä asiaan. Onneksi koulutus parantuu jatkuvasti, eivätkä tälläiset enää vetoa nuoriin.

        En ole itse nähnyt yhtäkään evoluution vastaista jolla ei olisi uskonnon fundalismi taustalla siihen. Valtaosa evoluution vastustajista ei edes ymmärrä mikä evoluutioteoria on, ja silti vastustavat sitä.

        Onhan se tietysti heidän kannaltaan vaikeaa kun tieteellinen teoria ei vastaakaan Raamatun tarinoita jossa jumala on luonut kaiken valmiiksi täydelliseksi. Asia on jopa niin tukalaksi mennyt, ettei jotkut kreationistit kehtaa kieltää luonnossa tapahtuvaa muutosta, ja yrittävät uudelleen nimetä asian hämätäkseen muita uskovaisia.

        Ei ole vielä näkynyt tieteen piirissä mitään, mikä tulisi edes murto-osaan bioversiteetin selitykseksi jos evoluutioteoriaa ei olisi. Nämä kreationistit eivät ymmärrä, että heidän pitäisi todistaa se oma uskomuksensa ja sen kuuluisi olla vielä yhtenäinen, jotta se olisi muuta kuin vitsi. Aika menee vain olkiukkojen pieksemiseen, kun muutakaan ei ole.

        Sinulta on jäänyt tämä tieteellisen tarkaa kooste evoluutioteoriasta näkemättä:
        https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=10292449


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta on jäänyt tämä tieteellisen tarkaa kooste evoluutioteoriasta näkemättä:
        https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=10292449

        ohjelma ei ole vakuuttava (ainakaan jos on perehtynyt esim ihmisen esihistoriaan, mitä useimmat kreationistit eivät varmaan ole tehneet?)
        Lucy, jonka ikä on noin 3 miljoonaa vuotta, on jo kauan tiedetty apinaihmiseksi, eli mahdollisesti Homo-suvun esivanhemmaksi. Nykyihminen on ollut olemassa noin 200 000 vuotta. Fossiileja nykyihmisen edeltävistä lajeista on löytynyt jo tuhansia, mutta sen tämä ' totuuteen pyrkivä' ohjelma jättää mainitsematta.

        Samoin, jos yrittää kyseenalaistaa geologisen ajanmäärityksen parissa lauseessa ja muutamalla kaukaa haetulla esimerkillä, se ei ole edes rehellistä vaan vilpillistä. "Jos esimerkkitapaus ei pidä paikkaansa, voimme varmaan olettaa maan luodun 6 000 v sitten".
        Millään tunnetulla mittausmenetelmällä Maan (ja maailmankaikkeuden) iäksi ei saada kuusituhatta vuotta...mutta sekin jää sanomatta.;)


      • iowa kirjoitti:

        ohjelma ei ole vakuuttava (ainakaan jos on perehtynyt esim ihmisen esihistoriaan, mitä useimmat kreationistit eivät varmaan ole tehneet?)
        Lucy, jonka ikä on noin 3 miljoonaa vuotta, on jo kauan tiedetty apinaihmiseksi, eli mahdollisesti Homo-suvun esivanhemmaksi. Nykyihminen on ollut olemassa noin 200 000 vuotta. Fossiileja nykyihmisen edeltävistä lajeista on löytynyt jo tuhansia, mutta sen tämä ' totuuteen pyrkivä' ohjelma jättää mainitsematta.

        Samoin, jos yrittää kyseenalaistaa geologisen ajanmäärityksen parissa lauseessa ja muutamalla kaukaa haetulla esimerkillä, se ei ole edes rehellistä vaan vilpillistä. "Jos esimerkkitapaus ei pidä paikkaansa, voimme varmaan olettaa maan luodun 6 000 v sitten".
        Millään tunnetulla mittausmenetelmällä Maan (ja maailmankaikkeuden) iäksi ei saada kuusituhatta vuotta...mutta sekin jää sanomatta.;)

        "Millään tunnetulla mittausmenetelmällä Maan (ja maailmankaikkeuden) iäksi ei saada kuusituhatta vuotta...mutta sekin jää sanomatta.;)"

        Sen sijaan yli kaksikymmentä suurelta osin toisistaan riippumatonta menetelmää antaa maailmankaikkeudelle aivan toista mittaluokkaa olevan iän. Väite Maan 6000 vuotta vanhasta iästä on kaikessa lapsellisuudessaan naurettava.


    • Anonyymi

      Evouskontoa ei ole koskaan ollut olemassakaan. Kyseessä on tietysti kreationistien kehittämä valhe, joka sisältää tahallista väärinymmärrystä. Tämä yhdistettynä laiskaan asenteeseen tiedettä kohtaan saa aikaan mielessä kehittyvän kreationismin.

    • Anonyymi

      Totta. Evouskovuus kuolee sitä mukaan kun kretujen määrä vähenee.

      • Anonyymi

        Room. 8:20-21 Luomakunta on näet alistettu katoavaisuuden valtaan, ei omasta tahdosta vaan alistajan, kuitenkin sen toivon varaan, että itse luomakuntakin vapautetaan turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten vapautetaan.


      • Kellokkaat ovatkin jo suurelta osin eläkeiässä, kuten aloituksen bloggaajakin. Evouskonto on kressujen keksimä olkiukko ja se kuolee viimeisten kressujen mukana. Evoluutioteoria ei kun porskuttaa.


    • Anonyymi

      Sanoisin näin, että kehitysoppi on nuijittu maan alle.

      • Anonyymi

        Voithan näin sanoa, mutta silloin olet valehtelija.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kreationismi on selkeä todiste Jumalan olemattomuudesta.
      Koska kreationismi ja kreationistit osoittavat Jumalan olevan ihmisten mielikuvituksen tuote.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että kreationismi on lopultakin torpattu.

      Eipä noita kreationisteja ole enemmin näkynyt typeryyttään julkisesti kannattamaan.

      No eihän tuo ole ihmekään, suurin osa kreationisteista taitaa olla mielenvikaisia hörhöjä.
      .

    • Anonyymi

      "Rappeutuminen" saattaa tietysti kumota "kehitysopin" ja "evouskonnon", koska kaikki kolme ovat kreationistien sepittämiä olkiukkoja, joiden ominaisuudet vaihtuvat kulloisenkin tarpeen mukaan. Kehitysoppi-sanaahan ei muuten enää juuri käytetä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      173
      1676
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      969
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      85
      809
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      190
      450
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe