Kokemuksia melatoniinista?

Anonyymi

Kertokaa hyvät ystävät kokemuksianne melatoniinin käytöstä. Minulle se on ihan uusi tuttavuus. Olen nyt kokeillut pitkävaikutteista 1.9 vahvista metoniinia.
Otan klo 22.00 ,koska en haluaisi aamulla herätä aikaisin. No , nyt nukahdan sopivasti klo 1.30 yöllä ,joka on minulle oikein hyvä. Suht virkeänä herään 6.30 , liian aikaisin . En pidä pimeistä aamunousuista. Siinä sitten pari tuntia pyörin valveilla ja sitten nukun HYVIN 2.5 tuntia. Eli herään 10.30-11.00.
Päivällä on ruumis väsyny, vaikka mieli virkeä.
Miten teillä muilla?
Ennen kokeilua nukahdin aamuyöllä n klo 3.30 ja heräsin pirteänä n 10.45 ja olin koko päivän energinen RUUMMIILLISESTI JA HENKISESTI.
( eläkeläisenä kun voi valita nuo nukkuma-ajat)

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksilöllistä, minä koitin melatonin tehoa aikoinaan muttei mitään vaikutusta kun tutulle toi avun.

    • Paha on mennä sanomaan.
      Olen unessa, pimeässä makkarissani.
      Aina silloin kun Käpy-Rauhaseni alkaa heräilemään.

      H.

      • Olikohan se 2013 kun jankutettiin täällä viimeksi unettomuudesta.
        2015 kävin Lääkärilläni uusimassa ajo-korttini.
        Kysäisin silloin häneltä.
        Hän katsoi kirjastaan tuota termiä ja totesi sen olevan elimistön tuottamaa tavaraa.
        Ja siihen hän sanoi:
        Mitään ihmisen elimistön tuottamaa tavaraa ei pidä nauttia ilman Lääkärin ohjeistusta.
        -
        Eihän auton-rattiinkaan saa mennä Tupakkaisena.
        Huumeisena kyllä saa mennä.
        Ainakin niissä huumeissa, joita vihreä puolue suosittelee.
        Yrittävät saada jopa Lääkärit suosittelemaan.
        Jotta savuissa olisi eroja.
        Myös Poliisimmekin kannalta.

        H.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kolme kuukautta aina ennen nukkumaan menoa mutta ei ole mitään hyötyä ainakaan minulle.

    • Anonyymi

      Unen tarve on erillainen eri ihmisillä, olen käyttänyt melatonia että nukahtamislääkkeitä, melatoonista ei hyötyä.
      Nukun 5-7 tuntia ilman lääkkeitä se riittää, jotkut pärjää vieläkin vähemmällä, kukin tahollaan.

    • Anonyymi

      Melatoniini auttanee vain, jos on vaje omassa melatoniinituotannossa.

    • Anonyymi

      Melatoniinin käyttö pitäisi aloittaa pienellä 1mg annostuksella, kertoi farmaseutti apteekissa.

    • Anonyymi

      Uneen käytän stilnoct 10mg hyvin toimii.

    • Anonyymi

      Monenko tunnin unen saat Stilnoctilla 10 mg?

      • Anonyymi

        7-8 tuntia.


    • Muistelenpa vanhoilta ajoilla jonkun tyypin kertoneen.
      Piipullinen Ooppiumia antaa 14t.unet.
      Mukavilla unilla.

      H.

    • Anonyymi

      Minulle annettiin, ei siis määrätty unen saamiseksi nyt Mirtazapin, joka on toiminut hyvin, paitsi jos on jotain mieltä kiihottavaa viestiä tullut läheisiltä, joista menetän yöuneni.

      Lueskelin tuon mainitsemasi (sipramil?) lääkeen ja oman saamani ohjeita tuolta, tietenkin meidän yli gurulta googlelta ja en taida syödä moisia lääkkeitä enää, koska itsemurha riski on suuri!!

      Yleensä nukun hyvin, paitsi joka kahdentunnin välein on käytävä pissalla, joka todellakin häiritsee ja ei auta joku juomisen vähentäminen, mutta onneksi aina herään siihen, että en tarvitse niitä kuuluisia "kusivaippoja", vaikka taitaa sekin aika pian koittaa.

      Minulle auttaa hyvin PUHE-radio, vaikka sieltä tulee usein iltaisin jääkiekkoa, jota inhoa, mutta nyt alan jo siihenkin tottua, koska selostajat ovat niin vauhdikkaita.

      Musa radioita inhoan tosi paljon, vaikka löysin senkin Järviradion, joka soittaa minun aikaistani musiikkia tauotta ilman väli kulutuksia, mutta se taas saa liikaa niitä muistoja menneisyydestä, joitten vuoksi en halua käydä kyyneltä vierittämään.

    • En ymmärrä aloittajan syytä tuollaiseen melatoniinikokeiluun. Onko sitä.
      Pelkkää uteliaisuuttako vain, vaiko siksi kun on kuullut joittenkin toisten sitä kokeilevan?

      Kuitenkin kirjoittaa:
      """Ennen kokeilua nukahdin aamuyöllä n klo 3.30 ja heräsin pirteänä n 10.45 ja olin koko päivän energinen RUUMMIILLISESTI JA HENKISESTI.
      ( eläkeläisenä kun voi valita nuo nukkuma-ajat)"""

      Jos ihmisen normaali vuorokausirytmi on tuo, niin miksi ihmeessä yrittää pakottaa sitä toisenlaiseksi vaikka on mahdollisuus toteuttaa omaa luonnollista rytmiään nyt eläkkeellä ollessa ja voida hyvin.
      Sitten varmaan pahempi, kun joskus joutuu laitoshoitoon, mutta se on sen ajan murhe. Nautitaan nyt vain tästä vapaudesta niin kauan kuin sitä on.

    • Anonyymi

      En aio kokeilla, vaikka joskus valvoskelenkin miten sattuu.
      Kyllä uni tulee sitten kun tarpeeksi väsyttää.
      On tullut jo 74 vuotta.

    • Anonyymi

      Ihan mielenkiinnon vuosi kokeilin, miten vaikuttaa. Tulin kuitenkin siihen tulokseen , että entinen uniaika 7h ( 3.30-10.30) on minulle passeli. Ihana , kun saa herätä aina valoisaan aamuun. Terv aloittaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe