Huoli-ilmoituksen määrä kasvussa

Anonyymi

Huoli-ilmoituksen voi tehdä iäkkäästä henkilöstä, joka näyttää olevan kykenemätön huolehtimaan itsestään, omasta terveydestään tai turvallisuudestaan.
Huoli-ilmoitus pakottaa kunnan selvittämään ikäihmisen hoidon ja palvelutarpeen.
Ilmoitusten määrä on kasvussa, koska ikääntyviä suomalaisia on entistä enemmän.
Huoli-ilmoitus pitäisi tehdä myös yli 55 vuotiaasta kuntouttavassa työtoiminnassa olevasta j ei työsuhteita työpaikkaa yksinäisestä työttömästä joka on kykemätön huoletimaan elämän hallinnastaanäitä ovat rahan käyttö, pankissa asiointi on mennyt vaativaksi ja kaupassa käyntiin pitää kiinnittää huomiota liikenteessä alkaa toimintakyvyt heikentyä esim. tasapaino häiriöt liikenteessä pärjääminen on haasteellista.

25

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä minullakin on suuri huoli ilmoituksesta.

• Anonyymi

Minulla on hyvin suuri huoli matuista. Onko heillä kaikki hyvin, onko tarpeeksi rahaa, ruokaa, onko auto kunnossa, onko pikkumustia tarpeeksi, onko siivooja käynyt, riittääkö nykyinen asunto vai pitääkö olla isompi, olen erittäin huolissani.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on hyvin suuri huoli matuista. Onko heillä kaikki hyvin, onko tarpeeksi rahaa, ruokaa, onko auto kunnossa, onko pikkumustia tarpeeksi, onko siivooja käynyt, riittääkö nykyinen asunto vai pitääkö olla isompi, olen erittäin huolissani.

Ymmärrän huolesi, mutta ethän kuitenkaan sairastu myötätuntouupumukseen. Älä käytä kaikkea aikaa toisista huolehtimiseen, vaan muista pitää huolta myös itsestäsi ja omista tarpeistasi.

• Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

Ymmärrän huolesi, mutta ethän kuitenkaan sairastu myötätuntouupumukseen. Älä käytä kaikkea aikaa toisista huolehtimiseen, vaan muista pitää huolta myös itsestäsi ja omista tarpeistasi.

Minähän olen vain minä, kurja veronmaksaja! Eihän minusta ole väliä, maksanhan vain tuloveroa, kiinteistöveroa kahdesta kiinteistöstä, auton käyttömaksua, myös pienestä perinnöstä jouduin maksamaan veron. Huolettaa, liikeneekö näistä matulle mitään, vai pitäisikö ihan lahjoittaa erikseen.

• Anonyymi

Minä olen huolissani tästä Lieksan virallinen valehteliasta. Miten se jaksaa joka asiaan sotkettua ja valehdella ainakun mahdollista sekä kaivaa vaikka mopopoikien pakoputkista persut. On vielä vähäteltävä lapsensa pahoinpitelystä saatua tuomiota. Sekä saada toimimaan tervasta ja bensakindieseliä yhdistelmä.

• Anonyymi

Huoli ilmo tehty pankosta. Miten se jaksaa puolustella maahanmuttajien tekemiä rikoksia?! Tuosta asiasta syvä huoli. Nyt äkkiä pankkoa auttamaan , että jaksaa tämänkin vuoden lyödä päätään karjalan mäntyyn , ja puolustella maahanmuuttajien tekemiä rikoksia, ja syyttää perussuomalaisia kaikesta.

• Anonyymi

Niinhän se on, että pienet vähemistöt määräilevät suurta enemmistöä. Ennen oli päinvastoin. Jos vaikka luokassa tai työpaikalla on yksi jonkun vähemmistön edustaja, on kaikkien oltava varpaillaan, ettei se yksi vain pahoilta mieltään tai loukkaannu. Jotain entisiä käytäntöjä voidaan joutua muuttamaan sen yhden takia. Yleensä aina se yksi on ulkomaan eläjä, jos olisi suomalainen, kukaan ei lotkauttaisi korvaansakaan.

• Anonyymi

Hallitus ; pääasia ,että traumatisoituneita maahanmuuttajia kohdellaan mahdollisimman hyvin.
        UutisetKotimaan uutiset
        Tarkastuskertomus palvelukodista Keuruulla on karmeaa luettavaa: Vanhukset vuoteissaan jopa yli 22 tuntia vuorokaudesta
        Tänään klo 6:00 (muokattu klo 8:04)
        Avin tarkastuksen yhteenveto kertoo, että puolet Keuruun Valkamakodin asukkaista viettää lähes koko vuorokauden vuoteessa.

• Anonyymi

On hieno asia, että voi tehdä jotain, jos arvelee, että iäkäs on avun tarpeessa.
      Moni ei tiedä itse mistä apua saisi eikä tiedä edes, että apua voi saada.
      Niin paljon näkee esim. ruokamarketeissa tutisevia ja vapisevia vanhuksia,
      jotka tuskin jaksavat pienet ostoksensa kantaa.
      Ihmettelee eikö kukaan voisi heidän puolestaan käydä esim. kaupassa
      tai lähteä kaveriksi kauppareissulle yms.

• Anonyymi

Ja samalla voi puhaltaa vanhuksen rahat pankkiautomaatilla tai kauppareissulla, ja myös taksi voi ottaa oman osansa isompana kyytimaksuna! Samoin myös pitsiliinakauppiaat voi vanhusta auttaessaan viedä asunnosta joutavat rahat ja arvoesineet! Onhan niitä hyväntekijöitä kun vaan vanhuksen kohdalle sattuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja samalla voi puhaltaa vanhuksen rahat pankkiautomaatilla tai kauppareissulla, ja myös taksi voi ottaa oman osansa isompana kyytimaksuna! Samoin myös pitsiliinakauppiaat voi vanhusta auttaessaan viedä asunnosta joutavat rahat ja arvoesineet! Onhan niitä hyväntekijöitä kun vaan vanhuksen kohdalle sattuu.

Yksi huoli on kun Iran on ensimmäistä kertaa historiassaan nostanut punaisen sotalippunsa jonkun päämoskeijansa katolle, eli se tietää sotaa Yhdysvaltoja vastaan! Liekkö "salamasottaa" ja leviääkökö tänneEurooppaan muuten kuin lisääntyvänä terrosismina? "Mutta sojitaan sojitaan ja kun aletaan niin sillon männäänni pitkälle",,, kuten Rahikainen tuumaili Tuntemattomassa sotilaassa.

• Anonyymi

Ajatuksena oikein hyvä mutta siinä myös pointti että joku voi ajatella että käyttää hyväksi avutonta vanhusta tai sairasta. Lapset jos ovat toisella paikkakunnalla heillä voi tulla hätä omista vanhemmistaan et onko asiat rehellisellä tolalla.
        Itse olen paljonkin avustanut vanhuksia,ja lapset muualla ,toisella paikkakunnalla kun asuvat ovat olleet iloisia että vanhemmilla on joku joka pitää huolta ja katsoo perään.
        Joidenkin vanhusten kuoltua on jäänyt ystävyys suhde näihin päiviin.
        Eilen viimeksi juttelin erään vanhan, huonossa kunnossa olevan vanhuksen kanssa joka kulkee huonosti,on voimat jo uupuneet että kuinka voisin auttaa niin kyynelsilmin sanoi että kyllä tässä vielä jotenkin pärjää vaikka ikää jo liki 90v,,käy useamman kerran päivässä kaupassa saa samalla hieman liikuntaa.
        Voi että,,,näillä liukkauksilla ja huonosti hoidetuilla teillä ko. vanhuksen liikkuminen on todella heikon näköistä,rollaattoria työntäen liikkuu esim kauppareissut. Mut kuinka lienee kotona esim siivouksen ja lumitöiden laita ? Mut ihan järjissään oleva vanhus on et jospa olisi joku joka hoitaisi esim edel mainitut asiat puolesta. Sen tiedän et asuu omakotitalossa koska asumme lähekkäin.
        Vanhukset ovat lähellä sydäntäni. Olisipa minullakin vanhana,jos elän vanhaksi, sellaiset jälkeläiset jotka pitävät minusta huolta.
        Haluaisin auttaa vanhuksia jollain lailla vaikka ei itsellänikään terveys ole todellakaan hääppöisellä tasolla,,,reilu viiskymppinen.

• Anonyymi

Tässä hissanmaikk on oiva esimerkki kun liukkaalla kaatuu useasti ja jokakerta kolhii päätään? Sitten alkaa kirjoitella omituisia ja siihen kun vielä napsii kärpässientä niin on jatkuva psykedeliamatkailu päällä, on milloin milläkin planeetalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä hissanmaikk on oiva esimerkki kun liukkaalla kaatuu useasti ja jokakerta kolhii päätään? Sitten alkaa kirjoitella omituisia ja siihen kun vielä napsii kärpässientä niin on jatkuva psykedeliamatkailu päällä, on milloin milläkin planeetalla.

Minua pelottaa hisassa toi lapsista höpiseminen. Saattaa tulla uusi Jammu setä.
        Ja silloin on lapsilla suussaan 5 mg mömmöjä ja se on menoa sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi huoli on kun Iran on ensimmäistä kertaa historiassaan nostanut punaisen sotalippunsa jonkun päämoskeijansa katolle, eli se tietää sotaa Yhdysvaltoja vastaan! Liekkö "salamasottaa" ja leviääkökö tänneEurooppaan muuten kuin lisääntyvänä terrosismina? "Mutta sojitaan sojitaan ja kun aletaan niin sillon männäänni pitkälle",,, kuten Rahikainen tuumaili Tuntemattomassa sotilaassa.

Tuo lippu on maalitaulu ameriikan vetypommille. Ja hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajatuksena oikein hyvä mutta siinä myös pointti että joku voi ajatella että käyttää hyväksi avutonta vanhusta tai sairasta. Lapset jos ovat toisella paikkakunnalla heillä voi tulla hätä omista vanhemmistaan et onko asiat rehellisellä tolalla.
        Itse olen paljonkin avustanut vanhuksia,ja lapset muualla ,toisella paikkakunnalla kun asuvat ovat olleet iloisia että vanhemmilla on joku joka pitää huolta ja katsoo perään.
        Joidenkin vanhusten kuoltua on jäänyt ystävyys suhde näihin päiviin.
        Eilen viimeksi juttelin erään vanhan, huonossa kunnossa olevan vanhuksen kanssa joka kulkee huonosti,on voimat jo uupuneet että kuinka voisin auttaa niin kyynelsilmin sanoi että kyllä tässä vielä jotenkin pärjää vaikka ikää jo liki 90v,,käy useamman kerran päivässä kaupassa saa samalla hieman liikuntaa.
        Voi että,,,näillä liukkauksilla ja huonosti hoidetuilla teillä ko. vanhuksen liikkuminen on todella heikon näköistä,rollaattoria työntäen liikkuu esim kauppareissut. Mut kuinka lienee kotona esim siivouksen ja lumitöiden laita ? Mut ihan järjissään oleva vanhus on et jospa olisi joku joka hoitaisi esim edel mainitut asiat puolesta. Sen tiedän et asuu omakotitalossa koska asumme lähekkäin.
        Vanhukset ovat lähellä sydäntäni. Olisipa minullakin vanhana,jos elän vanhaksi, sellaiset jälkeläiset jotka pitävät minusta huolta.
        Haluaisin auttaa vanhuksia jollain lailla vaikka ei itsellänikään terveys ole todellakaan hääppöisellä tasolla,,,reilu viiskymppinen.

Lumitöihin ei ole tyrkyllä kukaan, ei edes maksusta. Sehän on kaikkein raskainta, eikä sitä kannata jättää ensi viikkoon, miten sen sitten jaksaisi tehdä, kun koko ajan tulee lisää.
        Jälkeläiset eivät tuppaudu työhommiin, jokaisella on omat työnsä. Voivat asua satojen kilometrien päässä, käyvät korkeintaan kymmenen vuoden välein ja sitten hautaamassa. Ei enää olla äitien ja isien kanssa niinkuin ennen vanhaan.
        Kyllä ilmapiiri on muuttunut näissä asioissa, nyt kukin saa olla miten parhaaksi näkee, ei voi luottaa siihen, että lapset hoitaisivat vanhempiaan. Ehkä meikäläisen ikäpolvi on viimeinen, joka on "uhrannut" aikaansa vanhempiinsa.
        Onhan tietysti kotipalvelu, mutta monellakaan ei riitä rahat, se kun ei ole ilmaista. Eikä se paljon auta, jos vilaistaan oven raosta, vieläkö asukas on elossa. Kyllä pitäisi olla ainakin puoli tuntia, mutta kun kotipalvelu ei tee juuri mitään, eivät "jouda" istuskelemaan. Oven raosta kuikistaminen on aika tyyristä.
        En syytä kotipalvelijoita, heitä on liian vähän. Sopiva voisi olla vaikka kolme-neljä vanhusta yhdelle per päivä. Todellisuudessa taitaa olla kymmenen, eipä siinä voi puhua muusta kuin juoksusta paikasta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lumitöihin ei ole tyrkyllä kukaan, ei edes maksusta. Sehän on kaikkein raskainta, eikä sitä kannata jättää ensi viikkoon, miten sen sitten jaksaisi tehdä, kun koko ajan tulee lisää.
        Jälkeläiset eivät tuppaudu työhommiin, jokaisella on omat työnsä. Voivat asua satojen kilometrien päässä, käyvät korkeintaan kymmenen vuoden välein ja sitten hautaamassa. Ei enää olla äitien ja isien kanssa niinkuin ennen vanhaan.
        Kyllä ilmapiiri on muuttunut näissä asioissa, nyt kukin saa olla miten parhaaksi näkee, ei voi luottaa siihen, että lapset hoitaisivat vanhempiaan. Ehkä meikäläisen ikäpolvi on viimeinen, joka on "uhrannut" aikaansa vanhempiinsa.
        Onhan tietysti kotipalvelu, mutta monellakaan ei riitä rahat, se kun ei ole ilmaista. Eikä se paljon auta, jos vilaistaan oven raosta, vieläkö asukas on elossa. Kyllä pitäisi olla ainakin puoli tuntia, mutta kun kotipalvelu ei tee juuri mitään, eivät "jouda" istuskelemaan. Oven raosta kuikistaminen on aika tyyristä.
        En syytä kotipalvelijoita, heitä on liian vähän. Sopiva voisi olla vaikka kolme-neljä vanhusta yhdelle per päivä. Todellisuudessa taitaa olla kymmenen, eipä siinä voi puhua muusta kuin juoksusta paikasta toiseen.

Olen todella surullinen ettei minulla ole enää kumpakaan vanhempaa,,molemmat pääseet ikilepoon,rauhaan. Minä olin kovasti auttava lapsi,tein ihan kaikkeni äitini eteen (isä kuollut jo n 40v sitten),,huolehdin hänestä ja hänen omakotitalo hommeleista,hoidin oman työni työpaikalla,ja hoidin lapseni. Missä oli minun vapaa-aika ? Ei sitä ollutkaan mutta minä jaksoin ilolla ja onnella tehdä kaikkea. Esim äitini luona lumityöt oli mielihommaani,kesällä liiterin täyttö talven puista jne jne.
        Olin silloin hieman nuorempi kuin nyt eli vajaa 40vuotias. Nautin kaikesta.
        Nyt on nautinnot loppuneet kun oma terveys on mennyt. Joka päivä en jaksa itsestäni huolta pitää niinkuin pitäisi. Mutta lämmöllä muistelen aikoja kun olin hyvässä kunnossa ja sain tehdä omakotitalossa töitä joita rakastin. Nyt kerrostalossa ikkunasta ulos katsellen välillä itken ja mietin miksi elämäni meni tälle mallille.Terveyteni menettäneenä.
        Oma jälkikasvu käy vakituisessa työsuhteessa ja en voi vaatia että hän kävisi päivittäin luonani. Hänellä on oma elämä. Mutta kyllä lapseni apuaan tarjoaa hövelisti,mutta koetan itse selviytyä askkareista ettei tämä vähäsetkin voimat mitä terveydestä jäljellä,loppuisi.
        Kyllä välillä huolettaa oma tilanteeni että entäs jos,,,
        Entäs kun minusta ei ole enää omista asioista huolehtijaksi esim kauppareissut,kodin siivoaminen jne kuka ne hoitaa. Ei ole varaa palkata siistijää kotiin,kaupassa kuitenkin haluan käydä itse että saan keskustella ihmisten kanssa ja valikoida tuotteet kaupassa itse mitä tarvitsen.
        Sisukkaasti koetaan sinnitellä vaikka on päiviä että tekisi mieli huutaa maailmalle ääneen että nyt minä en enää jaksa.

• Anonyymi

Ruksit on merkitty valitseeko työtön edunvalvojan raha-asioita hoitamaa se löytyy Kelan vanhuseläkkeen hakemuksesta viimeistää voit päättää asiasta kun pääset eläkkeelle

• Anonyymi

Hommaan pitää ottaa nuori poikamatu. Ovat nokkelia ja osaavia raha-asioissa, omissaan ja toisten. Heidän elämänsä kun on yhtä pennin venytystä, osaavat venyttää mummon ja papankin penniä. Näyttävät, miten pikkurahalla pystyy asumaan kaksiossa, ostamaan merkkivaatteita, syömään kalliita hedelmiä ja vihanneksia myös talvella, maksamaan ajokortin, ostamaan jonkinlaisen auton tai ainakin tuliterän läskipyörän tai ainakin kunnon vaihdefillarin jne. Rupeaa mummon rahat lisäämään, kun on kunnon talousnero puikoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hommaan pitää ottaa nuori poikamatu. Ovat nokkelia ja osaavia raha-asioissa, omissaan ja toisten. Heidän elämänsä kun on yhtä pennin venytystä, osaavat venyttää mummon ja papankin penniä. Näyttävät, miten pikkurahalla pystyy asumaan kaksiossa, ostamaan merkkivaatteita, syömään kalliita hedelmiä ja vihanneksia myös talvella, maksamaan ajokortin, ostamaan jonkinlaisen auton tai ainakin tuliterän läskipyörän tai ainakin kunnon vaihdefillarin jne. Rupeaa mummon rahat lisäämään, kun on kunnon talousnero puikoissa.

Mielestäni Hissa on oikeasti vaarallinen itselleen ja ympäristölle. Tuo lapsista puhuminen ihmetyttää että mitä siinnä on takana. Onko siltä lastensuojelu vienyt lapset ja sen mielestä joku Komu on syyllinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni Hissa on oikeasti vaarallinen itselleen ja ympäristölle. Tuo lapsista puhuminen ihmetyttää että mitä siinnä on takana. Onko siltä lastensuojelu vienyt lapset ja sen mielestä joku Komu on syyllinen.

Hissa on vaaraton tuhkamuna joka on pöpilässä ja niin doupattu täyteen mömmöjä että satuilee ihan omiaan, ei siitä ja sen Komusta ja pienistä lapsista kannata välittää! Se varmaan pienillä lapsilla arvuuttelee ja muistelee miten niitä lapsia saisi aikaan, mutta Komu siltä hissalta aikoinan muijan vei ja sitä se hissa nyt yrittää tolkuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hissa on vaaraton tuhkamuna joka on pöpilässä ja niin doupattu täyteen mömmöjä että satuilee ihan omiaan, ei siitä ja sen Komusta ja pienistä lapsista kannata välittää! Se varmaan pienillä lapsilla arvuuttelee ja muistelee miten niitä lapsia saisi aikaan, mutta Komu siltä hissalta aikoinan muijan vei ja sitä se hissa nyt yrittää tolkuttaa.

Nyt ei kannata olla huolissaan Iranin ja jenkkilän kahinoista! Se nimittäin loppuu koska Niinistö on sen tuominnut, ja sen parusteella ne ei enää uskalla sotia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei kannata olla huolissaan Iranin ja jenkkilän kahinoista! Se nimittäin loppuu koska Niinistö on sen tuominnut, ja sen parusteella ne ei enää uskalla sotia.

Mensa on poistettu asiattomasta ilmoituksesta tai Komu tai Komu tai pienille lapsille ikä ei tiedä mitään Lieksan asioista hissanmaikk

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mensa on poistettu asiattomasta ilmoituksesta tai Komu tai Komu tai pienille lapsille ikä ei tiedä mitään Lieksan asioista hissanmaikk

Hissan moposta on bensa loppu ja sen on todennut mensa ja Komukin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hissan moposta on bensa loppu ja sen on todennut mensa ja Komukin.

Onneksi pienet lapset kävelee apsille ja hakee lisää.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4010
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3638
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3165
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2538
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2387
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      46
      2105
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      1985
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1758
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36