USA suoritti murhaiskun Irakiin - saako US-Donald Trump oman sotansa?

Erimielisyys on kiintoisa. Nyt vastakkain ovat US-presidentti Donald Trumpin valitsema puolustusministeri ja presidentti itse. Trump haluaa uhkailla kulttuurikohteiden tuhoamisella. Onko tämä merkki Trumpin ja amerikkalaisuuden kulttuurittomuudesta*, vai kokeeko Trump kulttuurikohteet jotenkin tärkeämmiksi ja tehostavammaksi, kun haetaan väkisin linjausta juuri omien US-valtapyyteiden tueksi.

Kulttuurikohteiden tuhoaminen on sotarikos. Onko se sotarikos, jos US pommittamalla Irania oman US-murhaiskunsa koston kostoksi kohteita, joissa kuolee YK-jäsenvaltio Iranin sotilaita ja siviilejä - onko tuo surmapommitus sotarikos?

Vai onko tässä kyyninen ajatusmalli, jossa ihmisiä tulee ja menee - syntyy helposti lisää, mutta vanhoja kulttuurikohteita ei synny eikä rakennu, ne ovat ainutlaatuisia. Millaista elämänasennetta ja arvomaailmaa tämän tyyppinen ajatusrakenne edustaa.

Millä mandaatilla US murhasi vieraan valtion korkea-arvoisen upseerin vieraalla maalla - kaukana omilta rajoiltaan? Tämä murhaaminen ei ole uutta maerikklaisessa "maailmanpoliisivirassa" - muistamme Saddam Husseinin epäsuoran eliminoinnin, Libyan laillisen johtaja Muammar Gaddafin epäsuoran teloituksen sekä murhakäskyn Syyrian laillisen johtaja Bashar al-Assadin osalta. aikanaan US CIA yritti murhata Kuuban johtaja Fidel Castron, onnistumatta siinä.

|* Tunnetusti USA' n kulttuuriperintö on lyhyt, ja sekin paljolti Euroopasta lähtöisin olevaa valkoisen kulttuuriperintöä - muodostuen omanlaiseksi ja noin vain muutaman sadan vuoden mittaiseksi. Kokisiko Trump jotenkin alemmuutta, kun hänen neuvonantajansa ovat kertoneet Iranin (Persian) kulttuurin olevan yksi mailman vanhimmista.

Onko "maailmanpoliisiroolitus" lähes jatkuvine sotineen amerikkalaista uuskultturismia?

...
8551

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ” Kulttuurikohteiden tuhoaminen on sotarikos. Onko se sotarikos, jos US pommittamalla Irania oman US-murhaiskunsa koston kostoksi kohteita, joissa kuolee YK-jäsenvaltio Iranin sotilaita ja siviilejä - onko tuo surmapommitus sotarikos?”

      Mikä on sotarikos?

      1. suomenkielinen sana
      2. käsite
      3. termi, joka määritellään myös kansainvälisissä sopimuksissa

      Yhdysvallat on ilmoittanut ettei se aio ratifioida allekirjoittamaansa sopimusta. Yleensä sopimukset sitovat osapuolia. Nyt kysymyksessä on sopimus, jolla perustettiin kansainvälinen rikostuomioistuin 2002.

      Jos Iran pommittaisi, olisi hyvä kysyä syyllistyykö Iran? Iran on allekirjoittanut Yhdysvaltojen tapaan, mutta ei ratifioinut. Voiko olettaa että allekirjoittanut on tunnustanut valmiutensa ratifiointiin?

      Jos Iran ilmoittaa ettei aio enää ratifioida, on se merkki että ovat valmiita toimimaan samoin kuin Yhdysvallat. Silloin on oletus ettei Iran voi katsoa syyllistyneen - eikä Yhdysvallat voi esittää syytöksiä.

      Toki mielipiteitä ja twiittejä voi heittää kuka vain, mutta jos puhuu kuin Räsänen niin syytökset seuraavat. Ilman laillisuuden määritelmää, sotarikos on rikos, joka tapahtuu sodan aikana sotilaallisessa toiminnassa, jonka seurauksena ei ole tavanomainen menetys vaan joidenkin mielestä epäreilu.

      Valitettavasti Räsäsellä ei ole arsenaalissaan Yhdysvaltojen massaa. En tiedä riittääkö rahkeet Iranillakaan, mutta selvää on se kun suuret valtiot plus yksi sivilisaatio (Kiina) eivät halua tulla sitoutetuksi Rooman sopimukseen, on Rooman historia lopullisesti ohi.

      Jos kaikki sopimuksen ratifioineet valtiot haluaisivat sitoutua yhteen tiiviimmin, esimerkiksi kauppasopimuksilla, pakotteita olisi luvassa edeltä mainituilta valtioilta. Jos kuitenkin näiden valtioiden väestön tahtotila olisi vakaa ja yhtenäinen, ruoan tuotanto on vain logistinen kysymys. Löytyy tuulivoimaa yms.

      Suurten valtioiden olisi eliminoitava iso osa maapallon väestöstä estääkseen kilpailua. Kun ketään muita ei ole jäljellä kuin Kiina, Venäjä, Usa, ja muut heikot valtiot, jotka eivät kuulu sopimuksen piiriin, kuka määrittelee mikä on sotarikos ja sotarikollinen?

      Ei kukaan, jos jäljellä olevat valtiot niin haluavat.

      • Anonyymi

        Tuomitsiko Suomi US-murhan, jonka tappokäsky annettiin Valkoisesta talosta.


    • Anonyymi

      Trollin korskuntaa - jenkithän ilmoittivat, etteivät pommita historiallisia kohteita.

      EI USA ole mikään Venäjä, joka pommitti maailmanperintökohde Aleppon mäsäksi.
      Putin lähti sotareissulleen jenkkien listimän Suleimanin yllytyksestä.

      Suleimani oli äärettömän paha mies - oli hyvä, että shiaterrorismin käärmeen pää katkaistiin. HYVÄ JENKIT!!!

      • Anonyymi

        Isis hajotti Aleppon kapinallisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis hajotti Aleppon kapinallisten kanssa.

        Älä valehtele trolli

        "Jo yli 100 kirkkoa eri puolilta Suomea soittaa kelloja Aleppon uhreille

        Evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat eri puolilla Suomea ovat alkaneet soittaa kirkonkelloja Syyrian Aleppon pommitusten uhreille. Kirkot soittavat kelloja päivittäin 24. lokakuuta saakka."

        https://yle.fi/uutiset/3-9226744


      • Anonyymi

        Näyttää peräkammari heränneen...


    • Anonyymi

      Nyt olisi aika vetää suomalaiset sotilaat pois Irakista , koska jopa Irakin hallitus toivoi jenkkien lähtevän maasta ja suomalaisethan ovat osa USA:n liittoutuman joukkoja vaikka täällä kotimaassa se kielletäänkin. Suomalaiset ovat näin nähtynä nyt miehittäjiä!

      • Anonyymi

        Ahaa...nyt trolliarmeija alkaa länkyttää tollasta muunneltua totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa...nyt trolliarmeija alkaa länkyttää tollasta muunneltua totuutta.

        Asiantuntija-aloitus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntija-aloitus!

        Trolli-Luoman propaganda-avauksia ylistää aina joku "anonyymi"...kukahan se voisi olla XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa...nyt trolliarmeija alkaa länkyttää tollasta muunneltua totuutta.

        Riekkupelle örähtelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli-Luoman propaganda-avauksia ylistää aina joku "anonyymi"...kukahan se voisi olla XD

        Kaikkihan ovat täällä anonyymejä, paitsi tämän avaaja!


    • Anonyymi

      Trumppi varmaan sai orgasmin kun sai tappaa ihmisen..hullu se on ,..ei voi muuta sanoa..hullu mikä hullu

    • Anonyymi

      Koko Lähi-Idän kriisi kaikken kauheuksineen ja sen synnyttämine
      pakolaisaaltoineen on yksinomaan USA;n aiheuttamia.
      Tällä palstalla on ollut useita hienoja avauksia ja kommentteja joissa on
      lueteltu USA,n tekemiä valtionjohtajiin kohdistuneita murhia ja murhayrityksiä,
      mutta palstan ylläpito poistaa niitä järjestelmällisesti.
      Suomi24 palstan sanavapaus on siis sitä, että kaikki täysin ala-arvoinen ja
      rasistinen teksti hyväksytään avauksina ja kommentteina, mutta kaikki mikä
      kohdistuu Isään Jumalaan= eli USA;han ja sen mafiajärjestöön; CIA;han pois-
      tetaan.

      Suomen valtiojohdon asenne on sama, terroristinen salamurha ei aiheuta
      kommentointia, vasta sen aiheuttamiin vastatoimiin puututaan.
      Puolustusvaliokunnan puheenjohtaja Ilkka Kanerva totesi juuri uutisissa
      suomalaisten sotilaiden olevan Irakissa "kansainvälisen yhteisön" rauhan-
      turvatehtävissä ? YK on kansainvälinen yhteisö jota ei pidä sotkea USA;n
      hännystelijöitten suorittamaan isännän jälkien raivaukseen.
      Voisimmeko olla enemmän kumarassa ja suomettuneita ?

      • Ei ole.
        Gaddafi aloitti Libyan sisällissodan ja Assad Syyrian.

        Syyrian sisällissota olisi jo ohi, ellei Iran ja Venäjä olisi sotkeutunut siihen.


      • Anonyymi
        KGB kirjoitti:

        Ei ole.
        Gaddafi aloitti Libyan sisällissodan ja Assad Syyrian.

        Syyrian sisällissota olisi jo ohi, ellei Iran ja Venäjä olisi sotkeutunut siihen.

        Usaf aloitti Libyan pommitukset 2011 ja CIA laittomien syyrialaiskapinoitsijoiden aseistamisen vuonna 2013.


    • Trump vois hoidella kaikki muhametti terroristit allahin huomaan. Maalima ois parempi paikka sitten. Mites ois, että vaikkapa Mossad hoitelis kaikki muhametti terroristi paskat allahin huomaan? Maaliman rauha kiittelis ja ihmiskunta kans...!

    • Anonyymi

      Perehdy hiukan historiaan Hinttimustikka !
      Kaikki se mitä kutsumme Lähi-idän alueella terrorismiksi on USA;n pommeilla
      ja ohjuksilla saatu aikaan.
      Isisiä ei olisi olemassa, ellei USA olisi hyökännyt Irakiin ja tappanut Saddam
      Husseinia, joka vielä vähän aiemmin oli jenkkien mielestä Lähi-Idän varmin
      rauhan tae.
      USA;n aikaan saannosta on Eurooppaa koetteleva pakolaisuus josta
      Hinttimustikkakin saa nauttia ja lisää näyttää olevan tulossa salamurhien
      seurauksena, joista USA:lla on vankka monikymmenvuotinen kokemus.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa täsä pelkuri Iikka Kanerva


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.


      • Anonyymi

        Tämä kaveri tietää mistä puhuu


      • Anonyymi
        KGB kirjoitti:

        Perehdy itse Anonyymi.

        "Rauhantae" Saddam aloitti itse useita sotia ja päästi myös noin miljoonan irakilaisen hengestään.
        Valtionterrorilla hallinneiden Saddamin ja Gaddafin teloittivat maan omat kansalaiset.

        USA aseisti Irakin ja Iranin sodassa molempia osapuolia


    • Anonyymi

      KGB yrittää toiston voimalla uskoa omia valheitaan, kaikissa Lähi-Idän
      konflikteissa on setä samulin ja SIAN sorkka mukana ainakin taustavaikuttajana.
      Nimimerkin valinnassa voisivat je---n pe----n lutkuttajat käyttää vähän
      harkintaa ottaessaan käyttöönsä näitä perivihollisensa tunnuksia kuten
      KGB tai 44div, ym.

      • Anonyymi

        Trollitoimisto on KGB:n hämärätoimisto.

        Monessa maassa on jo KGB-museoita, eivätkä nekään ole kaunista nähtävää.

        Mutta on erinomaista, että KGB:n vastapuoli käyttää tuota nimeä.

        Terveisin: Stasi


    • Anonyymi

      Toivon eläväni niin vanhaksi että CIA;n museot avataan. KGB muuttuu
      vihreäksi kateudesta niitten hirmutöitten edessä.
      Parasta aikaa Guantanamossa kidutetaan mielivaltaisesti pidätettyjä
      jotka eivät edes pääse oikeuteen heidän syyllisyytensä varmistamiseksi.
      Salamurhia siellä täällä.

    • Anonyymi

      Ranskassa asuva Iranin azeeri arveli, että taisi olla Iranin oma junailu erikoisjoukkojen komentajan, Qassam Suleimanin surmanneen iskun järjestäminen. Komentajalla oli niin paljon valtaa, että Ajatollah alkoi pelätä oman asemansa puolesta. Mikä sen siistimpää, kuin hankkiutua kilpailijastaan eroon vihollisen kätten kautta?

    • Anonyymi

      Asiantuntija-avaus

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe