EU vei Suomen keski-ajalle.

Anonyymi

Kiitos äänestäneille.

25

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Suomen talouskehitys on ollut verraten heikkoa kehutusta eurosta huolimatta...niinpä.
      Ovatko muut kuin Saksa hyötyneet eurosta?

      • Anonyymi

        No ei. Vaiettu tabu. Viime vuosina eeuu ja euro "onnelaan" kuulumattomat maat on tehneet euroopassa keskimäärin suurimmat "tilit" taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei. Vaiettu tabu. Viime vuosina eeuu ja euro "onnelaan" kuulumattomat maat on tehneet euroopassa keskimäärin suurimmat "tilit" taloudellisesti.

        Tässä todiste eurottoman Ruotsin kansantaloudesta:
        https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-ruotsalaiselta-ekonomistilta-tyly-ryopytys-eurolle-kruunussa-pysymalla-voitimme-yhden-vuoden-bktn-se-on-todella-paljon/44404048-0f4a-4b87-ba26-d0efe0bfd5f2

        Miksi EU-Suomi ei ottanut mallia isoveljestään? Miksi piti ensimmäisten joukossa liittyä €uroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä todiste eurottoman Ruotsin kansantaloudesta:
        https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-ruotsalaiselta-ekonomistilta-tyly-ryopytys-eurolle-kruunussa-pysymalla-voitimme-yhden-vuoden-bktn-se-on-todella-paljon/44404048-0f4a-4b87-ba26-d0efe0bfd5f2

        Miksi EU-Suomi ei ottanut mallia isoveljestään? Miksi piti ensimmäisten joukossa liittyä €uroon?

        Euroon suomen runnoi istuva pressa ja lipposen kaasuputki. Kansalta kysymättä, olisiko paskiaisten aika alkaa pyydellä anteeksi?
        Yhtä suurta vahinkoa ei suomen taloudelle ole saanut aikaan yksikään muu.


    • Anonyymi

      Juu. Olisi riittänyt se keskiaika jo sinällään mutta piti rahdata vielä lähi-idästä sillä ajalla asuvaa kansaa ympäri eurooppaa. Autenttisuus ennenkaikkea.
      Hullua menoa euroopassa.

    • Anonyymi

      Suomessa on alkanut vihapuheen ja toisten syyttelyn aikakausi, kun hyvää ei saa enää ilmaiseksi ja on alkanut sen ns hyvinvointivaltion alasajo, joka tulee olemaan jyrkkä.

    • Anonyymi

      Eikä vienyt. Hyvinhän Suomella menee. Kansantalous on tosin kovin pieni, mutta se ei johdu EU:sta. Väestömäärä on pieni. Emme voi olla maailman johtaja.

      Jos emme olisi EU:n jäsenvaltio, taloutemme olisi paljon heikompi.
      Emme voisi viedä tuotteitamme päämarkkina-alueelle vienti maiden suojatullien vuoksi. Ruotsi olisi mennyt ohi metsäteollisuuden tuotteiden viennissä. Olisimme jääneet ilman niitä investointeja, joita jäsenenä olemme voineet tehdä.
      EU on hyödyttänyt Suomea merkittävästi.

      • Anonyymi

        no kuka tollo käski avata kaikki rajat niin, että nyt on pakko kilpailla koko planeetan halpatuonnin kanssa?
        Ennen Suomen vahva oma tuotanto palveli ensin paikallisia ja ylijäämä laitettiin vientiin.

        Suomen pankeille tapahtuu kohta sama.

        Se stanan protektionismi, jota unionistit niin vihaa.
        Se TERVE itsekkyys, että olisi pidetty omat rajat ja suojattu omaa tuotantoa.


      • Anonyymi

        Suomi elää koko ajan velaksi mutta silti infran korjausvelka kasvaa ja valtion omaisuuskin kohta myyty. Vai menee meillä hyvin? Meneehän meillä, jos Kelalla vain saldo riittää. Tämä ilmastovouhotuskin kusee vielä omille kintuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi elää koko ajan velaksi mutta silti infran korjausvelka kasvaa ja valtion omaisuuskin kohta myyty. Vai menee meillä hyvin? Meneehän meillä, jos Kelalla vain saldo riittää. Tämä ilmastovouhotuskin kusee vielä omille kintuille.

        Loppuvuodesta 2019 tuli huutokauppaan paljon julkisia rakennuksia, jotka oli jo piloilla ja tuskin hoidetaan uuttakaan kantaa. Kaikki on yhtöitetty ja myyty.

        Sote on jo toteutettu.
        Terkat rakennettiin verovaroista ja nyt nekin on pilattu ja loput myyty.

        Korjausvelka, niin...ennen sillä työllistettiin ja elvytettiin suhdannekuopissa.
        Se oli kaikki kuitenkin paikallista ja palautui paikalliseksi tuloksi ja oli oikeaa BKTa.


    • Anonyymi

      Miksi täältä poistetaan video, jossa yksityinen kanslainen kertoo liittovaltiosta jo yli 10 vuotta sitten?

      ON HIENO EU KUN SIITÄ EI SAA EDES KESKUSTELLA!

      • Anonyymi

        Eräs Suomen elossa oleva päätti ! Että vaihdamme Markkamme Euroihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs Suomen elossa oleva päätti ! Että vaihdamme Markkamme Euroihin .

        Niin- tätähän Keijo Korhonen jankutti 1994 ; ihmisille pitää selittää , että tässä äänestetään Maastrichtin sopimuksesta , joka sisältää sitoumuksen kohti talous- ja rahaliittoa (EMU).

        Mutta se kaikui kuuroille korville. Se oli ainut kerta , kun äänestin kepulaista (presidentiksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin- tätähän Keijo Korhonen jankutti 1994 ; ihmisille pitää selittää , että tässä äänestetään Maastrichtin sopimuksesta , joka sisältää sitoumuksen kohti talous- ja rahaliittoa (EMU).

        Mutta se kaikui kuuroille korville. Se oli ainut kerta , kun äänestin kepulaista (presidentiksi).

        juurihan vasta myönnettiin, jos eu vaaleissa olisi ollut myös euro valuutta niin kansa olisi torpannut eu jäsenyyden,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin- tätähän Keijo Korhonen jankutti 1994 ; ihmisille pitää selittää , että tässä äänestetään Maastrichtin sopimuksesta , joka sisältää sitoumuksen kohti talous- ja rahaliittoa (EMU).

        Mutta se kaikui kuuroille korville. Se oli ainut kerta , kun äänestin kepulaista (presidentiksi).

        Tässä mäntypielen lakimiesimaami jää kiinni Suomen suurimmasta valheesta: https://youtu.be/cj66A3EYrTg?t=32

        Istuu mäntyniemessä vaikka pitäisi istua linnassa maanpetoksesta. Syyllistää kansaa vielä uudenvuoden vihapuheessaan vihapuheista, joka on eliitinkeksimä vaiennuskeino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä mäntypielen lakimiesimaami jää kiinni Suomen suurimmasta valheesta: https://youtu.be/cj66A3EYrTg?t=32

        Istuu mäntyniemessä vaikka pitäisi istua linnassa maanpetoksesta. Syyllistää kansaa vielä uudenvuoden vihapuheessaan vihapuheista, joka on eliitinkeksimä vaiennuskeino.

        Ei ole suomalaisten presidentti tämä Niinistö. Ja olet oikeassa vankilaan se äijä kuuluisi.


    • Anonyymi

      Pitäähän EU-Eliitillä olla nettomaksajia.

    • EU toi kivikaudella elävät muhametit tänne...

      • Anonyymi

        Isoisäni, sotien käynyt mies, lopulta sotainvaliidi. Teki työnsä raskaassa ammatissa. Samoin vanhempani, työtätekeviä, rehellisiä ihmisiä. Nyt notkuu kauppakeskuksissa näitä "pakolaisia" nuoria miehiä. Muuta eivät osaa kuin n.....a. Joka akalla maha pystyssä ja viisi mukulaa helmoissa. Hengaillaan kauppakeskuksissa ja tukitaan kelat ja sossut. SUOMALAISILTA. Ja vinkkinä ei sika ole hevonen vaikka tallissa syntyisin. Eikä porsaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoisäni, sotien käynyt mies, lopulta sotainvaliidi. Teki työnsä raskaassa ammatissa. Samoin vanhempani, työtätekeviä, rehellisiä ihmisiä. Nyt notkuu kauppakeskuksissa näitä "pakolaisia" nuoria miehiä. Muuta eivät osaa kuin n.....a. Joka akalla maha pystyssä ja viisi mukulaa helmoissa. Hengaillaan kauppakeskuksissa ja tukitaan kelat ja sossut. SUOMALAISILTA. Ja vinkkinä ei sika ole hevonen vaikka tallissa syntyisin. Eikä porsaat.

        Mikä maa tarjoaa ulkomaisille synnytyskoneille rahaa ja ylläpitoa oman kansan kustannuksella?
        Suomi idiootti maailman halaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä maa tarjoaa ulkomaisille synnytyskoneille rahaa ja ylläpitoa oman kansan kustannuksella?
        Suomi idiootti maailman halaaja.

        Suomalaiset miehet vaimo siunattuun tilaan pikaisesti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Bkt on kehittynyt melkein joka länsimaassa ilman mitään eeuita. Suomen ostovoimakorjattu bkt on ollut jo kauan eu:n huonoimpien joukossa. Eu silti on pieni paha. Euro on se iso.
        Tuskinpa aloittaja edes tarkoitti talouslukuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bkt on kehittynyt melkein joka länsimaassa ilman mitään eeuita. Suomen ostovoimakorjattu bkt on ollut jo kauan eu:n huonoimpien joukossa. Eu silti on pieni paha. Euro on se iso.
        Tuskinpa aloittaja edes tarkoitti talouslukuja.

        Molemmat olisi paremmin ilman tätä paskaa. Suomen lahjoittama rahamäärä suomessa ja velka nollissa.


    • Anonyymi

      Suomalaisten joukkotuhoaminen on jo aloitettu,velkaannuttamalla porukka kuolee vielä nopeammin...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe