Kansaneläke nousi 34,01 eur.

Anonyymi

Kiitos Antti ja Sanna ja muut! Kokoomusporvarit eivät olisi nostaneet..

389

9591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No katso sitten veroprosenttiasi. Enää et kiittele, saat nettona saman kuin ennenkin.
      Ottaja, antaja, kissanpskan kantaja, niinhän sitä ennen joku lauloi kiusoitellakseen.

      • Anonyymi

        Persuhorinaa.


      • Anonyymi

        Veroprosentti on minulla nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhorinaa.

        Persukortti heitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Alle tonnin eläkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle tonnin eläkkeestä.

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Mulla eläke on 840 euroa eokä mene veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Yleverossakin on tuloraja, 20250€ vuodessa. Eläkkeeni on ~8200€ vuodessa, joten yleveroa ei tarvi maksaa.


      • Anonyymi

        Minulla ainakin on sama veroprosentti kuin viimevuonnakin. Prosenttihan riippuu kunnan veroäyristä, pienituloisten valtionvero ei noussut, tuloveron alennus koski juuri pienituloisia. Minä olen mukavahkolla työeläkkeellä, enkä varmaan saa juurikaan tuon enempää korotusta, hyvä että kansaneläkkeeseen saatiin kunnon korotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla eläke on 840 euroa eokä mene veroa.

        Sinullaki nousu vähentää asumistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin on sama veroprosentti kuin viimevuonnakin. Prosenttihan riippuu kunnan veroäyristä, pienituloisten valtionvero ei noussut, tuloveron alennus koski juuri pienituloisia. Minä olen mukavahkolla työeläkkeellä, enkä varmaan saa juurikaan tuon enempää korotusta, hyvä että kansaneläkkeeseen saatiin kunnon korotus.

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullaki nousu vähentää asumistukea.

        En ole saanut asumistukea koskaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleverossakin on tuloraja, 20250€ vuodessa. Eläkkeeni on ~8200€ vuodessa, joten yleveroa ei tarvi maksaa.

        Mistä nykäsit tuon yleveron tulorajan? Minulla eläkkeet yht. 15 587 €. Ylevero 39,69€. Puhut palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Nolla jos eläke max 11tuhatta vuosi. Katso eläke veroprosentti haku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle tonnin eläkkeestä.

        917 saa olla kuukaudessa eläke niin ei veroteta. 1000 eurostamenee jo 1,5% ja 1083 euron eläkkeestä 4,5% vero:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nykäsit tuon yleveron tulorajan? Minulla eläkkeet yht. 15 587 €. Ylevero 39,69€. Puhut palturia.

        Joo, olin väärässä. 20250€ näyttää olevan se raja jonka ylittäessä joutuu maksamaan suurimman yleveron. Nolla-yleveron raja on 14000€ vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhorinaa.

        Voi se olla kokoomushorinaakin.


      • Noin veroprosentti nousi heti joten eläkkeen määrä pieneni 26.35 € .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        No onko tulot siis 15000 € kuukaudessa ja oot joku johtajan paskiainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin on sama veroprosentti kuin viimevuonnakin. Prosenttihan riippuu kunnan veroäyristä, pienituloisten valtionvero ei noussut, tuloveron alennus koski juuri pienituloisia. Minä olen mukavahkolla työeläkkeellä, enkä varmaan saa juurikaan tuon enempää korotusta, hyvä että kansaneläkkeeseen saatiin kunnon korotus.

        Siis häh?? Kunnon korotus!! 30eur....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi se olla kokoomushorinaakin.

        Näinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhorinaa.

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla eläke on 840 euroa eokä mene veroa.

        Sama täällä,ei veroa%0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin on sama veroprosentti kuin viimevuonnakin. Prosenttihan riippuu kunnan veroäyristä, pienituloisten valtionvero ei noussut, tuloveron alennus koski juuri pienituloisia. Minä olen mukavahkolla työeläkkeellä, enkä varmaan saa juurikaan tuon enempää korotusta, hyvä että kansaneläkkeeseen saatiin kunnon korotus.

        Odota elokuuhun asti kun Bensan ja Dieselin veronuosee sen mukana ruuan ja muidenkin hinta nuosee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        917 saa olla kuukaudessa eläke niin ei veroteta. 1000 eurostamenee jo 1,5% ja 1083 euron eläkkeestä 4,5% vero:)

        Totta.


      • Anonyymi

        Tuollainen korotus ei nosta veroprosenttia yhtään, eikä se myöskään vaikuta esim. asumistuen määrään!


      • Anonyymi

        Idiootti!Alle tonnin tuloista ei Suomessa mene tuloveroa,mee kurssille,ei siellä peräkammarissa mitään opi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis häh?? Kunnon korotus!! 30eur....

        Tiedätkö se 30€ on jo yli puolet lääkkeiden omavastuusta jonka Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset toi sairaille maksettavaksi kalenterivuosittain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullaki nousu vähentää asumistukea.

        Ei vähennä ku on oma tupa jaoma lupa,kitise sää vaan proletariaatti ku pappas on maansa myyny!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        Kerros tuo summa hallituskaudella, niin näet että se toteutuu sittenkin! Ääliö!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole saanut asumistukea koskaan.

        Oletko noin naiivi. Monet saa asumistukea eläkeläiset. Kaikilla ei ole omakotitaloja yms. Jos vakavan sairauden takia esim.on eläkkeellä. Joo minulla ei vähennä niin mitä väliä muista. Tyypillinen juntti olet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Älä jauha paskaa......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        TRPLLI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen korotus ei nosta veroprosenttia yhtään, eikä se myöskään vaikuta esim. asumistuen määrään!

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti!Alle tonnin tuloista ei Suomessa mene tuloveroa,mee kurssille,ei siellä peräkammarissa mitään opi!

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        Ei minun eläke kylläkään noussut.


      • Anonyymi

        Valtiovarainministerön laskelmien mukaan 70% suomalaisista käteen jäävistä tulot kasvavat, keskittyen pieni- ja keskituloisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä,ei veroa%0

        Hyvä eli samiksia ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko noin naiivi. Monet saa asumistukea eläkeläiset. Kaikilla ei ole omakotitaloja yms. Jos vakavan sairauden takia esim.on eläkkeellä. Joo minulla ei vähennä niin mitä väliä muista. Tyypillinen juntti olet!

        En saa asumistukea koska mieheni on pienipalkkaisessa työssä mutta työelämässä kumminkin. Haloo sulle pölvästi joka kutsut muita palstalla kirjoittajia junteiksi. HÄPEÄ OLMI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhorinaa.

        No heti alkuun persukammoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        Kuinka huomattavasti nousi hinta? Muuta muualle, meilläpäin bensan veronkorotus astuu voimaan 1.8.2020.

        Kiva kattella perskekon ruhtinaallisia kädenojennuksia heikompiosaista kohtaan. V. 2016 takuueläke 766,85€, v. 2017 760,26€(huom. tiputtaminen), v. 2018 784,52€, v. 2019 784,52€. Neljän vuoden aikana korotusta 17,67€, siinä perskekon "mummontonni".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ainakin on sama veroprosentti kuin viimevuonnakin. Prosenttihan riippuu kunnan veroäyristä, pienituloisten valtionvero ei noussut, tuloveron alennus koski juuri pienituloisia. Minä olen mukavahkolla työeläkkeellä, enkä varmaan saa juurikaan tuon enempää korotusta, hyvä että kansaneläkkeeseen saatiin kunnon korotus.

        Asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Minulla vero% on 27! Eikä nouse työeläke. Mitä varten nostetaan kansaneläkettä, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään? Kun on itse tienannut eläkkeensä turha odotella korotuksia. Onko ihan oikein? Hyvä, kun sanota, älkää vain tehkö mitään, kyllä teille maksetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleverossakin on tuloraja, 20250€ vuodessa. Eläkkeeni on ~8200€ vuodessa, joten yleveroa ei tarvi maksaa.

        Minun eläke 14900 vuodessa, veroprosentti 11,5%, Ylevero 51,85e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persukortti heitetty.

        Persu on horissut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nykäsit tuon yleveron tulorajan? Minulla eläkkeet yht. 15 587 €. Ylevero 39,69€. Puhut palturia.

        Yleveron raja 14000e/vuosi . Ooppa persu hilijaa valeinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti!Alle tonnin tuloista ei Suomessa mene tuloveroa,mee kurssille,ei siellä peräkammarissa mitään opi!

        Kotihoidon tuki on 350e/kk ja siitä menee verot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla vero% on 27! Eikä nouse työeläke. Mitä varten nostetaan kansaneläkettä, jonka eteen ei tarvitse tehdä mitään? Kun on itse tienannut eläkkeensä turha odotella korotuksia. Onko ihan oikein? Hyvä, kun sanota, älkää vain tehkö mitään, kyllä teille maksetaan.

        Kateelinen paskiainen. Saat eläkettä n. 2800 e/kk, etkös tule sillä toimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Jos on pelkkä kansaneläke. Ei mene veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Muutama vuosi sitten ukki sai kansaneläkettä 37e. Veroprosentti nousi sitten niin paljon pienestä työeläkkeestä, että kansaneläkkeestä tuli maksuun noin 6euroa. Siis yhteensä 6 euroa oli nousu työeläke ja kansaneläke yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Jospa jonkun eläke on täysi nolla euroa,siitä on verottajan paha repiä.
        Ja toi nollan euron eläke on TÄYSIN MAHDOLLINEN,Kelan lääkäreiden hylsyjen (kielteisten päätösten)jakaminen 69 %:lle eläkkeelle hakijoista on täyttä totta.
        Nimimerkillä 4 eläke hakemusta jättäneensä ja jokaiseen saatu 6(kuuden) lääkärin lausunnot työkyvyttömyydestä menivät JOKAIKINEN kerta roskalaatikkoon Kelan lääkärin JUMALAN oikeudella.
        - Voihan saatana tota kelan touhua ja päätösten tekoa !!!! 😡😡😡🤬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Kun eläkkeet ovat yhteensä 9600 eur vuosi, on veroprosentti NOLLA.
        TAKUUeläkkeistä ei mene veroa myöskään.
        Sekä YLE veroa ei veloiteta.
        Lisäksi eläkkeisiin saa täyden asumistuen, mitä se milläkin paikkakunnalla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Veroprosenttisi on 60%, kuten muillakin. Saat vain verotukea sen koko 60% veronmäärän verran. Olet vahvasti tuilla elävä henkilö.
        Etkä ole edes solidaarinen. Suomessa solidaarisia ovat vai yli 100 000 vuodessa tienaavat, ei muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis häh?? Kunnon korotus!! 30eur....

        Pieniä eläkkeitä saaville tuo 30€ nousu vuositasolla 360 € on huomattava parannus. Tätäkään nousua ei jotkut suo tuloluokan alapäähän. Käsittämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        Tämä korotus on ensimmäinen 4 vuoden aikana. Nousee porrastettuna. Pieniin eläkkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        pienestä ei mene valtionveroa. jos kunta on hoitanut asiansa Sipilän sote-hörhättelyn takia persiilleen ja joutuu nostamaan veroprosenntiaan niin kantsii miettiä sitä äänestyskopissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vähennä ku on oma tupa jaoma lupa,kitise sää vaan proletariaatti ku pappas on maansa myyny!

        Ompa meilä suomenmaasa (SUOMI24) ihimeporukkaa, kun jokainen kattoo omaan napaan. Hehkutetaan omia saavutuksia/saavuttamattomuuksia, ollaan kateellisia ja tiedetään totuuksia; jokainen omalta kantilta, haloo:

        Meilä on isompiaki ongelmia, esim. Rumppi, joka haluaa joka käänteessä näyttää oman "erinomaisuutensa" ja tekee pelkkää p...aa tälle maapallolle. Kaikki vain Vallan takia.

        Ne, jotka eivät ole saaneet vielä elää kuin murto-osan meistä aikuisista, eli pienet lapset, taas kärsivät ja me vaan valitetaan tyhjästä :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Tuskin pitää oikeesti paikkansa etkö muka osta mitään arvonlisäverollista kaupasta?
        Verokortissa lukeva palkka tai eläke vero ei ole läheskää ainut vero tai veroluonteinen
        maksu jota tavalliset tai tavattomat suomalaiset maksavat ehkä osa tyhmyyttään osa tietämättään tai huomaamattaan..

        Kauppias voi lisää jopa ALE% hintoihinsa vaikkapa ALv.24% eli lili neljäsosan lisää hintaa Sinunkin maksettavaksi ja sinä et tota huomaakaan koska olet tottunut olemaan huomaamatta tota edes kassakuittia lukiessa.

        Kauppias tai yrittäjä muuten saa usein vähentää oman yrityksensä arvonlisäverot oman yhtiönsä verotuksessa jollaista arvonlisävero vähennys oikeutta ei tavallisella eläkkeen tai palkansaajalla ehkäpä olekkaan.

        Mutta tavanomaiselle maksajalle on melko samantekevää millä nimellä vero tai muu veroveroluonteinen maksu häneltä "salaa huomaamattomasti" " otetaan jos se peritään jokatapauksessa pakolla tai vapaaehtoisella pakolla vailla valinnanvapautta jos ostat ja maksat rehellisesti tai jätät ottamatta jolloin jäät jopa ilman ilmaseksi.

        Se näistä 0% sopimuksista . ja harhaluuloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa jonkun eläke on täysi nolla euroa,siitä on verottajan paha repiä.
        Ja toi nollan euron eläke on TÄYSIN MAHDOLLINEN,Kelan lääkäreiden hylsyjen (kielteisten päätösten)jakaminen 69 %:lle eläkkeelle hakijoista on täyttä totta.
        Nimimerkillä 4 eläke hakemusta jättäneensä ja jokaiseen saatu 6(kuuden) lääkärin lausunnot työkyvyttömyydestä menivät JOKAIKINEN kerta roskalaatikkoon Kelan lääkärin JUMALAN oikeudella.
        - Voihan saatana tota kelan touhua ja päätösten tekoa !!!! 😡😡😡🤬

        HEI ! Älä koskaan näytä ilostanaamaa,hymyile ,tahi laskeleikkiä,muuten olet" tekosairas"
        ei sinua vaivaa mikään ???? OLET ETAAN PÄÄTTÄVISSÄELIMISSÄ.on tuttuilmiö###


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Ei alle 10 tuhannen vuosituloilla tarvi maksaa YLE veroa


      • Anonyymi

        Veroprosentti on pieni eli nousu oli ihan hyvä apu pieniin tuloihin. Suuria eläkkeitä saisi laskea ja prosenttia nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olin väärässä. 20250€ näyttää olevan se raja jonka ylittäessä joutuu maksamaan suurimman yleveron. Nolla-yleveron raja on 14000€ vuodessa.

        Se on alle 10 tuhatta vuodessa niin ei mene YLE veroa muut joutuu maksamaan itse maksan 1,45 euroa vuodessa YLE veroa koska tulot noin 11 tonnia vuodessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on alle 10 tuhatta vuodessa niin ei mene YLE veroa muut joutuu maksamaan itse maksan 1,45 euroa vuodessa YLE veroa koska tulot noin 11 tonnia vuodessa

        Tarkastin juuri verokorttini jossa on yleisradioveron perusteena oleva tulo 13521,60.
        Tämän jälkeen teksti: "Yleisradioveroa maksetaan vain yleisradioveron perusteena olevan tulon 14000,00 euroa ylittävästä määrästä. Sinulla täytyy olla jotain muuta verotettavaa joka menee rajan 14000,00 euroa yli. " Suosittelen tarkastamaan verokortin em. kohdan, jos antaa aihetta kehotan tekemään huomautuksen verottajalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis häh?? Kunnon korotus!! 30eur....

        Niin...??? No onhan se kunnnon korotus, kun viimevuonna "korotus" oli 3,14 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Veroprosentti on 0 kun ei ole eläkettäkään, vai onko se takuueläke joka on lahja josta ei koskaan ole maksettu vakuutusmaksuakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla eläke on 840 euroa eokä mene veroa.

        Takuueläke eli "lahja" Todellisista eläkkeistä menee vero.Onhon tämä melkoinen vääristymä kun tämän eläkkeen saa vaikka ei koskaan ole ollut työelämässä ja osa ei koskaan ole tehnyt mitään työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Takuueläkkeestä ainakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nykäsit tuon yleveron tulorajan? Minulla eläkkeet yht. 15 587 €. Ylevero 39,69€. Puhut palturia.

        Yle veroa maksetaan jos vuositulot on yli 14 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka huomattavasti nousi hinta? Muuta muualle, meilläpäin bensan veronkorotus astuu voimaan 1.8.2020.

        Kiva kattella perskekon ruhtinaallisia kädenojennuksia heikompiosaista kohtaan. V. 2016 takuueläke 766,85€, v. 2017 760,26€(huom. tiputtaminen), v. 2018 784,52€, v. 2019 784,52€. Neljän vuoden aikana korotusta 17,67€, siinä perskekon "mummontonni".

        No jos on niin piittaamaton, että ajaa omalla autollaan, niin saa syyttää itseään ja sietääkin joutua maksamaan bensasta. Turha valittaa polttoainekulujen joususta, kun voi yksinkertasesti olla jamatta sillä omalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Sellaisesta joka koostuu pelkästä kansaneläkkeestä ja takuueläkkeestä. Mikäli ei ole varallisuutta, voi saada lisäksi asumistukea. Kokonaissumma jää yleensä noin tuhanteen euroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persukortti heitetty.

        ja syystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuhorinaa.

        Kommunisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virhevasukkien lätinää. Äänet ostettiin vappusatasella josta kolmannes toteutui. Polttoaineet kallistuivat huomattavasti ja samalla sossujen kannatus suli kolmannekseen. Money talks and sossu walks.

        Persut vain öyhöttää. Heidän hallituskaudella köyhiltä leikattiin, polttoaineveroa korotettiin. Se oli hienoa?
        Puhumattakaan 2015 tapahtumista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odota elokuuhun asti kun Bensan ja Dieselin veronuosee sen mukana ruuan ja muidenkin hinta nuosee.

        Niin se nousi edellisen ja sitä edellisen hallituksenkin aikana. Itkitkö silloin myös?


      • Anonyymi

        Kyllä silmankääntötemput ja kansanhuvit ovat hallituksen toiminnan keskiössä.

        Samaan aikaan patriootti-pekka rodaa makeaa mahantäydeltä maahan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Huomaa, että tallaisia "Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?" kysyyksiä tänne heittää ihmiset, joilla ei ole käsitystä pienellä eläkkeellä elämisestä ja pinten eläkkeiden verotuksesta 2020 luvun Suomessa.

        Kaikkien takuueläkkeellä olevien veroprosentti valtionverotuksessa on 0%.

        Heitä on noin 450 000 henkeä ja heille eläkkeen korotus 1. 1. 2020 oli 50 euroa (eli puolet siitä, mitä SDP:n puheenjohtaja Rinne lupasi pienempien eläkkeiden korotuksen olevan hallituskaudella 2020-23).

        Takuueläkettä korkeammissa eläkkeissä korotus putoaa tuosta 50 eurosta asteittain, mutta kaikissa korotusta saanneissa eläkeluokissa veroprosentti on alle 10%, eli nettomääräistä korotusta tulee jonkin verran.

        Kunnallisverotuksessa eläketulovähennys ja perustulovähennys puolestaan huolehtivat siitä, että pienemmistä eläkkeistä ai juuri käytännössä makseta kunnallisveroakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosentti on minulla nolla.

        Veroprosentti nolla hyvä olla jne...……..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet!
        Vero ei ole pelkkä 0, silloinkaan "paitsi uskonveljillä eli m-lois hallitusten suojeteilla"!!
        Kelan lisäosuudestakin (nostaa köyhyysrajan pintaan) menee vähintään 5,0 % vero erikseen jos toinen eläke on sairaus-työeläke tms. vammaiseläke! TV-maksu #Ylevero# on myös veroa!

        Olen ollut eläkkeellä parin viikon päästä 12v.
        Kerran tänä aikana on veroprosenttini jostain syystä ollut 1%, muulloin aina 0.
        Minimieläke, jolloin saan myös takuueläkettä, eläke jää kaikkinensa noin 700-750€/kk.
        Elä sitten sillä.. ☹️


      • Katsohan vaan veroprosentti nousi 8.5% eikö vähän pienentynyt eläke.Ootko jonkun kansanedustajan poika ja siellä jäkätät paskaa.Veroprosentti nyt 34,5%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisesta eläkkeestä on veroprosentti nolla?

        Valtionverotuksessa verotettavan tulon alaraja on 19200e/vuosi eli 1600 kuussa.
        Kunnallisverotuksessa verotettavan tulon alaraja on 16 810e/vuosi eli 1400 kuussa.


    • Anonyymi

      Verot ja elämisen maksut nousevat vastaavasti.

    • Anonyymi

      Aloittaja tasan oikeassa.

    • Anonyymi

      Sähkönsiirron maksu nousi lämmitysöljyn hinta nousi jäi 17€kk

      • Anonyymi

        Täällä nousi sähkönsiirron hinta 100 prosenttia porvarihallituksen aikana. Demarit saivat pidettyä siirtohinnat ennallaan. Kaikki lisätulot jäävät näppiin nettona. Kiitos demarit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä nousi sähkönsiirron hinta 100 prosenttia porvarihallituksen aikana. Demarit saivat pidettyä siirtohinnat ennallaan. Kaikki lisätulot jäävät näppiin nettona. Kiitos demarit!

        Hyvä.


      • Anonyymi

        Vain puupää lämmittää öljyllä, joka vissiin kuulemma kielletään tulevaisuudessa.


      • Anonyymi

        Meillä lämmitetään takalla. Kyllästyimme öljylämmykseen ja öljyn verojen jatkuvaan nousuun. Puut omasta metsästä, joten halvaksi tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä nousi sähkönsiirron hinta 100 prosenttia porvarihallituksen aikana. Demarit saivat pidettyä siirtohinnat ennallaan. Kaikki lisätulot jäävät näppiin nettona. Kiitos demarit!

        Joo, mm. Haavistoa on kiittäminen sähkönsiirron korkeasta hinnasta. Oliko pakko ääliöiden mennä myymään SUOMALAINEN sähköyhtiö jonnekin huitsinnevadaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä nousi sähkönsiirron hinta 100 prosenttia porvarihallituksen aikana. Demarit saivat pidettyä siirtohinnat ennallaan. Kaikki lisätulot jäävät näppiin nettona. Kiitos demarit!

        Hallituksilla ei ole mitään asiaa sähkön siirtohintaan. Sen enimmäismäärän määrittää Energiamarkkinavirasto. Kun eduskunta päätti, että sähköjohtoja pitää kaivaa maahan niin siirtoyhtiöt tämän perusteella pystyivät nostamaan siirtohintaa. Eli mitä enemmän kuluja siirtoyhtiöillä, sitä suurempi maksu.

        Katsokaa ketkä kansanedustajat äänestivät kaapelien maahanupottamisen puolesta ja syyttäkää heitä hinnan korotuksesta. Hallitukset eivät siirtohintaan vaikuta, Ei vaikka vallassa olisivat Persut, Viherhörhöt, Demuloiset, Sekoomus tai Kepulaari.

        t. Siirtoyhtiön controlleri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä lämmitetään takalla. Kyllästyimme öljylämmykseen ja öljyn verojen jatkuvaan nousuun. Puut omasta metsästä, joten halvaksi tulee.

        Hyvä teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksilla ei ole mitään asiaa sähkön siirtohintaan. Sen enimmäismäärän määrittää Energiamarkkinavirasto. Kun eduskunta päätti, että sähköjohtoja pitää kaivaa maahan niin siirtoyhtiöt tämän perusteella pystyivät nostamaan siirtohintaa. Eli mitä enemmän kuluja siirtoyhtiöillä, sitä suurempi maksu.

        Katsokaa ketkä kansanedustajat äänestivät kaapelien maahanupottamisen puolesta ja syyttäkää heitä hinnan korotuksesta. Hallitukset eivät siirtohintaan vaikuta, Ei vaikka vallassa olisivat Persut, Viherhörhöt, Demuloiset, Sekoomus tai Kepulaari.

        t. Siirtoyhtiön controlleri

        TOTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä lämmitetään takalla. Kyllästyimme öljylämmykseen ja öljyn verojen jatkuvaan nousuun. Puut omasta metsästä, joten halvaksi tulee.

        Nyt se sitten pian kielletään. Aiheutat pienhiukkasia ja se tappaa tuhansia suomalaisia vuodessa. Eli öljylle vaan takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mm. Haavistoa on kiittäminen sähkönsiirron korkeasta hinnasta. Oliko pakko ääliöiden mennä myymään SUOMALAINEN sähköyhtiö jonnekin huitsinnevadaan?

        Vihreä Haavisto oli tuolloin porvarienemmistöisessä kokoomus Kataisen hallituksessa ja vihreät ovat porvaripuolue aatemaailamlataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain puupää lämmittää öljyllä, joka vissiin kuulemma kielletään tulevaisuudessa.

        ja puulämmityksen kiellosta ollut puhetta omakotitaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain puupää lämmittää öljyllä, joka vissiin kuulemma kielletään tulevaisuudessa.

        Minä lämmitän öljyllä, makso mitä makso. Ehkä joskus kun pitää uusia laitteita, niin vaihto johonkin muuhun lämmitysmuotoon. Kyllä öljyä saa vielä pitkään, sillä jotain muuta tarvii kehittää sähköautoilun rinnalle, muuten sähköä verotetaan samalla lailla kuin polttoaineita nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja puulämmityksen kiellosta ollut puhetta omakotitaloissa.

        Sekin vielä. Miten täällä voi elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä lämmitetään takalla. Kyllästyimme öljylämmykseen ja öljyn verojen jatkuvaan nousuun. Puut omasta metsästä, joten halvaksi tulee.

        Hullu olet, hae ne puut kunnan tai valtion metsistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain puupää lämmittää öljyllä, joka vissiin kuulemma kielletään tulevaisuudessa.

        Öljy on todella mukava ja huoleton lämmitysmuoto; lämmin vesi pattereissa antaa tasaisen lämmön . litrahinta vähän päälle euro nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lämmitän öljyllä, makso mitä makso. Ehkä joskus kun pitää uusia laitteita, niin vaihto johonkin muuhun lämmitysmuotoon. Kyllä öljyä saa vielä pitkään, sillä jotain muuta tarvii kehittää sähköautoilun rinnalle, muuten sähköä verotetaan samalla lailla kuin polttoaineita nykyään.

        kyllähän se on niin että kokoomus ajaa suurituloisten etuja ja suuryritysten myös . eihän esim eläkkeet tainneet juurikaan nousta oikeisto hallituksen aikana . koska kokoomuslaiset on enimmäkseen varakkaita tai rikkaita .......


    • Anonyymi

      Mulla pieni työeläke ja lisäksi pieni kansaneläke. Käteen tuli nyt tammikuussa 40 euroa MUTTA helmikuussa verotus nouseekin 0,5 % elikkä taitaa olla plus miinus nolla koko paska !!!!!!!

      • Anonyymi

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.


      • Anonyymi

        Täsmälleen niin, elikkä Antilta pääsi sammakko housuun , ja myi sen sammakkonsa vaalilupaukset, ja nostikin omaa palkkaansa muutaman tonnin kuussa.
        Miten se meni noinniinkuin omasta mielestänne SDPläiset? Onkohan ne arvopohjat nyt sitten saavutettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.

        Ei kai kukaan laita linkkiä omiin verotietoihinsa, kyllä minullakin vero nousi helmikuun alusta 0,5% joten ei tuo mitään mutua ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan laita linkkiä omiin verotietoihinsa, kyllä minullakin vero nousi helmikuun alusta 0,5% joten ei tuo mitään mutua ole.

        Sulla siis nousi tulotkin samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla siis nousi tulotkin samaan aikaan.

        Eläke nousi, mutta veronkorotus koskee koko eläkettä eikä pelkästään sitä kolmea kymppiä minkä eläke nousi, ymmärsitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke nousi, mutta veronkorotus koskee koko eläkettä eikä pelkästään sitä kolmea kymppiä minkä eläke nousi, ymmärsitkö?

        Eli kuntaverosi nousi.


      • Anonyymi

        Elon laskuopin mukaan eläkkeesi pitää olla lähes 8 500 euroa/kuukaudessa, jotta eläkkeesi laskisi.

        Joten voit olla tyytyväinen ellei eläkkeesiei ole paljoa yli kahdeksan tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläke nousi, mutta veronkorotus koskee koko eläkettä eikä pelkästään sitä kolmea kymppiä minkä eläke nousi, ymmärsitkö?

        Jos eläke on se korotettavien eläkkeiden yläraja 1400 euroa, niin 0,5%:n veronkorotus tekee 7 euroa.

        Kyllä se luvattu satasen korotus hallituskaudella on tulossa kokonaisuudessaan.


      • Anonyymi

        Riippuu eläkkeen suuruudesta.


      • Anonyymi

        Jos et olisi saanut korotusta, jäisi 40€ vähemmän, kin eläkkeitä supistetaan.


      • Anonyymi

        Jos 0,5 %:n veronnousu "syö" tuon 40 euroa, on sinulla todella suuri eläke!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hei me leikataan nostetaan toiselle puolelle maksuja

      • Anonyymi

        Noin teki kepu Sipilän hallitus neljä vuotta putkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin teki kepu Sipilän hallitus neljä vuotta putkeen.

        Tosin leikkasi tuloja nosti veroja vain köhil y ä

        An y oi kaikki raha t yritystukiin ja maataloustukiin kototuksin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin leikkasi tuloja nosti veroja vain köhil y ä

        An y oi kaikki raha t yritystukiin ja maataloustukiin kototuksin

        Näinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin teki kepu Sipilän hallitus neljä vuotta putkeen.

        Kepu ja kokoomus ainakin 24 vuotta putkeen. Joten oli jo korkea aikakin että vaihteeksi toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu ja kokoomus ainakin 24 vuotta putkeen. Joten oli jo korkea aikakin että vaihteeksi toisin päin.

        Suomessa on ollut porvarienemmistöisiä hallituksia ja edsukuntia vuodesta 2003 lähtien jotka ovay koko ajan korottaneet kaikille tulonsaajille tasaveroja eli välillisiä veroja joita maksetaan kaikista tuotteista ja palveluista, polttoaineveroa, sähköveroa, valmisteveroja ja kiinteistöveroa. Samaan aikaan porvarienemmistöiset hallitukset ja eduskunnat ovat antaneet suurimmat verohelpotukset Suomen suurituloisille ja pääomatulojen saajille.


    • Anonyymi

      Vuokrat nousi jo monella tuo korotus ei tule kattamaan kasvavia menoja valitettavasti demarien populismi upposi hyväuskoisiin?

      • Anonyymi

        Tyhmiin ja köyhiin. Juuri niille muiden rikkauksien kadehtijoihin jotka eivät ymmärä asioita.
        Eli perus demareihin,hähäääähähhhääää


      • Anonyymi

        Linkki vuokrankorotuksiin, muutoin mutua.


      • Anonyymi

        Vuokrat yms. olisi nousseet muutenkin, vaikka korotuksia ei olisi tullut. Sittenhän se vasta kivaa olisikin ollut.


      • Anonyymi

        Demarit ei korota vuokria, vaan vuokranantaja. Oisit ostanut nuorena oman asunnon, niin oisit sen maksanut 15v kuluttua, vain puupäät asuu vuokralla. Ja jos oisit ostanut toisen, voisit itse olla vuokranantaja, joka nostaa vuokraa, ei demarit, vai meinaatko, että demarit soittaa sulle, että nota heti vuokraa...


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmiin ja köyhiin. Juuri niille muiden rikkauksien kadehtijoihin jotka eivät ymmärä asioita.
        Eli perus demareihin,hähäääähähhhääää

        Onko Suomessa sivistyneitä ihmisiä? Kysyy demari.


    • Anonyymi

      Ainoa järkevä keino olisi laskea elämisen ja asumisen kustannuksia mutta siihen vihervasemmisto ei suostu kun on oma lehmä ojassa ?

      • Anonyymi

        Kepulaiset ja kokoomuslaiset vuokra-asuntojen omistajat vastustavat asumiskustannusten alentamista.


      • Anonyymi

        Elämisen ja asumisen kustannukset ovat melkoisesti riippuvaisia ahneiden porvarien voiton maksimoinnista, ja onhan se tässä aikojen saatossa nähty, että porvari ottaa aina omansa tavalla tai toisella, ja sitten vielä siihen päälle itselleen sitä "hyvän miehen lisää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämisen ja asumisen kustannukset ovat melkoisesti riippuvaisia ahneiden porvarien voiton maksimoinnista, ja onhan se tässä aikojen saatossa nähty, että porvari ottaa aina omansa tavalla tai toisella, ja sitten vielä siihen päälle itselleen sitä "hyvän miehen lisää".

        Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepulaiset ja kokoomuslaiset vuokra-asuntojen omistajat vastustavat asumiskustannusten alentamista.

        Tietysti. Eivät tietysti myönnä sitäkään, että asuntosijoittajat saavat Kelalta osan tai suuren osan asukkaan vuokrarahasta! Ainakin, jos asuu Helsingissä, Espoossa, Vantaalla.......


    • Anonyymi

      Työeläkkeen indeksikorotus suli ensi kuun veronkorotukseen, mutta kansaneläke nousi noin 25 eurolla kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Parikymppiä suuntaan tai toiseen ei suomea pelasta ainoastaan elämisen ja asumisen kustannuksia alentamalla parannamme kilpailukykyämme maailmalla?


    • Anonyymi

      Veroparatiisit kiittää nousevista vuokrista?

      • Ja veronkiertäjäparasiitit.


    • Anonyymi

      Edes satanen ei riitä nostamaan kaikkein vähävaraisimpien oloja siedettäväksi kohtuuttomat lääkekatot ym. Lisäävät vain nurkkaan ajettujen itsemurhia Suomessa täällä ei edes koiria kohdella noin huonosti?

      • Anonyymi

        Kepu Sipilän hallitus ei antanut mitään vähävaraisille vaan leikkasi koko ajan ja pisti 50 euron omavastuun lääkkeille vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu Sipilän hallitus ei antanut mitään vähävaraisille vaan leikkasi koko ajan ja pisti 50 euron omavastuun lääkkeille vuodessa.

        ja kepuli kok hallitus kehitti lisäksi "aushwich mallisen" 9e vrk pakkotyö mallin. #


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kepuli kok hallitus kehitti lisäksi "aushwich mallisen" 9e vrk pakkotyö mallin. #

        Sipilän hallitus laittoi TYP/MOPA palvelut pakollisiksi kaikille, se tarkoittaa ilmaistyöstä toiseen tai karenssille. Köyhien kyykytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu Sipilän hallitus ei antanut mitään vähävaraisille vaan leikkasi koko ajan ja pisti 50 euron omavastuun lääkkeille vuodessa.

        Onko Marinin hallitus poistamassa tuon 50 omavastuun?


    • Anonyymi

      Vasemmiston uusi taktiikka on pitää turpa kiinni ettei totuus paljastuisi etteivät nämä pienen ihmisen puolella olekkaan?

      • Anonyymi

        Kepu Sipilän hallitus eki kepu, kokoomus ja persut kurjistivat koko ajan pienituloisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kepu Sipilän hallitus eki kepu, kokoomus ja persut kurjistivat koko ajan pienituloisia.

        suomessa nykyisin siedettävämmät olot . kiitos rinne / marin hallituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomessa nykyisin siedettävämmät olot . kiitos rinne / marin hallituksen.

        No ei kyllä vielä missään näy nämä "uroteot". Samalla lailla vanhuksia hoidetaan huonosti, henkilökunta uupuu jne.


    • Anonyymi

      Ja vihervasemmisto lyö pökköä lisää pesään kiristämällä verotusta Suomi on tuhon tiellä ellei asumisen ja elämisen kustannuksia alenneta?

      • Anonyymi

        Linkki väitteeseesi, kiitos.


      • Tasataahan sitä keskimäärin uusien kultturien maahantuonnilla, joiden kaikki kustannukset maksetaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sosialistihallitus Keskustan tuella nostamassa bensan hintaa 50 sentillä?

        https://www.ossitiihonen.com/2019/12/17/onko-sosialistihallitus-keskustan-tuella-nostamassa-bensan-hintaa-50-sentilla/

        Suomessa on ollut vuodesta 2003 lähtien porvarienemmistöisiä hallituksia ja eduskuntia jotka ovat koko ajan nostaneet välillisiä eli kaikille tulonsaajille tasaveroja kuten kaikista tuotteista ja palveluista maksettavaa arvonlisäveroa, polttoaineveroa, sähköveroa, valmisteveroja ja kiinteistöveroa. Samaan aikaan porvarienemmistöiset hallitukset ja eduskunnat ovat antaneet suurimmat verohelpotukset suurituloisille ja pääomatulonsaajille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen julkiset menot kasvamassa nopeammin kuin EU-säännöt sallivat, tarkastusvirasto arvioi

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006299193.html

        Niin kasvaa muissakin EU maissa kuten Italiassa ja Ranskassa. Ei mikään uusia asia siis.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on ollut vuodesta 2003 lähtien porvarienemmistöisiä hallituksia ja eduskuntia jotka ovat koko ajan nostaneet välillisiä eli kaikille tulonsaajille tasaveroja kuten kaikista tuotteista ja palveluista maksettavaa arvonlisäveroa, polttoaineveroa, sähköveroa, valmisteveroja ja kiinteistöveroa. Samaan aikaan porvarienemmistöiset hallitukset ja eduskunnat ovat antaneet suurimmat verohelpotukset suurituloisille ja pääomatulonsaajille.

        Suomen harkittu alasajo on alkanut jo 90 luvulla kohti liittovaltiota?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        however kirjoitti:

        Tasataahan sitä keskimäärin uusien kultturien maahantuonnilla, joiden kaikki kustannukset maksetaan.

        Se on kyllä persujen käyttämä hyvä taktiikka. Takaa tehokkaasti sen, että sairaat on jatkossakin sairaita, kun rahat uppoo mamuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se googlaus auta kun tilaajamuuri on vastassa kaikissa lehdissä, tottakai.

        Se on lehtien tapa lopettaa olemassaolonsa.
        Tuo tilaajamuuri on niin vastenmielinen este, että se karkottaa loputkin lehtien lukijat ja pakottaa siirtymään kansainvälisten lehtien uutisointiin, mutta ehkä niin onkin parempi, on ainakin erilaista aivopesua.
        Ja mainontaa saa googlesta ilman että maksaa lehtien sivuja täyttävältä, yhä ja aina vain lisääntyvältä mainonnalta ja aina vain samojen julkisuuden kipeiden julkkisten elämänkertojen lukemiselta.


    • Anonyymi

      Antti Rinne nosti kansaneläkettä 34 € ja omas palkkaansa 2470 €.
      Antti Rinne kiittää kansan osoittamasta myötätunnosta.

      Kokoomusporvarit eivät olisi nostaneet palkkaansa.

      • Anonyymi

        No, ei varmaan! Uskokoon, ken haluaa! Meinaan kokoomusporvarien palkannostosta!


      • Anonyymi

        Takuueläkettä nostettiin 50 euroo minun juoppo veljeni joka asuu vanhan äitini nurkissa on jo eäkkeellä ja ei ole koskaan oikeen mitään tehnyt saa kohta enempi eläkettä, kun äiti joka on töissäkin ollut ,tehnyt monta lasta ja tehnyt työtä jo ennen kun koko työeläkelaki tuli voimaan
        Veljeni Takuueläke on jo 840 ja vanhan 89 vuotiaan äitini eläke 912 euroo ,hänellä työeläkettä ja kansaneläkettä lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkettä nostettiin 50 euroo minun juoppo veljeni joka asuu vanhan äitini nurkissa on jo eäkkeellä ja ei ole koskaan oikeen mitään tehnyt saa kohta enempi eläkettä, kun äiti joka on töissäkin ollut ,tehnyt monta lasta ja tehnyt työtä jo ennen kun koko työeläkelaki tuli voimaan
        Veljeni Takuueläke on jo 840 ja vanhan 89 vuotiaan äitini eläke 912 euroo ,hänellä työeläkettä ja kansaneläkettä lisäksi.

        Viina ja tupakka on VALTIONSUOJELUKSESSA,varmaankin siksi SUURKULUTTAJAT ,saa etuisuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkettä nostettiin 50 euroo minun juoppo veljeni joka asuu vanhan äitini nurkissa on jo eäkkeellä ja ei ole koskaan oikeen mitään tehnyt saa kohta enempi eläkettä, kun äiti joka on töissäkin ollut ,tehnyt monta lasta ja tehnyt työtä jo ennen kun koko työeläkelaki tuli voimaan
        Veljeni Takuueläke on jo 840 ja vanhan 89 vuotiaan äitini eläke 912 euroo ,hänellä työeläkettä ja kansaneläkettä lisäksi.

        On se niin väärin, että koskaan työtä tekemättömät saa kohta enempi eläkettä, kun jotkut vanhat mummut, jotka olleet työssä ja pykänneet uusia veronmaksajia Suomeen.
        Romaanit ja mamutkin menee kohta mummujen ohi. Rinne olis voinu nostaa tuota kansaneläkettäkin saman 50 euroo minkä takuueläkeläiset sai, niin se olis hyödyntänyt noita iäkkäitä naisia, jotka ovat jopa ansainneet hiukan työeläkettäkin.


    • Anonyymi

      Samaan aikaan vuodenvaiheessa kaupat nostivat ruoan hintaa siten, että tuo 34€ on täysin turha. Käteen jää silti vähemmän mitä vuonna 2019.

      • Anonyymi

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.

        Monesko kerta oli kun sanoit mutua?
        Jos rehellisiä ollaan niin ei hallitus mitään ilmaiseksi jakele. Se ottaa toisella kädellä sen minkä antaa ja tämä on tosi. Maksatte enemmän huomaamattanne tänä vuonna. Hyvä on demarien taas valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko kerta oli kun sanoit mutua?
        Jos rehellisiä ollaan niin ei hallitus mitään ilmaiseksi jakele. Se ottaa toisella kädellä sen minkä antaa ja tämä on tosi. Maksatte enemmän huomaamattanne tänä vuonna. Hyvä on demarien taas valehdella.

        Linkki väitteeseesi, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko kerta oli kun sanoit mutua?
        Jos rehellisiä ollaan niin ei hallitus mitään ilmaiseksi jakele. Se ottaa toisella kädellä sen minkä antaa ja tämä on tosi. Maksatte enemmän huomaamattanne tänä vuonna. Hyvä on demarien taas valehdella.

        Anna linkki väitteeseesi äläkä selittele. Palstalla pitää antaa linkki jos väittää jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.

        Olen kaupassa itse töissä. Riittääkö? Kaikki perustuu kasvulle, ja se näkyy, että 400 tuotteesta lasketaan hintaa ja 2000 nostetaan. Media tietysti huomioi vain nämä alennetut.

        "Ruoan hinta laskee!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko kerta oli kun sanoit mutua?
        Jos rehellisiä ollaan niin ei hallitus mitään ilmaiseksi jakele. Se ottaa toisella kädellä sen minkä antaa ja tämä on tosi. Maksatte enemmän huomaamattanne tänä vuonna. Hyvä on demarien taas valehdella.

        Linkki väitteeseesi, kiitos. Muutoin huuhaata. Palstalla onn tapana antaa linkki jos väittää jotakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kaupassa itse töissä. Riittääkö? Kaikki perustuu kasvulle, ja se näkyy, että 400 tuotteesta lasketaan hintaa ja 2000 nostetaan. Media tietysti huomioi vain nämä alennetut.

        "Ruoan hinta laskee!"

        Trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli.

        Kaikki perustuu kasvulle, mutta henkisesti vajavainen ei tätä ymmärrä.


    • Anonyymi

      Minunkin eläkkeeni nousi hieman mutta samalla veroprosentti nousi 3,5% joten käteen jää huomattavasti vähemmän kuin ennen. Että sellaista vihervasemmistolaista jalomielisyyttä.

      • Anonyymi

        Taitaa olla varsin suuri eläke että tuommoista korotusta veroihin tulee. Verotus on moni sinne juttu mutta ei mitään atomi tiedettä. Voisi tutustua ja sen jälkeen suunnitella. Kyllä siinä helposti tuntipalkoille pääsee. Täällä valittamalla ei hyödy senttiäkään. Päin vastoin sähköä kuluu


      • Anonyymi

        Tupakka ja muut haittaverot kunnallis-/kirkollisveron noston kanssa tekee ton äkkiä. Viinan vero ei sentään noussu, vai? Olis saanu noi haitat nousta tuplan.


    • Anonyymi

      Se otetaan kuitenkin takaisin muualla.

    • Anonyymi

      suuret kiitokset nyky hallitukselle kansalaisten hyvinvoinnin parantamisesta, jota porvari hallitus kerkisikin jo vuosia tuhota.

      • Anonyymi

        Asiaa.


      • Anonyymi

        Demarit pettivät jälleen. Eläkeläisille jää vähemmänkäteen kuin aikaisemmin. Ei ihme onhan Antti Rinne petosmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demarit pettivät jälleen. Eläkeläisille jää vähemmänkäteen kuin aikaisemmin. Ei ihme onhan Antti Rinne petosmies.

        Persutuubaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persutuubaa.

        Onhan sillä ay-Antilla tuomiokin oikeussalista kun meni omat ja muiden massit hieman sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sillä ay-Antilla tuomiokin oikeussalista kun meni omat ja muiden massit hieman sekaisin.

        Linkki väitteeseesi, muutoin valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki väitteeseesi, muutoin valetta.

        Google käyttöön, kyllä se sieltä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sillä ay-Antilla tuomiokin oikeussalista kun meni omat ja muiden massit hieman sekaisin.

        Ei ole tuomioita rahakavalluksista, joten esität valeuutista. Ainoa tuomio on lakon masinoimisesta kun hän oli AY liikkeen palveluksessa. FAKTA!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos vihervasemmisto tästäkin korotuksesta?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ostovoima kasvaa, kun eläkkeet nousee. Tänään, k- eläkkeiden maksupäivänä, oli mummoa ja pappana liikkeellä kuin pipoa ja kauppiaat kiittäää.

      • Anonyymi

        Liikaa korotti Antti Rinne eläkkeitä: 34:01 €, kun omaa palkkaa korotti vai 2470: €.

        Jo kansaneläkkeen korotus näkyy kauppakeskusten käytävillä rollaattoreiden lisääntyneenä määränä.
        Talouselämä elpyy nyt sitä vauhtia, että 75%:n työllisyys saavutetaan etuajassa.

        Kaikki suunnitelmatalouden käyrät näyttävät ylöspäin.
        V1 and rotate.


    • Anonyymi

      Viherverot ja -virheet tappavat yritykset, yhteisöt ja yksityiset taloudet

      Kehitysapuun lapioidaan nyt vihreiden vaatimuksesta lisärahaa 72 miljoonaa, ja autoilijoita kuritetaan peräti neljännesmiljardin (250 miljoonan) suuruisilla polttoaineverojen korotuksilla! Pumppuhinnat nousevat tällöin yli 6 senttiä litralta. Onko tavallisten ihmisten kiusaamisella tässä huippukalliin autoilun ja pitkien etäisyyksien maassa kerta kaikkiaan mitään rajaa? Työssäkäyntihalukkuutta tai -mahdollisuuksia se tuskin kasvattaa, mutta kotiinjääntipakkoa kyllä.

      Koska vihreiden energiaverojen nostot heijastuvat kaikkeen tuotantoelämään, pulassa on myös teollisuus. Kuljetuskustannusten kasvu merkitsee yhden paperikoneen kokonaisen vuosituoton hupenemista pelkkään energialaskun kasvattamiseen tilanteessa, jossa Keski-Euroopan valtiot subventoivat voimakkaasti omaa teollisuuttaan meidän tappioksemme.

      Myös sähkölasku nousee Carunan hinnankorotusten myötä kuin sosialistinen rauhanohjus. Tämä on tosin tulos six-pack-hallituksen ajoilta, jolloin vihreiden Pekka Haavisto päätti valtion omistajaohjauksesta vastaavana ministerinä myydä sähköverkkomme ulkomaille. Siinä hänen suursaavutuksensa! Oikeasti valtio voisi nyt myös kohtuullistaa sähkönsiirtohintoja pakkotoimilla, mutta se ei sitä jostakin syystä tee.

    • Anonyymi

      Täälläkin köyhä sai eläkekorotuksen.
      Vuokra ei noussut mutta asumistukeen tuli korotus,
      Verotus ei muuttunut.

      • Anonyymi

        Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Eikös sen pitänyt olla 50€ ? Alunperin 100€.
      Nykyinen hallitus olisi voinut poistaa apteekkien 50€ omavastuun vuoden alussa sekä palauttaa kela korvauksen yksityisille hammaslääkäri käyneille. Näistä olisi todellista hyötyä.

      • Anonyymi

        Persu on taas liian hätäinen eli nykyhallituskausi on vasta päässyt käyntiin. Maltti on valttia.


      • Anonyymi

        Eipä ole sullakaan minkäänlaista käsitystä kokonaisuudesta.
        Mistä luulet, että valtio ottaisi tilalle ko. rahat ???
        Verottamalla meitä. Eli plus miinus nolla on ehdotuksesi.


      • Anonyymi

        Takuueläke nousi 50€ sen saavat mustalaiset ja maahanmuuttajat ,jotka ei ole koskaan mitään tehneet, se on jo 840€
        Monilla työeläke kansaneläke on melkeen sama ja nämä ihmiset on jotain töitäkin tehneet ja ovat vanhoja naisia jotka ovat aloittaneet työnsä jo ennen kun tuli työeläkelaki ja ovat tehneet monta lasta.


    • Anonyymi

      No jo on hallituksen trollit vauhdissa.

      Itsellä ainakin ostovoima kapenee.
      Eläkkeeseen tuli 1,3%:n korotus ja se on bruttotuloa. Nettotulosta minä maksan kaikki ostamani asiat. Ne ovat nousseet enemmän, kuin eläkkeen netto- osuus.

      Tämä on todellisuus ja se ei ole MUTUA. Tavallisen eläkeläisen ostovoima vähenee ja se on faktaa.
      Jos ei yllä kirjoitettu mene jakeluun, niin matemaattisesti se on helppo laskea.

      En elä tulonsiirroilla vaikka eläke ei ole hääppönen.

      • Anonyymi

        Eläkkeeni nousi tästä kuusta alkaen 6,3 % nettomääräisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeeni nousi tästä kuusta alkaen 6,3 % nettomääräisesti.

        Tässä kuussa ja verotus oli viime vuoden kortilla 2.1.2020 asti. Kumma juttu.
        Tuo on jo sitä korkeampaa matematiikkaa.
        Sehän tarkoittaa sitä että eläkkeesi on noussut enemmän kuin 6,3%:a bruttona.


      • Anonyymi

        Tollituubaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kuussa ja verotus oli viime vuoden kortilla 2.1.2020 asti. Kumma juttu.
        Tuo on jo sitä korkeampaa matematiikkaa.
        Sehän tarkoittaa sitä että eläkkeesi on noussut enemmän kuin 6,3%:a bruttona.

        Sori? 50 euron korotus n. 785 euroon on prosenteissa tuo 6,3 %.
        Perusmatikkaa.


      • Anonyymi

        Millon viimeks sulla on ostovoima sitten indeksikorotuksella noussu? Sillon kun indeksi on ollu jäädytetty? 4 kertaa viime vuosikymmenellä? Miksi oikeisto ei ole pannut Lipposen taitettua indeksiä kuntoon, aikaa on ollut tehdä se 25 vuotta, mutta eipä ole kiinnostanut?


    • Anonyymi

      No hyvä että nousi mutta 100€ valehdeltiin

      • Anonyymi

        Nousee 100 euroon hallitsukaudella joten turhaan keuhkoat porvaripersu.


    • Anonyymi

      Hyvä nykyhallitus.

    • Anonyymi

      Kiittele keskenäsi.
      Äitimuori sai tuon ay-Antin ja kassaneidin "satasen" ja pilviin kohonneen tulolisän takia progressio nousi sen verran, että käteen jäävä osuus pieneni.
      Kiitos ay-Antti ja kassa-Sanna. Vasuri antaa vähän ja ottaa enempi.

    • Anonyymi

      Mitä saa 34,01 eurolla ???

      • Anonyymi

        Viikon ruoat ja kuun puhelinlaskun, ainakin omalla kohdalllani.

        Eläkeeni nousi 628,85€:sta 662,86€:n, mikä on yli 5% korotus. Melko roimasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon ruoat ja kuun puhelinlaskun, ainakin omalla kohdalllani.

        Eläkeeni nousi 628,85€:sta 662,86€:n, mikä on yli 5% korotus. Melko roimasti.

        Miksi et saa takuueläkettä se on 840€ olis paljon isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et saa takuueläkettä se on 840€ olis paljon isompi.

        Sitä minäkin ihmettelen, että ketä ovat ne pelkän kansaneläkkeen saajat , miksi he ei saa parempaa takuueläkettä.


    • Anonyymi

      Olen ollut koko aikuis- iän töissä.
      Eläkkeellä muutaman vuoden. Eläkkeeni on peräti n. 1313 €/kk.
      Eläkeyhtiö ilmoitti, että eläke nousee 1.1. alkaen 1,23% indeksin tarkistuksen vuoksi.
      Nyt eläkkeeni sitten on n. 1 330 €

      Verolaskurin avulla laskin eläkkeestäni maksettavan veron ja käteen jäävän.
      v 2019 ja v 2020 erotus on nettotulossa tasan 21,25€/kk. Nettotuloissa korotus on 1,9%

      Ainakin omat elinkustannukseni, vesi, lämpö, sähkö, vuokra, lääkkeiden omavastuu, sairaalakyytien omavastuut ja muut reaalihintojen korotukset vievät reilusti enemmän kuin tuon 21,25€/ kk.

      Tämän verran sitä saa, kun ikänsä tekee töitä
      Ei tarvitse olla minkään puolueen jäsen, kun huomaa, että ostovoima ei ainakaan parane. Jokainen voi tarkistaa, jos viitsii yllä olevilla tiedoilla, että pitääkö paikkansa. Mitäpäs tuota salailemaan...

      Oi kallis suomenmaa, sun ..

      Siinä se on eläkkeensaajan valtava ostovoiman lisäys.

      • Anonyymi

        Juuri Sinun eläketasoosi Antti Rinne yritti korotusta työeläkerahoista siirtämällä (ne 300 miljoonaa!), mutta sehän ei mahtifirmoille kelvannut. Ja perustuslakikin jo vedettiin eteen.

        Siinä näit, ketkä määräävät.


      • Anonyymi

        Miten se eläke kertymä on tuota luokkaa ?
        Kun tuntemani ahtaaja jää eläkkeelle, niin hänen eläke on tuplasti tuo sinun.
        Näin siinä eläkeotteessa ilmoitettiin. Työhistoriaa kertyy n. 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se eläke kertymä on tuota luokkaa ?
        Kun tuntemani ahtaaja jää eläkkeelle, niin hänen eläke on tuplasti tuo sinun.
        Näin siinä eläkeotteessa ilmoitettiin. Työhistoriaa kertyy n. 40 vuotta.

        Kertymä on sitä luokkaa, koska 60-70luvuilla eläke ei kertynyt alle 23-vuotiaana tehdystä työstä.
        Sen jälkeen moni nainen jäi kotiin lapsia hoitamaan, koska ne saatiin siinä iässä eikä odoteltu 40-vuotiaaksi.
        Sitten on ollut pätkä-ja osa-aikatöitä, vasta vanhemmiten kokoaikaista työtä, ja tietysti pienipalkkaista.
        Tavallinen kansa on tyytyväinen jos saa työeläkettä 1400-1500 brutto.
        Käteen jää 12-15 veroprosentin jälkeen noin 1100-1300.
        Näillä eläkeläiset elelevät eivätkä valita, mutta vähän se korpeaa kun eläke nousee esim sen 34 euroa ja samalla verotus nousee joko 0,5prosenttia kuten äidilläni, ja itsellä 1 prosentti, joten käteenjäävä osuus on joko tosi pieni tai menee miinuspuolelle.
        Totean vain, enkä valita, mutta pakko kirjoittaa kun täällä moni ihmettelee.


    • Anonyymi

      Tuo 34€ on kusetusta, mutta ihmiset ovat luonnollisesti henkisesti raakileita, joten tällainen uppoaa riittävän moneen kansalaiseen.

      Olen itse kaupassa töissä, ja näen käytännössä miten tämä menee. Se menee joka vuosi niin, että "ruoan hinta laskee"..

      Todellisuudessa kysymys on siitä, että vain osan, yleensä kaiken ravintoköyhän , ja volyymiltaan marginaalituotteiden hinnat laskee. Esimerkkinä 400 tuotteen hinta laskee, ja samaan aikaan reilusti yli tuhannen, volyymiltaan korkean tuotteen hintaan tulee 5-10 senttiä lisää hintaa.

      Juhlikaa tätä!

      • Anonyymi

        Monet ovat kaupassa asiakkaina ja näkevät ihan ne samat asiat kuin sinäkin...ylläri!??
        Älä pidä muita ihan idiootteina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat kaupassa asiakkaina ja näkevät ihan ne samat asiat kuin sinäkin...ylläri!??
        Älä pidä muita ihan idiootteina.

        Ja ne monet asiakkaat ostavat joka vuosi vähemmän kuin edellisenä. Joten idiootteja emme ole, vaan kyllä se suututtaa.


    • Anonyymi

      Hienoa , edellinen pipilanhallitus ei osannu ku hokea ettei jakovaraa ole kun kaik meni hyväosaisten taskuun mikä heikommilta leikattiin, häpeisivät.

    • Anonyymi

      PASKAA PUHU JA LUPAS RINNE JA MARIN. PUHE OLI PUHAS 100 E VEROTTOMANA KÄTEEN OIS PERKELE RYYPÄNNY MINUNKIN 50 E MINKÄ SAIN VEROLLISENA.

      • Anonyymi

        Älä huuda trolli koska emme ole kuuroja.


    • Anonyymi

      Ei tuo ole totta.

      Olen itse kansaneläkkeellä. Myös takuueläke nousi, joten saan kuukaudessa yli 70e enemmän kuin ennen. Veroprosentti on 0%, ylelle ei tarvitse maksaa mitään. Olen erittäin tyytyväinen. Muilla vähävaraisilla tuet nousivat suhteessa huomattavasti vähemmän.

      Ei kannata huudella valheita puskista.

      (Voi olla, että summa on itseasiassa tuota suurempi. Saan myös vaikeasti sairaan hoitotukea muutaman kympin kuussa. Se saattaa vähentää muita tukia.)

      • Anonyymi

        Hyvä.


    • Anonyymi

      ja kukas tämän maksaa?
      Nykyiset työssä olevat joiden eläke ikä vaan nousee

      • Anonyymi

        Työeläkerahastot turpoavat joka vuosi..ei hätiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työeläkerahastot turpoavat joka vuosi..ei hätiä.

        Ei turpoa enää. Viime vuosi oli jo miinus vuosi. Hyvät ajat ovat jo takanapäin.


    • Anonyymi

      Muinka monella on noin 1000€ tai jokin muu läheinen seuraavan vero prosentin summa luulen, että monella ja he saattavat peräti hävitä rahaa kuin voittaa verottaja iskee ennemmän kuin 34€

    • Anonyymi

      Täyttä PASKAA , paljonko jääkään puhtaana käteen ?? Miksi tästä tehdään niin suuri numero`? Kenenkään eläkeläisen ei pitäisi olla tuollaise pilkan kohde, ihan suoranainen pilkka köyhille.

    • Anonyymi

      tuloerot sen kuin kasvaa ok kaikille 35euro mutta kun mennään % 3.5 työ eläkkeeseen ja korotuksiin jos tienaat 7000 jos tienaat 2000 paljonko on korotus?laskekaa

    • Anonyymi

      Ei ole näkynyt 10 vuoteen eikä näy nytkää mitä se autta jos prutto kohoaa vaikka 100 e kun verotus noudsee vastaavasti ja taas ole petetty

    • Anonyymi

      Saman 34.01 se nousi itselläkin ja työeläke nousi 11€. Käteen jää nyt 38€ enemmän, kuin viime vuonna. Veroprosentti ei noussut, on 7.5%.

      Ihmiset tuntuvat kiittämättömiltä suurimmaksi osaksi. Olisi aika kolkkoa siitä entisestä eläkkeestä korotuksia maksella tai Sipilän entisestään pienentämästä tai indeksijäädytetystä eläkkeestä mitään maksaa.

      Olen äärettömän kiitollinen, enkä uskonut että eläkkeeni milloinkaan tulee näin paljon nousemaan. Kukaan muu, kuin Rinne ei tätä olisi tehnyt. Sääli, että Sipilä tiputti Rinteen pois pallilta. Luulisi Sipilällä olevan vaikeaa itsensä kanssa tai viimeistään sitten, kun tilinteon aika koittaa.

      • Anonyymi

        Minulla ei noussut , kun 32€ ja työeläke vajaan kympin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei noussut , kun 32€ ja työeläke vajaan kympin.

        Anteeksi. Nyt, kun sanoit noin, tajusin että se kansaneläkkeen nousu oli vähän yli 31€ Jotenkin sitä 34.01€ olin viime syksystä asti mielessäni pyöritellyt ja nyt se lipsahti tuohon tekstiin. Silti olen todella kiitollinen. Kiitos Rinne.


      • Anonyymi

        Hyvä.


    • Anonyymi

      Mikähän siinä on että yleensä köyhät ja työttömät persukset eivät kuitenkaan halua että muita köyhiä autetaan, heille itselleen toki kelpaa kelan rahat.

      Vissiin jonkinlaista perinteistä junttiekonomiaa, että kukaan ei saa saada mitään ilmaiseksi, maksaisi sen estäminen sitten kuinka paljon tahansa. Sama kuin jenkkilässä, mieluummin maksavat enemmän maksullisesta terveydenhuollosta kuin kustantaisivat halvemmalla sen kaikille.

    • Anonyymi

      Täällä ei taida olla muuta kuin sossujen trollit äänessä.

      • Anonyymi

        Väittää kokoomustrolli katkerana.


    • Anonyymi

      Päästäisivät nyt ensin työkyvyttömät työnhakijat eläkkeelle ja lopettaisivat heidän kohtuuttoman rääkkäämisen?

    • Anonyymi

      Minulla verot ja kulut suurenivat, mutta silti olen hyvin kiitollinen Antti Rinteelle.
      Oli se hyvä, että Espanjassa ei ollut porvarilääkäreitä, jotka olisivat menneet herättämään Antin.

    • Anonyymi

      Paljonko edellinen persuhallitus nosti kansaneläkettä?

      Muistan ainakin polttoaineverojen korotukset.

      • Anonyymi

        Koska meillä on ollut Persuhallitus????????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meillä on ollut Persuhallitus????????????

        PS oli kepu Sipilän hallituksessa viime vaalikaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska meillä on ollut Persuhallitus????????????

        On saanut jonkun persupistoksen kun sekoilee jatkuvasti. Joku pöpipää.


    • Anonyymi

      Tulot 125.000€/v....enkä maksa penniäkään Suomeen veroa!!!

      • Anonyymi

        Haista paska. Jonnekki maksat kuitenkin ja oot sitäpaitsi Suomen kielenkin opetellut jossain vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista paska. Jonnekki maksat kuitenkin ja oot sitäpaitsi Suomen kielenkin opetellut jossain vaiheessa.

        Se on TROLLI.


    • Anonyymi

      Linkki väitteeseen, että 50€ nousi pienimmät eläkkeet. 34€ ei ole 50€.
      Apteekkien omavastuu 50€ pois, ei sitä ollut ennenkään. Takaisin myös yksityisen hammaslääkärin kelakorvaus, näin oli ennenkin.
      Pakolaishuoltoon rahat hyväosaisilta verottamalla ei ihmisten hampaiden tuhoamisesta. TK hammaslääkäriin liian pitkät jonot ja hoitovälit.

      • Anonyymi

        Takuueläke on myös noussut= 16 euroa, nostaa 50 euroon. Maksetaan 22. päivä yleensä.


    • Anonyymi

      Piti olla 100€, sitten 50€ nyt 34€ .
      Sitten kiitellään kun apteekkien omavastuu 50€ poistetaan ei sitä ollut ennenkään. Samoin yksityiset hammaslääkärit takaisin kela korvausten piiriin kuten oli ennen. Ihmisten hampaiden hoidosta ei saa tinkiä. Hoitamattomana hampaat aiheuttavat jopa sydänvikoja. TK jonot ja hoitovälit liian pitkät.

    • Anonyymi

      PALJONKO JÄÄKÄÄN KÄTEEN VEROJEN JÄLKEEN?? KUSETUSTA , KUSETUSTA !MITEN ILKEEVÄT NOSTAA ITSELLEEN USEITA SATOJA € PALKKAA JA SITTEN PITÄÄ PILKKANAA ELÄKELLÄISIÄ??

    • Anonyymi

      Mulla työeläkettä Suomesta 420 €/Kk mistä sitten Ruotsin verottaja vie kolmasosan :(

    • Anonyymi

      Mutsi just laitto viestiä, että todellinen korotus hänellä on n. 8e/kk. Kyllä poliitikot osaa tämän touhun. Toisessa päässä annetaan, toisessa otetaan takaisin. Hyöty kansalaiselle on näennäinen.

    • Anonyymi

      Eläke 25.000 vuodessa, hieman alle muutama kymppi... vero 20% yle veroa ei mene kun asun ulkomailla, tuotakaan veroa en mielellään maksa, kun en saa mitään vastineeksi.

    • Anonyymi

      Tämä oli tosiaan historiallista. Koskaan aiemmin, ei ikinä ole kansaneläkkeet nousseet näin paljoa.

      KIITOS NYKYHALLITUS; KIITOS.

    • Anonyymi

      Infaatio joka on vuodessa nyt noin 3,4% eli rahan arvon väheneminen, tuskimpa ostovoimaan mitkään pienet prosenttikorotukset vaikuttavat lainkaan, kun rahalla ei vain enää saa mitään sitten.

    • Anonyymi

      Perskeko hallitus leikkasi ensitöikseen eläkkeitä yli 300 000 000 euroa ja lasten ja nuorten koulutuksesta yli 600 000 000 euroa, aiheuttaen valtavaa vahinkoa.

      Nykyinen hallitus on ensitöikseen kääntänyt suunnan ja alkanut korjata leikkausten aiheuttamia tuhoja.

      On siinä iso ero.

      • Anonyymi

        Varmaan menee pari vuotta ja sitten Kansainvälinen valuuttarahasto tai mikä maailman pankki se on, nii laittaa Suomen holhoukseen.
        Erellistä hallitusta morkataa, mutta muistelkaas ny vähä, missä tilanteessa sillon oltiin.


    • Anonyymi

      Työeläke nousi 1,23% 1.1. mutta jo 1.2
      vero nousee 4,6% eli itse maksetuista eläkkeistä
      siirretään niille jotka eivät ole töissään niitä maksaneet

    • Anonyymi

      Juu laskin tuossa eläkkeen ja polttoainekorotuksen omiin kilometriin ja lämmitysöljyn hinnan nousun niin vuodessa plussat ja miinukset laskien tulee 161 e lisää maksettavaa,kun eläkkeen nosto ei riitä muiden nousuun.
      Toisella se voi olla toisin päin ja jos ei käytä autoa ja lämmitysmuoto joku toinen ja tupakat laskin varovasti mukaan myös.
      Kyllä enemmän on kohteita missä nousua kuin eläke joka nousee

    • Anonyymi

      hyvä juttu ! kiitos

    • Anonyymi

      Mahtavaa! Enää 40 vuotta eläkkeelle!

    • Anonyymi

      kyllä monellakin on vero prosentti 0 mullakin ja yhdellä mun kamullakin on 0 .

      • Anonyymi

        Näin on, minä myös samassa veneessä. Pyöreä 0=veroprosentti.


    • Anonyymi

      Kohtajan sellaiset saa yhtä paljon kun ne jotka ovat työnteolla ansainneet eläkkeensä. Joku tolkku tässäkin pitäisi olla. Työllään eläkkeensä ansainnut kärsii. Täähän kannustaa sellaisia työtävieroksuvia. Eikös ne saa vielä takuu eläkkeeseenkin korotuksen. Pitäisi ihmisiä kannustaa työhön .

      • Anonyymi

        Kuten yllä jo sanoin, Rinne halusi TE-rahastoista 300 milj. niiden pieneläkeläisten tasokorotukseen , jotka eivät hyötyneet kansan- eikä takuueläkkeen nostosta.

        Mutta kyllä systeemi teki lopun moisesta äkkiä. Anttia haukuttiin varkaaksi.


    • Anonyymi

      Älä puhu mitään kun et näköjään tiedä! Sairaseläkkeestä ei meni penniäkään veroa. 😂

      • Anonyymi

        Eläkkeen verotus riippuu täysin eläkkeen määrästä. Pieniä ansiotuloja kuten myöskään pieniä sairaseläkkeitä eli työkyvyttömyyseläkkeitä ei veroteta. Omasta työkyvyttömyyseläkkeestäni menee 7.5% veroa, eläkkeeni on hiukan alle 1200€.


    • Anonyymi

      Eläkeläiset ovat ahneita paskiaisia. Penniäkään en aio enää teille eläkettä maksaa verojen muodossa, vitun torakat!

      • Anonyymi

        Eli et aio koskaan tulla vanhaksi ja alkaa saada eläkettä,etkä muuttua torakaksi. Toivotan onnea matkallesi tässä maailmassa.


      • Anonyymi

        No siinä on oikein persun puhetta.


    • Anonyymi

      Minun ikäluokka ei tule eläkettä koskaan näkemään, joten lopetin työnteon kolme vuotta sitten ja otan omani pois sosiaaliturvan muodossa. Älkää nuoriso langetko tuohon saatanan pyramidihuijaukseen ja tehkää kuten minä!

      • Anonyymi

        Ei tuokaan ole hyvä idea alkaa syödä kuormasta, eli muuttua veronkuluttajaksi. Mitä jos kaikki tekisi noin, niin maa kaatuisi kuukaudessa Venetzuelaksi.


    • Eipä tuo paljon auta, kun pakolliset kulut nousee enemmän kuin mitä korotus eli hävittiin taas tässäkin kaupassa. Pakollisia kulujahan on esim.polttoaine autoon, että pääsee edes kauppaan ja samallahan nousee myös kaikkien muiden kuljetusta vaativien hinnat esim.elintarvikkeet eli demarit jatkaa samaa kierrettä edelleen niinkuin ovat tehneet vuosikymmeniä eli vie Suomalaisilta työt halvempiin maihin noilla hölmöillä ja samalla turhilla korotuksilla mistä ei ole mitään hyötyä kenellekkään, kun korotukset maksetaan lisäverotuksien kautta vain hölmöt äänestää demareita tai muitakaan vihervasemmisto puolueita.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti olisi pitänyt jatkaa indeksien jäädytystä. Olen saanut nyt sen käsityksen, ett jäi paljon enemmän näppiin. Pystyi hankkimaan uuden auton yms. kivaa. :)


    • Anonyymi

      Valheita vasemmalta viherlässytystä komukoilta.Keskusta hävetköön viher-DDR sosialismia.

    • Anonyymi

      sossu antti ja sanna kusettaa taas ihme ettei noilla vajakeilla oo pääsykoetta kuka ottais kaupan kassan tai puolikuolleen juopon hoitaa omia asioita saati valtion

      • Anonyymi

        Toisaalta sellainen joka on tehnyt oikeita töitä jossain elämänsä vaiheessa, luulisi ymmärtävän paremmin tavallista duunarin arkea, kuin ne suoraan opistosta laskeutuneet pukuhienostelijat kun aletaan asioita järjestelemään.


    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä mistä kaikki raha korotettuihin eläkkeisiin, yms. Otetaan? Rinne ja Marin velkaista Suomen. 10% eniten tienaavista maksaa suurimman osan tämän maan veroista...siinä on helppo osan laiskotella ja olla vapaa matkustajia. Eläkeläisiä ei tulisi verottaa paljoa mutta jokaisen pitäisi tuoda osansa verokertymään. Tietyn rajan jälkeen veroprosentin ei pitäisi nousta myöskään suurituloisilla.

    • Anonyymi

      Mitä te nyt kiittelette täällä noin ylenpalttisesti? Luvattiin vappusatanen ja tammikolmekymppinen tuli 🙄
      Joo joo, parempi kuin ei mitään mutta onhan se nyt paskaa että luvataan ja vain kolmannes taas toteutuu.

      • Anonyymi

        Takuueläke nousee sen 16 ja tekee 50 yhdessä.


      • Anonyymi

        Ketkä ovat vain kansaneläkkeellä, sillä vähän yli 600 € ,miksi he ei ole saanut takuueläkettä joka on paljon suurempi.
        Eivätkö he ole takuueläkettä hakeneet sillon aikoinaan , vai mistä johtuu ,että on kahdenlaisia eläkeläisiä, joilla ei ole koskaan ollut työeläkettä.


    • Anonyymi

      Toivottavasti ei kovin monelle merkitse sitä että käteen jää entistä vähemmän (veroprosentin korotus) .... hmmmmmmm

      • Anonyymi

        Kokkaretuubaa.


    • Anonyymi

      Maksan lähes saman vieläkin eläkkeellä veroa mitä tänne sattailleet porukat saa rahaa näppeihin. Mutta jonkun täytyy. Hiukan kyllä kylmäsi kun kaikkein pahimmat tyhjäntoimittajat eli takuueläkeläiset sai suurimman korotuksen. Tämä jos mikä kannustaa pelkästään pyrkimäänkin elämään toisten siivellä.

      • Anonyymi

        takuueläkeläiset ovat tyypillisesti kroonisesti sairaita, mutta sinä saat ihmisarvon halveksimisellasi jotain iloa siitä??


    • Anonyymi

      Lisää rahaa oli luvassa vain kaikkein köyhimmille eläkeläisille ,ei muille.Muitten ei auta kuin yrittää tehdä rahaa vapailta markkinoilta mutta mikä sekin on vain kuihtumaan päin. Kurjuuskierre taitaa olla Suomenkin kohtalo aika ajan jälkeen. Kapitalismin kuolon korina voimistuu päivä päivältä,voi tulla todellakin aika jolloin kaikki markkinatalous romahtaa mutta se siitä,kunnon omavaraistalous vain palaa tuolloin joka paikkaan ja homma jatkuu niin kuin ennenkin,näin uskon.

      • Anonyymi

        Minulla nousi 41.07 euroa. Sama veroprosentti.


    • Anonyymi

      Vappusatanen meni! "Sairakulujen omavastuuseen"1500 e ylimenevältä osalta
      saa köyhä eläkeläinenkin jos muistaa dementikkona tarkistaa ja anoa sitä lopullisessa verotuksessa.Vuoden alussa meni resepti maksu 50 e/vuosimaksu. Vappusatasesta
      tuli 34 e/vuosi. 1,3% työeläkeisiin, 50 e/vuosi takuueläkkeihin.
      Kiitos vaan ! Eikös köyhenpien pitänyt saada lisää..............................4 vuoden aikana.

      • Anonyymi

        34 e/kk , 50e/kk..


      • Anonyymi

        Totta tosiaan Vappusatanen meni!Asuntotuki uusiksi/Sairasverotus uusiksi/Vuosikymmenen alussa ruokien hinta nousi. ynm.... nousut.loppuverotus uusiksi. Totta tosiaan eläkenoususta
        jäi vain tämä 34e/vuosi 50e/vuosi takuueläkettä.Kuntien palvelumaksut nousussa!..........
        Jopa Huulevesimaksuja maksetaan ..........kaupunkien kassoihin rintamamiestaloista.


    • Anonyymi

      Edelleen kortistoissa on kymmeniä tuhansia työkyvyttömiä työnhakijoita karensseilla kiusattavana joita ei edes päästetä eläkkeelle heillä ei ole minkäänlaisia ihmisoikeuksia Suomessa?

      • Anonyymi

        Dosentti ja kansalaisaktivisti Ilkka Taipale kantaa yhä huolta työkyvyttömistä, jotka eivät pääse eläkkeelle. Myös tuore väitöstutkimus kertoo, että nykyinen työkyvyn arviointijärjestelmä ei pitkäaikaistyöttömillä toimi kunnolla.

        Taipale arvioi, että lähes 20 000 ihmiselle kuuluisi eläke jo nykylakien mukaan. Hänen mukaansa eläkekriteerit ovat lisäksi osin vanhentuneita eivätkä ota huomioon väliinputoajia, jotka eivät pärjää nykyisessä työelämässä.

        – Noin 70 000:lla ei ole mitään asiaa työmarkkinoille, vaikka töitä olisi tarjolla. Heidät voi laskea työhön kykenemättömiksi.

        Taipaleen mielestä Suomessa pitäisi tehdä eläkeselvittelyjä järjestelmällisesti ja kouluttaa niihin lääkäreitä. Organisoijana voisi olla sairaanhoitopiiri tai maakunta.

        – Kovan tason työryhmä tekisi selvityksiä ja nimenomaan kentällä eli kunnissa, koska kaikki työkyvyttömät eivät lähde keskussairaalaan poliklinikalle.

        Kuntoutuksen ylilääkäri Virpi Heikkisen väitös kertoo, että kaikki työkyvyttömät eivät edes tiedä eläkemahdollisuuksistaan. Monelta myös jäävät palvelut hakematta syrjäytymisen tai lannistumisen takia.

        Eläkelausunto kiven alla
        Heikkisen mukaan työkyvyttömiä ei tunnisteta tarpeeksi hyvin julkisessa terveydenhuollossa eikä osata ohjata tutkimuksiin. Eräs ongelma on se, että työkykyä arvioidaan Suomessa yleensä työterveyshuollossa, jonne työttömät eivät pääse.

        Osalla työkykyarvioita oli tehty, mutta eläkelausuntoa ei tullut. Heidät oli todettu esimerkiksi vajaakuntoiseksi.

        – Heidän terveydentilansa oli näennäisesti otettu huomioon, mutta he päätyivät pitkäaikaistyöttömiksi.

        Heikkisen mielestä työkyvyn arviot ovat usein liian suppeita eivätkä tavoita ihmisen todellista toimintakykyä.

        Vasta erillisprojekti tuotti eläkepäätöksiä
        Taipale on toiminut jo vuosikymmeniä sen puolesta, että työkyvyttömät saataisiin kortistoista eläkkeelle.

        – Vielä 1970-luvulla ihminen, joka oli sairauden tai muun syyn takia työkyvytön, pääsi melko automaattisesti eläkkeelle. Sen jälkeen tilanne muuttui dramaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dosentti ja kansalaisaktivisti Ilkka Taipale kantaa yhä huolta työkyvyttömistä, jotka eivät pääse eläkkeelle. Myös tuore väitöstutkimus kertoo, että nykyinen työkyvyn arviointijärjestelmä ei pitkäaikaistyöttömillä toimi kunnolla.

        Taipale arvioi, että lähes 20 000 ihmiselle kuuluisi eläke jo nykylakien mukaan. Hänen mukaansa eläkekriteerit ovat lisäksi osin vanhentuneita eivätkä ota huomioon väliinputoajia, jotka eivät pärjää nykyisessä työelämässä.

        – Noin 70 000:lla ei ole mitään asiaa työmarkkinoille, vaikka töitä olisi tarjolla. Heidät voi laskea työhön kykenemättömiksi.

        Taipaleen mielestä Suomessa pitäisi tehdä eläkeselvittelyjä järjestelmällisesti ja kouluttaa niihin lääkäreitä. Organisoijana voisi olla sairaanhoitopiiri tai maakunta.

        – Kovan tason työryhmä tekisi selvityksiä ja nimenomaan kentällä eli kunnissa, koska kaikki työkyvyttömät eivät lähde keskussairaalaan poliklinikalle.

        Kuntoutuksen ylilääkäri Virpi Heikkisen väitös kertoo, että kaikki työkyvyttömät eivät edes tiedä eläkemahdollisuuksistaan. Monelta myös jäävät palvelut hakematta syrjäytymisen tai lannistumisen takia.

        Eläkelausunto kiven alla
        Heikkisen mukaan työkyvyttömiä ei tunnisteta tarpeeksi hyvin julkisessa terveydenhuollossa eikä osata ohjata tutkimuksiin. Eräs ongelma on se, että työkykyä arvioidaan Suomessa yleensä työterveyshuollossa, jonne työttömät eivät pääse.

        Osalla työkykyarvioita oli tehty, mutta eläkelausuntoa ei tullut. Heidät oli todettu esimerkiksi vajaakuntoiseksi.

        – Heidän terveydentilansa oli näennäisesti otettu huomioon, mutta he päätyivät pitkäaikaistyöttömiksi.

        Heikkisen mielestä työkyvyn arviot ovat usein liian suppeita eivätkä tavoita ihmisen todellista toimintakykyä.

        Vasta erillisprojekti tuotti eläkepäätöksiä
        Taipale on toiminut jo vuosikymmeniä sen puolesta, että työkyvyttömät saataisiin kortistoista eläkkeelle.

        – Vielä 1970-luvulla ihminen, joka oli sairauden tai muun syyn takia työkyvytön, pääsi melko automaattisesti eläkkeelle. Sen jälkeen tilanne muuttui dramaattisesti.

        Älkää vihervasemmisto tulko jonkun parinkympin takia henkseleitä paukuttelemaan kun siihen ei ole mitään syytä tehkää mitä olette luvanneet ja lopettakaa työkyvyttömien ihmisoikeuksien loukkaaminen?


      • Anonyymi

        Kansaneläke yksinäisellä 662 e/kk.Avioliitossa olevalla 591e/kk.
        Eipä naurata. Mitä ihmisoikeuksia tällä saa! Toimeentuloluukulla käynnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläke yksinäisellä 662 e/kk.Avioliitossa olevalla 591e/kk.
        Eipä naurata. Mitä ihmisoikeuksia tällä saa! Toimeentuloluukulla käynnin.

        Kun Suomessa lopetetaan puolison tulojen huomioonottaminen vapautuu nopeasti asuntoja koko elämisen ja asumisen kalleus on tarkoituksella luotu hyväveli suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläke yksinäisellä 662 e/kk.Avioliitossa olevalla 591e/kk.
        Eipä naurata. Mitä ihmisoikeuksia tällä saa! Toimeentuloluukulla käynnin.

        Etkö ole oikeutettu takuueläkkeeseen se on yksinäisellä vajaa 840€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläke yksinäisellä 662 e/kk.Avioliitossa olevalla 591e/kk.
        Eipä naurata. Mitä ihmisoikeuksia tällä saa! Toimeentuloluukulla käynnin.

        Mikset ole takuueläkkeellä se on yksinäisellä vajaa 840€ ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dosentti ja kansalaisaktivisti Ilkka Taipale kantaa yhä huolta työkyvyttömistä, jotka eivät pääse eläkkeelle. Myös tuore väitöstutkimus kertoo, että nykyinen työkyvyn arviointijärjestelmä ei pitkäaikaistyöttömillä toimi kunnolla.

        Taipale arvioi, että lähes 20 000 ihmiselle kuuluisi eläke jo nykylakien mukaan. Hänen mukaansa eläkekriteerit ovat lisäksi osin vanhentuneita eivätkä ota huomioon väliinputoajia, jotka eivät pärjää nykyisessä työelämässä.

        – Noin 70 000:lla ei ole mitään asiaa työmarkkinoille, vaikka töitä olisi tarjolla. Heidät voi laskea työhön kykenemättömiksi.

        Taipaleen mielestä Suomessa pitäisi tehdä eläkeselvittelyjä järjestelmällisesti ja kouluttaa niihin lääkäreitä. Organisoijana voisi olla sairaanhoitopiiri tai maakunta.

        – Kovan tason työryhmä tekisi selvityksiä ja nimenomaan kentällä eli kunnissa, koska kaikki työkyvyttömät eivät lähde keskussairaalaan poliklinikalle.

        Kuntoutuksen ylilääkäri Virpi Heikkisen väitös kertoo, että kaikki työkyvyttömät eivät edes tiedä eläkemahdollisuuksistaan. Monelta myös jäävät palvelut hakematta syrjäytymisen tai lannistumisen takia.

        Eläkelausunto kiven alla
        Heikkisen mukaan työkyvyttömiä ei tunnisteta tarpeeksi hyvin julkisessa terveydenhuollossa eikä osata ohjata tutkimuksiin. Eräs ongelma on se, että työkykyä arvioidaan Suomessa yleensä työterveyshuollossa, jonne työttömät eivät pääse.

        Osalla työkykyarvioita oli tehty, mutta eläkelausuntoa ei tullut. Heidät oli todettu esimerkiksi vajaakuntoiseksi.

        – Heidän terveydentilansa oli näennäisesti otettu huomioon, mutta he päätyivät pitkäaikaistyöttömiksi.

        Heikkisen mielestä työkyvyn arviot ovat usein liian suppeita eivätkä tavoita ihmisen todellista toimintakykyä.

        Vasta erillisprojekti tuotti eläkepäätöksiä
        Taipale on toiminut jo vuosikymmeniä sen puolesta, että työkyvyttömät saataisiin kortistoista eläkkeelle.

        – Vielä 1970-luvulla ihminen, joka oli sairauden tai muun syyn takia työkyvytön, pääsi melko automaattisesti eläkkeelle. Sen jälkeen tilanne muuttui dramaattisesti.

        Aivan isänikin pääsi 80-luvun alussa sellaiselle kuin "työttömyyseläkkeelle" - vanhemmalle ex-maanviljelijälle ei maatalouseläke olisi ollut häävi mutta tuota kautta sai paremman.
        Sitten oli myös "yksilöllinen varhaiseläke".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset ole takuueläkkeellä se on yksinäisellä vajaa 840€ ?

        Takuueläkeelle pääse vain kotona eläneet koti äidit,jotk eivät ole olleet koskaan
        työelämässä. "Sipilöintiä"Työelämässä olleet pätkätyöläiset saavat Kansaneläkettä /
        Työeläkettä(Työkyvyttömyys eläkettä. Rautalankaako tässä tarvitaan näitä eläkejärtjestelmiä järjestelemässä.Jotkut yrittäjäeläkeläisetkin saavat 95vuotiaana vain
        592e/kk(Markkaaikana ei eläkeet olleet kovin suuria.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkeelle pääse vain kotona eläneet koti äidit,jotk eivät ole olleet koskaan
        työelämässä. "Sipilöintiä"Työelämässä olleet pätkätyöläiset saavat Kansaneläkettä /
        Työeläkettä(Työkyvyttömyys eläkettä. Rautalankaako tässä tarvitaan näitä eläkejärtjestelmiä järjestelemässä.Jotkut yrittäjäeläkeläisetkin saavat 95vuotiaana vain
        592e/kk(Markkaaikana ei eläkeet olleet kovin suuria.)

        Mustalaiset ja mamut saa takuueläkkeen.
        Sitä takuueläkettä piti itse hakea, joskus 2000 vuoden alkuaikoina, kaikki eivät sitä ymmärtäneet hakea, sitä jäi valtiolle , sitä sai kansaneläkeläiset joilla ei työeläkettä.
        Myös sitä saa ,kun on kovin pieni työeläke, sillon tulee kansaneläkettä ja myös takuueläkettä kylkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkeelle pääse vain kotona eläneet koti äidit,jotk eivät ole olleet koskaan
        työelämässä. "Sipilöintiä"Työelämässä olleet pätkätyöläiset saavat Kansaneläkettä /
        Työeläkettä(Työkyvyttömyys eläkettä. Rautalankaako tässä tarvitaan näitä eläkejärtjestelmiä järjestelemässä.Jotkut yrittäjäeläkeläisetkin saavat 95vuotiaana vain
        592e/kk(Markkaaikana ei eläkeet olleet kovin suuria.)

        Saan kyllä miehenä takuueläkettä. Pitkäaikainen masennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansaneläke yksinäisellä 662 e/kk.Avioliitossa olevalla 591e/kk.
        Eipä naurata. Mitä ihmisoikeuksia tällä saa! Toimeentuloluukulla käynnin.

        Hae takuueläkettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan kyllä miehenä takuueläkettä. Pitkäaikainen masennus.

        Minäkin saa , kun olen Lindströmillä , vielä vajaa vuosi niin pääsen oikealle eläkkeelle kun täytän 65 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkeelle pääse vain kotona eläneet koti äidit,jotk eivät ole olleet koskaan
        työelämässä. "Sipilöintiä"Työelämässä olleet pätkätyöläiset saavat Kansaneläkettä /
        Työeläkettä(Työkyvyttömyys eläkettä. Rautalankaako tässä tarvitaan näitä eläkejärtjestelmiä järjestelemässä.Jotkut yrittäjäeläkeläisetkin saavat 95vuotiaana vain
        592e/kk(Markkaaikana ei eläkeet olleet kovin suuria.)

        Miksi sitten muutamat ent kotiäidit ovat pelkällä kansaneläkkeellä joka on 250 euroo pienempi kun takuueläke?


    • Anonyymi

      Ylisuurille eläkkeille katto ja isoista eläkkeistä vois todellakin leikata heille , joilla o pinei eläke tai alle tonnin.

      Niitä meillä riittää ja jatkoss atulee vain lisää ja osa ei varmana saa koskana eläkettään, kun nykyänn yrittäjät, jne kokoomusken väkia ajaa halpatyövoimaa ja alle kympin tutnipalkkoja ja maahanmuuttajille maksetaan todella surekeita palkkoja muutama euro tunnissa.

      Nythän kokoomus ja yrittäjät Sipilän klaani ajaa ihmiset sosiaalihuollon ja Kelan siis veronmaksajien elätettäviksi.

      Kyllä olisi kirveellä töitä on n enii ahneita nuo herrat, oma napa ja vain itselle lisää ei muille, muut saavat tehdä ilamiseksi tai vapaaehtoistyöllä, kuten urheilussa ja näiden Harkimoiden ja Kurrien ilmaistyössä. Hyi hävetkää irvokkaat iosvatsaiset porsaat.

    • Anonyymi

      Vihervasemmistolla on tilaisuus tehdä jotain paskanjauhamisen sijaan joku parikymppiä ei suomen ongelmia ratkaise?

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kokoomusporvarit olisi nostaneet.
      Jotenka kiitos demarien.

    • Anonyymi

      Mahtava homma! Jos olisi ollut persut-kokoomus hallitus niin olisivat takuulla leikanneet ainakin tuplasti tuon verran pois.

    • Joo mullakin nousi n 38 euroa ,ja veroprosentti nousi kanssa mjoten käteen jää melkein sama kuin viimevuonna..että se siit ä vappusatasesta , eli pelkkää pskaa puhuu demarit..

      • Anonyymi

        Tuossa tapauksessa saat myös työeläkettä. Itse olen kansaneläkkeellä, ja se nousi (takuueläkkeen korotus mukaan lukien) yli 70e/kk. Vappusatasta ei saatu, mutta melkein. Itse olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tapauksessa saat myös työeläkettä. Itse olen kansaneläkkeellä, ja se nousi (takuueläkkeen korotus mukaan lukien) yli 70e/kk. Vappusatasta ei saatu, mutta melkein. Itse olen tyytyväinen.

        Lisäys: Veroprosentti minulla on edelleen 0%. Kansaneläkeläisellä se ei muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: Veroprosentti minulla on edelleen 0%. Kansaneläkeläisellä se ei muuttunut.

        Juuri noin minullakin. Ei kuntaveroa, ei yle-veroa ei kirkollisveroa. Nolla.


    • Anonyymi

      Hölmöjä on helppo höynäyttää. Nimelliskorotus eläkkeeseen ja reilut korotukset energiaan, polttoaineeseen ja näinollen kaikkiin kulutustuotteisiin. Aikalailla saa eläkkeet nousta saati muutkin korvaukset millä kattaa muut veron korotukset joten kyllä siinä pienituloiset enemmän miinukselle jää kun sanna ja kumppanit vähän moraaliposeeraa.

      • Anonyymi

        Jokainen voi valita miten energiaa käyttää, miksi valtion pitäisi tukea köyhän pillurallin ajamista tms..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi valita miten energiaa käyttää, miksi valtion pitäisi tukea köyhän pillurallin ajamista tms..

        Mikäli vihervasemmisto olisi sanansa mittainen köyhemmän asialla he silloin tukisivat köyhien "pillurallin" ajamista. Koska he eivät tue tasa arvoa vaan nostavat energiaveroja se tarkoittaa että vain rikkaimmilla on varaa muunmuassa liikkumiseen eli eriarvoistavat ihmisiä vaikka kaksoisstandartein väittävät toista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi valita miten energiaa käyttää, miksi valtion pitäisi tukea köyhän pillurallin ajamista tms..

        Onko se rallia ,jos ja kun joutuu ajamaan kauppaan .lähin on 13km päässä ja muut palvelut vielä kauempana ...


    • Anonyymi

      Oletko aloittaja tietoinen, hllitus nosti jo viimevuonna useita maksuja, siinä sinun kymppisi on jo kulunut.

      Polttoaineen hinta nousi, se vaikutta aivan jokaiseen, ON TASAVERO.
      Kaupan kuljetykset kallistuu, bussiliikenne nostaa hintoja.

      tupakkavero nousi

      nettitilaukset tulevat hurjasti kalliimmaksi, tulee arvonlisäveroja käsittelymaksu.

    • Anonyymi

      Hirvittää ihan tuo verotus, meikäläiselläkin se on noin 34 prosenttia.
      Kyllä siitä on ilman muuta katkeroitunut, että joku täälläkin selviytyy veroja maksamatta ja kuitenkin saa yhteiskunnalta samat edut kuin meikäläinen

    • Anonyymi

      Ole hyvä. Muistathan antaa sen vähentämättömänä vuokranantajallesi.

    • Anonyymi

      Uskokaan Jo hyvällä vain persuja äänestämällä voitte enää vaikuttaa kaikki muut puolueet ovat liian korruptoituneita ainoastaan persut haluavat alentaa elämisen ja asumisen kustannuksia Suomessa?

    • Anonyymi

      Saan eläkettä 11600 kuukaudessa. Maksan siitä veroa n. 6400. Sillä maksaa 8 henkilön takuueläkkeen joka kuukausi. Jonkun nekin rahat on hankittava.

      • Anonyymi

        Mitä helvetin järkeä tässä on?
        Kysyn vaan.


    • Anonyymi

      Sinä maksat pääasiassa kunnallisveroa, ja kunnat eivät maksa takuueläkkeitä.
      Kuntien rahat menevät ylimitoitettuihin virkamiespalveluihin.

    • Anonyymi

      Kai ymmärrätte että se eläke korotus menee muihin veroihin, ja oikeasti takkiin tuli, turha kiistellä. Polttoaineen hinnan nousu jo yksinään nielee ton 30e, vaikka et lämmitä öljyllä, nousee julkisen liikenteen hinta, ruuan hinta ja kaikkien muidenkin tarvikkeiden jotka pyörillä liikkuu.. että kiitos todella

      • Anonyymi

        Sipilän hallitus pisti eläkeindeksit jäihin.
        Nyt ne otettiin taas käyttöön. Lisää tuli kahdelle yhteensä 78 euroa eli noin 940 vuodessa. Vuoden päästä tullee pikkuisen vielä lisäää.

        Kyllä se edellinen hallitus oli paljon paskempi meille pientä eläkettä saaville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilän hallitus pisti eläkeindeksit jäihin.
        Nyt ne otettiin taas käyttöön. Lisää tuli kahdelle yhteensä 78 euroa eli noin 940 vuodessa. Vuoden päästä tullee pikkuisen vielä lisäää.

        Kyllä se edellinen hallitus oli paljon paskempi meille pientä eläkettä saaville.

        Sipilä ja Soinihan loivat aktiivisesti luokkayhteiskuntaa. Omat ökytulot eivät tyydyttäneet, piti vielä kasvattaa kuilua leikkaamalla köyhiltä.

        Nyt on hallitus oikealla asialla ja tukee köyhiä. Köyhien rahathan vielä palaavat kiertoon 100%, niin fiksua toimintaa.
        Hyväosaisia kun tukee pakenee rahat maasta verottomina pois.

        HYVÄ ANTTI ja nykyhallitus.


    • Anonyymi

      Monen ihmisen koko työuran palkka ansiot ovat niin pienet, että eläke on melkein sama, vaikka ei olisi tehnyt päivääkään työtä. Varsinkin niillä henkilöillä, jotka ovat syntyneet ennen 60 -lukua.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Itse kuulun noihin 50-luvulla syntyneisiin ja ne vuosikymmenien pienet tulot ei paljon eläkettä kerryttäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Itse kuulun noihin 50-luvulla syntyneisiin ja ne vuosikymmenien pienet tulot ei paljon eläkettä kerryttäneet.

        Itse olen syntynyt vuosikymmen aiemmin ja tein aikoinaan mm. raskasta ruumiillista työtä, josta sai 3 mk/t. Tekee nykyrahassa 5,31 euroa/tunti.

        Hengissä on selvitty kansaneläkeläiseksi. Mutta eipä ole mennyt rahaa viinaan eikä tupakkaan.


    • Anonyymi

      läps läps nyt on hynää

      • Anonyymi

        Miten hoitaisit tuottamattomat vanhukset pois yhteiskuntaa rasittamasta.
        Jos et tiedä, niin kysypä Jussilta, Se tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hoitaisit tuottamattomat vanhukset pois yhteiskuntaa rasittamasta.
        Jos et tiedä, niin kysypä Jussilta, Se tietää.

        Mynämäeltäkin voi kysyä vinkkiä.


    • Anonyymi

      Onneksi saadaan pian PS-johtoinen hallitus kokoomuksen kanssa. SIlloin leikataan näitäkin luksus-eläkkeitä ja kaikkia muita turhia köyhien tukiaisia. Köyhien kuuluu olla köyhiä ja nöyriä.

      • Anonyymi

        Poistaisin kaikista sosiaalituista ja asumistuista noin 100e/kk. Se lisäisi työpaikkoja.

        PS for ever.


      • Anonyymi

        Todellakin ja Jumala siunaa Suomea ja sen rikkaita, kun kristillisetkin tunkee mukaan seuraavaan hallitukseen. Rikkaiden verotus tipahtaa samalla kun Jussi hoitaa köyhät eläkeläiset ja ruokkii samalla kannattajansa uusilla, entistäkin muhkeammilla lupauksilla.

        Vanhat mummot, jotka teki tähän kotimaahan täyden tusinan veronmaksajia ovat menoleikkauksissa ensimmäisten joukossa. Syyttäkööt itseään, mitäs synnytitte ja imetitte.

        Olisivat menneet Ruotsiin Volvolle töihin tuumii Jussi.
        Sen ei pidä leipääkään syömän, joka ei työtä tee tuumii Päivi ja
        Petteri kysyy Jussilta, että "Jussi, joko eläkeläisongelma on ratkaistu lopullisesti".


    • Anonyymi

      Se nousu ei tule Antilta tai Sannalta vaan työssä käyvien selkänahasta.

      • Anonyymi

        Ihanko itse keksit tuon? Jessus mitä järkeilyä taas...


    • Anonyymi

      Kyllä kansa saa taputella karvaisia käsiään, näinkin huikealla KOROTUKSELLA ! :)

      • Anonyymi

        Mitähän sitten taputellaan, kun seuraava hallitus tulee ja leikkaa kaikkea hyvinvointia oikein kunnolla? Rahat jakavat tietysti taas keskenään sulle, mulle, mulle, kuten viimeksikin.


    • Anonyymi

      Niin nousi mutta kalliisti maksetun vapaaehtoisen eläkkeen veroprosentti nousi pilviin, eli pari sataa vähemmän jää käteen.
      Itse eläke kun on toivottoman pieni niin pakko oli töissä ollessa säästää lisäeläkettä, jonka Marin nyt ryöstää olemattomiin. 😠

    • Anonyymi

      Edelliset hallitukset leikkasi ja otti indeksin pois, niin tuo 34€ ei ole kuin 2/3 oikeasta määrästä mitä olisi lähempänä sataa euroa

      • Anonyymi

        Taitetun indeksin kansaneläkkeistä poisti Paavo Lipponen jo aikoja sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitetun indeksin kansaneläkkeistä poisti Paavo Lipponen jo aikoja sitten

        Taitettu indeksi on oikeudenmukainen, vaikka sitä eivät jotkut myönnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitettu indeksi on oikeudenmukainen, vaikka sitä eivät jotkut myönnä.

        Kuka horisee taitetusta indeksistä ei ainakaan eläkeläinen .Ota mieluummin selvää mitä se merkitsee eläkkeellä oleville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka horisee taitetusta indeksistä ei ainakaan eläkeläinen .Ota mieluummin selvää mitä se merkitsee eläkkeellä oleville

        Jotkut luulevat että eläkkeiden pitäisi seurata palkkakehitystä...sellaista horinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka horisee taitetusta indeksistä ei ainakaan eläkeläinen .Ota mieluummin selvää mitä se merkitsee eläkkeellä oleville

        Et taida itsekään tietää, mitä se taitettu indeksi merkitsee.............


    • Anonyymi

      Lopettakaa nää paskapuheet muka verottomuudesta jo vaikka maksasitte verokortila missä on pidätys % 0 tai - siitä piittamatta todennäkösesti maksatte veroa joka kerta
      kun kaupasta ostelette jotakin arvonlisäverollista tai ostatteko vain TAX FEENÄ?

      Alvi voi olla joissain tuotteissa jopa 24% lisää veroa hinnanpäälle eli noin lähes 1/4osa lisää hintaa jonka kauppias lisää jopa -60%ALE tuotteisiinsa ensimmäisenä asijakkaan maksettavaksi .

      Kattokaa vaikka kassakuitista "eihän se paljon muka ole mutta se tekee paljon"
      lisää verotettavaa.

      Muutenkin läheskään kaikki Suomessa maksettavat verot tai veroluonteiset maksut eivät todellakaan käy ilmi kenenkään palkansaajan tai eläkeloisen
      tulo verokortista tuskin edes veroehdotuksesta.

      Ja tämä on TOTTA eikä valhetta jossa eräät elää.

      • Anonyymi

        Näin on verokarhu vaanii kaupankassallakin jo kertaallen verotettua etua tai palkkaa verottamassa viellä enempi ja lisää. joten todenmukanen lopulinen vero% voi olla ihan eri kun mitä verokortilla maksaa tai luulee maksavansa veroa tietämättä paljonko oikeesti maksaakaan.
        Mutta Suomessa on perintöverokin mitä ruotsissa ei muuten ole ollenkaan ynnä muuta mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on verokarhu vaanii kaupankassallakin jo kertaallen verotettua etua tai palkkaa verottamassa viellä enempi ja lisää. joten todenmukanen lopulinen vero% voi olla ihan eri kun mitä verokortilla maksaa tai luulee maksavansa veroa tietämättä paljonko oikeesti maksaakaan.
        Mutta Suomessa on perintöverokin mitä ruotsissa ei muuten ole ollenkaan ynnä muuta mukavaa.

        Oletko koskaan laskenut mitä kaikkea ja kuinka paljon olet veroillasi saanut? Ei ne kaikki tuhannet asiat jo äitisi neuvolakäynneistä alkaen ole tyhjästä ilmestyneet.


    • Anonyymi

      Köyhät syökää kaurapuuroa.
      Eläkekorotus 34,01.
      Se on yli 1500 annosta kaurapuuroa.
      Hyvää ja terveellistä.

    • Anonyymi

      eipä siinä varmasti ole kiitoksen aihetta...kaikki hinnat nousevat ja huomattavasti enemmän kuin mitä eläkkeiden ja palkkojen korotuksia tuleekin...eduskunta ja hallitus ovat hyväosaisten tukijoita ja huonompiosaisten riistäjiä ja sama peli jatkuu, oli siellä sitten ketä tahansa....ai niin tärkein on kuitenkin OMA ETU...siitä ei tingitä....

    • minulla on vaan elämänhalua.
      Pizza oli hyvä nälkäisenä, suklaakakunpala oli täydellinen ja kahvinkinjoin
      kaik palstojen aiheet tuntuu vääriltä tai kirjoittajat
      En kestä vanhenemista.

    • Pizza maksoi 5 e , kakunpala oli niin hyv kakkua 4.50 e
      ja kahvi oli 1.20. Mitä voisi tehdä.
      lakkauttaa vanheneminen.
      nyt onohi tuo stressi et piti siirtää kirjoituksia
      ( mitä huomen aamulla ? onko tämäpalsta olemassa?

      olisi pakko löytyä rakkaus kun Jumala onlaittanut kehittymään rakkaudessa?
      ja on kiire kun aika kuluu
      Jumala kuuletko sinä?

    • tahtoisin tehdä elokuvan! ostin eilen kännykän koska ajat telin kuvata tekstit
      jos en saanut siirrettyä niitä
      sittenpiti sim kortti ost r kioskilta piti men uudestaan myyjänpuheille koska pakkaukses ei ollut mitään laitet
      mil saa uki sen simkort laitt paikan
      ( en ollut nähnytkäänkoskaan sitä sellaista laitetta) se oli pahvin kiinnitettynä

      sitten latasin sitä kännykk ( s eoli halvin, 69 e ) ja sitten avasin sitä,
      ensinnä kieleksi painointiet suomi mut se lipsahti yli siitä ja azerbaidzan kielivalinnasta en päässyt..( teki mieli kokoajan iskeä pöydän kulmaan se laite..)
      sittenm tuli eteen
      ehdot piti hyväksyä
      se olikin Huawein kännyk
      HONOR oli jonka ajattelin hyväksyä
      ( en tykkää Applesta kun s etuo miel Evan omenan )
      ( mutta s eoli ehkä kookospähkinä, s ehedelmä, mitä Eva ja Adam ei olis saaneet syödä ) ( että he ei proteiinia aivot olisi saaneet ..)

    • Huawei ja honor olikin sama
      ja heidän ehdot vaati että he saisi viedä dataa kännykästä
      tiet he tarkoott teknistä tietoa
      mut
      googleen kirjoitin data niin siin luki s evoi olla images, audio ?
      siis kuvia äänitys tai filmi dataa ja niisäs säännöissä ei ole eritelty mitä dataa

      no en hyväksy

      he on ryhtyneet röyhkeiksi Fcebook myös vaati rastimaan hyväksymään teis mitä että jollaintietokoneohjelmalla saisi käsitellä valokuvia , etsiä samannäköistä kasvoa en suostu että minunkuviin koskettaisiin

      vaikutta siltä että he halua avaan vaatia jotain , mikä ei kuulu heille
      koska ihmiset vaan tahtoo jonkin asian
      facebookiin päästä tai kännykän,
      he ei välitä mitä he rastii hyväksyvänsä?

      niissä vanhois kännyköissä ei ollut mitään ehtoja.
      Ajattelin sitten laitta roskiin sen kännykän, en voi myydäk sitä
      (mutat ida ibi Love tahtoi sen
      hänenkans puhuimemtuosta hän tietää
      ( ja sanoin et sellaine energia että ei he tahdo viedä mitään dataa
      ei he tahdo pahaa

    • Anonyymi

      ihan sama muutamille kympeille, huomenna nukun taas kello 10.00 asti.

    • Anonyymi

      SDP:n kannatus on lähtenyt rakettimaiseen nousukiihdytykseen gallupissa. Äänestäjät ovat heräämässä näkemään että demarit on se puolue joka parantaa kaikkien hyvinvointia ja pitää lupaukset.

      • Anonyymi

        Odotetaan nyt vain rauhassa Marinin Sannan ensimmäistä töppäysta.Vai käykö niin kuin Haloskalle kun ei tee mitään ei töpeksikään


    • Anonyymi

      Tosi hyvä, että näitä etuuksiakin välillä korotetaan👌🏻

      • Anonyymi

        Sirkushuvia kansalle veroina korotukset kerätään tuplasti pois


    • Anonyymi

      Velan puolelle meni tämäki anttishow, verotus vain nousi.

      Sossut hiiteen!

    • Anonyymi

      Perseaukisten eläke nousee €34,-/kk., samaan aikaan valtionyhtiöiden johdon palkkoja nostetaan 100%, esim Postin Malinen saa korotuksen jälkeen €162 000,-/kk.

      Kuulostaa reilulta mitä?

    • Anonyymi

      A. Rinne kertoi Jaakko Loikkasen (Mtv) ohjelmassa, että:

      "Puhtaalla valehtelulla saattaa pärjätä politiikassa"!

      Sai siitä jonkinlaisen kunniakirjankin.

    • Anonyymi

      Itellä nousi työkyvyttömyyseläke yhteensä 50 e (eläke takuueläke), mistä oon todella kiitollinen! <3

      • Anonyymi

        Itellä nousi 0,46 € tosi hulpea korotus..no sitten muisti verottaja "lahjalla" veroprosentti nousee 0,5%..että siihen meni sekin "korotus"


    • Anonyymi

      Eikö kukaan ole ajatekkut sitä että kun ne nyt nosti kansaneläkettä niin samalla nyt kun takuueläke ei noussut samanverran niin käteen jäävä raha ein noussut niinpaljon . esim eläke viimevuonna 500 takuueläke 500 yhteensä sai 1000e (summmat on mielivaltaisia ja ilman verovaikutusta)
      Tänävuonna eläke 550 ja jotta päästään samaan takuuseen täytyy takuueläkkeen olla 450 =1000
      Eli nostetaan eläkettä reilusti ja jotta saadaan takuueläke pysymään normaalilla tasolla tai pientä korotusta niin voidaaan vähentää takuun määrää.
      Samoin käy muiden tukien, esim. asumistuen.
      Jos toinen käsi antaa, niin toinen ottaa. Kenelle annetaan ja keneltä otetaan siinä pulma. Mut eiks eläkeläisiltä ole helppo ottaa. Menkää laakkoon (siis mihin)

    • Anonyymi

      Eikö kukaan ole ajatekkut sitä että kun ne nyt nosti kansaneläkettä niin samalla nyt kun takuueläke ei noussut samanverran niin käteen jäävä raha ein noussut niinpaljon . esim eläke viimevuonna 500 takuueläke 500 yhteensä sai 1000e (summmat on mielivaltaisia ja ilman verovaikutusta)
      Tänävuonna eläke 550 ja jotta päästään samaan takuuseen täytyy takuueläkkeen olla 450 =1000
      Eli nostetaan eläkettä reilusti ja jotta saadaan takuueläke pysymään normaalilla tasolla tai pientä korotusta niin voidaaan vähentää takuun määrää.
      Samoin käy muiden tukien, esim. asumistuen.
      Jos toinen käsi antaa, niin toinen ottaa. Kenelle annetaan ja keneltä otetaan siinä pulma. Mut eiks eläkeläisiltä ole helppo ottaa. Menkää laakkoon (siis mihin)

    • Anonyymi

      Miesten verotusta pitää korottaa.

    • Anonyymi

      Jos on työtä tehnyt saa työeläkkeen paitsi silloin aikanaan nuorena painetusta töistä. Ja totisesti kaksi vuorotyötä peräkkäin oli tahti, mutta laki tuli vastaan. Piti tehdä lisäksi
      muulla työnantajalle.

    • Anonyymi

      itse jouduin työkyvyttömyys eläkkeelle 30 vuotiaana, no lääkekatto meni aina täyteen tammikuussa mutta siitä piti maksaa aina se 600 euroa joka vuoden alusta, nyt vittuunnuin tuohon maksuun ja jätin vuosi sitten ne reumalääkkeet syömäti kun ruokaa pitää ostaa niilläkin.sossu ei katsos maksa kun on kuulemma "iso"eläke ja omistaa asunnon.
      vuodessa menny pikkusen paikat kippeeks ja kuin kynnetkin lähtis irti, mut en osta siltikään reumalääkkeitä(biologisia). nekin humpuuki lääkemenot ostan ruokia ennemmin.
      tsemiä kippeille ja syrjityille!!!! kyllä suomi suomalaisista huolehtii juu.

    • Huomenta!!!

    • ei sellaista kuin reuma ole olemassakaan, ne on pahoja henkiä jotka tekee sen.
      Jos menette hengellisten pariin he auttaa pysymään terveenä.

    • Tuntuu kuin ruuan tekijät ? olisi paha atahtovia joskus ? Linssikeittoa kun syön
      vai linssien viljelijät?
      kun tunne elä heikko pääsee vaikuttamaan
      jos voisi itse tehdä ruuan

      Niin! SiunAUSTA!! TOIVOTTI JEANNE DE aRC KIN MENNESSÄÄNN, ANTOI UUDESTAAN S POST OSOITTENSA
      kun se on siel aliv asunnos jonen en voi mennä.
      (kun se earl oli kuin takiainen, niink jossain kirjassa luki. ( Ett Earl warwick takiainen.
      nyt hän on unohtanut minut eikä hyökkää enää päähäni.
      yritinnukk teltassa pihalla ja jouduinnäkem näkyjä koko yön että hän koetti tunkea sieluni sisälle. Aina kun joku tahtoo puhua hänestä muistutan siitäasiasta.
      ( se on ikävää.) olin niin terve ja voin hyvin ja pdin selvänä voin nukkua teltassa
      kymmenien metrien päässä yksin ja rauhassa.
      Nyt vein teltan kymmenie kilometrien päähän kuukausia sitten ja tänään vasta ei hänestä näy mitään näkyä.

    • toivon että voin tehdä jotain auttaakseni, että voin tehdä paljon.
      esim heidän kanssa Jeanne de Arc joka siunausta toivottaa.
      ( se anta a paljon voimia. Se riittää teillekin varmasti hänen siunaus.
      Hä'n on niin kiltti, hän varmasti siunaa . Mutta ei hännyt ole valinnut vielä kuin asua yksiössä ja mies ystävähänellä kuulema on.
      se antaa voimia! jos on rakkaus

      nyt näkyy nälkyä Earlista että hän huutaa äänettömällä suulla
      hänon pieni. !? hän näyttää suutaan.. että hän tarvitzee ruokaa.
      Tänen tullessap näin hänen ystävättären teologianopiskelija vihkimystä vailel pappi, että hän sanoi "oma". Nyt se on "oma". se asunto hänellä.

      sinne tuli uusi jääkaappi, just päivänä jon lähdin sieltä, on nii hyvä
      en kestänyt ett jääkaappi oli käytössäni ja hän laittoi vessan jääkaappiin ruuanjaosta tuomansa ruuat. sitten ei syönyt niitä.
      Ei hän ymmärtänyt sitä että ei syö vessasta ruokaa
      eikä hän enää tahtonut minun jääkaapista
      ei toiminut se et minul ei rahaa
      tahdoin osta a hänelle pienen jääkaapinmut ei ollut rahaa Minijääkaapin mihin laittais aina päivän ruuan Meidän kannattaisi löytää avustusta, olemme kilttejä ylhäisiä ihmisiä jotk voimem pitää terveenä ihmisiä.
      Hän oli Guru Yukteswar Girin isä! ed elämässä! Intiassa.
      Seurakunnassa kun oli käynyt hän ihmetteli että siellä oli vain lihaa, ei kasviskeittoa tarjolla.
      hänol tottunt yhdist hengellisyyden kasvisruokaan.
      Minusta hieno et hän hieno ( hän hirvittävän kiltti ihminen )
      ( hän pysyi ensim puoli vuotta poissa kokonaan asunnosta
      että sain olla yksin, kun en kestänyt häntä
      ( luulin ett hän elää siten että ei koskan ole asunnollaan
      raha tilanteeni oli ett en pystynyt mihinkään
      Nyt pitäis ostaa makuupusi 190 e.
      mut te olette niit köyhiä? ni ei teille viitsi valittaa

    • Antti aloitti Sanna jatkoi kiitos,Olen 20 vuotta odottanut ja se toteutui,Antti aloitti lasikaton poiston. Nyt Suomella on toivoa. Vaikka kokoomuksen Olpo räkyttää kuin rakkikoira , ennen kokoomuskin käyttäyty asiallisesti. ÄÄnestäjät muistakaa paskan räksyttäjät ulos.

    • vaikutti siltä että hän ei syönyt. ei käynyt keittiössä ei laittanut ruokaa.
      Tuotiin uusi jääkaappi ( keittiöön ) isompi, korkeampi, Olisin voinut käyttää sitä eik hän varmaan olisi käyttänyt sitä ollenkaan ( keittiöstä jääkaappi vietiin sinne vessaan
      ja vessan vanhan jääkaapin veivät pois.
      ( luulin et se uus jääkaap tuotiin minun huoneen jääkaapin takia, kun pelkään onko siell' uloste pakaste osassa jonka ovi rikki
      ( siellä oli virtsoja joka puolella purkeissa ed asukkaan kun hän ei voinut pissiä Earlin päähän
      kun hänen vuode ja tyyny vessanpöntön takana.
      (jokin sanoi että he ei laittaisi ruokia siihen jääkaappiin.. joka huoneessani
      mutta laitoin kyllä.
      mut siihen ei mahtunut ja kuntoin roska katokselta vuoteen ovea ei enää saanut auki. ( matalajääkaappi onhuono joutua kumartelemaan
      siel onnyt hyväkorkea jääkaappi ja hänen käytössä
      niin poistui se iham mahdottomuus että minuntakia joku piti vessassa ruoki a eikä syönyt niitä vaikkei tiedostanut että ei syö vessasta ei hännähnyt siin mit vikaa
      eik käyttänyt enää keittiötäkään ( silti hän kuulema näkimeidät tiiminä " että "me"
      hän oli hyvin ihanteellinen
      nii hä'n snaoi aina "sinä olet ihana ihminen!" kun hän tuli tai lähti. mut enuskonut siihen vähääkään niin hän lakkasi sen. Yritin saada olla asiallisesti vuokrannut huoneen
      ja kun hän on se John Betrothed ? ainakinensinnä arvelinniin, ett hänelle rakkaus tärkleä
      et olin hirvein ihminen koska elän selivbaatsi ei voi koskana olla mti rakaksu eläm

      ja kuulem hän oli aiheuttanut sitä raiskausta
      (niiden 20 v aikana ) Hänhän naitti minun Duke Glocesterin
      minun lasten isän hänen tytärelle Anne Nevillelle
      muistan haarniskoita..
      Ens hän pyrki huolehtim minusta soittiettä mis olen että tule ehakemaan
      haki ja tullessaan hänellä oli hirvittävän painava reppu, siinä oli teltta ja kaikkii varusteet
      oli litran painoinen vesipullo ja litrnan painoinen jokin nuotion stytysneste
      tms turhia painoja ei tajunnut miten paljonkantaa! koska tottunut haarniskaa kantamaan ymmärsin . kaikenlaisi a litran painoja hakeakseen bussilla leppävaarasta ja kuulema sen teltan olis voinut laitta aminne vaan
      ( eli hän ymmärsi että en voi nukkua siell' h'nenluona...
      en pystynyt nukkumaan kunhän li lniinkauan ollut niin yksinkertaisel tasolla ja alhaalla hänolilaittanut teltan johonk nurmikolle matkan varrella.
      eli hänellä olikin ymmärrys.
      minä en ymmärär tuollaisia. jotka tekee omituisia asioita

      ( koiralle kun etsin hoitopaikkaa
      20 v sitten oli pakko löytää silel paikka, niin matkalla kun vein sitä sinen se alkoi kaivaa maata, hiekkaa, sekin tajusi että sille pitää löytää pesä.
      en ymmärtänyt silloin että se ymmärtää.

    • olisi laittanut teltan minne vaan. Hädissäni kun en voinut nukkua
      olisin mennyt mökkiin metsäsäs jonen teisi tien ja lähdimme sinne
      mtta kirjastossa totesin ett pimeä tulee jo
      Olisi kylmänä syksynä pitänyt se teltta joka mukana? taas laittaa metsään.

      minunpiti ollajärjkevä että ei nyt mennäkään.
      Kuulema hän oli lapissa eränkävijä ohjaaja kurssilla tms
      olivat joutuneet kesken matkaa yöllä leiritymä'än ilmeisesti liian väillä varusteilla? jja 40 asteen pakkasessa. En tiedä onko hänen aivot vaurioituneet silloin ja kertoiko hän sen siksi. Sanoi että pissi jäätyi kaarelle.
      Siis kesken matkaa yllättäen lumeen yöllä ja 40 asteen pakkaseen
      Jos ymmärsin oikein. Tuli käsitys että ei ollut siihen varusteita ei tarkoitus
      nukkua siellä lumessa 40 asteen pakkasessa.

      ( siis tietysti täysin mahdotonta että matkal etsiä mökkiä olisi pimeään jäänyt
      teltta ehkä mukana mutta ei muuta. E i hänkään varmaan oliisi sinne pimeällä lähtenyt.

      • Tuntui että minulle tuli vaikeuksia siitäe ttä muistelin sitä päävuokralaista.
        Hän alkoi heti hyökätä päähäni ja tuottaa yliepäinhiml tuskaa.
        tahdonsanoa että ei ole atomin murto osa elämääni ja sieluani sen henkilö.
        Hänonliianerilainen


      • STMariaSalome kirjoitti:

        Tuntui että minulle tuli vaikeuksia siitäe ttä muistelin sitä päävuokralaista.
        Hän alkoi heti hyökätä päähäni ja tuottaa yliepäinhiml tuskaa.
        tahdonsanoa että ei ole atomin murto osa elämääni ja sieluani sen henkilö.
        Hänonliianerilainen

        Jos jokuon raiskannut hän voi vain juosta pakoon.
        Uhri ei voi koskaan olla missään tekemisissä raiskaajan kanssa.
        ne ovat ainoat mahdolliset tunteet ja totuus.

        minä en tiedä onko hän raiskaAJA EN OLE KOSKAAn TIENNYT
        MUTTA SE SIELUUN KAJOAMINE ON RAISKAUSTA MYÖS.
        ilmeisesti hän on liian pienipäiseksi mennyt ihmisl on erikokoinentajunta
        hänonkiltti mutat ei menestyneille.
        niink yleensäkin ei voi tuntea henk koht itseä menestyneempää ihmistä ?
        useinkaan monet
        hänonsellainen
        joakkahdehtii ja onpaha niilel jotka häntä vahvempia
        Hänonitse valinnut olal pelkkä rakennusmie styömies
        ei ole ospiekllut ryhtyi juopoksi ilmeisesti
        hän valinnut itse olla väkivaltainenjos oli


        minä en vastuista en tahdo teitää kään mitään siitä jos hän ryhtyy hengelliseksi esim
        tms kehittyy henkisesti
        hänel on erilaine hengellisyys
        Minä en itseä vanhempiin ihmisin tahdo vaikuttaa
        enkä voi sellaisenejsta epäilen josta sanottiin että hän aiheutti sitä raiskausta
        ( 20 vuoden aikana , minkä hetkellä tunteet tunteiden mittari kertoi sen totuuden
        joka oli ja on absioluuttinen
        koin sen uudestaan viimeksi eilen
        tiesin että se on se
        , totaalinen absoluuttinen
        Minul ei ole mitään tekemistä hänen kanssa.
        ( on jotain tavaroit siel huoneessa
        on vaikeus missä säilyttää
        on ne vanhat ylhäiset miten he ovat niinkurjia


    • joku sanoi että Ida ibi Lovekin alka a olla Jeesuksen voittajia
      Olenko minä Jeesusta sitten vai? sainjust sukat. ( pyöräilinilman sukkia tänne)

      ni ihana kun sai nukkua! normaal yön ens kert moneen vuoteen.
      ensinnä en löytänyt taskulamppua millään olinjät sen telttaan
      koska s epainava (jouduinkävelem sielt buskort lataus lakannut ja pyörä ei ollut siel
      Olinpiilottanutniinhyvine ttä en löytänyt
      katsoinjoak kassin ja muovisäkin muutamaan kertaan oli todell rasittavaa
      ahtaassa mis ei pystynyt liikkum ( lämmin onneksi oli )
      olisintahtonut vaan nukaht mut taskulamp piti etsiä.
      Sakset löysin
      sitten ne taas hukkui ( aattelne jos pitäis puhkoa seinä jos telt romahtais mutta eiseromahda. Veitsen vei ostoskeskus vartijat mistä olin äärimmäisen loukkaantunut
      ( eli taas yksi veitsi katosi. kaik ostamani veitset on jotenkinkadonneet.
      ( oliko s ejouluyö vai uudenvuoden yö istuskelin käytävällä tyhjällä
      kilometri joka suuntaan täysin tyhjää ei yhtään ihmistä
      ja laitoin avocadoa veitsellä voileipäkeksin päälle
      niin sinne ryntäsi ihankahjoja vartijoita 15 min päästä
      raivoamaan että veitsi tänne ihan kuinolisin uhannut sillä ohikulklkijoita joit ei ollut yhtäkään uus vuos taijouluaatto ostoskeskus oli menossa kiinni

      Pitikin katsoa laista lakipykälistä että onko s eoikeasti kielletty veistä pitämästä mukana. ?
      Miten leikkaa leipää tms? hedelmiä. Entä jos ostaa veitsen miten sen sa a kuljetettua kotiin ? jos s eon lailla kielletty pitämästä mukana veistä.
      eikö he voineet tajuta että laitan veitsellä avocadoa voileipäkeksille
      ja että ( oikeasti en liioittele siel ei kulkenut yhtäkäänihmistä pitkällä käytävällä jonka keskellä istuskelinpenkillä.
      he oli todella asiattomia.
      he oli pahan hengen vallassa. sen naisen hengen joka tahtoo pahaa
      tahtoo loukata satuttaa
      En kai ollut nukkunut ed yönä se oli niin.

      en toissayönäkään nukkunut kun oli myrskytuuli s etoi lämpimän ilman
      koska ei raha aole ei ollut teriä teltasta puuttui niitä naruja
      jospa nyt ostan
      niin pitelin teltan seiniä kä'sin yön
      ( Jeesuksesta välittyi ett hänestä s eolisi ollut hauskaa
      minusta se ei ollut se olioikein kunnon tuuli
      ja s ekyllä'stytti ja tympi
      ( olenlaulanut Ismo Alangonlaulua " Onneks tuo tuuli on tuttu.. enkä pelkää sadettakaan " sellANEN OLO JUST
      ET OLENYHTÄ TUULEN KANSSA
      en pelkää yhtään sitä
      Nukuin aamulal sitten 2 h
      siis eilen su aamuna.
      Niin koska en ollut nukkunut ja olin ollut kuurojen energioissa
      Nukuin luona tytön joka kuulolaitteella kuulee ja joka on liian yksinkertainen ja tahtoo olla ( s evalinta. ) Hän nuorempana juoksi joka päivä 1, 5 h
      mutta ei nyt tahdo juosta ollenkaan. ( tarvitsemme esim Ismon apua joka oliisänsä 1800 luvulla. ( minä kuolin pian tuontytön syntymän jälkeen hän oli ehk 3 v.
      ( synnytyksen kuolin. Olin ylipainoinen. ) Amerikassa , kaliforniassa. ) 1894 .

      1901/ 1902/03 kun synnyin en kai ollut tarpeeksi hengellinen? kun niin pian syntyi uudestaan? Tuo kiva taksikuski höpöttää tuolla!! heillepääasia onolla HYVÄ epäilen. " se on ideologinenkusetus... niin kuinka olla kukkuluuruu.. "

      /nyt hän snaoi v ttu sanan. ( tämäon minuongelma miksi he käytt s ttu sana a
      minun lähettyvillä???????
      olen neitsyt True Love Waits periaatteella elänyt
      27 v selibaatissa elänyt.
      menen tervehtimäänhäntä muttkun hänon aika pöljä
      aha a sähkö autoista he puhuu.
      ".. jos tule emyrskyvahinkoja 24 tunnissa he sen ..
      Politikot onjoutuneet takaamana sen että sähköverkko toimii.."

      mutta, hän kiroilee liikaa!
      saa t ana sanakin kuului.
      me tarvitaan jokin hengellinen
      minne voi
      kutsua
      suositella tarvitsen ensin jonk yksilön

      nyt minä menen sanomaan että tuota v tu sana ei käytetä.

    • Margaretan aviomies vastustaa kaikkea. ? ( 1400 luvun tyttäreni )
      sanoin et v ttu sana ei sa akäyt se on liian raaka
      naisten lähettyvillä ei sa a käyttää setä hyväksyi sen (mut ei tajunnut perusteellisesti arvelen ) sitten juttelimem aiemmista elämistä
      (nni sanoine t olen neitsyt ( et en ymmär miksi ihmiset käyttä lähettyvilläni v ttu sanaa.
      ( se johtu
      kosk olin ed elämäs arcadekortti kuvassa sanoin
      se samanlainenkuin missien alusvaate kuvat suunnilleen , ala ja yläpää peitetty.
      ( en kestänyt sietänyt mennä sellaiseen, oli 4 isoa paisetta kaulassa..
      kuolemanhädäsääs.. ( tunsin et turha oli puhua hänelle en jaksanut sanoa
      lauseita. ) ( Margaretan mies sanoi että hän on myös neitsyt.
      ( muistaisin et olis sanonut et hänel onlapsia. ? ei, hän onneitsyt. ?
      (hän alka a olla s ejo... joku sanoo nauratta a minua )
      J a Margaretan mies sanoi että hän oli naisten pyörän satula edellisessä elämässä.
      Lähdenkinkatsomaan sitä yhtä hypnoosi regressio videota
      jonka löysinkun ei ollut ääntä tietokoneessa..
      yritin istuskella lattialla ja korva kiinni laatikossa..
      ( toisekseen en osaaa englantia kovinhyvin..
      Alanopetella englantia!!!!

    • niin illalla kun en löytänyt taskulamppua ja tuskaantunut olin ahtaudesta ja hankaluudesta
      kaik mit löysin katsosi kohta, ( sakset jätinkadoksiin ) Unilääke tabletin pistin almanakan päälle
      sitten aattelin pitää pissiä rasiaan ( korkea pitää s en olla ) pakasterasia
      ett syön sitten vasta sen unilääkkeen
      ni pakkasin sitten kirjat lAUKKUUN J ATAJUSIN SITTEN ETTÄ SEHÄN LENNÄHTI JONNEKIN SE TABLETTI KIRJAN PÄÄLTÄ
      tIESIN TURHA ETSIÄ
      Se on sitä mystiikaa mistä en pidä
      että' tietää sen että turha etsiä. Silti koetinkatsella taskulampun kanssa viltiltä lattialta laukusta mutta oli selvää että s eunilääketabletti ei löydy.
      ( Onneksi oli löytynyt se koko pkkaus ) sekään ei ensin löytynyt.
      otin unilääkkeen ja nukuin oli ihanaa.

      niin unohdan sen että ensinnä se taskulampun etsiskely hankaluus ja tukaluus sai aikaan että hyökättiin alkoi s evirta sukup elimien alueelle.
      ( en tiedä mistä se johtui. )
      saattoi johtua että tapasin eevan jos hänoli Eeva ( Elisabeth hän oli,
      Raamatun Elisabeth. tiedän vaan, tunnistan.
      ( hän menee lähihoitaja koulutukseen!!
      Raamatun Elisabeth. matkalla eilen olin päättäväisesti koko matkan että tahdon et Jumala tekee minusta karhunkaisen.
      muistin jot raiskauksen hetkeä tiesin että se on sellainen asia.
      ja pidin siitä kiinni monta kilometriä ja loputtomasti. aamulla.
      2 tuntia nukkuneena.
      ( jokin yritti saada mi nut rakastamaan sitä ett karhunkaisella on kynnet...
      ( ne ehk viimeiseksikin raapivat? koettivat raapia?
      tai ensimmäiseksi?? joki koet saad tuntem rakkaut ett karhunkaisel kynnet..
      ( melkein tunsinniin. Mut en tahtonut tuntea.
      se naurattaa tässä..... mietine tt pitäisikö rakasta akarhunkaistaettä muuttuisi sellaiseksi. ( kerrooin Elsiabethille et ajattelin muut karhunkaiseksi
      ja ihmetteline t miten ne hengittää kiehuvassa vedessä
      ( matkal mietinsitä että eikö ne pehmene, kypsy
      ( hän ymmärsi että se on niink bakteeri niin pieni
      ja pienempi jos onpienin eliö ja että se ei hengitä
      siis bakteerit ei hengitä
      Muistin lukeneeni et niitä oli päässyt kuuhun, astronauteilta
      et siel ne elää ( ne voi elää jäätyneinäkin )
      ja kiehuvassa vedessä.
      aattelin et Jumala onhyvä
      en tahdo mennä kehityksessä taaksepäin vaan eteenpäin
      ja ihan humauksessa kärsimättä tuskitart karhunkaiseksi.
      Siihen asti elää eläm lop ja seur elämissä tietysti onnellisena yms
      eteenpäin kehittyen.

    • Niin olin koko aamun vakavimmin että muutun selllaiseksi torvieläimeksi
      ( kuvassa torvi niillä on, ja yksi silmä ) Olin siis masenetunut toivoton ihan vakavimmin. Mutat keksin sitten että nyt laulan sen rakkaus laulun minkä kuulin wc ssä, ja jonka etsin eilen, että kuka sen lauloi. ( oli kaunis laulu, soi wcssä.
      ( nauhoituinkinsitä että löytäisin sen snaojen perusteella.
      Rakas, muistin sitäh siinä toistettiin
      niin s eoli Beh min. Eilenlöysin,. niin yhtäkkiäsiitä epätoiovosta vakavimmasta
      siitä tuskasta mikä on aino mahdollinen ja oike a tunne sen raiskauksen hetkellä
      aloin laulaa sitä Behmin Rakas laulua ( ja kuvasin sen videolle )
      ( 2 h nukkuneena.. ja toissayön tytönluona joak ei kuule ilman kuulolaitetta.
      ja lauloinniinhyvin!! yhtä hyvin kuin he laulavat. Lauloin Haloo helsinki Ellin Rakas laulunmyös
      ( hyppäsinyli sanoista "rakastellaan " yökk sanoinsillä kohtaa.
      "niinkuin nuo perhosetkin "
      ja lauloin Johanna Kurkelan Rakkauslaulun. laulankaikki todel hyvin.
      en välittänyt yhtään että minul ei voi ollamit rakkut.
      ( sillä' siitä selviiää siit raiskauksesta et ei ole koskaan mit intim elämää ei ole olemassakaan. ( Jumala ei voi luoda sitä tulevaisuuteeni koska se loukkaisi
      sieluni ei koske koskaan ei ksokaan sitä asia a mikä ei ollut Jumaalalle pyhä,.
      antoi tehdä minun sisälle ulkopuolisen sisälle joidenkin aktin
      sen aikana kun heillä' oli se
      ei auttanut mitkään rujkoukset raivo totaalinen vastustsu
      se vaan tuntui virtana sukup elimien sisällä alueella ja päättyio sen miehen orasm puhalluksen

      en tiedä mitä se on
      epäilen ettäs eoli jonkun parin akti.
      mut Jumala siis ei välitä ihmisen tunteista sielusta
      en nyt jaks akäsitellä sitä . löin kyynärpäänkin tuolin nojaan just.
      haen lisää kahvia. regressio hypnoosi video..
      haettava se 200 e pankista.
      miten ostan sillä
      liikavarpaan parantimen mis en kestä että se ihana söötiiihmine eisaisi rajhaa siitä
      kun lähetti sen postiin s eonjot 70 e???
      ( potkinsitä raiskaajaa niin että isovarvas meni sijoiltaan) oikeas jalassa. hieman.
      keräsin aina kaikki voimani hengen ja fyysisetkinnäköjään
      runnon ja murskasin sitä pois kaikesta absoluttisesta
      sielustani
      ja ostaa makuupussi jso pank kortti saapunut sen saisi? enole ksokana ostanut internetistä
      pank kortilla sa a ostettua??? ( silloinpitäis jättää tilille ? on hankalaa
      jos se on 150 internetissä ?
      voisinnosta a 50
      Jos se puristinon vielä postissa et eiv ole lähet takaisin
      se 70 Silkkisisäpussi olis hyvä 50 huonompi 90? parempi ( väri parempi valitsisin ) 50 on sellainen kuolleen vihreä kalliimpi oli ultramariini
      ( jouduinostam halvan m pussin miss on mustaa kehon pääl päällimmäisenä..
      ja oranssia ) (mink ajattelinosata aon vihreä mutta pidin siitä
      Koska olen valaistunut ostaisin kyllä sinisen tai violetin.
      koska olen valaistunut valaisen teitäkin.

    • Anonyymi

      niin eilen lauloin ja itkin. laulaessa. Tunteet oli oli hyvä.
      ( vilkaisin Alexander Rybak mitä kuuluu ( kysyin onko hän parisieluni?
      havaitsin hänen tunteet on kuolleet, ja hän oli vastenmielisen näköinen.
      Kirjoitin hänelle ja hänen tunteet oli kuolleet ei sellaista voi kestää.
      ja hän oli epä' miellyttävän näköinen. Hänel oli iso yleisö

      ( ne norjalaiset, yleisö oli paremman näköisiä kuin hän. )
      Hänenolis pitänyt vastata minulle kun kirjoitin.
      sitten menin kirjastoon ja kirjoitin (katsoin onko avuokra asunto ATARJOLLA
      JA SIEL VAADITTIIN MOITTEETOmat luottotiedot oltava
      kirjoitin sitiä
      se on lauin vastaista vaatia että moitteeton
      ( yhdenvert lain) mut voinpahoinsne jälkeen
      siitä et valitin ja rukoilin et ei kukaan vahingoittunut en tahtonut paha aihmisilel en syyllisyydentuntoa herättää

      "Nyt alkoi Lyyti kirjoittaa" sanoo Musta saara..
      "Nyt lähtee!" Hänel ontollanen tyyli.

      Siis se on lainvastaista oiekasti mutta en 2 h nukkuneena oikeasti jaksanut kannatta a ja puolustaa aloin vasta kirjoitettuani virittää itseäni että sehän on kaikkien niidenpuolest a joilla ulosotossa on velkaa
      mutta 2 h nukkuneena ei jaksamitään.
      menin junaan sitten muistin ei ole latausta kortissa.
      jäin pois seur asemalla. Minunhan piti otta apyörä.
      palasin toisel junalal takasin päin.
      Sitten huomasin, minulla ei ole mukana säkkiä missä makuupussi ja sisäpussi ja sukat
      ja villa takki mitkä olin kuivannut laulaessani kuumilal pattereilla
      jokin väitti et en voi tajuat että olen jot jätesäkkiä kantava jos laulan
      Mielestäni voin laulavan kantaa jätesäkkiä.. kävelin takaisin sille pysäkille jos olis siellä se säkki vaijätinkö junaan
      en ollut varma ( siin suunnitelmat muuttui että ostan makuupussin sillä 200 lla e lla
      se onoltava. Mutta pysäkillä oli se säkki siin mihin sen laskin sen käsistä
      ( olin väsynyt 2 h nukkuneena.
      hain pyörän ( menin 1 pysäkin välin maksamatta takaisi
      sinnemis pyörklinoli
      lähdin ajam ja ajoin nukkumaan
      ja unilääke auttoi
      luki jossain että 3 vkoa vie että vakiintuu jokin systeem
      olennii kauan valvonut yöt ja nukkunut aamusta iltapäivään
      Pitäis rauhassa saada nyt jatkaa nukkua illasta aamuun.
      Mutta illlalla ei taas väsytä
      jos en ole valvonut ed yön.
      niin jos sopisin niiden Behmin ym seuraan kun kerran laulan yhtä hyvin.
      Voin levyttää.
      EN voi mennä minnekään mitä sosiaali apu antaisi
      ne energiat vahingoittaisi minua. Voin todella hyvin teltassa
      on lämmin tämän viikon.
      heräsin aamuyöllä oli se illan plus 8 muuttunut -1,5 tms laitoin peittoja päälle lisää , ja aamulal herätessä oli 0 astetta, Hyvin pystyy nukkumana noiss alämpötiloissa ei ongelmaa.
      talvimakuupussissa.
      siinä lukee retki - 15
      mut ei sillä' - 15 selviä.
      ( eivät väitäkään vaan plus 5 on siinä sopiva
      ( pitää olla peittoa ja paitoja siinäkin ) lisäksi)
      Sisäpusseja kun lisää. Villasilkki housut ja paita oli.

      niin pitäis ostaa sellainenkauluri. mikä rintakehän ja kaulan suoja.
      kirpputorilta kaulaliina oli..

    • Anonyymi

      Minulla työeläke kansaneläke 1437 euroa ja maksanut ns. sijoitus omaa eläkettä, josta tulo on nyt 388 euroa. Verottaja laittoa vero prosentin 23%.. On kuulemma oikein. Työaikana vero oli 17,8 %. Kokoomuksella oli sentään oma linjansa ja selvät sävelet verrattuna nyky hallitukseen.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.
        Valtionverossa verotettavan tulon alaraja on 19200e (1600e/kk) ja kunnallisverossakin saa tiena reilusti yli 10.000e vuodessa. Noilla 1800e tuloilla ei päästä millään liki 18% veroprosenttiin vaikka asuisit jossain Halsualla (jossa on korkein kunnallisvero).
        Ja kun veroista valitat, niin kirkkoon tuskin kuulut?


    • Anonyymi

      Minulla taas kansaineläke 665kk ja Takueläke 175kk Yht.855.en taju ja verokortti 0. Ikä 30.

    • Anonyymi

      Keskustan, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen hallitus LASKI kansaneläkettä 2017 ensimmäisen (ja toistaiseksi ainoan) kerran Suomen historiassa.

      Äänestäjä: Saitko mitä tilasit?

      Mitä luulet, että nämä puolueet tekevät seuraavan kerran kun pääsevät pääministeripuolueeksi / hallitukseen?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe