Edesmennyt Åke Lindman: "Ruotsin kieli on kuin myrkkyä

Anonyymi

suomalaisille". Näinhän Åke aikoinaan telkussa totesi, ja varmaan hän tiesi mistä puhui.

Sillä tottahan se on että Suomessa on ties kuinka paljon ihmisiä, jotka eivät ruotsin kielestä pidä - syystä tai toisesta. Minä nyt en ruotsin kieltä vihaa, mutta kielipoliittinen systeemi on kyllä pielessä, näine pakko-. ja virkaruotseineen.

Se mikä huvittaa on kuinka täällä ruotsinkieliset yrittävät selittää, että täällä pyörii joku ryhmä(fennomaanit) jotka ei ole suomalaisia. Mutta kyllä täällä käyvät ovat joko suomalaisia tai ruotsinkielisiä, turha on muuta väittää. Kaippa ruotsinkielisillä on joku epätoivoinen tarve kertoilla tuollaista, mutta tyhmäähän se on.

40

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Se mikä huvittaa on kuinka täällä ruotsinkieliset yrittävät selittää, että täällä pyörii joku ryhmä(fennomaanit) jotka ei ole suomalaisia. "

      Kyllä fennomaanit ovat suomalaisia, pikkuisen juntteja sellaisia.

      • Anonyymi

        Ja täällähän nämä nettifennomaanikot nimenomaan pyörivät ja nimittelevät tavallisia (l. niitä jotka eivät ko. pienen ryhmän kantaa jaa) ihmisiä svekoiksi, hurreiksi yms.
        Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällähän nämä nettifennomaanikot nimenomaan pyörivät ja nimittelevät tavallisia (l. niitä jotka eivät ko. pienen ryhmän kantaa jaa) ihmisiä svekoiksi, hurreiksi yms.
        Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli.

        Typeryydellä ei ole rajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryydellä ei ole rajoja.

        Ei ole, kun pitää jo vainajatkin kaivaa omaksi tueksi. Varsinainen zombiarmeija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, kun pitää jo vainajatkin kaivaa omaksi tueksi. Varsinainen zombiarmeija.

        Toiset oikeasti kuolleita, toiset henkisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällähän nämä nettifennomaanikot nimenomaan pyörivät ja nimittelevät tavallisia (l. niitä jotka eivät ko. pienen ryhmän kantaa jaa) ihmisiä svekoiksi, hurreiksi yms.
        Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli.

        Ja täällähän palstaa kyttäävät fanaattiset Rkp:läiset nimittelevät suomalaisia fennoiksi.

        Muuttakaa Ruotsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täällähän palstaa kyttäävät fanaattiset Rkp:läiset nimittelevät suomalaisia fennoiksi.

        Muuttakaa Ruotsiin.

        Jahas, halusit siis todistaa väitteen todeksi ihan itse (se piski jne.)?


    • Anonyymi

      Åke teki rususäätiön rahoituksella valkopesu-sotaleffan, jossa rusujoukko-osasto esitettiin sankarina ratkaisutaistelussa. Tietysti leffa oli ruotsinkielinen.

      Suomenkileiset sotaveteranit tyrmäsivät tuon propagandaleffan sisällön. Eivätkä nuoremmatkaan susut haluneet katsella vääräkielistä leffaa.

      Mutta pääsihän Åke ihan Tukholman kuninkaanlinnaan vastaanottamaan jonkun palkinnon itse Kalle Kustaalta! ;-)

      • Anonyymi

        Ooh se oli nolo leffa ... mutta Edvinin Tuntemattomassa Åke oli yksi meistä, Mansen sotamies Lehto (:


      • Anonyymi

        Nolo koska totuus ei vastannut nettifennopropagandaa?


      • Anonyymi

        Leffa oli todella surkea, voi jessus sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leffa oli todella surkea, voi jessus sentään.

        Ei kovin analyyttinen mielipide. Vaikuttaa siltä ettet ole edes ko. elokuvaa edes nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kovin analyyttinen mielipide. Vaikuttaa siltä ettet ole edes ko. elokuvaa edes nähnyt.

        Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.

        Te nettifennomaanikot tunnutte muutoinkin elävän ihan eri todellisuudessa kuin muut suomalaiset, joten kaippa se pätee tässäkin tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooh se oli nolo leffa ... mutta Edvinin Tuntemattomassa Åke oli yksi meistä, Mansen sotamies Lehto (:

        Alikersantti Lehto. Jos olisit käynyt armeijan niin tietäisit että siellä on monia sotilasarvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.

        En minäkään nähnyt elokuvassa totuudenmukaista soutamista yli Pohjanlahden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään nähnyt elokuvassa totuudenmukaista soutamista yli Pohjanlahden.

        Sinulla on paha päähän piinttymä. Oli niitä käpykaartilaisia ja pasifisteja suomenkielisissäkin, pitäisikö näistäkin tehdä totuuden mukainen elokuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.

        Totta sano Munsalan soutupojjaat. Ilman hakkapeliittojen jälkeläisiä svennet puhuis venättä Suomen maalla, ja kai niillä olis taas rysskafolkspartiet ja hirmuinen pakkovenäjän vimma ja tsaarin palvonta. Jessus mitä huithapeleit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te nettifennomaanikot tunnutte muutoinkin elävän ihan eri todellisuudessa kuin muut suomalaiset, joten kaippa se pätee tässäkin tapauksessa.

        " Me muut suomalaiset" ... siis sää ja sun 2 kompis XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alikersantti Lehto. Jos olisit käynyt armeijan niin tietäisit että siellä on monia sotilasarvoja.

        Etkö hiffannut hymiötä, kyl Lehto ol enempi omillaan sotamiäs kuin organisaatioon sitoutunut aliupseeri jostain Lammion kuovista puhumati.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on paha päähän piinttymä. Oli niitä käpykaartilaisia ja pasifisteja suomenkielisissäkin, pitäisikö näistäkin tehdä totuuden mukainen elokuva.

        Eikö tää ymmärrä? Ruotinkielisistä tehtiin irvokkaasti runebergläinen sankarimyytti vailla totuuspohjaa, suomenkielisillä ei ole ollut tarvetta liioitella tai vähätellä ansioitaan vaan sodassakin oltiin ku ellun kanat ja saatiin hopiaa ((:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Me muut suomalaiset" ... siis sää ja sun 2 kompis XD

        No eipä täällä ole näitä rkp:läisiä kuin 3-4, siinä koko vahvuus.


    • Anonyymi

      Suomi <3 Ruotsi.

    • Anonyymi

      Yleisestikin ottaen yhdestä lausahduksesta, joka on irrotettu alkuperäisestä asiayhteydestä, voi tehdä tulkintoja hyvin monenlaisiin suuntiin ja ottaa tukea ties minkälaisiin omiin mielipiteisiin. Mitä lienee Lindman oikeasti tarkoittanut noin sanoessaan siinä haastattelussa, jää arvoitukseksi.

      • Anonyymi

        Hehheh... ;-)

        Kellä VOI olla mitään epäselvyyttä NOIN selvästä lausunnosta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh... ;-)

        Kellä VOI olla mitään epäselvyyttä NOIN selvästä lausunnosta???

        Kyllä se todellinen tarkoitus jää aina epäselväksi. "Totesi telkussa" viittaa että kommentoija muistelee, joten lainaus on todennäköisemmin tulkinta kuin transkriptio sanotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se todellinen tarkoitus jää aina epäselväksi. "Totesi telkussa" viittaa että kommentoija muistelee, joten lainaus on todennäköisemmin tulkinta kuin transkriptio sanotusta.

        Tiedotan.

        Lindmania haastateltiin ja hän lopussa sanoi tuon lauseen.

        Että sellainen "tulkinta"... ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedotan.

        Lindmania haastateltiin ja hän lopussa sanoi tuon lauseen.

        Että sellainen "tulkinta"... ;-)

        Mutta mitä sanottiin edellä (tai jälkeen)? Voi olla että se muuttaisi koko lauseen merkityksen päälaelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedotan.

        Lindmania haastateltiin ja hän lopussa sanoi tuon lauseen.

        Että sellainen "tulkinta"... ;-)

        Kyllä, muistan tuon haastattelun hyvin. Mutta eihän nää antisuomalaiset.


    • Åke Järvinen, myöh. Lindman.

      • Anonyymi

        Järvinen nimi ei siis kelvannut?


    • Anonyymi

      ei-suomalaisten piti jälleen tehdä tästäkin avauksesta oma ruotsinkielinen juttunsa. Tämä on sitä meta-keskustelua, eli häirintää.

      • Anonyymi

        Ylläoleva on meta-keskustelua, eli siis häirintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläoleva on meta-keskustelua, eli siis häirintää.

        Olette hävinneet pelinne, lapselliset kommenttinne paljastaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette hävinneet pelinne, lapselliset kommenttinne paljastaa sen.

        Taisit tuolla lauseellasi vahvistaa oman lopullisen häviösi. Meni nimittäin niin pahasti hiekkalaatikko-osastolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisit tuolla lauseellasi vahvistaa oman lopullisen häviösi. Meni nimittäin niin pahasti hiekkalaatikko-osastolle.

        Teidän ei-suomalaisten tappio näkyy siinä, kuinka te jatkuvasti valvotte tätä palstaa ja spammaatte ikivanhoihin avauksiinne - häirintä mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän ei-suomalaisten tappio näkyy siinä, kuinka te jatkuvasti valvotte tätä palstaa ja spammaatte ikivanhoihin avauksiinne - häirintä mielessä.

        Jos viittaat kommenttiini, jonka laitoin 6.1. klo 22.33, niin se oli ainoa laatuaan, jonka olen kirjoittanut palstalle, ja sen lisäksi olen suomea puhuva umpisuomalainen. Jos on tarve puolustaa suomen kieltä ruotsinkielisiltä, niin kannattaa ehdottomasti panostaa siihen, että osaa väitellä suomen kielellä painavan asiapitoisesti. Nyt täällä on pelkkiää turhaa ja tyhjäpäistä trollilässytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos viittaat kommenttiini, jonka laitoin 6.1. klo 22.33, niin se oli ainoa laatuaan, jonka olen kirjoittanut palstalle, ja sen lisäksi olen suomea puhuva umpisuomalainen. Jos on tarve puolustaa suomen kieltä ruotsinkielisiltä, niin kannattaa ehdottomasti panostaa siihen, että osaa väitellä suomen kielellä painavan asiapitoisesti. Nyt täällä on pelkkiää turhaa ja tyhjäpäistä trollilässytystä.

        Ja sitä turhaa lässytystä eli trollausta harrastaa juuri nämä 2-3 palstan svegoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä turhaa lässytystä eli trollausta harrastaa juuri nämä 2-3 palstan svegoa.

        Projektio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Projektio?

        Ehkä sekin mutta enempi oireyhtymänä kognitiivinen jopa kollektiivinen dissonanssi - vähemmistöt muuallakin (!) ovat kuin sylikoiria susilaumassa, kokoaan ja kykyjään suurempi räksytys, uho ja ego. Toisaalta pitäis ymmärtää mutta välillä se käy hermoon.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe