liukkaudentorjuntaa hakettamalla?
Vastaukset 6
- Anonyymi
Ne rupeaisivat käymään.
Jotta liukkaudentorjunta onnistuisi, pitää pihka saada niistä esiin. Se tulee esiin vasta ajan kanssa murskan jälkeen. Koska kyse on kuitenkin tuoreesta puusta, niin em. ongelma tulee ennen pitkään eteen, eli alkaa hakekasassa alkaa kemialliset prosessit. Siksi sitä ei voi tehdä! - Anonyymi
Kerran eräässä paikassa oli niin liukasta jäätikköä ettei kävellen meinannut pysyä pystyssä. Hiekkaa ei ollut käytettävissä, mutta kylläkin puuhaketta. Sitä sitten levitettiin siihen jäälle, mutta eipä tuo tehonnut oikeastaan lainkaan liukkaudentorjunnassa.
- Anonyymi
Ei puuhaketta käytetä liukkaudentorjunnassa. Oletko eteläsuomalainen vai muuten vain yksinkertainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei puuhaketta käytetä liukkaudentorjunnassa. Oletko eteläsuomalainen vai muuten vain yksinkertainen?
Ainakin Sveitsissä käytetään haketta jalankulkuväylillä hiekoituksen sijaan. Tämä olisi todella fiksua kevään pölyn vähentäjänä. Sepelillä on se huono ominaisuus, että kun mennään plussalle, niin sepeli painuu jään ja vesilammikon pohjaan ja sisään ja taas pitää hiekoittaa uudelleen. Hake pysyy pinnalla ja pakkasen tultua se jäätyy kiinni pinnalle ja pito sen kun paranee.
- Anonyymi
Havuja perkele!
- Anonyymi
Johtuen ehkä siitä, että jos haketta ja jäätä on sopiva määrä niin se ei sula niin millään? Levitys olisi kanssa vaikeampaa, määrällisesti vaikea arvioida tuleeko liian vähän vai liian paljon, koska talviolot vaihtelevat niin paljon. Ei se hake kauan hyvänä pysy. Hiekan voi sentään paremmin uudelleenkäyttää. Joulukuuset on muutenkin luontoa kuluttava tapa ja tällä tavoin sitä olisi pakko ylläpitää, että on riittävästi haketta tai sitten menee hukkaan sitä haketta.
Ei minustakaan hiekka mikään paras vaihtoehto, mutta tuon hakejutun toteuttaminen vasta aika suolesta olisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480