Meidän ryhmämme palstalla

Anonyymi

Olemme monet tottuneet 70 ryhmään. Voisimme siinä vielä tuttuina jatkaa.
Aihetta vaan kaipaa täällä. Skillanin Kahvipirtti on tuttu mutta koluttu.

Toivon toki Skillanille ja muillekin mukavaa elämän ehtoota!

160

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene hyvä ihminen perässä sinne ehtooryhmään.
      Vai ehdin tahdoin tänne haluat jäädä valittamaan ettei sopivia aiheita ole?

    • Anonyymi

      En tunne ketään nimeltä anonyymi. Olet vielä skillanin essun nauhoissa, kun et mitään osaa tehdä ilman että hänet vedät mukaan. Tee aloitus jostain asiasta, älä kirjoittajista.

      • Anonyymi

        Kyllä te olette söpöjä ! Kuin tarhalaiset vailla otsikkoa he hee! Pitääköhän se olla se tuttu ja turvallinen 15 vuotta jo kaitsennut ? Isoja rohmuja, ja paljon saaneita me olemme jo,...ja hyvin evästettyjä, josko nyt 70 laisille pitää se monin äänin ⭐︎° tähdentää ✫
        Jokainen on oman elämänsä tähti, miten sen käytämme no hauskasti tuikkimaan tietenkin! Pääasia kuitenkin on, että viihdytään täälläkin, tekeepä kukin sitten niin tai näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te olette söpöjä ! Kuin tarhalaiset vailla otsikkoa he hee! Pitääköhän se olla se tuttu ja turvallinen 15 vuotta jo kaitsennut ? Isoja rohmuja, ja paljon saaneita me olemme jo,...ja hyvin evästettyjä, josko nyt 70 laisille pitää se monin äänin ⭐︎° tähdentää ✫
        Jokainen on oman elämänsä tähti, miten sen käytämme no hauskasti tuikkimaan tietenkin! Pääasia kuitenkin on, että viihdytään täälläkin, tekeepä kukin sitten niin tai näin.

        Eiväthän nämä kritisoijat viihdy! He etsivät haukuttavia, eikä se ole edes vaikeaa. Jokainen, joka sanoo myönteisen asian palstasta, mutta ei saman tien tee loistavaa keskustelun aloitusta, on haukuttava monen anonyymin voimin.
        Ja vaikka olisi aloituksen laatinutkin, ei se tietenkään kaikille kelpaa, joten turha luulla, että ilman haukkuja enää selviää.
        Nämä anonyymit eivät itse laadi aloituksia, eivät osaa, eivätkä viitsi.
        Eivät pysty kykenemään.


    • Voisimme tuttuina jatkaa ? Ketkä me ? Anonyymitkö ?

      Sorry nyt, mutta tuntuu hiukan oudolta tuo tuttuus.
      Mutta yrittänyttä ei laiteta ja kai olisi kaikkien eduksi, että jokainen löytäisi ne omat "tuttunsa", sen joukon missä viihtyy.

      Kirjoitinkin jo siellä "ehtoopuolella" että itse tykkään jatkuvuudesta ja tunnistettavuudesta mutta mieltymyksensä kullakin. Aihepulaa on podettu ennenkin, mutta aina sitä tarinaa kuitenkin on irronnut. Onnea matkaan vain.

      • Anonyymi

        Olipa ikävä kommentti demeteriltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa ikävä kommentti demeteriltä.

        Perusteletko vähän, Anonyymi 15.31 ? Tai ei tietenkään ole pakko..))
        En tahtonut loukata ketään. Pyydän anteeksi jos sen tahtomattani tein.


    • Anonyymi

      Minä vierastan tuttuutta.
      Nykyään on kaikki lehdet ja lehtien lööpit täynnänsä TV:stä tai tosiTV:stä tuttuja ja näiden tuttujemme kuulumisia.
      Boooooooooooooooring, Suomeksi: Tylsää.

      Paljon enemmän samaistun, kun kerrottaan outojen touhuista ja ajatuksista.
      Se voisin olla vaikka minä.Kun Ei tarvita Tosi-TV-taustaa.

      • Anonyymi

        Perusta sitten outojen otusten kerho !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta sitten outojen otusten kerho !

        Tässähän sellainen kerho on, animeita melkein kaikki, paitsi tuo yksi ja aloittaja-anime ei osaa olla vaan itsensä vaan tuttuja luettelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän sellainen kerho on, animeita melkein kaikki, paitsi tuo yksi ja aloittaja-anime ei osaa olla vaan itsensä vaan tuttuja luettelee.

        Kahvipirtin tutusta miljö'stä täällä jankutetaan pahvit! Demeterkään ei tunnista, vaikka Slillanin perään paineli jo 80 .
        Eiköhän siinä tuttuutta ollut tarpeeksi ilman outouttakin !


      • Anonyymi

        "Minä vierasta tottuutta."
        Luin erhetyksessä noin, lukihäiriöinen kun olen!


    • Anonyymi

      Nyt on tainnut aloittajamummu dementioineen ja luuvaloineen eksyä aivan väärälle raiteelle, kun joutunut suoli 24-asemalle.

      • Anonyymi

        Ei ole alottaja edellistä präntännyt, väärä ja rumakin on syytös taas!


    • Anonyymi

      Täällä varmaankin voisimme kysellä toisiltamme: mitä sinulle kuuluu?

      70 vuotiaiden ryhmänä elää yhtenäisyyden hengessä - niin naiset kuin miehet.

      • Huomenta, mitäs sinulle tänä aamuna kuuluu.
        Millä mielellä aamulla heräsit, jokos olet muuten joulun saanut jaloistasi,
        itselläni pyörii vielä jotenkin vanhaa joulua jääkaapissa,
        nyssäköitä riittää, tänään pitää tehdä sinnekin joulun loppusiivous.

        Anonyymeiltä on vähän vaikeaa kysellä, mitä kuuluu, kun en ole seurannut yhtään olemistasi ja elämistäsi, mutta ehkä opin pikkuhiljaa.

        Esimerkiksi Palomalta olisikin paljon helpompi kysäistä, mitä kuuluu tänä aamuna,
        joko olet varautunut tammikuun helleaaltoon,
        uhkaavat
        että meillekin sieltä riittäisi lämpöä plussaennätyksiin asti.
        Pian saa hylätä koko lumilapion...kolaa ei ole vielä näillä korkeuksilla tarvinnut lainkaan.


    • Yhteisöllisyys on terveyden merkki keskustelupalstalla.

      • Anonyymi

        Luulet vaan.
        Ei ole sulla laittaa pöytään faktaa = kunnon tutkimusta asiasta, koska sellaista ei ole :)))))))
        Sakinhivutus = yhteisöllisyys ikäryhmät keskustelupalstoilla.


    • Anonyymi

      Aivan! Muistaakseni Suvi Teräsniskalla on laulu, jossa hän kyselee mummoltaan: mitä sinulle kuuluu?
      Itse en siihen nyt osaa linkkiä laittaa.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Toivottavasti kahvipirtti on tosiaan koluttu. Sehän oli sellainen mielikuvituspirtti, realismista kaukana - kulmakaappeineen yms.

      Joku anonyymi sitä puolusti aivan vimmatusti ja keksi kaikenlaisia mielikuvitukselta tuntuvia juttuja, mistä sitten oli kimmokkeen saanutkin mielikuvitukselleen, mene ja tiedä. Ymmärtääkseni Korppis erityisesti oli hänen hampaissaan - ja voi olla vieläkin.

      • Anonyymi

        Noh, se pirttihän oli siinä kevennyksenä. Kaikkeen hyväänhän siellä pyrittiin, erityisesti tuttavuuteen nimimerkki- tai puumerkki kohtaisella tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, se pirttihän oli siinä kevennyksenä. Kaikkeen hyväänhän siellä pyrittiin, erityisesti tuttavuuteen nimimerkki- tai puumerkki kohtaisella tasolla.

        Juu, ja ihanaa piti olla niin, että ainakin minua miehenä tympi mennä moiseen mukaan.


    • Kahvipirtti tai vastaava kun kyseiset ketjut toimii niin antaa toimia, häiritseekö onko vaikeuksia sivuuttaa ketju, käyttäytyminen on jokaisen itsensä vastuulla.

      • Anonyymi

        Eihän sitä uusi tulija ymmärrä sivuuttaa, ennenkuin on perehynyt mikä se on. Otsikko eli aihe, siis Kahvipirtti, ei ilmaise sisältöä. Houkettelevuutta poiketa se kyllä lisää, koska otsikko antaa kuvan, että siellä on yhtä nautinnollista kuin joisi kahvia.
        Nythän kahvipirtti kait katoaa täältä 7-kymppisten sivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä uusi tulija ymmärrä sivuuttaa, ennenkuin on perehynyt mikä se on. Otsikko eli aihe, siis Kahvipirtti, ei ilmaise sisältöä. Houkettelevuutta poiketa se kyllä lisää, koska otsikko antaa kuvan, että siellä on yhtä nautinnollista kuin joisi kahvia.
        Nythän kahvipirtti kait katoaa täältä 7-kymppisten sivuilta.

        Olkaa nyt tyytyväisiä, kun saitte senkin pilatuksi ! Sinne meni 80-kymppisiin Skillanin mukaan monta uutta 70-kymppistäkin ja tämä 70 senkun köyhtyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä uusi tulija ymmärrä sivuuttaa, ennenkuin on perehynyt mikä se on. Otsikko eli aihe, siis Kahvipirtti, ei ilmaise sisältöä. Houkettelevuutta poiketa se kyllä lisää, koska otsikko antaa kuvan, että siellä on yhtä nautinnollista kuin joisi kahvia.
        Nythän kahvipirtti kait katoaa täältä 7-kymppisten sivuilta.

        Joskus vilkaisin sen sisältöä.
        Kyseiden ketju muodostuu kirjoittajien toimesta, hyvin on näköjään toiminut ja harvinaista yleensä että pysynyt näinkin kauan kasassa niin miksei pysyisi jatkossa ?
        Kaikella tietysti aikansa mutta silti, itse en ole siellä käynyt.

        Pertikki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus vilkaisin sen sisältöä.
        Kyseiden ketju muodostuu kirjoittajien toimesta, hyvin on näköjään toiminut ja harvinaista yleensä että pysynyt näinkin kauan kasassa niin miksei pysyisi jatkossa ?
        Kaikella tietysti aikansa mutta silti, itse en ole siellä käynyt.

        Pertikki

        Lisään
        En käynyt kirjoittamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus vilkaisin sen sisältöä.
        Kyseiden ketju muodostuu kirjoittajien toimesta, hyvin on näköjään toiminut ja harvinaista yleensä että pysynyt näinkin kauan kasassa niin miksei pysyisi jatkossa ?
        Kaikella tietysti aikansa mutta silti, itse en ole siellä käynyt.

        Pertikki

        Oletpas käynyt, kun tiedät mistä siellä on keskusteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa nyt tyytyväisiä, kun saitte senkin pilatuksi ! Sinne meni 80-kymppisiin Skillanin mukaan monta uutta 70-kymppistäkin ja tämä 70 senkun köyhtyy.

        Kai sinne mennä saa, vaikka ei 80:aa olisikaan. Tervemenoa vaan ainakin minun puolesta.
        Nyt 70:n on oma elinvoimansa sellaisena kuin se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas käynyt, kun tiedät mistä siellä on keskusteltu.

        Tyypillistä saivartelua, pilkun viilaamista.

        Uteliaisuuttani vilkaissut mutten en osallisunut kirjoitteluun,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinne mennä saa, vaikka ei 80:aa olisikaan. Tervemenoa vaan ainakin minun puolesta.
        Nyt 70:n on oma elinvoimansa sellaisena kuin se on.

        Tämän 70 palstan valovoimaisin ⭐️on ikinuori sini-sirkku❤️. Hän on myös OIKEA taiteilija ja tieteistä kiinnostunut, monien hienojen aloitusten tekijä.
        🌹🌹🌹🌹🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinne mennä saa, vaikka ei 80:aa olisikaan. Tervemenoa vaan ainakin minun puolesta.
        Nyt 70:n on oma elinvoimansa sellaisena kuin se on.

        Sinne saa ja voi mennä. Täältä yli-ikäiset on karkoitettu.
        Turha muuta väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän 70 palstan valovoimaisin ⭐️on ikinuori sini-sirkku❤️. Hän on myös OIKEA taiteilija ja tieteistä kiinnostunut, monien hienojen aloitusten tekijä.
        🌹🌹🌹🌹🌹

        Omaan tyyliinsä kehui itseään eli kuvin. Niitä on hänellä joka kommentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän 70 palstan valovoimaisin ⭐️on ikinuori sini-sirkku❤️. Hän on myös OIKEA taiteilija ja tieteistä kiinnostunut, monien hienojen aloitusten tekijä.
        🌹🌹🌹🌹🌹

        Hän on paha, pahis, teeskentelijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on paha, pahis, teeskentelijä.

        Ohhoh, olishan lapsellista itse mainostaa itseään,..ja kuvinkin, ihan kuin ainoana osaisin niitä käyttää 😁))
        Pahiskin voin olla, ja teeskentelijäkin , ihan miten vaan! Ominaisuuksia laidasta laitaan löytyy!
        MInulla ei kirjoituspaikkojen ongelmiakaan ole, kirjoitaan juuri siellä minkä itse valitsen! terve,..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinne mennä saa, vaikka ei 80:aa olisikaan. Tervemenoa vaan ainakin minun puolesta.
        Nyt 70:n on oma elinvoimansa sellaisena kuin se on.

        Se on sellainen, millaiseksi 60 puolelta muuttaneet sen tekevät.
        Innokkaasti olivat häätämässä pois vakikirjoittajia. Nyt on näytön paikka osoittaa, millainen on hyvä palsta.
        Mielenkiintoista seurata, miten suhtaudutaan paikalle jääneisiin seitsemänkymppisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sellainen, millaiseksi 60 puolelta muuttaneet sen tekevät.
        Innokkaasti olivat häätämässä pois vakikirjoittajia. Nyt on näytön paikka osoittaa, millainen on hyvä palsta.
        Mielenkiintoista seurata, miten suhtaudutaan paikalle jääneisiin seitsemänkymppisiin.

        Yks paskan hailee ne 60:ltä tulleet, joille suomi24 on henki ja elämä. Ei ole muuta kuin suuri säälin tunne niitä omasta mielestään luovia taiteilijoita kohtaan. Senkun valtaavat koko palstan toistensa kehuilla, jos se heidän surkeaa elämäänsä helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa nyt tyytyväisiä, kun saitte senkin pilatuksi ! Sinne meni 80-kymppisiin Skillanin mukaan monta uutta 70-kymppistäkin ja tämä 70 senkun köyhtyy.

        Lähinnä kai yritettiin pukata skillania pirtteineen ikärhmänsä mukaiselle palstalle.
        Siis 80 porras ylöspäin.
        Mikä hiivatti siinä hiertää kun oli niin vaikeeta?
        Ja jotkut torvelot vielä yrittää pykätä samaa formaattia tänne uudelleen.
        Homeinen idea jo. Unohtakaa, keksitään jotain uutta tilalle.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Tyypillistä saivartelua, pilkun viilaamista.

        Uteliaisuuttani vilkaissut mutten en osallisunut kirjoitteluun,

        Kylläpä kaikkien pitää todistella, ettei ole Kahvipirtissä käynyt. Kuitenkin sinne hyäkkäsitte ja sotkitte sen rapakuntoon.
        Raukkikset.


    • Anonyymi

      Ei meitä tänne enää kaivata. Sait vastauksen heti mielipiteellesi, vaikka sovinnollisella mielellä kirjoitit viestisi.
      Ryhmäkuri on täällä kova.
      Kaikki saavat tietenkin olla mitä mieltä tahansa, kunhan se on yhteisesti sovittu.
      Tosi-suomalainen ei taivu samaan kuoroon käskystä.
      Tulokkaat ovat siihen alistuneet, ja käyvät kuin rakkikoirat vastarinnan kiisken kimppuun. Kastuvat vain kylmässä vedessä.

      Mkr.

      • Mikä se on se ryhmäkuri, joka täällä valltsee,
        saan kirjoittaa ihan mihin haluan ja ihan milloin haluan,
        ei minua mikään ryhmä hallitse,
        ei ole kukaan kanssani tehnyt sopimuksia,
        mihin ihmeeseen olen alistunut.
        omituista leimaamista harjoitat, vuan ei haittoo.
        Minusta tämä vesi on ollut sopivaa kädenlämpöistä,
        en mitään kuumia hehkutuksia kaipaa.
        Kuvittelen jokaisen kirjoittavan omista lähtökohdistaan
        omilla valmiuksillaan ilman mitään ohjailua.

        Rekkautuminen on ainoa tuttuus, jonka tunnistan palstalta,
        anonyymit ovat tuntemattomia suuruksia.


      • Anonyymi

        Palsta on 70 ikäisille eli myös sinun ikäisillesi tarkoitettu (eikä alle 70-vuotiailtakaan ole pääsy kielletty) kuten varmaan aivan hyvin tiedät.
        Keitä siis tarkoitat kirjoittaessasi, että "Ei meitä tänne enää kaivata."

        Ja mistä sinä kenenkään kaipaamisia tiedät? Oletan, että yksi kaipaa sitä ja toinen tätä ja kolmas kaipaa tänään sitä ja huomenna tätä jne. jne..
        Sen tietenkin voit tietää minkä kirjoitettuna näet. Mutta, jos näet kirjoituksen jossa joku kehottaa "yli-ikäisiä" poistumaan omalle palstalleen tai jotain muuta vastaavaa, niin pitäisihän sinun ymmärtää että tuollaisia typeryyksiä/moukkamaisuuksia/ilkeyksiä kirjoittavan kirjoitukset kannattaisi jättää huomiotta.
        Ikäsyrjintää näillä meidän ikäryhmille tarkoitetuilla palstoilla, ajattele nyt vähän?! Eli oli se nyt sitten provosointia tai kirjoittajan todellisten ajatusten esille tuomista, niin kirjoituksen takana oleva joka tapauksessa on jotenkin, noh kiltisti sanottuna ei vakavasti otettava.

        Entä keitä tarkoitat "tulokkailla"?

        Bessie


    • Anonyymi

      Puisevaksi kävisi jos vain rekattujen juttuja olisi luettavana.
      Ei täällä yhteisöllisyyttä ilmene. Täällä ilmenee sen negatiivinen puoli
      eli sisäänlämpiävyys.

    • Anonyymi

      Ihanaa kun petolintu on poissa täältä.

      • Anonyymi

        Ano 13:43
        Tässäpä tulikin tätä lämpöä ja yhteisöllisyyttä oikein roppakaupalla! Juuri sisäänlämpiävyys ja kaikenlainen lässytys ja kehuminen henkilöistä, joista tykätään, tuli Kahvipirtissä todella esille.


    • Minä ainakin koen menetyksenä palstalle jos ns "yli-ikäiset", etenkin rekisteröityneet, siirtyisivät kirjoittamaan ullakolle. Muutenkin, nämä ikäryhmät ovat vain viitettä antavia, ei mikään estä kirjoittamasta muissakin ikäryhmissä. Niinhän me tehdään livessäkin; puhutaan kaikkien kanssa eikä kysytä ensiksi ikää ja mihin porukkaan sinä kuulut. Naurettavaa karsinointia, mutta tietenkin jos haluaa löytää ikäistään seuraa ja juttukavereita joiden kanssa on helppo samaistua ja jotka ovat kiinnostuneita samoista aiheista, niin voi olla helpompaa jos on kuitenkin lähempänä omaa ikäluokkaansa kuin esim 16plussissa. :)
      Minä toivoisinkin että te jotka olette suunnittelemassa irtautua ryhmästä ette sitä tekisi. Olen viihtynyt seurassanne ja uskon monen muun tehneen samoin.

      • Anonyymi

        Ullakolle?


      • Anonyymi

        Sinä tarvitset yleisösi, jolle päteä.


      • 80 ei ole 70 .
        Meidän Hippien mummot olivat enimmäkseen toisen-laisia.

        H.


      • Anonyymi

        Olipas tekopyhä kirjoitus.


      • Anonyymi

        Kenelle tuo paloma nyt lirkuttelee viihtymisestään ? Jatkakaa te omasta mielestänne luovat kielinerot maailmannaiset yksityisessä sähköpostissa. Täällä ei mene läpi tuollainen mädänhajuinen meininki.


      • Anonyymi

        Kylläpä on vieras ääni kellossa, ei puutu kuin petolinnun raakkuminen.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        80 ei ole 70 .
        Meidän Hippien mummot olivat enimmäkseen toisen-laisia.

        H.

        Kyllä täällä on monia tietäviä todessa mutta lopussa suu auki ja nolla.


      • Anonyymi

        Ainahan voi mennä niiden ns"ylä-ikäisten" perässä sinne, missä he nyt kirjoittavat vai poistuiko he kokonaan Suomi 24:n palstoilta?


    • Minusta suuri osa näistä heitoista on suoraa kiusaamista.
      Ehkä eivät itse sitä huomaa. mutta palstakiusaamista täällä on aika tavalla.
      Ei tahdo syntyä keskustelua mistään aiheesta, kun turhia heittoja lauotaan mielipidekirjoitusten väliin.

      • Anonyymi

        Kun ajattelee että olemme jo yli 70, niin olisi hyvä käsittää että olemme kypsässä iässä.
        Minkäänlainen kiusaaminen ei enää pitäisi tulla kysymykseen.


      • Anonyymi

        Tuon Korppiksen inhoamisen ymmärrän, hän itsekin tietää olevansa itsekeskeinen persoona. Jokaisesta kommentista se paistaa läpi, ja joitakin tyyli näkyy hirveästi ärsyttävän. Rakkikoirat aina nilkoissa. Mutta sitä ihmettelen miksi Palomakin on joutunut tämän/näiden haukkuvien räksykoirien hampaisiin. Ja ovatko he edes ainoita joita aina haukutaan? Eivät!

        Ei auta muu kuin sivuuttaa ilkeät kommentit kun huomaa, että räksyttäjä(t)kin näkyy olevan taas paikalla... Ohittelen, ja hymähtelen. Kuinka ne jaksaakin!

        Ilkeitä ihmisiä on oikeasti olemassa. Eikä ole konsteja potkia heitä näiltä sivuilta pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Korppiksen inhoamisen ymmärrän, hän itsekin tietää olevansa itsekeskeinen persoona. Jokaisesta kommentista se paistaa läpi, ja joitakin tyyli näkyy hirveästi ärsyttävän. Rakkikoirat aina nilkoissa. Mutta sitä ihmettelen miksi Palomakin on joutunut tämän/näiden haukkuvien räksykoirien hampaisiin. Ja ovatko he edes ainoita joita aina haukutaan? Eivät!

        Ei auta muu kuin sivuuttaa ilkeät kommentit kun huomaa, että räksyttäjä(t)kin näkyy olevan taas paikalla... Ohittelen, ja hymähtelen. Kuinka ne jaksaakin!

        Ilkeitä ihmisiä on oikeasti olemassa. Eikä ole konsteja potkia heitä näiltä sivuilta pois?

        Miten niin katsot olevasi oikeutettu ymmärtämään Korppiksen inhoamista?
        Kyllä tähän ikään päässeiden olisi pitänyt jo oppia kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka he olisivat eri mieltä kuin itse on. Meillä on oikeus ilmaista itseämme niin kuin parhaiten osaamme.
        Eikä "räksykoiria" ennemminkin tulisi inhota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin katsot olevasi oikeutettu ymmärtämään Korppiksen inhoamista?
        Kyllä tähän ikään päässeiden olisi pitänyt jo oppia kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka he olisivat eri mieltä kuin itse on. Meillä on oikeus ilmaista itseämme niin kuin parhaiten osaamme.
        Eikä "räksykoiria" ennemminkin tulisi inhota?

        Kyllä, jos joitakin pitää inhota, niin "räksykoiria".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin katsot olevasi oikeutettu ymmärtämään Korppiksen inhoamista?
        Kyllä tähän ikään päässeiden olisi pitänyt jo oppia kunnioittamaan muita ihmisiä, vaikka he olisivat eri mieltä kuin itse on. Meillä on oikeus ilmaista itseämme niin kuin parhaiten osaamme.
        Eikä "räksykoiria" ennemminkin tulisi inhota?

        Ehkä kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä. Näin aluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jos joitakin pitää inhota, niin "räksykoiria".

        Korppis kuuluu "teidän ryhmäänne." Pitäkää siitä huoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi opetella luetun ymmärtämistä. Näin aluksi.

        Mikä o jäänyt ymmärtämättä?
        Räksytyksen sanoma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis kuuluu "teidän ryhmäänne." Pitäkää siitä huoli.

        Kaikki 70 - 79 vuotiaat kuuluvat tähän ikäryhmään.
        Keskusteluun osallistuvien iät eivät ole tiedossa.
        Mitään huoltovelvoitetta keskustelijoilla ei ole.
        Ihmettelen tietämättömyyttäsi - no, voihan sinua pirukin kiusata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki 70 - 79 vuotiaat kuuluvat tähän ikäryhmään.
        Keskusteluun osallistuvien iät eivät ole tiedossa.
        Mitään huoltovelvoitetta keskustelijoilla ei ole.
        Ihmettelen tietämättömyyttäsi - no, voihan sinua pirukin kiusata.

        Jokainen kirjoitustaitoinen voi kirjoitta S24:ään, mille saitille tahansa.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Jokainen kirjoitustaitoinen voi kirjoitta S24:ään, mille saitille tahansa.

        Miksi sitten tuolla jossain pyytelit anteeksi "väärällä" palstalla kirjoittamistasi?


    • Käyn täällä koska tykkään käydä,
      tuntuisi oudolta , jos jotain inhoaisin tai kokisin tympeänä,
      häipyisin sen sileän tien, teen elämässäni sitä mistä tykkään.
      En avaa kun vain mieleiset juttuni,
      ei täällä ole joka rivin ja aloituksen lukupakkoa.

    • Anonyymi

      Eihän nuo ikäsuositukset mitään lakeja ole. En tunne olevani palstalta pois ajettu vaikka pian olenkin 82v. ukkeli.
      Ok-talossa asuvalla on pientä puuhaa, kuitenkin enemmän kuin kerros tai rivi/paritalon asukkailla.
      Tietääkseni täällä kirjoittaa yli 84 vuotiaitakin. Sitä raivoa ihmettelen kun korpikirjailija täällä kirjoittaa. Mielestäni paljon elävämmin kuin juuri nimenomaan ne haukkujat, heillä vain yksi poishäädettävä; korppis. Ihimejuttu.

      • Anonyymi

        Sitä minäkin ihmettelen. Ylläpito vois joskus tarkistuttaa IP-tunnuksista onko Korppis todella kirjoittanut, esim. kehunut itseään, kuten eräs anonyymi väittää hänen anonyyminä tehneen.
        Jos käy toteen, että ei pidä paikkaansa, perättömän lausuman antaneen anonyymin IP:lle pääsykielto Suomi 24:ään.


    • Sen mitä Korppista tunnen näin sivusta monien vuosien jälkeen, hänellä on avoin mieli, tarve kirjoittaa omia henkilökohtaisia asioita, en oikein yhdistä mihinkään kehumiseen kun en kiinnitä sen kummemmin hänen juttuihin huomiota niin olkoot hän ja muutkin sellaisia kuin ovat, minua kehutaan olevan suvakki suvaisevainen, kai sitten olen en kuitenkaan rasisisti.

      • Tuo väite itsekehuista on täällä uutta! Niinhän minullekin joku väitti itseäni kehuvan ihan kuvien kanssa! Jonkun tapana on mitätöidä huomionosoitukset väitteellään.
        En ole ymmärtänyt minäkään mistä ärtyvät nuo Korppiksen perässäkulkijat, minusta hän kertoo elävästi tekemisistään!


    • Henkilöön käypä vihapuhe tuntuu olevan täällä suosiossa.
      Anonyymina loataan nimeltä mainittu palstalainen, jolla on aivan samat oikeudet kirjoittaa mielipiteensä kuin kenellä toisella tahansa. Ihmettelen, että ylläpito ei tarkista sääntöjään ja esimerkiksi korosta, että oma nimi tai nimmari on merkittävä kirjoitukseen, jos nimeltä mainitsee jonkun toisen palstalaisen.
      Nimettömiä törkyviestejä on aina pidetty halveksittavina.

      Muuttuvatko tavat? Alkaako yhteiskuntamme ryhmittyä omiin porukoihinsa, joilla on oikeus mollata muita ryhmiä?
      Mollaaminen on alkanut maahanmuuttaja-aallon mukana, ja nyt se leviää moniin suuntiin. Yhteiskuntamme hyväkyy "räksykoirat".

      • Anonyymi

        Samanlaista tämä on ollut vuodesta toiseen. Itse aloitin joskus 50-kymppisissä, sitten siirryin alaikäisenä riitoja pakoon 60-kymppisiin ja sieltä taas alaikäisenä tänne ja syy sama eli riitoja pakoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista tämä on ollut vuodesta toiseen. Itse aloitin joskus 50-kymppisissä, sitten siirryin alaikäisenä riitoja pakoon 60-kymppisiin ja sieltä taas alaikäisenä tänne ja syy sama eli riitoja pakoon.

        Räksyttäjät ovat ohittaneet sinut ja hyökänneet jo 80-palstalle
        Ei uskoisi, että suomalainen yhteiskunta on kasvattanut ihmiset halveksimaan muita ja sallii oikeuden loukata nimettömänä kanssakulkijoitaan.
        Piilorasismi on saanut uusia muotoja.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Räksyttäjät ovat ohittaneet sinut ja hyökänneet jo 80-palstalle
        Ei uskoisi, että suomalainen yhteiskunta on kasvattanut ihmiset halveksimaan muita ja sallii oikeuden loukata nimettömänä kanssakulkijoitaan.
        Piilorasismi on saanut uusia muotoja.

        En pahemmin kirjoittele näille palstoille eli olen lähinnä lukija. Ikävää vaan on se, että minulla on pirun hyvä muisti.

        Tälläkin palstalla on ollut riitoja jo kauan. Kahvipirtti oli leppoisaa luettavaa kunnes.....jne.

        -sama, kuin edellä_


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Räksyttäjät ovat ohittaneet sinut ja hyökänneet jo 80-palstalle
        Ei uskoisi, että suomalainen yhteiskunta on kasvattanut ihmiset halveksimaan muita ja sallii oikeuden loukata nimettömänä kanssakulkijoitaan.
        Piilorasismi on saanut uusia muotoja.

        Ei se petolinnun raakuntakaan kivalta ole kuulostanut millään ikäpalstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se petolinnun raakuntakaan kivalta ole kuulostanut millään ikäpalstalla.

        Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se petolinnun raakuntakaan kivalta ole kuulostanut millään ikäpalstalla.

        Ootkos kytiksellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootkos kytiksellä?

        Minulla on sellainen tunne, et liikkeellä on, mut nyt anonyyminä. Oleppa tarkkana.


    • Että toi yksi vain jaksaa...

      • Anonyymi

        samat sanat.


    • Anonyymi

      Mielestäni korppis saa kirjoittaa just sille palstalle omia kuulumisiaan, minne hän haluaa. Niinhän täällä tekevät toisetkin. Toivon korppiksen vain jatkavan osallistumistaan näihin yhteisöihin. Kellään ei ole oikeutta aina arvostella häntä. Onneksi on vahva persoona kyseessä.

      • Anonyymi

        Enkä ole korppis, joka äskeisen kirjoitti!


      • Anonyymi

        Niinpä tietenkin. Jotkut vain yrittävät ylläpitää täällä ystävyysseuraa, vaikka täällä toimitaan valtakunnallisen Suomi 24 ehdoilla: Kommentoi vapaasti aihetta kuin aihetta.

        Se on kuin perustaisi talon hiekalle. Onhan Suomessa mahdollisuus perustaa suljettuja kerhoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä tietenkin. Jotkut vain yrittävät ylläpitää täällä ystävyysseuraa, vaikka täällä toimitaan valtakunnallisen Suomi 24 ehdoilla: Kommentoi vapaasti aihetta kuin aihetta.

        Se on kuin perustaisi talon hiekalle. Onhan Suomessa mahdollisuus perustaa suljettuja kerhoja.

        Eipä Suomi24:n säännöissä missään kielletä verkostoitumista; päinvastoin takavuosina kun saitilla oli kuvagalleriat ja mahdollisuus pyytää kaveriksi ja lähettää yksityisviestejä keskenään, niin se oli jopa toivottavaa. Drop-down valikossa kun kysyttiin miksi haluat rekisteröityä oli monta vaihtoehtoa, joista sai valita yhden tai useamman: verkostoituminen oli yksi niistä.
        Siitä on nyt kuitenkin aikaa ja palstaa on uudistettu monta kertaa ja yhteisöllisyyttä vähennetty anonymaatin hyväksi, mutta palsta toimii edelleen sekä rekisteröidyille että anonyymeille. Molemmat ryhmät saavat vapaasti kommentoida aihetta kuin aihetta. Monet rekatuista vastaavat mieluummin toiselle rekatulle tai vakinikkiä käyttävälle, koska se luo jatkuvuutta ja mielekkyyttä keskusteluun.


      • Anonyymi

        Vahva persoona ? Sanoihin luonnehäiriöinen, narsisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahva persoona ? Sanoihin luonnehäiriöinen, narsisti.

        Skin på näsan.
        On hänellä ja huumorintajua myös, etäisyyttä itseensä ja mistään luonnehäiriöstä tai narsismista en saanut mitään osoitusta. Vahva itsetunto ja peruspositiivinen asenne.
        (Taitettu peistä, oltu napit vastakkain, tultu kavereiksi myös livessä ….palstalta tuttu yli kymmenen vuoden takaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Skin på näsan.
        On hänellä ja huumorintajua myös, etäisyyttä itseensä ja mistään luonnehäiriöstä tai narsismista en saanut mitään osoitusta. Vahva itsetunto ja peruspositiivinen asenne.
        (Taitettu peistä, oltu napit vastakkain, tultu kavereiksi myös livessä ….palstalta tuttu yli kymmenen vuoden takaa.

        Sehän sopii kuvaan, ettei SINUUN ole niitä osoituksia kohdistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän sopii kuvaan, ettei SINUUN ole niitä osoituksia kohdistunut.

        En tiedä mistä kuvasta puhut.
        On tavallista että ihmisestä saa erilaisen kuvan pelkkien palstakirjoittelujen perusteella. Siksi halusinkin tutustua henkilökohtaisesti k.o. kirjoittajaan ja saada paremman kuvan hänestä, kun minulla oli siihen tilaisuus. Suosittelen kaikille; monet ennakkoluulot saattaisivat korjaantua.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Skin på näsan.
        On hänellä ja huumorintajua myös, etäisyyttä itseensä ja mistään luonnehäiriöstä tai narsismista en saanut mitään osoitusta. Vahva itsetunto ja peruspositiivinen asenne.
        (Taitettu peistä, oltu napit vastakkain, tultu kavereiksi myös livessä ….palstalta tuttu yli kymmenen vuoden takaa.

        Vad är det som skiner på hennes näsa?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En tiedä mistä kuvasta puhut.
        On tavallista että ihmisestä saa erilaisen kuvan pelkkien palstakirjoittelujen perusteella. Siksi halusinkin tutustua henkilökohtaisesti k.o. kirjoittajaan ja saada paremman kuvan hänestä, kun minulla oli siihen tilaisuus. Suosittelen kaikille; monet ennakkoluulot saattaisivat korjaantua.

        Vaikuttaa siltä, että noissa palstakirjoitteluissa, joissa ei ole mitään teemaa, vaan puhutaan lähinnä omista tekemisistä, ystävyyttä ja sen syvyyttä mitataan monin eri tavoin, kukin tavallaan. Joitakin odotetaan palstalle enemmän kuin toisia jne.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En tiedä mistä kuvasta puhut.
        On tavallista että ihmisestä saa erilaisen kuvan pelkkien palstakirjoittelujen perusteella. Siksi halusinkin tutustua henkilökohtaisesti k.o. kirjoittajaan ja saada paremman kuvan hänestä, kun minulla oli siihen tilaisuus. Suosittelen kaikille; monet ennakkoluulot saattaisivat korjaantua.

        Se nyt vielä puuttuisi että pitäisi ihan henk.koht tavata näitä palstanikkejä. Ei ole ennakkoluuloja, koska ei ole mitään mielenkiintoa noita persoonia kohtaan. Sitä paitsi eräät puhuvat ummet ja lammet suvustaan ja tapaamistaan ihmisistä yleiselle palstalle. Ei ole luottamusta. Joten kiitos ei tapaamisille ja nimen tietämiselle.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Eipä Suomi24:n säännöissä missään kielletä verkostoitumista; päinvastoin takavuosina kun saitilla oli kuvagalleriat ja mahdollisuus pyytää kaveriksi ja lähettää yksityisviestejä keskenään, niin se oli jopa toivottavaa. Drop-down valikossa kun kysyttiin miksi haluat rekisteröityä oli monta vaihtoehtoa, joista sai valita yhden tai useamman: verkostoituminen oli yksi niistä.
        Siitä on nyt kuitenkin aikaa ja palstaa on uudistettu monta kertaa ja yhteisöllisyyttä vähennetty anonymaatin hyväksi, mutta palsta toimii edelleen sekä rekisteröidyille että anonyymeille. Molemmat ryhmät saavat vapaasti kommentoida aihetta kuin aihetta. Monet rekatuista vastaavat mieluummin toiselle rekatulle tai vakinikkiä käyttävälle, koska se luo jatkuvuutta ja mielekkyyttä keskusteluun.

        Ompas täti palomalla taas tiukka ilme ja toinen täti vieressä samaa sorttia.


      • Tellukka kirjoitti:

        Vad är det som skiner på hennes näsa?

        Ok, det var skinn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että noissa palstakirjoitteluissa, joissa ei ole mitään teemaa, vaan puhutaan lähinnä omista tekemisistä, ystävyyttä ja sen syvyyttä mitataan monin eri tavoin, kukin tavallaan. Joitakin odotetaan palstalle enemmän kuin toisia jne.

        Tämä arkipäivän kuulumisten kertominen ja niiden kommentoiminen on normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Ei siinä mitään ystävyyksiä punnita eikä odoteta vastaajalta muuta kuin keskustelua. Normaalia. Aikuista. Keskustelua. Eikös se noin mene livessäkin?
        Joskus tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt aivan liian monta erakoitunutta, ystävätöntä, sosiaalisesti syrjäytynyttä yksilöä, joiden "perhetutut" löytyvät vain television ruudusta tai tietokoneelta…..ja iltalehtien lööpeistä. Oikeat, aidot aikuisten keskeiset ystävyydet ovat ikään kuin mahdottomia ja jopa omiin lapsiin ja sisaruksiin pidetään välimatkaa. Tuntuu surulliselta ajatella että joku mieluummin kommentoi jonkun tuntemattoman mukamasjulkkiksen elämää, kuin kysyy hei kaveri, miten on mennyt?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä arkipäivän kuulumisten kertominen ja niiden kommentoiminen on normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Ei siinä mitään ystävyyksiä punnita eikä odoteta vastaajalta muuta kuin keskustelua. Normaalia. Aikuista. Keskustelua. Eikös se noin mene livessäkin?
        Joskus tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt aivan liian monta erakoitunutta, ystävätöntä, sosiaalisesti syrjäytynyttä yksilöä, joiden "perhetutut" löytyvät vain television ruudusta tai tietokoneelta…..ja iltalehtien lööpeistä. Oikeat, aidot aikuisten keskeiset ystävyydet ovat ikään kuin mahdottomia ja jopa omiin lapsiin ja sisaruksiin pidetään välimatkaa. Tuntuu surulliselta ajatella että joku mieluummin kommentoi jonkun tuntemattoman mukamasjulkkiksen elämää, kuin kysyy hei kaveri, miten on mennyt?

        Mistäs sinä paloma itse löysit tämän ylimmän "peruspositiivisen" ystäväsi ? Suomi 24 keskustelupalstalta, josta ystävyyttä etsii vain ne onnettomat juurettomat sosiaalisesti syrjäytyneet yksinäiset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä paloma itse löysit tämän ylimmän "peruspositiivisen" ystäväsi ? Suomi 24 keskustelupalstalta, josta ystävyyttä etsii vain ne onnettomat juurettomat sosiaalisesti syrjäytyneet yksinäiset.

        Kirjauduin palstalle nimenomaan toivossa saada kontakteja ikäisiini suomalaisiin ja verkostoitua omalla kielelläni. Viidenkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen Suomen kamut olivat vähän kateissa ja vaikka Facebook on auttanut paikantamaan ja tuomaan takaisin elämääni vanhoja ystäviä, niin tämä palsta on laajentanut suomenkielistä ystäväpiiriäni.
        Ja eihän täältä ystävyyttä etsi kukaan, ei edes syrjäytyneet. Kunhan hoitavat jollain tavalla mielenterveyttään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirjauduin palstalle nimenomaan toivossa saada kontakteja ikäisiini suomalaisiin ja verkostoitua omalla kielelläni. Viidenkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen Suomen kamut olivat vähän kateissa ja vaikka Facebook on auttanut paikantamaan ja tuomaan takaisin elämääni vanhoja ystäviä, niin tämä palsta on laajentanut suomenkielistä ystäväpiiriäni.
        Ja eihän täältä ystävyyttä etsi kukaan, ei edes syrjäytyneet. Kunhan hoitavat jollain tavalla mielenterveyttään.

        Olet sinä äärettömän.....


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirjauduin palstalle nimenomaan toivossa saada kontakteja ikäisiini suomalaisiin ja verkostoitua omalla kielelläni. Viidenkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen Suomen kamut olivat vähän kateissa ja vaikka Facebook on auttanut paikantamaan ja tuomaan takaisin elämääni vanhoja ystäviä, niin tämä palsta on laajentanut suomenkielistä ystäväpiiriäni.
        Ja eihän täältä ystävyyttä etsi kukaan, ei edes syrjäytyneet. Kunhan hoitavat jollain tavalla mielenterveyttään.

        Muut ovat siis mielenterveyttään hoitamassa, nämä kaksi eturivin eetlaa laajentamassa ystäväpiiriään. Kumma kun niitä ystäviä ei ihan siellä livessä ole, kun muka niin suosittuja olette.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä arkipäivän kuulumisten kertominen ja niiden kommentoiminen on normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Ei siinä mitään ystävyyksiä punnita eikä odoteta vastaajalta muuta kuin keskustelua. Normaalia. Aikuista. Keskustelua. Eikös se noin mene livessäkin?
        Joskus tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt aivan liian monta erakoitunutta, ystävätöntä, sosiaalisesti syrjäytynyttä yksilöä, joiden "perhetutut" löytyvät vain television ruudusta tai tietokoneelta…..ja iltalehtien lööpeistä. Oikeat, aidot aikuisten keskeiset ystävyydet ovat ikään kuin mahdottomia ja jopa omiin lapsiin ja sisaruksiin pidetään välimatkaa. Tuntuu surulliselta ajatella että joku mieluummin kommentoi jonkun tuntemattoman mukamasjulkkiksen elämää, kuin kysyy hei kaveri, miten on mennyt?

        Onko sinun ylimielisyydellä mitään rajaa?

        Toivottavasti tämän tekstisi näkee moni kirjoittaja, jotta tietävät, että sinun kanssasi ei kannata kirjoittaa.

        ps. ehkä sinun itsesi kannattaa mennä katsomaan, miten live-elämässä toimitaan, eikä kysyä täältä meiltä, joita taas niin "kauniisti" kuvailit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun ylimielisyydellä mitään rajaa?

        Toivottavasti tämän tekstisi näkee moni kirjoittaja, jotta tietävät, että sinun kanssasi ei kannata kirjoittaa.

        ps. ehkä sinun itsesi kannattaa mennä katsomaan, miten live-elämässä toimitaan, eikä kysyä täältä meiltä, joita taas niin "kauniisti" kuvailit.

        Pitää ottaa talteen, kun nuo itse autuaasti unohtaa , mitä sammakoita on tullut päästeltyä siellä sun täällä . Sitten itketään, että joku sairas vainoaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun ylimielisyydellä mitään rajaa?

        Toivottavasti tämän tekstisi näkee moni kirjoittaja, jotta tietävät, että sinun kanssasi ei kannata kirjoittaa.

        ps. ehkä sinun itsesi kannattaa mennä katsomaan, miten live-elämässä toimitaan, eikä kysyä täältä meiltä, joita taas niin "kauniisti" kuvailit.

        Enhän minä ole mitään kysynyt keneltäkään.
        On täällä toki valtaosa aivan ihan tavallisia tolkun ihmisiä, joiden kanssa on mukavaa vaihtaa kuulumisia ja mielipiteitä kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä ja joskus jopa raamien ulkopuolelta. En varmaan täällä jaksaisi roikkuakaan, jos täällä olisi vain jengiä joille joutuisi tekemään terapiaa.
        Minun kanssani on aina kannattanut kirjoittaa. Ja puhua.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Enhän minä ole mitään kysynyt keneltäkään.
        On täällä toki valtaosa aivan ihan tavallisia tolkun ihmisiä, joiden kanssa on mukavaa vaihtaa kuulumisia ja mielipiteitä kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä ja joskus jopa raamien ulkopuolelta. En varmaan täällä jaksaisi roikkuakaan, jos täällä olisi vain jengiä joille joutuisi tekemään terapiaa.
        Minun kanssani on aina kannattanut kirjoittaa. Ja puhua.

        "Minun kanssani on aina kannattanut kirjoittaa. Ja puhua".

        Ainoastaan itserakkautesi ylittää vaatimattomuutesi.
        Sama pätee kaveriisi. Itseään täynnä oleva narsisti.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä arkipäivän kuulumisten kertominen ja niiden kommentoiminen on normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Ei siinä mitään ystävyyksiä punnita eikä odoteta vastaajalta muuta kuin keskustelua. Normaalia. Aikuista. Keskustelua. Eikös se noin mene livessäkin?
        Joskus tuntuu siltä että tänne palstalle on eksynyt aivan liian monta erakoitunutta, ystävätöntä, sosiaalisesti syrjäytynyttä yksilöä, joiden "perhetutut" löytyvät vain television ruudusta tai tietokoneelta…..ja iltalehtien lööpeistä. Oikeat, aidot aikuisten keskeiset ystävyydet ovat ikään kuin mahdottomia ja jopa omiin lapsiin ja sisaruksiin pidetään välimatkaa. Tuntuu surulliselta ajatella että joku mieluummin kommentoi jonkun tuntemattoman mukamasjulkkiksen elämää, kuin kysyy hei kaveri, miten on mennyt?

        Mikä on mukamasjulkkis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun kanssani on aina kannattanut kirjoittaa. Ja puhua".

        Ainoastaan itserakkautesi ylittää vaatimattomuutesi.
        Sama pätee kaveriisi. Itseään täynnä oleva narsisti.

        Elä tommosta rähinää pidä täällä julkisella palstalla. Helposti munaat vaan ittes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä tommosta rähinää pidä täällä julkisella palstalla. Helposti munaat vaan ittes.

        Vaikuttaa kyllä tiukkapipolta.
        Kannattais ottaa vain ihan löysin rantein. Nimimerkit ja anonyymit täällä keskustelevat.
        Tiukkapipoja helposti vedätetään. Huumoria peliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa kyllä tiukkapipolta.
        Kannattais ottaa vain ihan löysin rantein. Nimimerkit ja anonyymit täällä keskustelevat.
        Tiukkapipoja helposti vedätetään. Huumoria peliin!

        Kun vinoilu kohdistuu omaan nilkkaan, se on kiusaamista, mutta oma vit—-lu on huumoria etuilija-eetlojen mielestä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vinoilu kohdistuu omaan nilkkaan, se on kiusaamista, mutta oma vit—-lu on huumoria etuilija-eetlojen mielestä .

        Parempi kertarysäys kuin jatkuva kitinä.

        Anteeksiantaminenkin pitää ymmärtää.


    • Anonyymi

      Ploma on hyvä tellukka ja korppis ... samoin

      Kaikessa ystävyydessä
      Teillä ei ole oikeuksia loputkin viedään
      Ei pidä yärkeillä

      Kerjäätte mitä hyvänsä
      Suoraa hyökkäystä ette some-aikana saa pois eliitti sensuroi mielipiteet ennen tehokkaasti

      Eliitti leikkii coolia (kohteliasta) mutta olen nähnyt miten naamari putoaa kun henk koht etuja aletaan jyrsiä raivo nousee kun ei olekaan pitemmän varren päässä

      Vuotta 1978 on pidetty sensuurin vaikenemisen huippuna siitä jostain se lähti hiipumaan ja vapautui te
      olitte silloin 3-kymppisiä ettekä huomanneet
      Nyt on peruuttamaton kun kaikki huomaavat
      ja päivittely käy, turhaan

      Matua ette pois saa ettekä matukeskustelua
      Ette voi piiloutua kahvipirttiin kuin hetkeksi todellisuus iskee jne.

    • Ai tämmöistä täällä, tänään..))
      Kun tuolla ketjun alussa vähän ihmettelin tätä "uutta liittoa" en mitenkään tahtonut ideaa alas ampua. Kyllähän tänne aloituksia mahtuu ja ilmeisesti tuo Kahvipirtin formaatti on osoittanut pätevyytensä, koska sitä moni tahtoo jatkaa ja ihan kivoja(kin) kirjoituksia mukaan on mahtunut, jos sitten muutakin. "Niin on aina ollut ja niin on aina oleva"..))
      Itse olen kai aika jähmeä käänteissäni. Jos johonkin asetun niin siellä pysyn, kai sitä voi sitoutumiseksikin kutsua. Jos/kun aikaa on, toki on kiva silmäillä aloituksia eri ikäryhmissä ja jos innostus iskee, kirjoittaa...
      Toivotaan että tämä myrskyltä näyttävä tilanne menee ohi ja uudet tuulet pääsevät puhaltamaan, Elleivät pääse, sitten kai täytyy nähdä, että tällaisesta "enemmistö" tykkää...

      • "demeter1"

        Jospa unohtaisit jo nuo pirtit ja kerhot.
        Alkaisit kirjoittaa vain oman mielesi mukaan.

        "Älä koskaan kirjoita niin korkealle, että turhaa on sinun enää sanojasi tavoitella."

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Jospa unohtaisit jo nuo pirtit ja kerhot.
        Alkaisit kirjoittaa vain oman mielesi mukaan.

        "Älä koskaan kirjoita niin korkealle, että turhaa on sinun enää sanojasi tavoitella."

        H.

        Taisin sitten kirjoittaa niin korkealle, etten ainakaan sinun sanojasi tavoita. H ..))


      • Anonyymi

        Millainen on "Kahvipirtin formaatti", Demeter? Ja miten se on osoittanut "pätevyytensä", mistä päättelet, että "sitä moni tahtoo jatkaa"? Entä mitä tarkoitat "uudella liitolla"?

        Ihan tosissani näitä kyselen koska en joko tiedä ollenkaan tai oikein ymmärrä mitä tarkoitat. En myöskään ole mitään myrskyltä näyttävää huomannut? Tai mitään uuttakaan?

        Mitään uutta ei ole siinä, että täällä tehdään avauksia joissa kerrotaan ihan tavallisista arjen tai erilaisten juhlien asioista, omista tekemisistä, kokemuksista, omasta ajatusmaailmasta mielialoista ja tunteista, katsomuksista, ongelmista, raha-asioista jne. jne..
        Omista avauksistanikin suurin osa on ihan alusta alkaen eli vuosikausia ollut tällaista jutustelua, en edes ole kovin syvällinen ihminen. Jo vuosia vuosia vuosia sitten olen ensimmäisen kerran kirjoittanut toivovani muidenkin tekevän (myös) tavallisia jutustelualoituksia, sellaisia tuosta vain ja muitta mutkitta (mielellään ilman tekemällä tehtyjä vastakkain asetteluja), tavallisista asioista tavallisella (arki)kielellä kirjoitettuja, ja vuosien mittaan olen useammankin kerran ehdotukseni toistanut. Toki niitä(kin) on 'aina' ja koko ajan täällä ollut, eivät ne mikään uusi asia tosiaan ole.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on "Kahvipirtin formaatti", Demeter? Ja miten se on osoittanut "pätevyytensä", mistä päättelet, että "sitä moni tahtoo jatkaa"? Entä mitä tarkoitat "uudella liitolla"?

        Ihan tosissani näitä kyselen koska en joko tiedä ollenkaan tai oikein ymmärrä mitä tarkoitat. En myöskään ole mitään myrskyltä näyttävää huomannut? Tai mitään uuttakaan?

        Mitään uutta ei ole siinä, että täällä tehdään avauksia joissa kerrotaan ihan tavallisista arjen tai erilaisten juhlien asioista, omista tekemisistä, kokemuksista, omasta ajatusmaailmasta mielialoista ja tunteista, katsomuksista, ongelmista, raha-asioista jne. jne..
        Omista avauksistanikin suurin osa on ihan alusta alkaen eli vuosikausia ollut tällaista jutustelua, en edes ole kovin syvällinen ihminen. Jo vuosia vuosia vuosia sitten olen ensimmäisen kerran kirjoittanut toivovani muidenkin tekevän (myös) tavallisia jutustelualoituksia, sellaisia tuosta vain ja muitta mutkitta (mielellään ilman tekemällä tehtyjä vastakkain asetteluja), tavallisista asioista tavallisella (arki)kielellä kirjoitettuja, ja vuosien mittaan olen useammankin kerran ehdotukseni toistanut. Toki niitä(kin) on 'aina' ja koko ajan täällä ollut, eivät ne mikään uusi asia tosiaan ole.

        Bessie

        Bessien kyselyihin yhdyn kahvipirtin pätevyydestä. Sama formaatti toistuu vuodesta toiseen ei siellä keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessien kyselyihin yhdyn kahvipirtin pätevyydestä. Sama formaatti toistuu vuodesta toiseen ei siellä keskustella.

        Ei siellä enää keskustella, kun muutamat 60:stä tulleet hajotti sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessien kyselyihin yhdyn kahvipirtin pätevyydestä. Sama formaatti toistuu vuodesta toiseen ei siellä keskustella.

        mutta sen olemassa olo ei ollut sinulta pois. Tilaa oli ja on sinun tehdä mieleisiä aloituksia, jossa voit näyttää keskustelutaitosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessien kyselyihin yhdyn kahvipirtin pätevyydestä. Sama formaatti toistuu vuodesta toiseen ei siellä keskustella.

        Sama täällä. Odotan myös Demeterin selostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bessien kyselyihin yhdyn kahvipirtin pätevyydestä. Sama formaatti toistuu vuodesta toiseen ei siellä keskustella.

        En nyt tahtoisi alkaa keskustelua Kahvipirtin formaatista. Ehkä sanavalintani oli huono, ehkä näin asiat "väärin". Eikö pääasia ole kuitenkin se, että jokainen löytää itselleen sopivan alustan - niin kai näitä palstoja nykyään kutsutaan - ja tavan kirjoittaa.
        Itselleni tuntuu luontevammalta kirjoittaa arjen asioista tutussa piirissä. Laajemmat aiheet taas luontuvat parhaiten isommalla foorumilla. silloin kun niihin tahtoo ottaa kantaa.

        Kirjoittamiseni on kyllä vähentynyt 60 verrattuna. Arkeen on tullut uutta, pienet lapsenlapset, läheisten sairastelu ja sitten tämä ikääntyneen ihmisen hitaus..))
        70 on nyt saanut uusia, aktiivisia kirjoittajia 60 :lta, eivätkös olekin hyviä ?..
        Kun se edellinen "lähetys" herätti aikamoista polemiikkia..)) Vai näkyikö se taas vain minulle sellaisena ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tahtoisi alkaa keskustelua Kahvipirtin formaatista. Ehkä sanavalintani oli huono, ehkä näin asiat "väärin". Eikö pääasia ole kuitenkin se, että jokainen löytää itselleen sopivan alustan - niin kai näitä palstoja nykyään kutsutaan - ja tavan kirjoittaa.
        Itselleni tuntuu luontevammalta kirjoittaa arjen asioista tutussa piirissä. Laajemmat aiheet taas luontuvat parhaiten isommalla foorumilla. silloin kun niihin tahtoo ottaa kantaa.

        Kirjoittamiseni on kyllä vähentynyt 60 verrattuna. Arkeen on tullut uutta, pienet lapsenlapset, läheisten sairastelu ja sitten tämä ikääntyneen ihmisen hitaus..))
        70 on nyt saanut uusia, aktiivisia kirjoittajia 60 :lta, eivätkös olekin hyviä ?..
        Kun se edellinen "lähetys" herätti aikamoista polemiikkia..)) Vai näkyikö se taas vain minulle sellaisena ?

        Jaaha. Ja taas heittivät minut Anonyymiksi. Eli demeter1 kirjoitti tuon edellisen.
        Harmittaa tuo jatkuva häslinki kirjautumisen kanssa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Odotan myös Demeterin selostusta.

        Riittikö tuo yhteisvastaus sinulle, Anonyymi 19.19 ?..))

        Kuten sanottu, sanavalintani olivat huonoja, olisi pitänyt puhua toimivuudesta eikä pätevyydestä. Ja edelleen, kyseessä on vain minun, yhden ihmisen, mielipide, eikä minua haittaa jos joku näkee asiat toisin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Riittikö tuo yhteisvastaus sinulle, Anonyymi 19.19 ?..))

        Kuten sanottu, sanavalintani olivat huonoja, olisi pitänyt puhua toimivuudesta eikä pätevyydestä. Ja edelleen, kyseessä on vain minun, yhden ihmisen, mielipide, eikä minua haittaa jos joku näkee asiat toisin.

        Mistä lähetyksistä demeter puhuu ? Ei täällä väki sentään ole kerralla vaihtunut, ei kaikki olleet 80 v, ei lähelläkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lähetyksistä demeter puhuu ? Ei täällä väki sentään ole kerralla vaihtunut, ei kaikki olleet 80 v, ei lähelläkään.

        En nyt oikein jaksa korjata/täsmentää jokaista kirjoittamaani sanaa, joten antaa olla tältä illalta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tahtoisi alkaa keskustelua Kahvipirtin formaatista. Ehkä sanavalintani oli huono, ehkä näin asiat "väärin". Eikö pääasia ole kuitenkin se, että jokainen löytää itselleen sopivan alustan - niin kai näitä palstoja nykyään kutsutaan - ja tavan kirjoittaa.
        Itselleni tuntuu luontevammalta kirjoittaa arjen asioista tutussa piirissä. Laajemmat aiheet taas luontuvat parhaiten isommalla foorumilla. silloin kun niihin tahtoo ottaa kantaa.

        Kirjoittamiseni on kyllä vähentynyt 60 verrattuna. Arkeen on tullut uutta, pienet lapsenlapset, läheisten sairastelu ja sitten tämä ikääntyneen ihmisen hitaus..))
        70 on nyt saanut uusia, aktiivisia kirjoittajia 60 :lta, eivätkös olekin hyviä ?..
        Kun se edellinen "lähetys" herätti aikamoista polemiikkia..)) Vai näkyikö se taas vain minulle sellaisena ?

        Sorry nyt, että puutun tähän, vaikka et minulle ja minun esittämiini kysymyksiin vastannutkaan ja vaikka et nyt "tahtoisi alkaa keskustelua Kahvipirtin formaatista", Demeter.

        Halusin todella tietää, että mikä se kahvipirtin formaatti (tai mihin ilmaisuun ja sanavalintaan nyt päädytkään) tarkalleen ottaen on sinun mielestäsi? Eikä tietenkään tarvitse keskustella jos kerran et halua, mutta huomautan kuitenkin, että juuri sinä tämän keskusteluosion aloitit: "Ai tämmöistä täällä, tänään...))" ja "pääasiasta" puheen ollen, kyllä minua ihan oikeasti kiinnosti saada sinulta vastaus ennen kaikkea juuri tuohon ensimmäisenä esittämääni kysymykseen.

        Kirjoitit 05.01.2020 14:02: "Mutta yrittänyttä ei laiteta ja kai olisi kaikkien eduksi, että jokainen löytäisi ne omat "tuttunsa", sen joukon missä viihtyy.
        Ja nyt tänään kirjoitit: "Eikö pääasia ole kuitenkin se, että jokainen löytää itselleen sopivan alustan - niin kai näitä palstoja nykyään kutsutaan - ja tavan kirjoittaa."
        Eikös jokainen näille 'meidän' ikäryhmäpalstoille tullut lähtökohtaisesti ole jo löytänyt oman joukkonsa ihan vain tänne tulemalla? Ainakin itse viihdyn täällä (jos kohta muuallakin) ja ilman muuta tunnen olevani omassa joukossani milloin tänne tulen. Tämä yhteinen palsta on juuri sopiva alusta minulle, ehdottomasti kuulun joukkoon.

        Klikkiytyminen ei oikeastaan koskaan ole "kaikkien eduksi" mutta mutta... niin yhteisöllisyyttä ja joitain muitakin asioita arvostava kuin olenkin, niin ajattelen että ehkäpä se tässä tapauksessa kuitenkin on.



        Bessie


    • Anonyymi

      Suomi24 ohje kuuluu: Kommentoi vapaasti aiheesta kuin aiheesta. Se kai on Suomi24 formaatti.
      Minusta Kahvipirtin formaatti sotii käytännössä tätä formaattia vastaan. Pyritään luomaan ystävyyteen ja tuttavuuteen pohjautuva klikki, joka helposti pahoittaa mielensä, jos esimerkiksi tuo poliittista näkemystä johonkin asiaan. Jotkut taas nähdään liian viisaina ja osaavina, mikä sekin pahoittaa klikin mielen tai ainakin joidenkin arvostetussa asemassa olevan jäsenen mielen.
      Helposti tätä pirtiklikin toimintaa ymmärretäänkin, kun kysymyksessä on iäkkäät ihmiset, eikä toivota heille mitään pahaa, vaikka he sitten ajelevatkin kuin vanha taksimies - miten parhaaksi näkee.

      • Anonyymi

        Ihmeesti siihen pirttiklikkiin innostui juuri noita uusia kirjoittajia, ilmeisesti jopa alle 70. He vain haluaa rauhallista paikkaa kirjoitella kun tilaa on paljon myös kaikelle muulle ihan tarpeeksi. Entäs ihan yksityinen matkablogi taimökkiblogi ? Jossa vielä juurta jaksain selvitetään sukulaiset ja ystävät ja kumminkaimat ? Jonne ei sitten saisi kommentoida kuin live- kaverit eikä ainakaan saisi kysellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeesti siihen pirttiklikkiin innostui juuri noita uusia kirjoittajia, ilmeisesti jopa alle 70. He vain haluaa rauhallista paikkaa kirjoitella kun tilaa on paljon myös kaikelle muulle ihan tarpeeksi. Entäs ihan yksityinen matkablogi taimökkiblogi ? Jossa vielä juurta jaksain selvitetään sukulaiset ja ystävät ja kumminkaimat ? Jonne ei sitten saisi kommentoida kuin live- kaverit eikä ainakaan saisi kysellä?

        Niin, mitä Suomi24:n "kommentoi vapaasti" tarkoittaa? Sitä nyt ainakin, että ei vapaus saa mennä laittomuuksiin.
        Mutta, jos keskustellaan tai kuvataan selostamalla ulkomaanmatkoja, niin onko Suomi24 sääntöjen mukaan tässä yhteydessä luvallista julkaista yksityinen matkablogi, vaikka se joidenkin kirjoittajien näkemyksen mukaan ei sovi heidän omaan pyrkimykseensä luoda yhtenäisyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitä Suomi24:n "kommentoi vapaasti" tarkoittaa? Sitä nyt ainakin, että ei vapaus saa mennä laittomuuksiin.
        Mutta, jos keskustellaan tai kuvataan selostamalla ulkomaanmatkoja, niin onko Suomi24 sääntöjen mukaan tässä yhteydessä luvallista julkaista yksityinen matkablogi, vaikka se joidenkin kirjoittajien näkemyksen mukaan ei sovi heidän omaan pyrkimykseensä luoda yhtenäisyyttä?

        Netissä on paljon ilmaisia blogialustoja, niitä tulee käyttää matkojen ym. oman elämän säännölliseen raportointiin. Yksityiset kontaktit täytyy pitää myös erossa yleiseltä palstalta. Itseaiheutettua on myös vastarinta, joka syntyy kun kehuu ystäväänsä ja vakuuttelee tämän luonteen jaloutta ja samalla syyttelee palstan kirjoittajia kyvyttömyydestä.


      • Anonyymi

        Onko tuo musiikki/riimiketju keskustelua?


      • Anonyymi

        Voi herranjestas sentään.....Tuoko on sinun elämässäsi suurin ongelma?

        Luojan kiitos, minä osaan käyttää tietokonetta eli osaan ohittaa tälläkin palstalla ne ketjut, jotka ei minua miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on paljon ilmaisia blogialustoja, niitä tulee käyttää matkojen ym. oman elämän säännölliseen raportointiin. Yksityiset kontaktit täytyy pitää myös erossa yleiseltä palstalta. Itseaiheutettua on myös vastarinta, joka syntyy kun kehuu ystäväänsä ja vakuuttelee tämän luonteen jaloutta ja samalla syyttelee palstan kirjoittajia kyvyttömyydestä.

        Saisko linkkiä säännöksistä, jotka tukevat kirjoitustasi.


      • Varmasti tuossa analyysissäsi on perääkin, Anonyymi eilen 6.40 Jos lähtee siitä, että "mistä tahansa voi sanoa melkein mitä tahansa ja aina se jotenkin paikkansa pitää..))

        Tuo viimeinen kappaleesi, hyväntahtoiseksi tarkoitettu ja sellaisena sen otin, toi mieleeni kertomuksen iäkkäästä, mutta vireästä rouvasihmisestä, joka olisi mielellään keskustellut nuorten kanssa, väitellytkin. Nuoret kuuntelivat hetken, totesivat sitten toisilleen: "antaa mummon olla"..)) Minä otin tuon nuorten asenteen sellaisena, että he suhtautuivat mummoon oman nuoruuden ylimielisyytensä, pohjalta, eikä heillä ollut varaa asettaa omia varmuuksiaan kyseenalaisiksi ja kuunnella mummoa ilman tuota asennetta.

        Onhan se tietysti tosiasia, että myös henkiset toiminnot voivat huveta ja luonteenpiirteet kärjistyä vanhetessa, mutta omien havaintojeni mukaan ne, jotka ovat 80 ylittäneet ja vielä luku- ja kirjoitustaitoisia ovat varteen otettavia, rautaa, muutenkin, ja jo se, että ovat niinkin pitkälle päässeet on kaiken kunnioituksen väärti.

        Niin, että kiitos hyväntoisuudestasi, Anonyymi, mutta vähän sitä "rispektiä" kunnioitustakin, lisää, jos toivoa saa..))


    • Anonyymi

      Mitä Suomi24: ssa saa kirjoittaa, mitä ei saa kirjoittaa?

      No, siinäpä näyttää olevan elämää suurempi ongelma. Jos sattuisitte pääsemään yhteisymmärrykseen niin kertokaa minullekin 😁

      Korppis kotona Korvessa, selkäreppu täynnä uusia kokemuksia. Saakohan niistä kertoa?

      Korppis

      • Onko Korvessa kesä vai talvi?
        Meillä on kevään tuntua, lumesta ei tietoakaan, Daljoki virtaa vapaana, joutsenet huutelee ja navakka tuuli puhaltelee etelästä ja lounaasta, vaihdellen vähän suuntaa.
        Jos kysyt minulta, niin sanoisin että Suom24:ssä saa vapaasti kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta, kaikesta taivaan ja maan välillä. Miksei henkimaailman asioista myös :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Onko Korvessa kesä vai talvi?
        Meillä on kevään tuntua, lumesta ei tietoakaan, Daljoki virtaa vapaana, joutsenet huutelee ja navakka tuuli puhaltelee etelästä ja lounaasta, vaihdellen vähän suuntaa.
        Jos kysyt minulta, niin sanoisin että Suom24:ssä saa vapaasti kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta, kaikesta taivaan ja maan välillä. Miksei henkimaailman asioista myös :)

        Mitä pahaa Kahvipirtin kirjoittajat ovat sinulle aiheuttaneet, kun sun piti mennä naapuripalstan Nojatuoli-ketjuun TAAS säheltämään.

        Olkaa nyt hitossa tyytyväisiä, kun saitte heidät pois täältä. Eikö se riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa Kahvipirtin kirjoittajat ovat sinulle aiheuttaneet, kun sun piti mennä naapuripalstan Nojatuoli-ketjuun TAAS säheltämään.

        Olkaa nyt hitossa tyytyväisiä, kun saitte heidät pois täältä. Eikö se riitä.

        Pitihän sen paloman sinne ängetä valittamaan, ettei häntä kahvipirtissä huomioitu. Miksei tee sitä omaa ketjuaan korpiksen kanssa missä kaikki huomio tulee niille itselleen itselleen. Otsikoksi ETURIVIN EETLAT.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Onko Korvessa kesä vai talvi?
        Meillä on kevään tuntua, lumesta ei tietoakaan, Daljoki virtaa vapaana, joutsenet huutelee ja navakka tuuli puhaltelee etelästä ja lounaasta, vaihdellen vähän suuntaa.
        Jos kysyt minulta, niin sanoisin että Suom24:ssä saa vapaasti kirjoittaa aiheesta kuin aiheesta, kaikesta taivaan ja maan välillä. Miksei henkimaailman asioista myös :)

        Täällä on Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat. Kävin ostoksilla toin ruokapussukat kotiin ja vein auton kilometrin päähän vuokra-autohalliin. Ostin kenkiin liukuesteet, jotta selviän näistä kodin ja autotallin välisistä matkoista. Muuten korvessa kaikki hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat. Kävin ostoksilla toin ruokapussukat kotiin ja vein auton kilometrin päähän vuokra-autohalliin. Ostin kenkiin liukuesteet, jotta selviän näistä kodin ja autotallin välisistä matkoista. Muuten korvessa kaikki hyvin.

        Vastaukseni Palomalle jäi allekirjoitus😁

        Korppis


      • Anonyymi

        Onko siis Kristiina, siili, leski ym yks ja sama?


      • Anonyymi

        Putsaahan pallosi. En ole mikään Kristiina😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis Kristiina, siili, leski ym yks ja sama?

        Hyvin todennäköistä että on.

        korppis


    • Anonyymi

      Saat kertoa, mutta ikäistesi palsatalla, siis 70 , ei tuola tuolla 80 palstalla Noja-tuolissa, koska aiheutat sinne vain häiriköintiä kirjoituksillasi.

      Miksi haluat rikkoa SkillaniN hyvän Noja-tuolin, tullen sinne arvailemaan kristallipallostasi, kuka kirjoitti ja mitäkin, näillä arvailullasi?

      Voisti hyvin tehdä itsekkin uuden aloituksen "Korppiksen kuulumiset" ja jokainen tietäisi jo aloituksesta, mitä siitä seuraa ja halutessaan seurata sinun edesottamuksia.

      • Anonyymi

        Tuossa on järkeä, että aloitat ihan oman ketjun kuulumisistasi. On ilmiselvää, että sinulla on niin paljon vanhaa hampaankolo juttua entisiltä palstoilta, että joka paikkaan ne tulee perässäsi. Siitä syntyy kurja fiilis kaikille ja sitten alat syyttelemään umpimähkään muita kirjoittajia, Joilla ei ole mitään hajua palstamenneisyydestäsi. Jokainen saisi valita, avaako sinun ketjun ja vastaako siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on järkeä, että aloitat ihan oman ketjun kuulumisistasi. On ilmiselvää, että sinulla on niin paljon vanhaa hampaankolo juttua entisiltä palstoilta, että joka paikkaan ne tulee perässäsi. Siitä syntyy kurja fiilis kaikille ja sitten alat syyttelemään umpimähkään muita kirjoittajia, Joilla ei ole mitään hajua palstamenneisyydestäsi. Jokainen saisi valita, avaako sinun ketjun ja vastaako siihen.

        Hyvä nimi : naakan narinat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on järkeä, että aloitat ihan oman ketjun kuulumisistasi. On ilmiselvää, että sinulla on niin paljon vanhaa hampaankolo juttua entisiltä palstoilta, että joka paikkaan ne tulee perässäsi. Siitä syntyy kurja fiilis kaikille ja sitten alat syyttelemään umpimähkään muita kirjoittajia, Joilla ei ole mitään hajua palstamenneisyydestäsi. Jokainen saisi valita, avaako sinun ketjun ja vastaako siihen.

        Korppis osaakin kirjoittaa ja on laaja skaala - mielenkiintoiset jutut.

        Tuon Korppikseen kohdistuvan ilkeän puheen käännän mieluimmin toisin päin. Olen nimittäin havainnut, että eräs anonyymi on väittänyt kirjoitusta Korppiksen anonyyminä tekemäksi, vaikka oli oma kirjoitukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä nimi : naakan narinat

        tai korppikotkan korinat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä nimi : naakan narinat

        tai korppikotkan korinat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis osaakin kirjoittaa ja on laaja skaala - mielenkiintoiset jutut.

        Tuon Korppikseen kohdistuvan ilkeän puheen käännän mieluimmin toisin päin. Olen nimittäin havainnut, että eräs anonyymi on väittänyt kirjoitusta Korppiksen anonyyminä tekemäksi, vaikka oli oma kirjoitukseni.

        Voihan juukeli, mikä pöyristyttävä uutinen ! Joku luuli kirjoitustasi korppiksen tekeleeksi ! Nyt vaan rohkeasti nikkisi esiin ja sitten vaan yhteisen mielenkiintoisen blogin perustatte te samanhenkiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis osaakin kirjoittaa ja on laaja skaala - mielenkiintoiset jutut.

        Tuon Korppikseen kohdistuvan ilkeän puheen käännän mieluimmin toisin päin. Olen nimittäin havainnut, että eräs anonyymi on väittänyt kirjoitusta Korppiksen anonyyminä tekemäksi, vaikka oli oma kirjoitukseni.

        Juu, ei Korppis mitään ilkeitä ole puhunut verrattuna niihin ilkeyksiin, joita nämä anonyymit täällä Korppiksesta päästelevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei Korppis mitään ilkeitä ole puhunut verrattuna niihin ilkeyksiin, joita nämä anonyymit täällä Korppiksesta päästelevät.

        Niin, tai eihän siinä tarvitse olla kuin yksi paholaisen riivaama anonyymi, joka yrittää saada suurta asiaa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis osaakin kirjoittaa ja on laaja skaala - mielenkiintoiset jutut.

        Tuon Korppikseen kohdistuvan ilkeän puheen käännän mieluimmin toisin päin. Olen nimittäin havainnut, että eräs anonyymi on väittänyt kirjoitusta Korppiksen anonyyminä tekemäksi, vaikka oli oma kirjoitukseni.

        Parasta viikon antia. Noja-tuolista luettua. Skilaania ja makriiina kehoitettiin laihtumaan ylikiloista.. Sitten kehoittaja kirjoitti, että ei maininnut henkilöitä vaan nimimerkit. Jatkoa seurasi, siten, että minun väitettiin kirjoittaneen tuon laihdutuskehoitusviestit .

        Miksikö tekee parhaaksi. No, en koskaan kerro etukäteen täällä tarkkoja matka-aikataulujani . Luin nuo viestit illalla kotona korvessa. Lensin näet päivän aikana Amsterdamista Helsinkiin ja jatkoin Helsingistä Korpeen.

        Joo, tällaista, mutta nythän tiedän tämän sairaan henkilön nimimerkin, joten keisi on nyt suljettu.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta viikon antia. Noja-tuolista luettua. Skilaania ja makriiina kehoitettiin laihtumaan ylikiloista.. Sitten kehoittaja kirjoitti, että ei maininnut henkilöitä vaan nimimerkit. Jatkoa seurasi, siten, että minun väitettiin kirjoittaneen tuon laihdutuskehoitusviestit .

        Miksikö tekee parhaaksi. No, en koskaan kerro etukäteen täällä tarkkoja matka-aikataulujani . Luin nuo viestit illalla kotona korvessa. Lensin näet päivän aikana Amsterdamista Helsinkiin ja jatkoin Helsingistä Korpeen.

        Joo, tällaista, mutta nythän tiedän tämän sairaan henkilön nimimerkin, joten keisi on nyt suljettu.

        Korppis

        Mitäs nää matka-aikataulut tähän liittyi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs nää matka-aikataulut tähän liittyi?

        Pitäähän sen joka välissä päästä leuhkimaan, miten on just solariumissa tai lentokoneessa tai kentällä. Tai sitten jotain syömässä jossain ulkomailla, Ne sitten aukottomasti muka todistaa, ettei ole voinut silloin ja silloin kirjoittaa palastalle jotain v.maisuuksia muista. Kyllä se on kirjoittanut ravintolaseurueessa ollessaankin ja valokuvannut ja lähettänyt pitkin maailmaa. Tavallisille ihmisille lentokentät ja koneissa istuminen on tympeää pakkopullaa , eräälle onnen täyttymys.


    • Anonyymi

      Yhkö hän Skillan jaksaa aiheuttaa närää palstalla?
      Hän avaa raamit kirjoittelijoille ja hän näkee vaivaa huomioida jokainen mielipide joka on kirjoitettu.
      Hän vastailee ja kuljettaa ketjuaan.
      Ei hän sano koskaan väärää sanaa lähimmäisestä.
      Sekö sinua nyt risoo,vai se että henkilökuva hänestä on avoin?

      Olen kyllä huomioinut,että nicilliset alasajetaan nyt palstalta,kun anonyymiysdestä tehtiin listahitti.
      Olen pitänyt Suomea sivistysvaltiona ja suomalaisia sivistyskansana.
      Luettuani palstaa,mielipiteeni totaalisesti muuttui.
      No aman elämään tämä tuskin tulee vaikuttamaan,en elä tämän palstan kautta.
      Kaikkea hyvää teille ja annetaan hänelle toisinajattelijallekin elintilaa.
      Meille kaikille on suotu omienaivojen käyttö,siis käytetään niitä positiiviseen ajatteluun

    • Anonyymi

      " Oi onnellinen ..joka herättää
      niitä voimia hyviä voisi..
      Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää
      niin ette niin kovat oisi." Eino Leino

      mimmimum-..mi

    • Eikö viimeinkin voitaisi unohtaa tällaiset lievästi sanoen keljut pälätykset ja siirtyä toinen toistamme kunnioittaviin keskusteluihin? Olemme sentään yli 7-kymppisiä, meiltä pitäisi jo voida odottaa järkeviä kannanottoja eikä kaikenmaailman hölötyksiä ja ilkeitä kommentteja toinen toisistamme.

      Ain' uusi päivä kaiken muuttaa voi...? Niin toivon <3

      • Kiitos teille mimmi-mummi ja Mrs.Winterbuttom rakentavista viesteistänne.

        Oma osallistumiseni ketjuun keskeytyi "konevian" vuoksi. Sivuston toimimattomuudesta taisi lopulta olla kyse. Bessie kyseli ja pari muutakin, mitä tarkoitin Kahvipirtin formaatilla.
        En vastannut, kun en oikein ymmärtänyt, miksi minun määritelmäni olisi ollut tärkeä kun jokainen voi mennä Nojatuoliin ja luoda käsityksensä tuosta formaatista ihan itse.
        Muutenkaan en oikein jaksa sanasaivartelua kun se harvoin tuntuisi selventävän asiaa, jolla ei lopultakaan ole kovin suurta merkitystä.

        Jos on hyvää tahtoa, on myös sellaista malttia, että voi jättää huomiotta viestin, joka ei avaudu jos/kun toinen kirjoittaja käyttää itselle vieraita ilmaisuja tai tekee niitä "huonoja sanavalintoja". Se yhteinen aaltopituus taitaa myös olla aika ratkaiseva viestin perille menossa. Se on yleensä tunnistettavissa heti tai sitten sitä ei löydy edes selittelemällä.
        Eikä se tietenkään kenenkään vika ole.


    • Anonyymi

      En pidä moisesta meidän-ryhmä ajatuksesta pätkääkään. Enkä nikki sen ja sen esille nostamisesta.

      • Anonyymi

        Ikäryhmästä 70 on kysymys, kuten ajoittajakin mainitsee. Ja ikärymä on Suomi24 luomus.
        Kai nyt tähän ikäryhmään kuuluva voi sanoa sitä meidän ryhmäksi.
        Tallaisessa maaimassa me elämme.
        Ja tuskinpa tänne muuihin ikäryhmiin kuuluvilla on paljon haluja tullakaan. Eräskin 80 ryhmäläinen totesi: Pyörikööt omissa sopissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäryhmästä 70 on kysymys, kuten ajoittajakin mainitsee. Ja ikärymä on Suomi24 luomus.
        Kai nyt tähän ikäryhmään kuuluva voi sanoa sitä meidän ryhmäksi.
        Tallaisessa maaimassa me elämme.
        Ja tuskinpa tänne muuihin ikäryhmiin kuuluvilla on paljon haluja tullakaan. Eräskin 80 ryhmäläinen totesi: Pyörikööt omissa sopissaan.

        Ei täällä enää muita aloituksia edes tehdä kuin jonkun päivittäisen sopan keitosta tai rehukikkareiden vääntämisestä. Muu ei eräitä kiinnosta kuin mitä leipäläpeensä tunkee ja toisesta ulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikäryhmästä 70 on kysymys, kuten ajoittajakin mainitsee. Ja ikärymä on Suomi24 luomus.
        Kai nyt tähän ikäryhmään kuuluva voi sanoa sitä meidän ryhmäksi.
        Tallaisessa maaimassa me elämme.
        Ja tuskinpa tänne muuihin ikäryhmiin kuuluvilla on paljon haluja tullakaan. Eräskin 80 ryhmäläinen totesi: Pyörikööt omissa sopissaan.

        Juu, mut ei näissä rajoissa näköjään käytännössä pysytä.
        Tämäkin Pyörikööt omissa sopissaan-sanoja on käynyt täällä lukemassa. Selviää hänen myöhemmistä kirjoituksistaan


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe