Olis tarkotus ostaa volvo v70 d5 2.4 diisseli

Anonyymi

Elikkäs olisi tarkoitis ostaan v70 d5 koneella oleva kakkos koppaanen manuaali vaihteisto volvo ja haluaisin tietää tyyppi vikoja esim. Pahimmasta päästä ja mikäs olis esim max km määrä minkä kannattas ostaa ja olis myös kiva jos linkkaisit tonne alas v70 D5 2.4 volvoja max 2500€

15

132

    Vastaukset

    • Automaattilaatikot hajoaa. Haldex hajoaa. Voimansiirron spooriholkki hajoaa. Apulaitehihna voi katketa...joka ei sinälllään olisi muuten ongelma mutta kun se voi hajottaa jakohihnan. Sitten ihan sama ongelmat kuin muilla eli johtosarjat ovien saranoiden luota, ovissa tiivisteet ja lukot/kahvat jäätyy jne jne.

      Ei ole viaton auto ja kulutus iso.

      • Kiitoksia


    • ostin 400 tonni ajetun samanlaisen automaatilla. ei vian vikaa. erittäin hyvä auto ajaa ja kestää. suosittelen automaattia niin kestää paremmin kuin manuaali jossa tulee kytkin ja kaksoismassaremontit. automaatti kyllä kestää en 600tkm kunhan on öljyt vaihdelty säännöllisesti. on ihan eri auto automaatilla.

      sitäpaitti ei ne koneet mihinkään hihnahommiin hajoa kuin erityistapauksissa. jos hihnat vaihtaa ajoissa ja laturin se joku pirun vapaakytkin uusitaan niin se ei riko apulaitehihnaa ja apulaitehihna ei pääse jakoremmille.

      hyviä autoja on eivätkä ruostu. D5 on moottorina äärimmäisen kestävä. hyvä yksilö jos kohdalle osuu jota huollettu niin ei tarvii kilometrejä pelätä. ei taksi näitä muuten käyttäisi.

      • Ostin muutama viikko sitten 104kw aut. wagonin, vm. 2002 ajettu vähän alle 200tkm, katsastettu 09/2019, siisti ja huoltokirja täydellinen, mutta mistään en löytänyt mainintaa jakohihnan vaihdosta, milloin se pitää vaihtaa, vai kuuluuko johonkin huoltoon automaattisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin muutama viikko sitten 104kw aut. wagonin, vm. 2002 ajettu vähän alle 200tkm, katsastettu 09/2019, siisti ja huoltokirja täydellinen, mutta mistään en löytänyt mainintaa jakohihnan vaihdosta, milloin se pitää vaihtaa, vai kuuluuko johonkin huoltoon automaattisesti?

        Siis 103kw bensa, taisi tulla väärään osioon, sorry!
        mut jakopäänhihnasta jos olis tietoo, niin kaikki kelpaa ;)


    • D5 kone kestää oikein huollettuna isältä pojanpojalle.
      Normaalihuoltojen lisäksi apulaitehihna ja automaattiöljyt kannattaa vaihtaa 60tkm välein.
      Näillä keinoilla on menty jo 360tkm ilman vikoja ja matka jatkuu.

    • Kyllä jotkut jaksaa provoilla. Kuka nyt ostaa 2500 euron Volvon, eihän tuolla hinnalla mitään Volvoa saa. Osta jotain itäautoja, kuten tojoa, kiaa ja huindayta tai daziaa. noita saat tuohon rahaan jo uuden karheita.

      • Onhan noita V70 Volvoja D5 koneella myynnissä toista sataa kappaletta alle 2500 EUR.


    • D5 koneissa jotain stefavuotoja ? kun tiputtelee öljyä useampi

    • 2,5 tonnin autosta ei paljoa voi olettaa

    • auton toimivuus ei riipu sen hinnasta. auton hinta laskee iän mukaan. jos auto on hyvin pidetty eli ei olla revitty ja on huollettu niin hyvähän se silloin on. automaatissa öljyvaihdoista pitää olla dokumenttiä koska jos niitä ei vaihdeta se hajoaa ja on kallista hommaa. tai no, purkamolta käytetty 1500 eurolla ja 700 euroa sen vaihtotyö, mutta kumminkin. kun öljyt vaihdetaan kestää se 600 tuhatta.

      • hyvä kommentti, taidat olla ns. volvo-man ;), kaiken saa rikki, vaikka ratakiskonkin, jos ei toimi niinkuin kuuluu.


    • Itsekin haen II-autoa ja V70 on vahvoilla tilojensa, turvavarustelunsa ja yleisyytensä vuoksi. Täällä pohjoisessa II-autoonkin tulee kilometrejä 20-30tkm/v joten diesel ja automaatti on haussa, todennäköisesti Ruotsista.

      Mutta kumpi sarja 2002-2005 vai 2005-2007?

      Uudenpi on aina parempi, väitetään.
      Mutta omatoimihuoltajalle, aiheuttaako tuoreempi mallisarja pidemmälle viedyllä tietokoneistuksella jotain erityistä harmia?
      Kumman pa-talous on parempi?

      • Kiikarissa olis 2002 bensa 104kw automaatti farmari, huoltokirja leimoilla ok, mitä pitäis vielä huomioida tarkastaessa Volvoa, vai kannattaako viedä ns. tohtorille tutkittavaksi?, todellakin on täydellinen huoltokirja, mutta vaihteiston öljynvaihdosta ei ole merkintää, elikkäs kuinka usein niitä pitää vaihtaa, ei ole 4-veto, vaan ihan normi takaveto?


      • Ei kait noissa ole suuria eroja, jos ollenkaan, eiköhän se ero kulutuksessa synny käyttötarkoituksesta (motari/kaupunki/metsätiet=olet pohjosessa). Volvo ei kuitenkaan ole vähitenkuluttava, mutta litra/kaks sadalla km:llä enemmän halpiksiin verrattuna ei ole paha, hyvä kyyti/mukavuus kyllä maksaa itsensä takaisin.
        Käy kunnon koeajo (kuoppia,röykkyjä, teräviä hidasteita, yms., että saat todettua etupään olevan kunnossa, nivelet se "heikoin lenkki" jos ei ole pidetty huolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      131
      6536
    2. Haavisto aikoo jatkaa

      ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      103
      1178
    3. Maisa perhelomalla Levillä

      Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1092
    4. Tietäisittepä

      Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      20
      634