kiinnittäkää huomiota k-kauppojen kuitteihin

Anonyymi

Kannattaa aina tarkastaa kuitti Citymarketissa ja K-Marketissa. K-kaupat ympäri suomen kusettaa suoraan sanottuna hinnoissa. Milloin hyllynreunaan on jäänyt väärä hinta, tuotteen viivakoodissa on väärä hinta, vanhuksia kusetetaan "tarjouksilla", että ompas hyvä tarjous ja tuote maksaakin tuplasti enemmän. Limppareiden ja juomien hintoihin tulee pantit päälle, vaikka lukee "sisältää pantin". Yksi parhaista kokemuksista on Ison Omenan sittarissa. Ostan pakastetuotteen ja huomaan maksettuani ostoksen, että pussissa on reikä ja kyseisen pakastetuotteen päiväys on mennyt ajat sitten. Olen vielä kassalla pakkaamassa ja sanon myyjälle, että tässä on reikä ja tuotteen päiväys on mennyt. En voi palauttaa tuotetta enkä saa rahoja takaisin, sillä kylmäketju on katkennut, vaikka sanon siitä heti, kun olen maksanut. Eli kylmäketju näköjään katkeaa vasta, kun on ohittanut kassan. Äsken kävin ostamassa pullon makeutettua vettä, jonka hinta oli hyllynreunassa 1.69 pirkka punainen marja "sis pantin". Kassan jälkeen hintaa tuli 0.40senttiä. Kannattaisi kuluttaja-asiamiehen kiertää kaikki Keskot läpi, sillä lähes joka kerta joudun valittamaan vääristä hinnoista.

9

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin siis Helsingissä, Espoossa, Tampereella, Mikkelissä, Kuopiossa, Varkaudessa, Savonlinnassa ja monessa muussa Keskon omistamassa kaupassa. Kyseisestä aiheesta löytyy näköjään lisää googlen hakusanalla k-kaupat kusettaa.

• Anonyymi

Ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu: en käy K-kaupoissa. Ne ovat ilman huijaustakin kalliimpia kuin muut. Esimerkki: kaksi puolentoista litran Pepsi Max -pulloa maksaa Redin K-kaupassa nelisen euroa. Useimmissa Helsingin S-marketeissa ja Prismoissa hinta on noin 2,70 €.

Toinen esimerkki: kaksi berliininmunkkia Kampin K-marketissa maksaa 3,50 €. Sokoksen S-marketissa munkit punnitaan ja hinnaksi tulee noin 2 €.

• Anonyymi

Totta myös Kajaanissa.

• Anonyymi

Samaa osaamattomuutta lihajalostepuolella, eli ostavat/myyvät kinkkuna tuotetta jota ei lain mukaan saa edes kutsua kinkuksi on melkein kokonaan potkaleikkoa.

• Anonyymi

"Ostan pakastetuotteen ja huomaan maksettuani ostoksen, että pussissa on reikä ja kyseisen pakastetuotteen päiväys on mennyt ajat sitten. Olen vielä kassalla pakkaamassa ja sanon myyjälle, että tässä on reikä ja tuotteen päiväys on mennyt. En voi palauttaa tuotetta enkä saa rahoja takaisin, sillä kylmäketju on katkennut, vaikka sanon siitä heti, kun olen maksanut."

Tässä tapauksessahan kylmäketjun katkeamisella ei ole edes merkitystä, koska tuotetta ei olisi voinut kuitenkaan laittaa enää myyntiin päiväyksen umpeuduttua. Siis, aivan kelvoton peruste myyjältä estää palautus. Tällä myyntiajan umpeutumisella ei edes ole merkitystä, koska kaupan on kuitenkin taattava elintarvikkeen ihmisravinnoksi kelpaavuus eikä se reikäisen pakkauksen kohdalla toteudu.

Pitäkää ihmiset kamera mukana kaupassa. Kuva myyjästä, joka kiistää palautusoikeuden ja sitten tekämään asiaa ensin kauppialle ja edelleen KKV:hen jos ei muuten ratkaisua synny. Vain valittamalla väärät käytännöt loppuvat.

• Anonyymi

Asiaa. Itse otan kuvan jokaisesta myyjästä, jonka kanssa asioin. Ja jos myyjä vaikuttaa vastenmieliseltä, äänitän keskustelun myös. Olen kerännyt laajan kokoelman kaupan myyjiä.

• Anonyymi

Sama on toistunut lukemattomia kertoja Koivukylässä. Jos ostat jotain mikä on jollain tarjouksella, niin kassa ei lyö niitä tarjoushinnalla. Kannattaa tarkistaa aina kuitit.

• Anonyymi

Olet täysin oikeassa. Kuitti kannattaa todella tarkistaa. Siinä näkyy loppupuolella kaikki alennukset. Ne vähennetään maksettavasta summasta. Tuota eivät kaikki kokemattomat ja suomea osaamattomat heti huomaa. Kuitin lukua kannattaa harjoitella kotona. Ei turhaan häiritse kassaa ja nolaa itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet täysin oikeassa. Kuitti kannattaa todella tarkistaa. Siinä näkyy loppupuolella kaikki alennukset. Ne vähennetään maksettavasta summasta. Tuota eivät kaikki kokemattomat ja suomea osaamattomat heti huomaa. Kuitin lukua kannattaa harjoitella kotona. Ei turhaan häiritse kassaa ja nolaa itseään.

Näin on lopussa vasta oikea hinta näkyvissä. Kesti hetken tottua ajatukseen kuinka merkitty. Nyt muistuu citymarketin outo järjestys hinnoissa. Eli lopussa eritelty tarjous hinnat miinustettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe