Kuten asumistuki, ansiosidonnainen päiväraha tai vanhempainvapaat.
Ja tähän voidaan liittää pienimpien tulojen verovapaus jolloin ihmiset saisivat itse päättää rahoistaan.
Sosiaalimenoja on karsittava
24
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Asumistukia en ymmärrä,helsinki vuokra vaikka 800-1400€ niin paljonko luulette jo tuenmäärän olevan 3-4h perhe kumpikin kotona oleva aik.Pitäähän perhen syödä..Kun taas ansiosidonnainen miks sitä maksetaan palkasta ytk - muut liitot tuhansia euroja vuodessa liiton maksu! Työläisen kukkarosta otettua.Tää oleiluyht.kunta ,töihin kaikki oleilusta makseta .Pienipalk.työläistä pitää tukea että kannattaa käydä työssä.Lisää ruokaapua joka puolelle suomea.Olen kuullut toimeentulotuki riitä normi kauppaostoksiin enää.Kuka syö makatonia joka päivä.Ennen se oli tonnikalan kanssa nyt tonnikalakin nostettu yli 2-3€.Vanhemmalta ihmiseltä katoaa lihakset,loppuu elämä kun ravinto huonoa.Byrokratiahan ei auta kantasuomal.jokaisen pitää kokea se itse.Hylätään sairauslomat,evätään päivärahat,kun oot pulassa olet oikeesti.Seuraava vuosi meneekin karenssil kuukausia odotellen tyhjätaskuna...en tiedä auttasko sossu lainaten rahaa ,takaisin maksulla kun rahaa viimeinkin käsittelyn jälkeen saisi.Miten täällä kaikki edelleen hidasta toimimatonta.Netti yhteiskunta.
- Anonyymi
Ajaton kolumni:
http://www.ilkka.fi/mielipide/kolumnit/hyvaosaisten-pyhat-tuet-1.545468 - Anonyymi
Hallitus kun on halunnut maksattaa kaikki hössötyksensä huonompi osasille ja sairaille yms. , niiltähän heti leikataan kun lupailemansa maailmanparannus ja mamuilu imee kassan tyhjäksi , ennen otettiin sieltä missä löysää oli , nyt koitetaan nyhjästä tyhjästäkin , on annettu hyvätuloisille verohelpoituksia mutta missä on nyt ne tuotot ja investoinnit joiden varjolla vaan verohelpotuksia jaetaan aina vaan upotaan syvemmälle suohon.
- Anonyymi
Pitäisikö eduskunnan KARSIA ihan ensimmäiseksi kansanedustajien täysin TURHIA ja pelkästään heidän omaksi edukseen haalimista veroverovaroistamme!
Siellä on niitä ns. lakiemme laatijoita, jotka itse törkyilevät ja kiertävät lakeja sen minkä pystyvät!!!
Verovaroilla on kaiketi hoitaa kaikkien kansalaistemme hyvinvointia, eikä pelkästään lihottaa kaikista parhaiten toimeentulevien etuja.Aloitetaan nyt vaikka siitä ettei törsättäisi yli kolmea donaa ilmapalloihin kuten Rinne viime töikseen teki hallituksen pikkujouluihin.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Aloitetaan nyt vaikka siitä ettei törsättäisi yli kolmea donaa ilmapalloihin kuten Rinne viime töikseen teki hallituksen pikkujouluihin.
Kärkihanke:
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006262840.html
Ilmapalloihin? - Anonyymi
Niin että miten valitset itsellesi edustajan tekemään hallintoa?????
- Anonyymi
Miten pallopaituli ansiosidonnainen päiväraha on sosiaalimeno? Veistelet kyllä niin puuta heinää kuin tulla ja taitaa. Puhut jokaisen oikeudesta päättää omista rahoistaan, mutta sinähän puuttuisit nyt palkansaajan omaehtoiseen panostukseen, omasta palkastaan? Eikö hän saakkaan päättää itse, mihin rahansa laittaa, vaikkapa maksaakseen työttömyyskassan jäsenmaksua? Olet sinä melkoinen hölmöläinen. Voisi jopa sanoa talitintiksi.
- Anonyymi
Tiesithän Punapallopaitalesta, että:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomi-erottuu-rajusti-eun-maataloustuissa-maanviljelijalla-oikeus-harjoittaa-kannattamatonta-liiketoimintaa/9649d865-2e35-381f-a901-81a810e57a7e
- Suomen maataloustuet olivat jälleen kerran ylivoimaisesti Euroopan korkeimmat suhteessa sektorin tuottamaan arvonlisään. Jokaista maatalouden tuottamaa euroa kohden maksettiin tukia lähes kaksi euroa.
- Suomen kansallisen tukipolitiikan lähtökohdaksi on otettu maanviljelijän oikeus harjoittaa kannattamatonta liiketoimintaa.
- Tämän vuoksi suomalaisilla maanviljelijöillä ei ole ollut tarvetta kehittää toimintaansa muiden eurooppalaisten viljelijöiden tavoin.- Anonyymi
Huomattavasti eniten maataloustukia repii rikkaat, kuten Nalle Wahlroos yms.
Toisekseen, parin ison kaupan monopoli polkee ostohintoja (koska he tietävät, että tuottajat saavat tukia) ihan maihin, mikä puskee maataloustuottajat ahtaalle.
Esim. USA puskee omavaraistaloutta ja syystä. Suomi on turvallinen maa, täällä ei äkkiä tapahdu isoja katastrofeja. Mutta, jos me poljemme oman maataloutemme kuoliaaksi ja jotain isompaa sattuu maailmalla, (ei tarvitse edes täällä tapahtua) niin se voi nopeasti vaikuttaa siihen, että ruoka loppuu myös täältä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomattavasti eniten maataloustukia repii rikkaat, kuten Nalle Wahlroos yms.
Toisekseen, parin ison kaupan monopoli polkee ostohintoja (koska he tietävät, että tuottajat saavat tukia) ihan maihin, mikä puskee maataloustuottajat ahtaalle.
Esim. USA puskee omavaraistaloutta ja syystä. Suomi on turvallinen maa, täällä ei äkkiä tapahdu isoja katastrofeja. Mutta, jos me poljemme oman maataloutemme kuoliaaksi ja jotain isompaa sattuu maailmalla, (ei tarvitse edes täällä tapahtua) niin se voi nopeasti vaikuttaa siihen, että ruoka loppuu myös täältä.Saattaa olla että jos ahvenanmaalta otettaisiin niiden tuet/ edut pois niin säästöön jäisi jotakin on se niin erikoista aluetta , tai sitten sinne Teuvon mukaan kaikki "kalliiksi" tulevat pakolaiset.
- Anonyymi
Isoin ongelma on se, että rikkaat ei maksa veroja. Eritoten isot kansalliset yritykset. Kannattaa lukaista verosuunnittelusta. Esim. Nordea tarjoaa kyseisiä palveluita. Se joka väittää, että rikkaat maksavat eniten veroa, ei kyllä tiedä maailman menosta mitään.
Suurin menoerä valtiolle on eläke. Etenkin ne rikkaiden jopa useiden kymmenien tuhansien kuukausieläkkeet. Ehkä eläkkeelle olisi hyvä laittaa kattoraja.
Tuet eivät ole niinkään se ongelma, vaan se että systeemi on tehty hyvin vaikeaksi ihmisille ottaa pienipalkkaisia, vaikkapa osa-aikaisia töitä vastaan. Tuet katkeavat heti ja niiden uudelleen laskentaa saa odottaa kuukausia pahimmassa tapauksessa. Ja suomalaiset yritykset ovat surullisen kuuluisia siitä, etteivät he halua maksaa töistä.
Australiassa on helpompi systeemi. Jos henkilö tavalla tai toisella tuloja, vie hän palkkakuitin paikalliseen Kelaa vastaavaan laitokseen, josta he vähentävät prosentuaalisesti seuraavasta tuesta summan.
Mutta Suomalaiset rakastavat byrokratiaa. Helpottamalla prosessia, vähätuloisilla olisi helpompi ottaa osa-aikaisia töitä ja valtio maksaisi vähemmän tukia.- Anonyymi
Hyvää asiaa.
- Anonyymi
Rikkaat ei maksa veroja?
Olet kai kuitenkin tietoinen, ettei veroprosentteja voi syödä vaan veroeurot ratkaisevat.
Tyypillistä paskanjauhantaa, oma surkea elämä on muiden syytä eikä itse tarvitse kantaa mitään vastuuta menestymisestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaat ei maksa veroja?
Olet kai kuitenkin tietoinen, ettei veroprosentteja voi syödä vaan veroeurot ratkaisevat.
Tyypillistä paskanjauhantaa, oma surkea elämä on muiden syytä eikä itse tarvitse kantaa mitään vastuuta menestymisestään.Mikäs täällä nyt näin mielensä pahoitti? Itse pärjään vaarallisesti varsin hyvin. Hienoa se on, että ihmiset pärjää. Se ei vain ainakaan itseä estä näkemästä reaaliteettejä.
Rikkailla tarkoitetaan miljoona tuloisia ihmisiä ja yrityksiä, eritoten isoja monikansallisten yrityksiä. En nyt puhu jannuista, jotka luulevat olevansa rikkaita kun on kiillotettu Mersu pihassa. Itsellä on pihassa mm. 85k hybridi Volvo, mutta se ei tee minua rikkaaksi. Edelleen painotan, oikeasti rikkaista on kyse.
Paskanjauhantaa? Vähän kun osaa, tai jaksaa, tehdä tieteellistä taustatutkimusta, niin voit huomata että se ei olekaan paskanjauhantaa. Toisaalta, voit jatkaa mielesi pahoittamista ja pitää mielipidettäsi faktana. Se tuntuu toimivan monelle tietämättömälle varsin hyvin. Tuossa byrokratia asiassa olet aivan oikeassa. Totuus vain on se että koko Hyvinvointivaltioapparaatti perustuu ihmisten kontrollointiiin ja alistamiseen
Pienten satunnaisten tulojen verovapaus olisi myös harkinnan arvoinen asia.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tuossa byrokratia asiassa olet aivan oikeassa. Totuus vain on se että koko Hyvinvointivaltioapparaatti perustuu ihmisten kontrollointiiin ja alistamiseen
Pienten satunnaisten tulojen verovapaus olisi myös harkinnan arvoinen asia.Printattu hyvinvointivaltio:
http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/100256/065rahkonen.pdf?sequence=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkaat ei maksa veroja?
Tyypillistä paskanjauhantaa, oma surkea elämä on muiden syytä eikä itse tarvitse kantaa mitään vastuuta menestymisestään.No verot otetaan tuloista niin kuin tiedät, tavallinen keskituloinen saa palkkakuitin josta ennakkoon pidätetään veroa.
No saattaa olla että tulottomia menestyjiäkin, saattaa olla yhteiskunnassamme, koska siihen on mahdollisuus;
esimerkkinä joskus taannoin 2018 paikallinen bisnesmies monialayrittäjä oli samaa aikaan polliisiautossa sakotettavan kuin minä metallimies ja sain 14 päiväsakkoa joka 580 euroa kirpaisi mutta saman ylinopeuden suorittannut huomattavan varakasmies sai vain jokun 150 euron sakot kun hänellä ei ollut juuri tulojakaan, poliisi oli sitä tulojen pienuutta ihmetellyt, myös kun trailerissa upouusi muskelivene ja audikaan vanha ollut niin menestyjä siihen sitten että saa hän ne tulot ihan nollaankin!=) Anonyymi kirjoitti:
Printattu hyvinvointivaltio:
http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/100256/065rahkonen.pdf?sequence=1Kiitos linkistä. Kommentoin myöhemmin.
- Anonyymi
Olet maailman oma pelkästään.
- Anonyymi
Keskusta on nyt oikeassa porukassa
Lopetetaan metsienhakkuut,sammutetaan voimalat, kielletään autoilu,jaetaan rahaa jokaiselle joka haluaa jne....saahan sitä lainaa ja seteleitäkään ei enää tarvita vaan numeroita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskusta on nyt oikeassa porukassa
Lopetetaan metsienhakkuut,sammutetaan voimalat, kielletään autoilu,jaetaan rahaa jokaiselle joka haluaa jne....saahan sitä lainaa ja seteleitäkään ei enää tarvita vaan numeroita.Hallitushan on keskustan talutusnuorassa ja ajatellaanpa jos vihervasemmistolla olisi enemmistö. Pääasia on että ko puolueet ei saisi ikinä enemmistöhallitusta aikaan.
- Anonyymi
Ei varmaan ole ainoa mies joka haluaa vaan kermat päältä. Mukava kun joku hyysää, pesee pyykit mikä sen mukavampaa kun käydä kavereiden kanssa harrastuksissa ja kaljalla. Naiset on tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501