Laki nykyisin sanoo, että lainan korko maksimi 20%. Muut lainanhoitokulut 150 ecua per vuosi max. Pienessä lainassa vielä pienempi. Kyse 2000 euron joustoluotosta.
Kuuluuko rahansiirto tilille, eli nosto maksullisena joustoluotossa lainanhoitokuluihin?
Jos kuuluu, on kyseinen firma keksinyt hienon keinon "kiertää" lainanhoitokuluja.
Jokaisesta nostosta veloitetaan ja pikasiirrosta vielä isompi summa.
Omasta mielestäni ainakin myös rahan siirto omalle tilille, eli nostopyyntö kuuluu myös lainanhoitokuluihin.
Mitähän laki asiasta sanoo.??
Mysaldo joustoluotto?
Anonyymi
3
910
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän sinä lainan "postikulut" eli tilisiirtokulut joudut maksamaan, eikä niitä tietenkään lasketa lainan korkokustannukseksi.
- Anonyymi
Korko on vielä erikseen se 20%. Nämä tulevat siihen päälle muina kuluina, ei lainanhoitokuluina. Sittenhän voisi helposti määrätä vaikka joka nostolle hinnaksi 49 euroa vaikkapa. 5 kpl 100 euron nostoja tekis jo yli 200 lisäkuluja, jotka ei ole lainanhoitokuluja. Voiks se näin olla?
- Anonyymi
Olet oikeassa on keksitty kiertää kulukattoa. Lisäpalveluita vapaaehtoisesti ostamalla kulut nousevat .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499