Liian kiltti ja muistisairas vanhus saadaan tilaamaan lehtiä liukuhihnalta vaikka myynti- ja markkinointiesto ym on tehtynä. Hän ei voi olla vastaamatta puhelimeen tai ei pysty "lyömään luuria kiinni" vaikka näin on ohjeistettu.
Miten voi olla mahdollista että omaiset joutuvat peruuttelemaan lehtitilauksia kerta toisensa jälkeen, eikä näitä puhelinmyyjiä ja yrityksiä saada kuriin.
Onko kenelläkään hyvää käytännön tietoa tai neuvoa miten tuon vanhusten huijaamien saa loppumaan?
Kuluttajasuojakin vain antaa mahdollisuuden perua noita tilauksia, mutta minusta ei ole oikein että omaiset joutuvat perumaan jo tehtyjä tilauksia, sen sijaan että puhelinmyynnin saisi loppumaan.
Muistisairaan tekemät lehtitilaukset ja niiden peruuttaminen
Anonyymi
3
203
Vastaukset
- Anonyymi
Omaisena oleminen on kunnia ! Ei pidä laiskuuttaan valittaa, jos vähän joutuu joskus näkemään vaivaa !!!
- Anonyymi
Laita omaehtoinen luottokielto. Luulisi vähän vähenevän, jos tarkistavat luottotiedot ennen tilausta.
Myyjällä ei oikein myyntihalut vähene, jos kaupat tulee joka kerta. - Anonyymi
Käytännössä edunvalvonta on oikea vaihtoehto, jos muistisairas omainen ei itse ymmärrä tekemiensä päätösten sisältöä tai pysty hallitsemaan omaa päätöksentekoaan.
Tämä lopettaa puhelinmyynnin melko nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692673
- 632614
- 681772
- 241607
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106