viettääkö joku muu tipatonta tammikuuta?

Anonyymi

Olen ollut nyt viikon tipattomana, ihan hyvin menee.
Onko joku muu täällä?

71

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi Hyvä Jumala!
      Kokonainen viikko ilman viinaa!
      Voi olla vaarana, että kohta olet tiputuksessa.
      Ei elimistö kestä noin äkillistä muutosta, vaan menee tyystin sekaisin.

      Kun olet ollut vuodenkin ilman, niin asia on jo toinen.
      Vaan kukapa tätäkään palstaa selvinpäin kestäisi.

    • Anonyymi

      Kuolema on lähellä.

    • Anonyymi

      Kymmenen vuotta sitten taisin juoda lasillisen viimeksi.
      Taisi olla viiniä.

      • Anonyymi

        Minä olen elämäni elänyt ilman alkoholia, en tosin aivan tipattomana on joskus tilanteita joissa kohteliaissyistä otan tipan esim. shampanjaa viimeski viimekeväänä ylioppilasjuhlissa tuoreen ylioppilaan kunniaksi.


    • Anonyymi

      Minäkin olen.

      • En ole koskaan viettänyt juuri tammikuuta tipattomana, kun moni muukin kuukausi saattaa olla tipaton. Alkoholi ei ole kuulunut elämääni muuten kuin juhlavissa tilanteissa, ruuan yhteyteen isommissa tapaamisissä, ja joskus kuumana juomana palellessa.

        Eilen juhlimme lasten kanssa aterioimalla ravintolassa, itse join pihvini kanssa 12 cm rosé'tä, ja päätin illan kahvilla ja Monet cognakilla.

        Hyvää jatkoa vaan tipattomuudelle!


      • Anonyymi

        Ai kun kiva että saa seuraa!

        Miten sinulla menee?
        Alkupäivinä teki mieli kyllä, mutta karaisin ihteäni ja enpä käväissytkään kaupassa.

        Tähtäimessä että jos oppisi olemaan kokonaan ilman.
        Kyllä säästyisi isot rahat, ja olisi pirteämpi olo.
        Rupesi viime aikoina ärsyttämään kun joka ikinen viikonloppu meni törpötellessä.
        Joskus viikollakin.
        Tää kuukauden paussi alkuun on kyllä hyvä!


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        En ole koskaan viettänyt juuri tammikuuta tipattomana, kun moni muukin kuukausi saattaa olla tipaton. Alkoholi ei ole kuulunut elämääni muuten kuin juhlavissa tilanteissa, ruuan yhteyteen isommissa tapaamisissä, ja joskus kuumana juomana palellessa.

        Eilen juhlimme lasten kanssa aterioimalla ravintolassa, itse join pihvini kanssa 12 cm rosé'tä, ja päätin illan kahvilla ja Monet cognakilla.

        Hyvää jatkoa vaan tipattomuudelle!

        Minäkin otan vain pari lasillista aterian yhteydessä.
        Mutta meilläkin syödään ainakin 30 kertaa päivässä...


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        En ole koskaan viettänyt juuri tammikuuta tipattomana, kun moni muukin kuukausi saattaa olla tipaton. Alkoholi ei ole kuulunut elämääni muuten kuin juhlavissa tilanteissa, ruuan yhteyteen isommissa tapaamisissä, ja joskus kuumana juomana palellessa.

        Eilen juhlimme lasten kanssa aterioimalla ravintolassa, itse join pihvini kanssa 12 cm rosé'tä, ja päätin illan kahvilla ja Monet cognakilla.

        Hyvää jatkoa vaan tipattomuudelle!

        Aloitimme vuoden 2020 Bredassa, Etelä Hollannissa. Hotellin kahviaamiaisella oli tarjolla kuohuviinillä, jääsyylärissä. Ruhtinaallinen startti heti aamusta. Samana päivänä kaupungin keskustassa kylmän yllättämänä piipahdimme viehättävään pubiin kahville ja konjakille. Kuinka ihanasti konjakki lämmitti.

        Niin, tipaton tammikuu, mmm...miksi?

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitimme vuoden 2020 Bredassa, Etelä Hollannissa. Hotellin kahviaamiaisella oli tarjolla kuohuviinillä, jääsyylärissä. Ruhtinaallinen startti heti aamusta. Samana päivänä kaupungin keskustassa kylmän yllättämänä piipahdimme viehättävään pubiin kahville ja konjakille. Kuinka ihanasti konjakki lämmitti.

        Niin, tipaton tammikuu, mmm...miksi?

        Korppis

        Kuohuviinit tarjotaan joka autolautallakin aamiaisella. Ei tuo nyt mitään ruhtinaallista ole. No sinulle taitaa kyllä ollakkin jotain tavattoman harvinaista ja hienoa, kun ihan piti moneen kertaan tännekkin kirjottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuohuviinit tarjotaan joka autolautallakin aamiaisella. Ei tuo nyt mitään ruhtinaallista ole. No sinulle taitaa kyllä ollakkin jotain tavattoman harvinaista ja hienoa, kun ihan piti moneen kertaan tännekkin kirjottaa.

        Hi hii, arvasinkin reissaamiseni aiheuttavan kateutta palstalla, siksi otinkin vielä toisen niin ihanasti lämmittävän konjakin ihan piruuttani palstalaisten kiusaksi.Terv. Sini.


    • Anonyymi

      Mä en pystynyt. En kyllä tehnyt päätöstäkään, etten pettyisi. Joinakin vuosina olen onnistunut, viimeksi tammikuu toissa vuonna ja heinäkuu viime vuonna. Näillä mennään kai tämä loppu elämä, välillä törpötellen - välillä viisaasti selvänä touhuten. Mitään suunniteltua ei tosin tekemättä jää. Sitä vähän mietin, kun selvänä ollessa huimaa, johtuuko viinan käytöstä vai jostain muusta. Alkoi viime syyskesällä, joinakin päivinä pahempi, joinakin vain kerran pari, joinakin päivinä ei lainkaan. Joko aivot on tullut juoduksi vai onko kolkuttamassa joku sairaus.

      • Anonyymi

        Mittaapa verenpaineesi, alhainen verenpaine voi aiheuttaa huimausta. Varsinkin jos ei ole juopotellut viime aikoina, mutta kyllä täysin raittiillakin alhainen verenpaine saattaa 'huipata'. Alkoholin käyttö tietääkseni lisää verenpainetta.

        Kotikonsteina on lisäksi lakritsi ja se, että lisää ruokiinsa vähän suolaa...


      • Anonyymi

        Se on sellaista että ei se heti lähde.
        Entä jos yrität ensi viikon alusta uudelleen ja pidät vähän pitempään vastaavasti?

        Sinun kannattaisi poiketa lääkärin luona, ja pyytää ottamaan kaikki kokeet.
        Voi olla vaikka raudan puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sellaista että ei se heti lähde.
        Entä jos yrität ensi viikon alusta uudelleen ja pidät vähän pitempään vastaavasti?

        Sinun kannattaisi poiketa lääkärin luona, ja pyytää ottamaan kaikki kokeet.
        Voi olla vaikka raudan puutetta.

        Hartia-niskahierontaa, eikä huippoo 🥂🍾

        korppis


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hartia-niskahierontaa, eikä huippoo 🥂🍾

        korppis

        Johan tuli kolme ohjetta. Eilen 22:01, Eilen 22:01 ja Eilen 22:55. Kiitos. Verenpaine on aina ollut alhainen, mutta ennen huimaus on ilmennyt tähtien näkyisellä, nyt syksystä asti pelkällä huimauksella. Heboglobiini on myös aina niin ja näin, yleensä vähän yli 125 että olen päässyt verenluovutukseen, mutta muutaman kerran olen joutunut kääntymään takaisin, kun on ollut 120 tai vähän alle, ei kuienkaan hirveän alhainen milloinkaan. Eipä siitäkään selviä tuo syksyllä alkanut muutos huimauksessa. Hieronnassa käyn.
        Olen vähän googlaillut, monet taudit alkavat huimauksella, Meniere ensimmäisenä. Seurailen kyllä.


      • Anonyymi

        Kun maksa on alkanut kärsiä, alkaa huimata.


    • Anonyymi

      sen verran harvakseltaan tulee otettua ettei ole tarvis

      • Anonyymi

        Hyvä että sait ohjeita, jospa auttaisivat.
        Lisää tietoa saa terveys-palstalta.

        Tää on kuitenkin Tipaton Tammikuu- keskustelu.

        Miten moni tipaton on vielä mukana?


    • Minusta tuli.
      Siksi että.
      Aloittaessani ryyppäämisen v.1964.
      Isot pojat varoittelivat että muista aina ottaa varovasti.
      Ettei äitisi suutu.
      -
      Siitä lähtien olen aina juopotellut hallitun hillitysti.
      Työni vaati ryyppäämistä silloin tällöin.
      Alku-aikoina ei töissä tarjottu mitään viiniä ja keskaria.
      Kossu ja Whisky karaisi miestä.
      Useimmat vanhoista kavereistanikin hallitsevat edelleen juoppoutensa nätisti.
      -
      Sillä aina piti käyttäytyä korrektisti.
      Pikku-Jouluja lukuun-ottamatta.
      Ja joitain kesäisiä "koulutus"- retkiä ja matkoja.
      Uutena-vuotena kourittiin.
      Lomalle lähtiessä, lomalta palatessa, Vappuisin...
      Aina pussailtiin iloisin mielin.
      -
      Uskon monien juoppojen kadehtivan minua taidostani dokata.
      Juokaa siis ihmiset.
      Vaikkapa vain lasillinen Vappuisin.
      Juhannus-Saunassa Snapsi.
      Se tekee teistä siistin juopon.
      Suomalaisen, josta voi olla ylpeä.
      -
      Motto:
      Viina vero-vapaaksi Suomessa!
      Miksi juoppojen pitää elättää työ-haluttomia juoppoja?
      Yltiö-raittiita omais-hoitajia.

      H.

      • Kirjoitin näin viime-kesäiseen jankutukseen juomisesta.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Kirjoitin näin viime-kesäiseen jankutukseen juomisesta.

        H.

        Olet varmaan samanlainen rasite muille ihmisille kuin monet ikäisesi ukkelit.
        Saman asian toistamista..............loputtomiin.
        Puhekone, joka on aina oikeassa.


    • Anonyymi

      13% Suomalaisista pitää tipatonta tammikuussa.
      Suurin osa näistä on naisia.
      Tipatonta pidetään etenkin terveys-syistä.

    • Anonyymi

      Olen koittanut pitää, vaikka aamulla vatsastani selvästi kuului möreällä äänellä:
      "Onko se kurkku poikki kunnei viina tuu"

      Vähän huolettaa tuollaiset, mutta jatkan,sisulla.

    • Anonyymi

      Vuodesta 2009 tipaton

    • Anonyymi

      Mamikset ja lällärit pitää tuollaisia, kyllä se on oma mielteko joka sanelee mitä juo.
      Arvelen että kaikki jotka kehuvat juomattomuuttaan ovat myös niitä tyhmemmän - sorttisia suvakkeja.

    • Anonyymi

      10 vuotta tipaton on jatkunut eikä kaduta.

    • Anonyymi

      Tuskin olisin hengissä, jollen olisi lopettanut 6-7 vuotta sitten, nuorimmat tuntemani kuolivat viinan aiheuttamiin kehon rappeutumiseen jo alle viisikymppisinä ja vieläkin nuorempa jos oli joku sairaus avittamassa, kuten sokeritauti tms.
      Saatan lasillisen ottaa jos sille päälle, ei tee mieli.

      • Anonyymi

        Miksi Tipaton Tammikuu ärsyttää niin monta (kuten tuota "ei ehkä70 vuotiaan tasoa" olevaa "lälläriä" kl 13.31

        Täällä selitys:

        https://yle.fi/uutiset/3-9420382

        Tipatonta viettävät nimenomaan fiksut tyypit, jotka lisäksi pystyvät muuttamaan huonoja tottumuksiaan.

        Tää on siis mahtavaa, että tässä olen jo kahdeksatta päivää tällä kuurilla ja että on sen verran itsekuria!
        Oon saanut paljon aikaseksi ja olo on hyvä, nukun kuin beibi yöt, aamulla pirteänä herään.

        Jatketaan!


    • Anonyymi

      Kulaukseton kevät päättynee pääsiäisen tienoissa.
      Jos ei tule mitään yllätystä niin silloin luultavasti aloitan kuukauden mittaisen nollauskuurin.
      Edellinen, vain viikon mittainen loppui 29.12. viime vuotena.
      Pahimmassa tapauksessa pääsiäisen jälkeinen kuukausi saa jatkoa vasta syyskuussa.
      Tosin tiettyjä epävarmuustekijöitäkin on.

    • Entisenä tuuri suurkuluttajana tiedän, ei kevyt juominen ole kovin haitallista, pari kolme kossupulloa päivässä viikon tai pari vetää kehon kehnoon olotilaan, voisin juoda jos mieli tekisi mutta kiintiö tuli täyteen jo ajat sitten, saunakaljat toki.

    • maissii

      Ei sitä nyt vallan tipattomaan
      varsinkin jos kuuluu KKK - kerhoon.
      Ei kait se ny niin haitallista ooo.

    • Anonyymi

      Enpä kehuisi, jo toisen kerran lipsuin. En juo paljon kerralla, mutta...................

    • Anonyymi

      Puoli maailmaa ei ole koskaan juonut viinaa.
      Mitä ihmeellistä on pitää tipattomia tammikuita ?

    • Anonyymi

      Neljäsosalla aikuisista on rasvamaksa, joka voi aiheuttaa ja aiheuttaa maksakirroosia.
      Rasvamaksaa on jo nuoremmillakin, eikä se aina johdu alkoholista,
      vaan joskus siitäkin mitä syö (makeaa ja rasvaista).
      Älkää juoko ! Maksakirroosiin kuolee vuosittain satoja ihmisiä, sen loppuvaihe on kauhea ja maksakirroosikuolema on kauhea kuolema.

      • Anonyymi

        12: s päivä menossa!
        Hyvä olo ja täynnä tarmoa.

        Onko vielä muita mukana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12: s päivä menossa!
        Hyvä olo ja täynnä tarmoa.

        Onko vielä muita mukana?

        Mukana ollaan, kymmenettä vuotta ilman tippaakaan.


    • Anonyymi

      87% ei pidä tipatonta tammikuuta.
      Täällä menossa nyt tipaton tunti.

      • Anonyymi

        Tässä se nähdään!

        Nää 87% eivät pidä, kun eivät yksinkertaisesti pysty.

        Eli niillä 13 %: lla on todella selkärankaa!
        Hatun/myssyn/pipon nosto heille!

        Ei se niin helppoo oo, mutta jaksavat silti, mahtavaa!


      • Anonyymi

        87% alkoholin kuluttajista siis ?
        Suuri osa ihmisistä ei juo alkoholia koskaan
        ja jotkut tekee numeron kun pystyvät olemaan juomatta joskus.


    • Joku myssy kuuluisi oikeastaan minullekin.
      Eilenkin iltasella nautin 3 X (2 X 1/4) verran Whiskeytä.
      Jokaisessa Grogi- lasillisessa oli tietenkin liraus vettä.
      Eli siis taaskaan ei yhtään tippaa.

      H.

      • Anonyymi

        Onhan sinulle annettu Aasinlakki jo aikoja sitten.


    • Anonyymi

      Vain pahoin alkoholisoituneet juopot pitävät jotain tipatonta tammikuuta. Tämähän on todettu jo kauan sitten Alkon myyntitilastoja seuraamalla.

      • Anonyymi

        Hyvä, että pitävät tipatonta tammikuuta. Siitä voi alkaa loppuiän raittius.
        "Raittius on hyvä asia, kunhan ei riistäydy hallinnasta",
        ajattelee kuitenkin moni alkoholia liikaa juova.
        Mittauttakaapa joskus maksa-arvonne !
        Ennenkuin on liian myöhäistä, kirroosi jo etenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että pitävät tipatonta tammikuuta. Siitä voi alkaa loppuiän raittius.
        "Raittius on hyvä asia, kunhan ei riistäydy hallinnasta",
        ajattelee kuitenkin moni alkoholia liikaa juova.
        Mittauttakaapa joskus maksa-arvonne !
        Ennenkuin on liian myöhäistä, kirroosi jo etenee.

        En ole koskaan pitänyt tipatonta tammikuuta. Kalenteri ei määrää ryyppäämistäni.
        Huolimatta sitkeista ja toistuvista 1 - 6:n viikon päivittäin aamusta alkean tapahtuvista juopottelujaksoista, ei maksani suostu protestoimaan.

        15.11.2019 tuloksia
        P-ASAT lukema 27. Miesten viitealue 15 - 45. Maksani on huippukunnossa!
        P-ALAT lukema 24. Miesten viitemaksimi 50. Johtopäätös sama kuin edellä.
        Edelliseen 4:n viikon juopottelujaksoon aikaa reilu kuukaus.

        Jouluviikko meni samoissa merkeissä mutta viikkohan on pelkkää verryttelyä!
        76v ukon maksa kestää lopun elämää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan pitänyt tipatonta tammikuuta. Kalenteri ei määrää ryyppäämistäni.
        Huolimatta sitkeista ja toistuvista 1 - 6:n viikon päivittäin aamusta alkean tapahtuvista juopottelujaksoista, ei maksani suostu protestoimaan.

        15.11.2019 tuloksia
        P-ASAT lukema 27. Miesten viitealue 15 - 45. Maksani on huippukunnossa!
        P-ALAT lukema 24. Miesten viitemaksimi 50. Johtopäätös sama kuin edellä.
        Edelliseen 4:n viikon juopottelujaksoon aikaa reilu kuukaus.

        Jouluviikko meni samoissa merkeissä mutta viikkohan on pelkkää verryttelyä!
        76v ukon maksa kestää lopun elämää!

        Alat ja asat eivät kerro oikeastaan mitään. Nykyään on parempia ja tarkempiakin testejä joiden lukemat voi aiheuttaa sulle säikähdyksen vuoksi ripulin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alat ja asat eivät kerro oikeastaan mitään. Nykyään on parempia ja tarkempiakin testejä joiden lukemat voi aiheuttaa sulle säikähdyksen vuoksi ripulin.

        Olisit nyt maininnut mitä ovat ne paremmat ja tarkemmat testit joihin ei lekuri ole passittanut minua!
        Jos nuo alat ja asat eivät kerro mitään niin miksi niitä tehdään?
        Asioista hyvin perillä olevana voisit kertoa miten poksahatamispisteessä oleva maksa oireilee. Jotenkinhan sen täytyy tuntua tai näkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit nyt maininnut mitä ovat ne paremmat ja tarkemmat testit joihin ei lekuri ole passittanut minua!
        Jos nuo alat ja asat eivät kerro mitään niin miksi niitä tehdään?
        Asioista hyvin perillä olevana voisit kertoa miten poksahatamispisteessä oleva maksa oireilee. Jotenkinhan sen täytyy tuntua tai näkyä.

        Koskien muitakin palstoja niin kaipaisin hieman täsmällisempiä tietoja mielipiteiden perustoiksi koska "hyvä, huono, korkea, kehno" jne. merkitsevät eri ihmisille eri asioita.


    • Anonyymi

      Tipaton kesti vähän toista viikkoa. Tuli vieraita ja en viitsinyt olla kuivin suin kun muut joivat.

      • Anonyymi

        Täällä on muuten jo 15:s päivä tipatonta menossa.

        Onko muita vielä mukana?


    • Anonyymi

      Ensimmäinen päivä.

    • Anonyymi

      Tsemppiä kaikille ! On viisasta käydä labrassa maksakokeet ja pvk tromb
      otattamassa noin kerran vuodessa, jos juon usein ja paljon.
      Jatkuva pikku tissuttelu on myös vaarallista.
      Itse asiassa se tuhoaa maksan nopeammin kuin kerran viikossa känni.

      • Anonyymi

        Suuria yksilöiden välisiä eroja.
        Erään tuttavapariskunnan miehen sisäkalut, en tiedä tarkemmin mikä, petti noin 50 vuotisena.
        Tippaiita rouva kertoi uskottavasti, että heillä oli tapana viinitellä viikonloppuisin ja hän asetteli miestään viinidieetille kohonneiden maksa-arvojen vuoksi.
        Olimme samassa työpaikassa ko. ukon kanssa eikä ainakaan työssä, eikä työpaikalla ollut havaittavissa mitään outoa. Ei a:n tuoksua eikä outoa käyttäytymistä.

        Toinen, hyvä kaverini sekä työssä, että vapaa-ajalla joutui alkoholidieetille maksansa vuoksi vaikka hänen alkoholin käyttönsä ei ollut kohtuutonta minun mittapuuni mukaan.
        Rouvan mukaan täysin raittiit viikonloput mutta samassa komennuskohteessa toimiessamme en voinut olla havaitsematta, että jokainen maanatai ilta, töistä lähtiessämme, piti ehtiä alkoon ostamaan 0,7j viskipullo jonka loppu meni torstai iltana. Viikon aikana lisäksi muutama litra kolmosolutta.
        Ei tuon määrän vielä pitäisi aiheuttaa hämminkiä.

        Ryyppäsin itse kolme vuotta putkeen aloittaen ennen puolta päivää. Labrakokeet eivät hälyttäneet vaan itse havaitsemani elimistön vähemmän suotavat reaktiot. No joo. Olihan siinä verenpaineet nousseet napakasta lääkityksestä huolimatta mutta sehän johtui tietenkin vain ylipainosta ja huonosta kunnosta.
        Maksa ei viheltänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuria yksilöiden välisiä eroja.
        Erään tuttavapariskunnan miehen sisäkalut, en tiedä tarkemmin mikä, petti noin 50 vuotisena.
        Tippaiita rouva kertoi uskottavasti, että heillä oli tapana viinitellä viikonloppuisin ja hän asetteli miestään viinidieetille kohonneiden maksa-arvojen vuoksi.
        Olimme samassa työpaikassa ko. ukon kanssa eikä ainakaan työssä, eikä työpaikalla ollut havaittavissa mitään outoa. Ei a:n tuoksua eikä outoa käyttäytymistä.

        Toinen, hyvä kaverini sekä työssä, että vapaa-ajalla joutui alkoholidieetille maksansa vuoksi vaikka hänen alkoholin käyttönsä ei ollut kohtuutonta minun mittapuuni mukaan.
        Rouvan mukaan täysin raittiit viikonloput mutta samassa komennuskohteessa toimiessamme en voinut olla havaitsematta, että jokainen maanatai ilta, töistä lähtiessämme, piti ehtiä alkoon ostamaan 0,7j viskipullo jonka loppu meni torstai iltana. Viikon aikana lisäksi muutama litra kolmosolutta.
        Ei tuon määrän vielä pitäisi aiheuttaa hämminkiä.

        Ryyppäsin itse kolme vuotta putkeen aloittaen ennen puolta päivää. Labrakokeet eivät hälyttäneet vaan itse havaitsemani elimistön vähemmän suotavat reaktiot. No joo. Olihan siinä verenpaineet nousseet napakasta lääkityksestä huolimatta mutta sehän johtui tietenkin vain ylipainosta ja huonosta kunnosta.
        Maksa ei viheltänyt!

        Hyvä, ensimmäinen päivä!

        Ei se oo niin nuukaa minä päivänä aloittaa, pääasia että aloittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuria yksilöiden välisiä eroja.
        Erään tuttavapariskunnan miehen sisäkalut, en tiedä tarkemmin mikä, petti noin 50 vuotisena.
        Tippaiita rouva kertoi uskottavasti, että heillä oli tapana viinitellä viikonloppuisin ja hän asetteli miestään viinidieetille kohonneiden maksa-arvojen vuoksi.
        Olimme samassa työpaikassa ko. ukon kanssa eikä ainakaan työssä, eikä työpaikalla ollut havaittavissa mitään outoa. Ei a:n tuoksua eikä outoa käyttäytymistä.

        Toinen, hyvä kaverini sekä työssä, että vapaa-ajalla joutui alkoholidieetille maksansa vuoksi vaikka hänen alkoholin käyttönsä ei ollut kohtuutonta minun mittapuuni mukaan.
        Rouvan mukaan täysin raittiit viikonloput mutta samassa komennuskohteessa toimiessamme en voinut olla havaitsematta, että jokainen maanatai ilta, töistä lähtiessämme, piti ehtiä alkoon ostamaan 0,7j viskipullo jonka loppu meni torstai iltana. Viikon aikana lisäksi muutama litra kolmosolutta.
        Ei tuon määrän vielä pitäisi aiheuttaa hämminkiä.

        Ryyppäsin itse kolme vuotta putkeen aloittaen ennen puolta päivää. Labrakokeet eivät hälyttäneet vaan itse havaitsemani elimistön vähemmän suotavat reaktiot. No joo. Olihan siinä verenpaineet nousseet napakasta lääkityksestä huolimatta mutta sehän johtui tietenkin vain ylipainosta ja huonosta kunnosta.
        Maksa ei viheltänyt!

        "Ei tuon vielä pitäisi aiheuttaa hämminkiä"
        Eikö ?
        Aikamoinen "lasti" viikon sisään.

        Miesten maksa kai kestää viinaa vähän kauemmin,
        mutta koskaan ei tiedä milloin kirroosi alkaa.
        Ainakin joka kymmenes rasvamaksa muuttuu kirroosiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuon vielä pitäisi aiheuttaa hämminkiä"
        Eikö ?
        Aikamoinen "lasti" viikon sisään.

        Miesten maksa kai kestää viinaa vähän kauemmin,
        mutta koskaan ei tiedä milloin kirroosi alkaa.
        Ainakin joka kymmenes rasvamaksa muuttuu kirroosiksi.

        Nuo viikot olivat lyhyitä. Alkoivat maanantai illoista ja loppuivat torstai iltoihin.
        Perjantait, lauantait ja sunnuntait olivat tietääkseni alkoholittomia. Perjantai viimeinen työpäivä ja viikonloppu rouvan kanssa.
        Minä harrastin vastaavaa ja hieman runsaammilla määrillä, jokapäiväisesti aamuista alkaen kolme vuotta. Olutta join varsin vähän mutta viiniä ja tislattuja enemmän.
        Söin tavallisesti ja painoni nousi odotetusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo viikot olivat lyhyitä. Alkoivat maanantai illoista ja loppuivat torstai iltoihin.
        Perjantait, lauantait ja sunnuntait olivat tietääkseni alkoholittomia. Perjantai viimeinen työpäivä ja viikonloppu rouvan kanssa.
        Minä harrastin vastaavaa ja hieman runsaammilla määrillä, jokapäiväisesti aamuista alkaen kolme vuotta. Olutta join varsin vähän mutta viiniä ja tislattuja enemmän.
        Söin tavallisesti ja painoni nousi odotetusti.

        Täällä sitä vain vieläkin ollaan tipottelematta, jo 19 tas päivä.
        On varmaan jo maksa-arvot parempina, ei silti ei ne huonot olleet aikaisemminkaan. Eli kaipa olen kohtuujanoisena ollut.
        On kuitenkin hyvä että päättää ja pitää ainakin yhden kuukauden puhtaana.
        Ison rahan on ainakin säästänyt jo tässä kuukaudessa. Joskus on tullut mieleen että jos kävisi vaikka keskikaljan hakemassa maitokaupasta, mutta oon juonutkin mehua tai kahvia sen sijaan ja ostanut jotain muuta hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ensimmäinen päivä!

        Ei se oo niin nuukaa minä päivänä aloittaa, pääasia että aloittaa!

        Aloitin 15.1. ja nyt lipitän viiniä. On kuitenkin viisi päivää, yleensä kolme. Ei paha. Jonain päivänä on kuusi.


    • Tipaton tammikuu,
      sitten tulee huikaton helmikuu,
      mutta muistaako kukaan miten se jatkuu...

      oletko kuullut jotain rimpsua … maaliskuu, … huhtikuu jne

      Löytyisikö sellainen rimpsu jostain, vai keksisitkö ihan itse.

      • Anonyymi

        Maltaaton maaliskuu ?
        huikaton huhtikuu, taas...
        tipaton toukokuu, taas....
        kaljaton kesäkuu,
        humalaton heinäkuu
        etanoliton elokuu
        (eikö se ole joku perusviina-aine)
        sorbukseton syyskuu
        lipittelemätön lokakuu
        makkuriton marraskuu
        jalluton joulukuu

        No joo, aika surkea yritys, mutta sitä voi parantaa
        joka kohdassa :D


    • Anonyymi

      Mites tipattomat jatkuu ?

      • Anonyymi

        Täällä jatkuu, 21:s lopussa.

        Tää menee niin hyvin, että taidankin vetää Vappuun asti.
        Viikonloppuna tosin teki mieli, mutta join puoli pulloa alkoholitonta siideriä.
        Muuten on mennyt kahvia. Teeihminen en ole.

        Olo on pirteä ja mahdottoman energinen, touhuilen vaikka mitä.
        Täähän on mukavaa! Yöt nukkuu hyvin ja painokin on pudonnut.

        Onko muita mukana?
        Reippaasti vaan kuukauden loppuun ja siitä sitten Vappuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä jatkuu, 21:s lopussa.

        Tää menee niin hyvin, että taidankin vetää Vappuun asti.
        Viikonloppuna tosin teki mieli, mutta join puoli pulloa alkoholitonta siideriä.
        Muuten on mennyt kahvia. Teeihminen en ole.

        Olo on pirteä ja mahdottoman energinen, touhuilen vaikka mitä.
        Täähän on mukavaa! Yöt nukkuu hyvin ja painokin on pudonnut.

        Onko muita mukana?
        Reippaasti vaan kuukauden loppuun ja siitä sitten Vappuun!

        Hei, onkin 22:s!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, onkin 22:s!

        Tiedoksi:

        Olin tipattomana koko tammikuun.
        Liekö muut onnistuneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedoksi:

        Olin tipattomana koko tammikuun.
        Liekö muut onnistuneet?

        Olin tipattomalla koko viime vuoden ja tammikuu jatkui samaan tahtiin.


    • Minulla meni hienosti.
      Jos menneellä kuulla otin ilta-myssyjä.
      Olivat ne aina vähintään puoli lasillista Whiskeytä.
      Ihan meni tipattomasti.

      H.

      • Anonyymi

        Eikä mennyt sinulla.
        Kyllä tiedät itsekin että kyse on siitä että ei juoda alkoholia.

        Joku kumma tyyli nykyisin koko ajan velmuilla ja olla olevinaan "humoristinen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mennyt sinulla.
        Kyllä tiedät itsekin että kyse on siitä että ei juoda alkoholia.

        Joku kumma tyyli nykyisin koko ajan velmuilla ja olla olevinaan "humoristinen".

        Huru ukko tuskin on päivääkään juomatta ja sen kyllä naamasta huomaa.


    • Anonyymi

      Vesi on sopiva juoma aloittajalle.

    • Anonyymi

      Anonyymi.
      15.01.2020 18:45
      Onnittulut heille jotka viettivät tipattoman tammikuun. Minä en, mutta elämä jatkuu ihan tavallisesti. Ehkä joku muu kuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe