Epävakaa persoonallisuushäiriö

Anonyymi

32v mies.

Hei. En tiedä mikä minun motiivi on kirjoittaa tämä.

Tämänkin kirjottamisen aikana en tiedä, postaanko tätä minnekkään. Annetaan nyt vain ajatusten virrata...

Sen tiedän, että olen toisia ihmisiä kohtaan, kylmä, lämmin, ihan sama.
Läheiseni voivat huonosti seurassani, vanhempi lapseni on yrittänyt 2 kertaa itsemurhaa..
Olen kuullut "mielen myrkyttäjä" sanat kumppanin suusta, 5v seurustelun jälkeen.
Olen satuttanu niin fyysisesti kuin henkisesti muita ihmisiä.
Olen miettinyt itsemurhaa ja omaa kuolemaa jo lapsesta asti.

Olen tullut kiusatuksi, fyysisesti ja henkisesti. Olen tullut hyväksikäytetyksi.
kyllä, traumoja löytyy.. Kyllä tunnelukot on katossa.
Alkoholisti isäni ehti lyödä äitiäni ja minua, äiti jätti hänet kun täytin 2v.

Uhkaillut kumppania jos aikoo jättää, itsemurhalla tai sitten jotain hyvin anelevaa märinää. (tunteilla manipulointi?)

Tunnen loputonta riittämättömyyttä asioista. Riittämättömiä tunteita, tai vajeita voisiko sanoa.

Ihailen kyllä kehoani, mutta sekin vaihtelee, itseinhon/vihan ja ihailun väliä.
Minulla ei ole oikein realistista minää olemassa. Kameleontti.

Mun mielialat vaihtelee ja heittelee päivän aikana. Tai sitten palan vain päivän aikana loppuun.
Kyllä, tiedän.. En ole psykiatrian ammattilainen joka tämmöiseen diagnoosiin tarvitaan. Olen lapsesta asti käynyt kyllä monessa eri luukussa jakamassa "ajatuksiani" koska kaikki on aina ollut tietyllä tapaa valhetta. Viime juttelu kerralla huomasin nyt, kuinka jauhoin asian vierestä. Turhia juttuja ja yritin vain samaistua psykologiin.

Valehtelu, tuntuu ettei lauseissani ole aina koko totuus, tai ollenkaan totuutta.
Tiedä itsekkään, kun olen itselleni kovasti keksinyt ja sepittänyt asiat.
Manipulointi, tiedostamatta ja tiedostaen.
En osaa sitoutua, aina puuttuu jotain. Aina voisi olla jotain parempaa, kuin FOMO kaikesta.
Olen pettänyt.
Pää on kuin musta aukko joka imee kaiken valon mun menneisyydestä, kaiken hyvän mitä siellä on ikinä ollut.


Mut hei, tässä loppui 6v suhde noin 3kk sitten. Aloin jostain syystä etsimään itseäni kun huomasin jonkun tietyn kaavan elämässäni.
Sukelsin psykologiaan niin syvälle kuin osaan, ahmin kirjat, tein harjoituksia ja kävin menneisyydessäni, paikoissa ja asioissa joita en ollut muistanut.

Sitten alkoi hirveät kivut, koin tunteita niin syviä, että oksensin. Nyt vähän helpottanut, mutta kyllä se edelleen, rintaa ihan polttaa.
Kokeilin, kestääkö vyö jos oven väliin laittaa, mutta en tiedä pystynkö oikeasti lähtemään, mutta se tuo tiettyä itse kontrollin tunnetta omaa elämää kohtaan.

Tämä teksti saattaa olla hieman sekava.
Ensin löysin tämän epävakauden, ja ihan tuossa vasta löysin artikkelin missä tämä epävakaus luokitellaan narsistisiin persoonallisuushäiriöihin.
Tiesin että minulla voi olla lapsuudesta suuria narsistisia vajeita.
Äiti ei ehdi pitää vauvaa iholla ja rauhotella jos alkoholistia tarvii pelätä, tai tapella sen kanssa.

Ja kyllä, olen addikti.. Kohteella ei tunnu olevan väliä, kunhan se tuottaa mielihyvää tai turruttaa. Ja tämä kyllä käsittää sisällään siis myös naiset. Niitten huomio ja kiinnostuksen kohteena oleminen.

Mun olematon itsetunto on pohjaton. Olen kuin saavi, minne voi kaataa mitä vaan kuinka paljon, muttei se täyty koskaan. Mutta samalla olen myös se saavi täynnä kaikkea joka vuotaa yli ja meinaa räjähtää sen paineen alle,

Tunnen olevani niin paha, huono ja viallinen ihminen, ettei kukaan tai mikään täällä minua jäisi kaipaamaan jos lähtisin.
Ja tähän sanoa vielä sen, että mun epävakaus nousee esille kun ylitän tietyn humalatilan. VAI MIKÄ MUA VAIVAA jossei epävakaus.
Kyllähä mä nyt itse tiedän kuinka mä oon eläny, ihmekkään.. että tuntuu tältä.
En oikein osaa validoida omia tuntemuksia tän kehon sisällä. Syntyny väärälle planeetalle.

Fuck me right

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsekeskeisyys ja liika analysointi. Hullu mikä hullu, lokerointi esim. F60.3 on turhaa hötöntöttöä. Noista luokituksista kyllä jokainen löytää jotain itseensä sopivaa. Tai saahan lääkäri sitten kirjoitella mömmöjä kun on ensin keksinyt jonkun " sairauden".

      • Anonyymi

        No näitä ainakin, liika analysointi, musta ois tullu hyvä tutkija jos en ois pilannu päihteillä päätä ja mua ois osattu opettaa, mutta voiko hullua opettaa..? No voi, olen lahjakas monella alueella, mutta samaan aikaan monella alueella tunnen olevani jo autisti.

        Hullu mikä hullu, jotenkin lohduttavaa jotenkin ei. Mieli kovasti haluaa itseni lokeroida jonnekin, jotta voisin hyväksyä itseni. Vitun vittu. Söisin kyllä mömmöjä, mutta ne vie musta viimesetki ihmisyyden rippeet. Bentso koukkuun vois sukeltaa, mutta huomasin 2vk jälkeen että reikä rintalastassa vaa laajeni, tunsin siis pahempaa kipua. LOL

        Ehkä mä vaan oon käännekohdassa mun omassa elämässä. Voiko tästä itsekeskeisyydestä päästä eroon.hmh.

        T.Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näitä ainakin, liika analysointi, musta ois tullu hyvä tutkija jos en ois pilannu päihteillä päätä ja mua ois osattu opettaa, mutta voiko hullua opettaa..? No voi, olen lahjakas monella alueella, mutta samaan aikaan monella alueella tunnen olevani jo autisti.

        Hullu mikä hullu, jotenkin lohduttavaa jotenkin ei. Mieli kovasti haluaa itseni lokeroida jonnekin, jotta voisin hyväksyä itseni. Vitun vittu. Söisin kyllä mömmöjä, mutta ne vie musta viimesetki ihmisyyden rippeet. Bentso koukkuun vois sukeltaa, mutta huomasin 2vk jälkeen että reikä rintalastassa vaa laajeni, tunsin siis pahempaa kipua. LOL

        Ehkä mä vaan oon käännekohdassa mun omassa elämässä. Voiko tästä itsekeskeisyydestä päästä eroon.hmh.

        T.Ap

        Hmm. ihan niinku eläisin samanlaista elämää. Kuulostaa hyvin tutulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm. ihan niinku eläisin samanlaista elämää. Kuulostaa hyvin tutulle.

        Voimia sitten sinulle siellä ruudun takana.

        Huuh. Sanotaanko, että tämä keho missä mieleni asuu, on yhtä huonossa kunnossa kuin mieli joka sitä ohjaa.

        Mutta kokeileppa omien tunteiden validointi menetelmällä. Vaikka psykologia ja maailma haluaa lokeroida asiat, se ei tarkoita ettäkö se olisi väärin. Niin mieli toimii.
        1 1=1
        Kait tässä on jollain uskon kynnyksellä, enkä tarkota uskontoja, niitä olen oppinut vihaamaan ja se on estäny mua itseä näkemästä omaa totuutta.

        Sitä on vaan rikkinäinen, eikä se haittaa. Ei meistä yksikään täällä tule olemaan valmis
        Ei ole kuin tämä hetki, muu on harhaa.

        Kaikkea hyvää sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näitä ainakin, liika analysointi, musta ois tullu hyvä tutkija jos en ois pilannu päihteillä päätä ja mua ois osattu opettaa, mutta voiko hullua opettaa..? No voi, olen lahjakas monella alueella, mutta samaan aikaan monella alueella tunnen olevani jo autisti.

        Hullu mikä hullu, jotenkin lohduttavaa jotenkin ei. Mieli kovasti haluaa itseni lokeroida jonnekin, jotta voisin hyväksyä itseni. Vitun vittu. Söisin kyllä mömmöjä, mutta ne vie musta viimesetki ihmisyyden rippeet. Bentso koukkuun vois sukeltaa, mutta huomasin 2vk jälkeen että reikä rintalastassa vaa laajeni, tunsin siis pahempaa kipua. LOL

        Ehkä mä vaan oon käännekohdassa mun omassa elämässä. Voiko tästä itsekeskeisyydestä päästä eroon.hmh.

        T.Ap

        Oikeastaan ratkaisevinta on että hyväksyy oman itsensä sellaisena kuin on. Siitä se kaikki lähtee, kun tuntee itsensä niin on helpompaa lähteä arvioimaan ajatuksiaan ja tekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimia sitten sinulle siellä ruudun takana.

        Huuh. Sanotaanko, että tämä keho missä mieleni asuu, on yhtä huonossa kunnossa kuin mieli joka sitä ohjaa.

        Mutta kokeileppa omien tunteiden validointi menetelmällä. Vaikka psykologia ja maailma haluaa lokeroida asiat, se ei tarkoita ettäkö se olisi väärin. Niin mieli toimii.
        1 1=1
        Kait tässä on jollain uskon kynnyksellä, enkä tarkota uskontoja, niitä olen oppinut vihaamaan ja se on estäny mua itseä näkemästä omaa totuutta.

        Sitä on vaan rikkinäinen, eikä se haittaa. Ei meistä yksikään täällä tule olemaan valmis
        Ei ole kuin tämä hetki, muu on harhaa.

        Kaikkea hyvää sinulle.

        Kiitos. Tsemppiä sullekkin. Tartutaan tähän hetkeen. Otetaan oma elämä haltuun. Analysoidaan mutta ei tehdä sitä liikaa. Sen olen huomannut , kun ajattelee positiivisesti niin on parempi olla. Tää on tätä liibalaabaa. Harha on harhaa , eikä meidän tarvi olla valmiita. Maailma on valmis, se on meitä varten :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe