Mikä tekee kodin?

Anonyymi

Sijoitusasunnossani asun. Ostin tämän viisaasti ja harkiten ja ottaen huomioon tulevan hintakehityksen ja myynnin helppouden. Uuden ostin vireän kaupungiin keskustasta.
Tärkeä pointti tämän ostossa oli, että on helppo myydä ja muuttaa.
Katselen myytäviä asuntoja, jotka paremmin sopisivat nykyiseen tilanteeseeni. Tärkeinpiä pointteja taas ovat omaisuuden arvon säilyminen ja nousu sekä helppo jälleenmyynti. Kotiko? Pikemminkin nukkumis-, lepäily-, ruokailu- ja suihkukotilo.

Raastavan avioeron sain kokea. Tuskalla ja vaivalla hoidin ja pidin kunnossa vieö' eron jälkeen yhteistä taloa, jotta siihen satsaamani vaiva ja rahat pysyisivä. Siihen asti ootin kunnes toinen aktiivisesti asianajajan välityksellä vaati omaisuuden jakoa. Ei olisi onnistunut minun vaatimuksestani talon myynti mutta nyt, kun hän oli asialla, niin hänen kanssaan onnistui hyvin.
Ei sekään talo ollut koti pitkään aikaan, kun sain pelätä henkeni puolesta.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kodin tekee ne rakkaat ihmiset, jotka sen jakavat . Yksinäisen kotona asuu rakkaat muistot.

    • Anonyymi

      Joo, siis et tykkää kerrostalosta? Yleensä sanotaan omistusasunnossani asun
      Yleensä oma asunto ei ole sijoituskohde

      Siihen liittyy painavia asioita kuten ympäristö naapurit ikkunoiden suunnat pohjan muoto talon palvelut (saunat, uima-altaat ...) joita sijoittaja ei niin painota

      Onneksi olkoon hankinnasta

      Tänään Ranskan tv:stä tuli ohjelma naiset ovat huonosti perillä sijoitusrahoista kun eivät ymmärrä että raha on pitkälle synonyymi sanalle vapaus

      https://www.youtube.com/watch?v=JVKTHpZ0Wts

    • Anonyymi

      Niin makaa kuin petaa ja Sitä saa mitä tilaa - sanonnat käyvät myös positiivisessa merkityksessä vaikka niitä useimmiten vähän ilkkuen käytetään. Itsekin olen sitä mieltä että työaikoina ja nuorena kannatti vähän harkita mihin rahansa pistää. Nyt on käytettävissä sopivasti, vaikka eläke pudottikin tuloja reilusti.

      • Anonyymi

        Oma asunto on minulla paras työelämän aikaansaannos taloudellisesti. Ei tarvitse maksaa vuokraa, vain pieni vastike . Asuntoni on hyvällä alueella, arvo nousee jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Nuorempana vaimo ja sänky , vanhempana sauna :)

    • Kodissa on isi ja äiti.
      Kun heistä tulee mutsi ja faija, ei kotia enää ole.
      Minun kotini myytiin kymmeniä vuosia sitten.
      -
      Se on sitten taas ihan selvä.
      Kun mutsi ja faija saavat yhdessä tehdyn yhteisen lapsen.
      On lapsella koti.
      -
      Jos lapsella on kaksi äitiä, tai kaksi isiä, ei kyseessä ole lapsen koti.
      Se on jotenkin karsina tai läävä.

      H.

    • Anonyymi

      Katselin loppiaiseni ratoksi uutta sijoitusasuntoa, johon muuttaisin asumaan.
      Tosi ärsyttävää, kun taloyhtiölainaa on aivan hirveästi. Vaikka itse maksaisi siitä omasta asunnostaan taloyhtiölainan pois, niin ei se vähennä riskiä, että joutuu maksamaan toisten lainoja.

      Ap.

      • Anonyymi

        Vaarana on maksaa toisten lainoja, jos asunto-osakeyhtiö ei muuten selviä. Yhteisvastuullisuutta. Tuttavallani on asunto, jossa maksuvalmius on lähes nollassa velkojen takia. Oli pakko tehdä putkiremontti ja muitakin, kun aikanaan ei ollut huolehdittu. Myös uusissa asunnoissa on sama uhka, kun uuteen asuntoon pääsee aika pienellä omavastuuosuudella ja kuukausittainen rahoitusvastike on liian kova monen maksettavaksi. Sanoo ihminen, jolla aikanaan oli sijoitusasunto. Ei ole enää, kun on muuttunut niin epävarmaksi. Nyt raha makaa tilillä, huono sijoitusaika, häviän koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarana on maksaa toisten lainoja, jos asunto-osakeyhtiö ei muuten selviä. Yhteisvastuullisuutta. Tuttavallani on asunto, jossa maksuvalmius on lähes nollassa velkojen takia. Oli pakko tehdä putkiremontti ja muitakin, kun aikanaan ei ollut huolehdittu. Myös uusissa asunnoissa on sama uhka, kun uuteen asuntoon pääsee aika pienellä omavastuuosuudella ja kuukausittainen rahoitusvastike on liian kova monen maksettavaksi. Sanoo ihminen, jolla aikanaan oli sijoitusasunto. Ei ole enää, kun on muuttunut niin epävarmaksi. Nyt raha makaa tilillä, huono sijoitusaika, häviän koko ajan.

        Raha-asioiden kanssa on kiva puuhastella ja seurata. Pidän aina jonkin verran käteistä. Siinä on oikean rahan tuntu. Kahisevaa.


    • Anonyymi

      Sijoitus asuntoja on vain Suomessa koska 2 vuoden asumisen jälkeen voitto veroton.

      Monia taloja on ollut myös vuokra ei koskaan sijoitus mielessä.

    • Anonyymi

      Minä vain asun, en ajattele enään sijoittamisia asumiseen.

      Sijoitan par'aikaa purukaluston korjaamiseen, toiveessa on eläminen ja syöminen, jos toivo elämisestä olisi mennyt tuskin hampaita korjauttaisin.

      Pertikki

      • Anonyymi

        Kannattaako sinun niitä' hampaita enää korjata, ajatteles jos Jussi Halla-ahosta tulee pääministeri? Ja sinut viedään vankilaan? Mollaamisesi takia, katsos, vihapuhetta nekin ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako sinun niitä' hampaita enää korjata, ajatteles jos Jussi Halla-ahosta tulee pääministeri? Ja sinut viedään vankilaan? Mollaamisesi takia, katsos, vihapuhetta nekin ovat.

        Ehkä Pertikki juurikin varautuu. Vankilassa on kovaa vanikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Pertikki juurikin varautuu. Vankilassa on kovaa vanikkaa.

        Vankilaan mentäessä ei tarvitse erityisemmin varautua ruokapuoleen. Yleensä hampaattomat venkulat saavat ns. pehmeänleivän- kortin, jolla saa sitten nauttia vanikan sijasta ihan, vaikkapa reilua pullamössöä lusikalla.


    • Minulla on ollut vuokralaisia, kyllä asunto sijoituksena on ihan hyvä jos saa kunnon vuokralaiset.
      Kolme viimeistä vuokralaista oli surkeita, eivät maksaneet vuokriaan, asunnonkin jättivät aika huonoon kuntoon.
      Möin pois, eipä tarvitse huolehtia enää niistä.
      Asun kerrostalossa, myisin asunnon jos joku ostaisi, täällä ei asunnot tee kauppaansa.
      Jos onnistun myymään asunnon niin en enää osta asuntoa, muutan vuokralle. On huoletonta asumista, voi muuttaa halutessaan paikkaa jos kyllästyttää.
      En huolehdi siitä miten paljon tuottua saan mistäkin. Tärkeintä että rahat riittävät kohtuulliseen elämiseen.

      • Anonyymi

        Minullakin on ollut sijoitusasuntoja, joissa on ollut vuokralaisia. Että ei vain tällaisesta itse asumastani sijoutusasunnosta ole minulla kokemusta.
        Minulla oli hyviä vuokralaisia. Nuoria. Olen ne asunnot myynyt pois, kivasti tuli voittoa. Tykkään nyt asua itse hyvässä uudessa osakkeessa ja samalla kasvattaa omaisuuttani 💶i 💶i 💶

        Sanoit haluavasi vuokralaiseksi, jos saat omistusasuntosi myytyä.
        Vuokra-asunnosta on helppo lähteä, totta. Mutta vuokra-asunnosta voi joutua lähtemään silloinkin, kun ei halua.
        Minä en haluaisi olla jonkun vuokranantajan armoilla.

        Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on ollut sijoitusasuntoja, joissa on ollut vuokralaisia. Että ei vain tällaisesta itse asumastani sijoutusasunnosta ole minulla kokemusta.
        Minulla oli hyviä vuokralaisia. Nuoria. Olen ne asunnot myynyt pois, kivasti tuli voittoa. Tykkään nyt asua itse hyvässä uudessa osakkeessa ja samalla kasvattaa omaisuuttani 💶i 💶i 💶

        Sanoit haluavasi vuokralaiseksi, jos saat omistusasuntosi myytyä.
        Vuokra-asunnosta on helppo lähteä, totta. Mutta vuokra-asunnosta voi joutua lähtemään silloinkin, kun ei halua.
        Minä en haluaisi olla jonkun vuokranantajan armoilla.

        Ap.

        Jos asut vaikkapa kunnan tai kaupungin vuokrakämpässä ja maksat vuokrasi ja hoidat asiasi, saat asua huoletta niin kauan kuin haluat. Ei mene asunto altasi ja voit tehdä viihtyisän kodin itsellesi.
        En kerrytä enää omaisuutta, kun siinä viimeisessä palttoossa ei tunnetusti ole taskuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asut vaikkapa kunnan tai kaupungin vuokrakämpässä ja maksat vuokrasi ja hoidat asiasi, saat asua huoletta niin kauan kuin haluat. Ei mene asunto altasi ja voit tehdä viihtyisän kodin itsellesi.
        En kerrytä enää omaisuutta, kun siinä viimeisessä palttoossa ei tunnetusti ole taskuja.

        Niitä kunnan tai kaupungin vuokra-asuntoja ei helposti saa. Ei ainakaan isompien kaupunkien, sen tiedän. Ja varsinkaan, jos on rahaa, kun on myynyt aiemman omistusasuntonsa, niin katsovat, että voi ostaa asunnon eikä ole tarvetta yhteiskunnan asunnolle.
        Edes asumisoikeusasuntoa ei saa, jos on rahaa liikaa. Ja sitä rahaahan voipi olla, kun on omistusasuntonsa myynyt.

        Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kunnan tai kaupungin vuokra-asuntoja ei helposti saa. Ei ainakaan isompien kaupunkien, sen tiedän. Ja varsinkaan, jos on rahaa, kun on myynyt aiemman omistusasuntonsa, niin katsovat, että voi ostaa asunnon eikä ole tarvetta yhteiskunnan asunnolle.
        Edes asumisoikeusasuntoa ei saa, jos on rahaa liikaa. Ja sitä rahaahan voipi olla, kun on omistusasuntonsa myynyt.

        Ap.

        Silloinhan sinulla ei ole ongelmaa vuokra-asunnon saannista, kun on rahaa jopa liikaakin, vai mitä? Ei ole tarvetta semmoiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan sinulla ei ole ongelmaa vuokra-asunnon saannista, kun on rahaa jopa liikaakin, vai mitä? Ei ole tarvetta semmoiseen.

        Rahaa ei ole koskaan liikaa,

        Vastasin näihin kommentteihin: Anonyymi 17:32 ja liekko 16:38


    • Anonyymi

      - Koti on siellä missä sydän on .
      -Kotimme on siellä missä toinen odottaa toista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe