Liian kiltti ja muistisairas vanhus saadaan tilaamaan lehtiä liukuhihnalta vaikka myynti- ja markkinointiesto ym on tehtynä. Hän ei voi olla vastaamatta puhelimeen tai ei pysty "lyömään luuria kiinni" vaikka näin on ohjeistettu.
Miten voi olla mahdollista että omaiset joutuvat peruuttelemaan lehtitilauksia kerta toisensa jälkeen, eikä näitä puhelinmyyjiä ja yrityksiä saada kuriin.
Onko kenelläkään hyvää käytännön tietoa tai neuvoa miten tuon vanhusten huijaamien saa loppumaan?
Kuluttajasuojakin vain antaa mahdollisuuden perua noita tilauksia, mutta minusta ei ole oikein että omaiset joutuvat perumaan jo tehtyjä tilauksia, sen sijaan että puhelinmyynnin saisi loppumaan.
Muistisairaan tekemät lehtitilaukset ja niiden peruuttaminen
Anonyymi
3
120
Vastaukset
- Anonyymi
Omaisena oleminen on kunnia ! Ei pidä laiskuuttaan valittaa, jos vähän joutuu joskus näkemään vaivaa !!!
- Anonyymi
Laita omaehtoinen luottokielto. Luulisi vähän vähenevän, jos tarkistavat luottotiedot ennen tilausta.
Myyjällä ei oikein myyntihalut vähene, jos kaupat tulee joka kerta. - Anonyymi
Käytännössä edunvalvonta on oikea vaihtoehto, jos muistisairas omainen ei itse ymmärrä tekemiensä päätösten sisältöä tai pysty hallitsemaan omaa päätöksentekoaan.
Tämä lopettaa puhelinmyynnin melko nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 673079
- 2002771
- 222568
- 492558
- 202436
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412285Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101703Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241657- 361496
- 181362