Mazda 3 "sähkö"ongelmia!

Anonyymi

Moi.
Mulla on Mazda 3 vm.2004.
Ongelmana oli aluksi:
Valojen merkkiääni rupeaa huutamaan kun kuskin oven avaa ( avaimet irti ja valot pois)
Samalla mittariston taustavalot jää vilkkumaan. Sumuvalot kun laittoi päälle niin molemmat asettui. VIKA OLI TODENNÄKÖISESTI HANSIKASLOKERON PALANEESSA POLTTIMOSSA.

En saanut aikaiseksi vaihtaa ajoissa niin nyt on sitten enemmän vikoja...(vai onko noilla yhteyttä toisiinsa?)

Nyt on sitten pimeänä sisävalot, radio/cd, keskuslukitus, (avaimella aukaisee mutta ei lukitse), kaukosäädin myös mykkä.
Virrat kun kääntää päälle niin mittarin viisarit käy nopeasti pohjassa. Tämän tekee vain silloin kun laitat eka kerran avaimet virtalukkoon. Avaimet kun on paikallaan niin mittarit ovat normaalisti vaikka käynnistelisi miten monta kertaa vain. Kun otat avaimet pois ja laitat takaisin niin mittarit heilahtaa... ja joka kerran nollaa trippimittarin. Ja virrat kun on päällä niin "tietsikka" rutisee...

Muut toiminnot toimii normaalisti. Ilmastointi, peilien, penkkien ja takalasin lämmitin jne...

Sulakkeet ja rasiat on ok. Maadotuskaapelit tarkastin ja puhdistin...

Mistähän sitä vikaa voisi etsiä?
No positiivista tässä on se että alkuperäinen vika korjaantui... Kun muut pimeni. Valojen merkkiääni ja taustavalot toimii nyt hyvin...

En raaskisi paaliinkaan laittaa kun muuten on huippu auto.

Kiitoksia jo etukäteen.

4

2970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ennenkuulumatonta että Mazdassa sähkövikoja. No, tuon Kolmosen suunnittelussahan oli Ford mukana... :/

• Anonyymi

Sama vika ilmeni ja löydettiin vikakin konehuoneen sulakerasian sulakkeen 31 15 A johto hapettunut poikki . Rasia ylös jolloin vika näkyy mutta vaikeaa on

• Anonyymi

Moro meidän mazda 3 tekee myös tuon keskikonsolin pimennyksen ja trippimittarin nollauksen, aion tänään Perkele vesisateessa) katsella tuota sulakerasian johdotusta ja ilmoittelen tänne mikäli vika löytyy niin saa taas joku onnellinen qvähän apuja.

moottori on hyvä ja ajo-ominaisuudet myös mutta etuovien alareunat on pahassa kunnossa vaikka on jo kerran hoidettu.

• Anonyymi

Mulla mazda 3. Radio, sisävalo ja keskuslukitus ei toiminu sulakkeet ok, mutta sulakerasian alapuolella olevat liitännät pahasti hapettunu kontakti huono. Korjasin liitokset ja joha rupes pelittämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33