suomalaisille". Näinhän Åke aikoinaan telkussa totesi, ja varmaan hän tiesi mistä puhui.
Sillä tottahan se on että Suomessa on ties kuinka paljon ihmisiä, jotka eivät ruotsin kielestä pidä - syystä tai toisesta. Minä nyt en ruotsin kieltä vihaa, mutta kielipoliittinen systeemi on kyllä pielessä, näine pakko-. ja virkaruotseineen.
Se mikä huvittaa on kuinka täällä ruotsinkieliset yrittävät selittää, että täällä pyörii joku ryhmä(fennomaanit) jotka ei ole suomalaisia. Mutta kyllä täällä käyvät ovat joko suomalaisia tai ruotsinkielisiä, turha on muuta väittää. Kaippa ruotsinkielisillä on joku epätoivoinen tarve kertoilla tuollaista, mutta tyhmäähän se on.
Edesmennyt Åke Lindman: "Ruotsin kieli on kuin myrkkyä
40
50
Vastaukset
- Anonyymi
"Se mikä huvittaa on kuinka täällä ruotsinkieliset yrittävät selittää, että täällä pyörii joku ryhmä(fennomaanit) jotka ei ole suomalaisia. "
Kyllä fennomaanit ovat suomalaisia, pikkuisen juntteja sellaisia.- Anonyymi
Ja täällähän nämä nettifennomaanikot nimenomaan pyörivät ja nimittelevät tavallisia (l. niitä jotka eivät ko. pienen ryhmän kantaa jaa) ihmisiä svekoiksi, hurreiksi yms.
Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täällähän nämä nettifennomaanikot nimenomaan pyörivät ja nimittelevät tavallisia (l. niitä jotka eivät ko. pienen ryhmän kantaa jaa) ihmisiä svekoiksi, hurreiksi yms.
Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli.Typeryydellä ei ole rajoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typeryydellä ei ole rajoja.
Ei ole, kun pitää jo vainajatkin kaivaa omaksi tueksi. Varsinainen zombiarmeija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, kun pitää jo vainajatkin kaivaa omaksi tueksi. Varsinainen zombiarmeija.
Toiset oikeasti kuolleita, toiset henkisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tekevät juuri sitä mistä Niinistö varoitteli.Ja täällähän palstaa kyttäävät fanaattiset Rkp:läiset nimittelevät suomalaisia fennoiksi.
Muuttakaa Ruotsiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja täällähän palstaa kyttäävät fanaattiset Rkp:läiset nimittelevät suomalaisia fennoiksi.
Muuttakaa Ruotsiin.Jahas, halusit siis todistaa väitteen todeksi ihan itse (se piski jne.)?
- Anonyymi
Åke teki rususäätiön rahoituksella valkopesu-sotaleffan, jossa rusujoukko-osasto esitettiin sankarina ratkaisutaistelussa. Tietysti leffa oli ruotsinkielinen.
Suomenkileiset sotaveteranit tyrmäsivät tuon propagandaleffan sisällön. Eivätkä nuoremmatkaan susut haluneet katsella vääräkielistä leffaa.
Mutta pääsihän Åke ihan Tukholman kuninkaanlinnaan vastaanottamaan jonkun palkinnon itse Kalle Kustaalta! ;-)- Anonyymi
Ooh se oli nolo leffa ... mutta Edvinin Tuntemattomassa Åke oli yksi meistä, Mansen sotamies Lehto (:
- Anonyymi
Nolo koska totuus ei vastannut nettifennopropagandaa?
- Anonyymi
Leffa oli todella surkea, voi jessus sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leffa oli todella surkea, voi jessus sentään.
Ei kovin analyyttinen mielipide. Vaikuttaa siltä ettet ole edes ko. elokuvaa edes nähnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin analyyttinen mielipide. Vaikuttaa siltä ettet ole edes ko. elokuvaa edes nähnyt.
Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen sen kyllä nähnyt, ja olihan se surkea. Sliipattua kuvaa rantaruotsalaisten "suuresta" rohkeudesta sotien aikana. Totuushan on toinen.
Te nettifennomaanikot tunnutte muutoinkin elävän ihan eri todellisuudessa kuin muut suomalaiset, joten kaippa se pätee tässäkin tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ooh se oli nolo leffa ... mutta Edvinin Tuntemattomassa Åke oli yksi meistä, Mansen sotamies Lehto (:
Alikersantti Lehto. Jos olisit käynyt armeijan niin tietäisit että siellä on monia sotilasarvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään nähnyt elokuvassa totuudenmukaista soutamista yli Pohjanlahden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään nähnyt elokuvassa totuudenmukaista soutamista yli Pohjanlahden.
Sinulla on paha päähän piinttymä. Oli niitä käpykaartilaisia ja pasifisteja suomenkielisissäkin, pitäisikö näistäkin tehdä totuuden mukainen elokuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta sano Munsalan soutupojjaat. Ilman hakkapeliittojen jälkeläisiä svennet puhuis venättä Suomen maalla, ja kai niillä olis taas rysskafolkspartiet ja hirmuinen pakkovenäjän vimma ja tsaarin palvonta. Jessus mitä huithapeleit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te nettifennomaanikot tunnutte muutoinkin elävän ihan eri todellisuudessa kuin muut suomalaiset, joten kaippa se pätee tässäkin tapauksessa.
" Me muut suomalaiset" ... siis sää ja sun 2 kompis XD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alikersantti Lehto. Jos olisit käynyt armeijan niin tietäisit että siellä on monia sotilasarvoja.
Etkö hiffannut hymiötä, kyl Lehto ol enempi omillaan sotamiäs kuin organisaatioon sitoutunut aliupseeri jostain Lammion kuovista puhumati.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on paha päähän piinttymä. Oli niitä käpykaartilaisia ja pasifisteja suomenkielisissäkin, pitäisikö näistäkin tehdä totuuden mukainen elokuva.
Eikö tää ymmärrä? Ruotinkielisistä tehtiin irvokkaasti runebergläinen sankarimyytti vailla totuuspohjaa, suomenkielisillä ei ole ollut tarvetta liioitella tai vähätellä ansioitaan vaan sodassakin oltiin ku ellun kanat ja saatiin hopiaa ((:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Me muut suomalaiset" ... siis sää ja sun 2 kompis XD
No eipä täällä ole näitä rkp:läisiä kuin 3-4, siinä koko vahvuus.
- Anonyymi
Suomi <3 Ruotsi.
- Anonyymi
Yleisestikin ottaen yhdestä lausahduksesta, joka on irrotettu alkuperäisestä asiayhteydestä, voi tehdä tulkintoja hyvin monenlaisiin suuntiin ja ottaa tukea ties minkälaisiin omiin mielipiteisiin. Mitä lienee Lindman oikeasti tarkoittanut noin sanoessaan siinä haastattelussa, jää arvoitukseksi.
- Anonyymi
Hehheh... ;-)
Kellä VOI olla mitään epäselvyyttä NOIN selvästä lausunnosta??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehheh... ;-)
Kellä VOI olla mitään epäselvyyttä NOIN selvästä lausunnosta???Kyllä se todellinen tarkoitus jää aina epäselväksi. "Totesi telkussa" viittaa että kommentoija muistelee, joten lainaus on todennäköisemmin tulkinta kuin transkriptio sanotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se todellinen tarkoitus jää aina epäselväksi. "Totesi telkussa" viittaa että kommentoija muistelee, joten lainaus on todennäköisemmin tulkinta kuin transkriptio sanotusta.
Tiedotan.
Lindmania haastateltiin ja hän lopussa sanoi tuon lauseen.
Että sellainen "tulkinta"... ;-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedotan.
Että sellainen "tulkinta"... ;-)Mutta mitä sanottiin edellä (tai jälkeen)? Voi olla että se muuttaisi koko lauseen merkityksen päälaelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedotan.
Että sellainen "tulkinta"... ;-)Kyllä, muistan tuon haastattelun hyvin. Mutta eihän nää antisuomalaiset.
Åke Järvinen, myöh. Lindman.
- Anonyymi
Järvinen nimi ei siis kelvannut?
- Anonyymi
ei-suomalaisten piti jälleen tehdä tästäkin avauksesta oma ruotsinkielinen juttunsa. Tämä on sitä meta-keskustelua, eli häirintää.
- Anonyymi
Ylläoleva on meta-keskustelua, eli siis häirintää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylläoleva on meta-keskustelua, eli siis häirintää.
Olette hävinneet pelinne, lapselliset kommenttinne paljastaa sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olette hävinneet pelinne, lapselliset kommenttinne paljastaa sen.
Taisit tuolla lauseellasi vahvistaa oman lopullisen häviösi. Meni nimittäin niin pahasti hiekkalaatikko-osastolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit tuolla lauseellasi vahvistaa oman lopullisen häviösi. Meni nimittäin niin pahasti hiekkalaatikko-osastolle.
Teidän ei-suomalaisten tappio näkyy siinä, kuinka te jatkuvasti valvotte tätä palstaa ja spammaatte ikivanhoihin avauksiinne - häirintä mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän ei-suomalaisten tappio näkyy siinä, kuinka te jatkuvasti valvotte tätä palstaa ja spammaatte ikivanhoihin avauksiinne - häirintä mielessä.
Jos viittaat kommenttiini, jonka laitoin 6.1. klo 22.33, niin se oli ainoa laatuaan, jonka olen kirjoittanut palstalle, ja sen lisäksi olen suomea puhuva umpisuomalainen. Jos on tarve puolustaa suomen kieltä ruotsinkielisiltä, niin kannattaa ehdottomasti panostaa siihen, että osaa väitellä suomen kielellä painavan asiapitoisesti. Nyt täällä on pelkkiää turhaa ja tyhjäpäistä trollilässytystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viittaat kommenttiini, jonka laitoin 6.1. klo 22.33, niin se oli ainoa laatuaan, jonka olen kirjoittanut palstalle, ja sen lisäksi olen suomea puhuva umpisuomalainen. Jos on tarve puolustaa suomen kieltä ruotsinkielisiltä, niin kannattaa ehdottomasti panostaa siihen, että osaa väitellä suomen kielellä painavan asiapitoisesti. Nyt täällä on pelkkiää turhaa ja tyhjäpäistä trollilässytystä.
Ja sitä turhaa lässytystä eli trollausta harrastaa juuri nämä 2-3 palstan svegoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitä turhaa lässytystä eli trollausta harrastaa juuri nämä 2-3 palstan svegoa.
Projektio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Projektio?
Ehkä sekin mutta enempi oireyhtymänä kognitiivinen jopa kollektiivinen dissonanssi - vähemmistöt muuallakin (!) ovat kuin sylikoiria susilaumassa, kokoaan ja kykyjään suurempi räksytys, uho ja ego. Toisaalta pitäis ymmärtää mutta välillä se käy hermoon.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256510Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604112Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503366Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902924Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2831916Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341606- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141413Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741399Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386