Kyllä aikuinen ihminen osaa järjestää itselleen syömiset ja muut asia ettei tilanne että pussi makaroonia ja ryypiskelty heh ikä alkaa sillon 2 kun noin tapahtuu nooh päihdeongelmainen juo ensin ja sen jälkeen nälkä. Vihoviimeisiä ruokajakelut kun mahdollistaa juomisen.
Aikuinen ihminen järjestää
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tämä yhteiskunnan paapominen jossain mielessä aika turhaa, kun ruokaa jaetaan ilmaiseksi ja muutenkin sosiaaliturva mahdollistaa sen, ettei mistään tarvitse ottaa vastuuta. Voi pelata, ryypätä tai muuten vain hävittää rahansa, niin yhteiskunta kyllä huolehtii. Saat asunnon ja sinusta huolehditaan, vaikka kuinka pistäisit asiasi solmuun ja sössimällä sössisit elämäsi. Kahlaat koulusi oppimatta kunnolla edes lukemaan ja ammattikoulu menee kavereiden kanssa leikkimällä, työelämä ei kiinnosta pätkääkään, niin pääset työttömänä erilaisille tuille ja voit lusmuilla niiden avulla vaikka kuinka. Jos teet rikoksia, saat ilmaiset oikeudenkäynnit ja ensikertalaisena selviät ehdollisilla tuomioilla. Jäädessäsi 28. kertaa samana vuonna ajokortitta ajosta luvattomasti käyttöön otetulla ajoneuvolla pääset vain lehtiuutisiin nimettömänä. Voi v*ttu mitä paapomista yhteiskunnalta!
- Anonyymi
Aivan totta ehtä ryhtiä prkl ja sais valtiohallinto alkaa koventaan nuorten lusmuilua hällä väliä tyyli tekee mitä vaan niin kuitenkin järjestetään asunnot yms.
Eri asia se on että tehnyt 20 vuotta töitä ja veeituttaa työttömyys ja alkaa ryyppään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta ehtä ryhtiä prkl ja sais valtiohallinto alkaa koventaan nuorten lusmuilua hällä väliä tyyli tekee mitä vaan niin kuitenkin järjestetään asunnot yms.
Eri asia se on että tehnyt 20 vuotta töitä ja veeituttaa työttömyys ja alkaa ryyppään.Ruoanlaittoa ja taloutta kaikille heti kotona.
Tässä iässä jo opittu että ensin ruokapuoli kuntoon ja sitten vasta huvitukset.
Yksinkertainen mutta silti monille hankala läksy. - Anonyymi
No aloitetaan sinusta,muuta pois kämpästä,vuokralla asut,vaikka oisit töissä.
- Anonyymi
Varo,ettei verenpaine liikoo kohoa,hömelö. Ei se kuule tunne tuo paasaus missään,kun on köyhä ja tuilla lähes ikänsä. Ei ne tuet kuule isoja oo . Eo tässä leveästi eletä. Tietenkin ,jos osaa tehdä pientä business hommaa niin saa piettyä autoja ym. Ei vaan jaksa jatkuvasti keplotella. Nyt tässä hunajata ja teetä ja näkkäriä syön. Vähän flunssa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoanlaittoa ja taloutta kaikille heti kotona.
Tässä iässä jo opittu että ensin ruokapuoli kuntoon ja sitten vasta huvitukset.
Yksinkertainen mutta silti monille hankala läksy.Mittee työ toisten elämää mietittie. Ette te nää jokaisen kotiin. Toiset osaa ruokoo tehä halvalla,kuten minäkin ja ei todella pelkkää makaronia syyä perkele!!!
- Anonyymi
Onko se paapomista jos heikommista pidetään huolta? Se on päättäjien kehittämä takuu siitlä että kaikki pärjää. Mikä siinä sinua kiusaa, sekö ettet sinä saa siitä osaasi? Ylimielistä edes mollata heitä jotka ottaa avun vastaan, se ei ole heidän ajatus vaan ajatus tulee päättäjiltä, jota sanotaan hyvinvointitvaltioksi jossa kaikilla on mahdollisuus elantoon , saaa sen itse tai saa sen sitten yhteiskunnalta.
Mutta näitä heikompia on vaan helpompi sortaa, eikä heitä jotka sen on kehittänyt.
Se raha mitkä he saavat, ei ole sellainen josta pitäisi olla katellinen. Miksi olet katkera, ryhdy itse sellaiseksi ja hae niitä tukia, niin kerro sitten pärjäätkö vai et.
Jokainen joka saa palkkatyötä, aivan varmasti menisi ennemminkuin eläisi tuilla. Sitä ei voi sanoa edes elämiseksi, se on avustamista, ei tukirahoilla elä.
Ole onnellinen jos sulla on palkkkatyö, sellaisen jolla tulet toimeen ettet tarvi tukia. Mmitä tukia muuten haet? Ne ei tule itsestään, niitä pitää hakea. Miksi haet? Varmasti saat, lapsilisiä, asumitukea, sairaskulut maksetaan, mahdllista eläkettä, mahdollista muuta tukea... miski haet, ne voi peruakin, teethän sen jos olet noin vastaan tukiaisia?
Ylimielisyytesi oksettaa. Sinun mielestä heikompi ihminen ei ole minkään arvoinen. Sanonpa vaan, ettet ole sinäkään.
Meistä jokainen tarvii tukia jossain muodossa, etkä sinäkään ole poikkeus.
Jos saat palkkaa, lopeta kaikki tuet, ja elä sillä. Nykypalkat vaan on pienemmät kuin tuet, joten olisi hullua mennä töihin jossa maksetaan pienempää pakkaa kuin tukiaiset.
Vika on systeemissä, eduskunta lupaa että yrittäjät saavat ilamisia työntekijöitä ja kierrättää sitä.. Jokainen voi kunnioittaa itseään, sitä ei kukaan muu tee.
- Anonyymi
Totta. Tähän on kyllä tulossa muutos, sillä yhteiskunta ei pysty enää kustantamaan kaikille pummeille vastuutonta luksuselämää.
- Anonyymi
Siis luksuselämää, häh???? Tuoko 200e toimeentulotuki muiden pienten tulojen lisänä mielestäsi luksuselämää???!!! Nyt et kyllä ole lainkaan ajantasalla elämän kuluista. Ukkos/akkas ilmeisesti tuo leivän pöytääsi ja maksaa laskut! Ole onnellinen ettei tarvitse laskea joka euroa! Voi sekin tulla eteen koska tahansa, ei tarvita muuta kuin sairastuminen..
- Anonyymi
Sanoisin monikaan pummi ei tosiaan elä luksuselämää vaan on juoppo narkomaani tai linnassa lusiva,mistä te keksitte luksuselämän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin monikaan pummi ei tosiaan elä luksuselämää vaan on juoppo narkomaani tai linnassa lusiva,mistä te keksitte luksuselämän?
No suurin osa täällä ketjussa kirjoittelee miten luxusta on nostaa kaikki tuet sohvalla maaten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni köyhä elää ihan luksusta erilaisilla tukikikkailuilla ( vrt. sosiaalisurfaus), tuet maksimoidaan järjestämällä elämäntilanne sopivaksi. Jos avopari, asutaan eri osoitteissa. Jos lapsia, niiden isästä ei ole tietoa, jolloin yhteiskunta maksaa elarit. Jos on joskus avioiduttu, erotaan ja asutaan yhdessä, mutta osoitteet kummallakin eri. Asutaan ihan toisaalla ja tuet vedetään ihan toisaalta (jotkut kunnat maksavat erikseen tukia mm. opiskeleville lapsille, jolloin "muutetaan" sellaiseen kuntaan). Lapsilisillä voidaan kikkailla, koska lapsia voi hankkia ilman synnyttämistäkin (vaatii vain hieman paperiasioita). Valvonta on olematonta, ainoastaa ulkopuolisen tekemän ilmiannon perusteella puututaan ja silloinkaan ei välttämättä joudu maksamaan liikaa maksettuja lapsilisiä (liikaa maksettuja lapsilisiä maksetaan yleensä viranhaltijan virheestä, joten niitä ei peritä siten takaisin, siitä ihan virallinen päätös) tai tukia takaisin. Samassa pienessä yksiössä voi virallisesti asua 30 henkilöä, kunnes taloyhtiö alkaa tarkistamaan maistraatista talon asukkaiden määrää... Todellisuudessa asunnossa asuu vain yksi tai kaksi henkilöä, loput asuu jossain ihan muualla.
Jos saat käsiisi asumistuensaajien nimiluettelon (oli viranhaltijan virhe), on se lista aivan uskomaton. Siis tämä paapomissysteemi vuotaa vielä kuin seula! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis luksuselämää, häh???? Tuoko 200e toimeentulotuki muiden pienten tulojen lisänä mielestäsi luksuselämää???!!! Nyt et kyllä ole lainkaan ajantasalla elämän kuluista. Ukkos/akkas ilmeisesti tuo leivän pöytääsi ja maksaa laskut! Ole onnellinen ettei tarvitse laskea joka euroa! Voi sekin tulla eteen koska tahansa, ei tarvita muuta kuin sairastuminen..
Onhan se monelle luksuselämää, kun tekemättä mitään tulee ilmaiseksi rahaa tilille joka kuukausi 200€, vaikka sitä ei välttämättä edes tarvitse, sen voi maksaa vaikka lapsille asunnon lainanlyhennykseen (niin voi tehdä ihan laillisesti). Leipää tulee pöytään muutenkin ilmaiseksi (ei tarvitse edes hakea mistään, tuodaan kotiin ilmaiseksi ja EU-ruoka-apu vielä lisäksi), lääkkeet maksaa yhteiskunta, asunnon maksaa yhteiskunta eri momenteilta, takuuvuokran maksaa sossu, sähköt maksaa sossu jne.. Taksikyydit maksaa yhteiskunta (lankomies ajaa taksia ja Kela maksaa hänelle nämä köyhien kyyditykset). Lisäksi kutsutaksit suhaa kuntien piikkiin, jos muuten tarvitsee taksia. Joten kyllä ollaan ajantasalla kuluista.
- Anonyymi
Hohohoooo. Sitten saat olla varuillaan,alkavat ryöstellä. Eikö tuota jo uutisista saa lukea,että on murtoja ja,ryöstöjä. Ihmiset tekee sitten niitä,jos ei oo rahaa tai kotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni köyhä elää ihan luksusta erilaisilla tukikikkailuilla ( vrt. sosiaalisurfaus), tuet maksimoidaan järjestämällä elämäntilanne sopivaksi. Jos avopari, asutaan eri osoitteissa. Jos lapsia, niiden isästä ei ole tietoa, jolloin yhteiskunta maksaa elarit. Jos on joskus avioiduttu, erotaan ja asutaan yhdessä, mutta osoitteet kummallakin eri. Asutaan ihan toisaalla ja tuet vedetään ihan toisaalta (jotkut kunnat maksavat erikseen tukia mm. opiskeleville lapsille, jolloin "muutetaan" sellaiseen kuntaan). Lapsilisillä voidaan kikkailla, koska lapsia voi hankkia ilman synnyttämistäkin (vaatii vain hieman paperiasioita). Valvonta on olematonta, ainoastaa ulkopuolisen tekemän ilmiannon perusteella puututaan ja silloinkaan ei välttämättä joudu maksamaan liikaa maksettuja lapsilisiä (liikaa maksettuja lapsilisiä maksetaan yleensä viranhaltijan virheestä, joten niitä ei peritä siten takaisin, siitä ihan virallinen päätös) tai tukia takaisin. Samassa pienessä yksiössä voi virallisesti asua 30 henkilöä, kunnes taloyhtiö alkaa tarkistamaan maistraatista talon asukkaiden määrää... Todellisuudessa asunnossa asuu vain yksi tai kaksi henkilöä, loput asuu jossain ihan muualla.
Jos saat käsiisi asumistuensaajien nimiluettelon (oli viranhaltijan virhe), on se lista aivan uskomaton. Siis tämä paapomissysteemi vuotaa vielä kuin seula!Näinhän sinäkin teit kahdelle miehelle lapsia. Sisko kävi kotiapuna kaupungin palkkaamana. Juorusitte ja siskolle palkka juoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se monelle luksuselämää, kun tekemättä mitään tulee ilmaiseksi rahaa tilille joka kuukausi 200€, vaikka sitä ei välttämättä edes tarvitse, sen voi maksaa vaikka lapsille asunnon lainanlyhennykseen (niin voi tehdä ihan laillisesti). Leipää tulee pöytään muutenkin ilmaiseksi (ei tarvitse edes hakea mistään, tuodaan kotiin ilmaiseksi ja EU-ruoka-apu vielä lisäksi), lääkkeet maksaa yhteiskunta, asunnon maksaa yhteiskunta eri momenteilta, takuuvuokran maksaa sossu, sähköt maksaa sossu jne.. Taksikyydit maksaa yhteiskunta (lankomies ajaa taksia ja Kela maksaa hänelle nämä köyhien kyyditykset). Lisäksi kutsutaksit suhaa kuntien piikkiin, jos muuten tarvitsee taksia. Joten kyllä ollaan ajantasalla kuluista.
Sultahan nousee verenpaine kohta,niin katkerata litaniaa suollat. Oi ja voi. Mistä tiedät tarkkaan paljon kukakin saa. Ite oon liiton rahoilla ja ei tipu sosusta ei kelasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sultahan nousee verenpaine kohta,niin katkerata litaniaa suollat. Oi ja voi. Mistä tiedät tarkkaan paljon kukakin saa. Ite oon liiton rahoilla ja ei tipu sosusta ei kelasta.
Ei minulla verenpaine nyt niin erikoisesti nouse, mutta totean vain mitä tulee nähtyä lähes joka päivä. Täällä Suomessa on aika lailla kaikki julkista vielä kaiken lisäksi, jos viitsii katsoa.
Jos et saa Kelasta tai sossusta, niin et vain osaa hakea. Tiedän tämän, koska autoin juuri yhden kaverin Kelan ja sossun rahoille, nyt sossu maksaa kaverille kaiken. Kaveri suomalaistakin suomalaisempi, eli ei mikään mamu. Autoin ihan sen vuoksi, kun tämä persukaveri väitti minulle, että mamut saa kaiken ja suomalaiset ei mitään. Nyt kaveri asuu yksin kaksiossa, rahaa tulee ja Kela & sossu maksaa kaiken, siis ihan kaiken. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohohoooo. Sitten saat olla varuillaan,alkavat ryöstellä. Eikö tuota jo uutisista saa lukea,että on murtoja ja,ryöstöjä. Ihmiset tekee sitten niitä,jos ei oo rahaa tai kotia.
Niin tai vielä pahempaa, alkaa tekemään töitä.
Sellainenkin uhkakuva on olemassa, jos tukirahoja ja työttömyyskorvauksia ei olisi.
Suomessakaan ei olisi täyttämättömiä työpaikkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saat käsiisi asumistuensaajien nimiluettelon (oli viranhaltijan virhe), on se lista aivan uskomaton. Siis tämä paapomissysteemi vuotaa vielä kuin seula!Olet itse noin toiminut ilmeisesti kun tunnut kaiken tietävän!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne lukee suomi24,täällä randomien kirjotuksia,netissä kuka vaan voi olla mitä vaan,siis esittää. Paskaa jauhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No suurin osa täällä ketjussa kirjoittelee miten luxusta on nostaa kaikki tuet sohvalla maaten.
Uskotsie kaiken lukemas. Tollo. Voithan sinäkin jos työt vituttaa niin alkaa luksuksena nostaa sohvalla tukia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saat käsiisi asumistuensaajien nimiluettelon (oli viranhaltijan virhe), on se lista aivan uskomaton. Siis tämä paapomissysteemi vuotaa vielä kuin seula!Tää on ku yhen leenan elämästä. Lapsia kahdelle ukolle. Ovat aikuisia jo.
Kiitos?
- Anonyymi
Tottakai osaa jos on rahaa millä järjestää. On hyvä huudella siellä kasvottomana kaikenlaista jos ei ole omaa kokemusta köyhyydestä. Minullakaan ei ole kokemusta mutta osaan silti asettua toisten asemaan, enkä ala haukkumaan ja ihmettelemään miksi et tee sitä ja tätä.
Ruokaa saa leipäjonosta jos paikkakunnalla on sellainen, kaikilla ei ole, ja mistä saat busirahat jos pitää bussilla mennä? Kaikki on niin kallista suomessa.
Suurin osa menee asumiseen ja ruokaan, ja ihminen tarvii muutakin kuin noita.
Miettikää miten voisit auttaa heitä. Osaat varmasti auttaakin kun osaa huudella ja haukkuakin.- Anonyymi
Itse olen tottunut mollaajiin,huutelijoihin,joten vaikka tulis naaman eteen joku katkera,ei tunnu missään. Toivotan vaan Iloista tätä päivää. Oon ollut eri tuilla lähes ikäni ja silti minulla on sisäinen rauha. Myös äitini on aina auttanut taloudellisesti. Kiitollinen olen. Vastavuoroisesti koitan auttaa jotenkin. Miksi te,joilla oletettavasti on rahaa niin olette köyhille vihaisia? En edes tiedä kirjoittaako täällä samasta kaupungista ketään. Asun kerrostalossa,jossa asuu yhtä pienituloisia kuin itse olen. On ollut rauhallista ja tullaan toimeen.
- Anonyymi
Köyhällä kuten minulla kun hajoaa jokin kodinkone niin eipä sitä vaan mennä ja osteta heti uutta! Astianpesukone oli käytetty ja en uutta ostakaan enää. Mikro ja pyykinpesukone tuli ostettua halvinta mallia
- Anonyymi
Jokaisella paikkakunnalla jaetaan Suomessa EU-ruoka-apua ja sitä tuodaan kotiinkin, jos ei pääse jostain syystä hakemaan.
Olen auttanut ja autan edelleen, juuri kävin katsomassa pari päivää sitten yhtä auttamaani kaveria, että miten nyt pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen tottunut mollaajiin,huutelijoihin,joten vaikka tulis naaman eteen joku katkera,ei tunnu missään. Toivotan vaan Iloista tätä päivää. Oon ollut eri tuilla lähes ikäni ja silti minulla on sisäinen rauha. Myös äitini on aina auttanut taloudellisesti. Kiitollinen olen. Vastavuoroisesti koitan auttaa jotenkin. Miksi te,joilla oletettavasti on rahaa niin olette köyhille vihaisia? En edes tiedä kirjoittaako täällä samasta kaupungista ketään. Asun kerrostalossa,jossa asuu yhtä pienituloisia kuin itse olen. On ollut rauhallista ja tullaan toimeen.
Voi hellan lettas tentään että äitikin auttanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella paikkakunnalla jaetaan Suomessa EU-ruoka-apua ja sitä tuodaan kotiinkin, jos ei pääse jostain syystä hakemaan.
Olen auttanut ja autan edelleen, juuri kävin katsomassa pari päivää sitten yhtä auttamaani kaveria, että miten nyt pärjää.Kerro ihmeessä, millä paikkakunnalla tuodaan EU-kassi kotiinkin? Täällä, missä minä asun, EU-kassi jaetaan kaksi kertaa vuodessa, ei sillä kovin kauan elä ja sekin täytyy kyllä ihan itse päästä hakemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhällä kuten minulla kun hajoaa jokin kodinkone niin eipä sitä vaan mennä ja osteta heti uutta! Astianpesukone oli käytetty ja en uutta ostakaan enää. Mikro ja pyykinpesukone tuli ostettua halvinta mallia
Ei astianpesukone ole mikään välttämättömyys.
Tarvitsetko myös perseenpyyhkimiskoneen vai onnistuuko sentään käsipelillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei astianpesukone ole mikään välttämättömyys.
Tarvitsetko myös perseenpyyhkimiskoneen vai onnistuuko sentään käsipelillä?Eihän tuo uutta astianpesukonetta ollut ostamassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No katsos,kun on varakkaita sukulaisia,eivät sentään itsekkäitä. Samoin on kuule monella muulla, töitä ei ole niin ei. Minäpä en sinusta välitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ihmeessä, millä paikkakunnalla tuodaan EU-kassi kotiinkin? Täällä, missä minä asun, EU-kassi jaetaan kaksi kertaa vuodessa, ei sillä kovin kauan elä ja sekin täytyy kyllä ihan itse päästä hakemaan.
Juu eivät kotia tuo. Viadia saattaa tuoda,jos kysyy,mutta ehkä pitäisi olla vanha tai liikuntarajoitteinen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo uutta astianpesukonetta ollut ostamassakaan.
Niin en ollut,mutta kaikki ei osaa lukea tarkkaan👍😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma sulla on äiteihin? Eikä sua ole äiti auttanut?????
Sulla varmaa tosi huono äiti kun puhut noin ilkeästi äideistä. Yleensä vanhemmat auttavat lapsiaan., Etkä sinä edes auta omia lapsiasi???
Minä ainakin autan, ja olen ylpeä siitä jos sanovat että äiti auttaa. Minuakin on äiti auttanut. Isä myös.
- Anonyymi
Suomessa on ollut hallituksia jotka tahalteen pitää köyhyyttä yllä. Se on heille pakopaikka pieleen menneistä päätöksistä, on ihmisryhmäjoita voi mollata ja joita voi kirsitää ja uhkailla. On ihmisryhmä joita voi pakottaa ilmaiseen työhön ja syyttää heitä työttömyydestä ja laiskuudesta. Kuitenkin se on hallituksen aikaan saamista, ei tee mitään sille että työt olisi kaikki palkkatöitä ja palkka sellainen jolla elää.
Nykyhallitus vielä voi näyttää ja kääntää ruoria siihen suuntaan ettei käyhiä ole, jos haluavat, he pystyvät siihen. Saa nähdä onko haluja.
Köyhyys ei ole duunarin vika, ei, se on hallituksen. Jos sulta loppuu työt niin ne loppuu, et voi vaikuttaa siihen jos putiikki menee konkkaan taimuuten loppuu tai yrittäjä heittää sut pellolle.
Yksi ihmien ei voi tehdä paljoa mutta jokainen voi tehdä jotakin. - Anonyymi
Kyllähän sillon moni pärjää vielä ihan kohtalaisesti kun on liitonrahoilla ni mikäpäs siinä pitää vähän lomaa mutta hitto sitten onkin vitsit vähissä kun tippuu kelanrahoille. Joku entinen paperimies kelanrahoilla niin voi olla suu mutrulla.
- Anonyymi
Sempä vuoksi korvaukset pitäisi nostaa nykymenojen mukaiselle tasolle. Nosto ainkin 1000 e kk, noita rahoja ei ole nostettyu 30 vuoteen, aina vaan laskettu. tiedän kun olen itse ollut paljon työttömänä. Aina on ollu tiukkaa, ellei ole tt tukea tai toista siinä joka on töissä. Onneksi on niin ei ole pulaa mistään, mutta enempis ais itelle tulla rahhaaa. Muita kyllä autetaan jotka tulee maahan eläteikisi mutta ei om,an maan kansalaisia jotka veroja tänne maksaa. Työ ei aan suomessa kannata. Korvaukset tulee aina säntillisesti mutta nää palkat tulee tai sitten ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sempä vuoksi korvaukset pitäisi nostaa nykymenojen mukaiselle tasolle. Nosto ainkin 1000 e kk, noita rahoja ei ole nostettyu 30 vuoteen, aina vaan laskettu. tiedän kun olen itse ollut paljon työttömänä. Aina on ollu tiukkaa, ellei ole tt tukea tai toista siinä joka on töissä. Onneksi on niin ei ole pulaa mistään, mutta enempis ais itelle tulla rahhaaa. Muita kyllä autetaan jotka tulee maahan eläteikisi mutta ei om,an maan kansalaisia jotka veroja tänne maksaa. Työ ei aan suomessa kannata. Korvaukset tulee aina säntillisesti mutta nää palkat tulee tai sitten ei.
Tukien ja työttömyyskorvausten taso pitäisi olla sellainen että jokainen työtön ottaisi mielummin vastaan minimipalkkaisen kurjan työn kuin jatkaisi työttömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukien ja työttömyyskorvausten taso pitäisi olla sellainen että jokainen työtön ottaisi mielummin vastaan minimipalkkaisen kurjan työn kuin jatkaisi työttömänä.
Ainakin 4500 e kk pitäisi palkka olla, muutoin ei työ kannata. Tuollakin hinnalla nippanappa.
Itse viihdyn työttömänä, en pidä aamjuista enkä raatamisesta. Paljo kivampi olla vaan ja mennä ulos jos jaksaa. Olen koti ihminen, tykkään sisustaa ja olla vapaaasti koko päivän.
- Anonyymi
Olis edes järjestelmä sellainen että pääsis töihin valtion työllistämisrahoilla esim, 10kk täydet tunnit ja tuosta liitonrahoille 500päivää.
Itte olin kursseilla 90 luvulla ja liitonrahoilla ylläpitokorvaus niin kyllä sillon pärjäs.Montaa mieltä voi olla niin toimeentulotuki pitäs olla 700eur.- Anonyymi
Nykysin pääsee liitonrahoille jo 6 kk työssäolossa. Itse olen ollut kaksi kertaa ja nyt oon kolmatta. Huhtikuussa tulee 6 kk täyteen ja pääsen taas nauttimaan ansiosidoonaista. Tää on hyvä systeemi. Töissä 6 kk, lomalla 400 päivää ja taas töissä 6 kk.
Mulla on ansiosidonnainen tosi hyvä, kun saan aina kaupungilta töitä joka maksaa tosi hyvin niin sitten on korvauksin tosi hyvä. Elää herroiksi.
- Anonyymi
Minä taidan olla sellanen liikaa ryypiskellyt kun tuntui tuo aloittajan kirjoitus aika sekavalta. Ruokaa tosin on.
Persut panee köyhät pakkotöihin kestitysleireille...
- Anonyymi
Ei se ole pakkotöihin laittamista jos työtä tekemällä saa rahaa mutta työtä tekemättä ei.
Silloin ihminen saa vapaasti valita. Suomessa ei ole pakko myöskään olla työnhakija, mutta silloin ei saa valtiolta rahaa.
Ei ole kenellekään työkykyiselle ja ikäiselle hyväksi, että saa rahaa tai tukia ansaitsematta niitä työllä. Jokaisen euron, oli se sitten työttömyyskorvausta tai asumistukea, pitäisi olla saatavissa vain työtä tekemällä, vaikka sitten valtion tai kunnan järjestämää ympäristönsiivousta tai jotain vastaavaa.
- Anonyymi
Vastaava juttu kuin yhdyskuntapalvelu niin toki noi rikoksia tehnyt mutta jotain työtoimintaa valtio,kaupunki,kirkko mutta ei yksityiselle tuottavaan työhön. Marinaa siitä että mukamas palkatta joutuu tekeen höh, saa työttömyyspäivärahaa,asumistukea,toimeentulotukea huh huh ihmisen mielestä ei mitään pitäisi joutua tekeen.Henkilö huutelee joka ollut 10vuotta työtön että jukoliste työstä täytyy saada palkkaa.
- Anonyymi
Eikö niin että. Aikuisen ihmisen pitäs osata elää yksin myös. Mutta väki on niin umpi avutonta, yksin ei osata olla, ruokaa ei osata laittaa, talous asioita ei olenkaa, tili tuli ja meni, oho laskut jäi.
Opetelkaa elämään jä pärjäämään yksin. Pystyy jos haluaa, mutta ei läheis riippuvuus on liian kivaa ja helppoa osalle. Kääk teidän kassa..
Terveisin Tampereen mies 45v. - Anonyymi
Toi justiin että ettei oteta vastuuta itsestä kun aina jossain muualla ongelma. Yksin on hyvä hoitaa asioita eikä aina joku toinen henkilö mukana vaikka sössimässä.Ei aina kannata missään porukoissa kannata olla jos vaikka kaljan kanssa läträtään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165213
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312001
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361945Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321819Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81284- 1641252
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351090