Kysyn kun en tiedä kielilläpuhumisesta

Anonyymi

En ymmärrä sitä.
Puhutko sinä uskovaisten tyylillä kielillä?
Oletko kaatunut rukouksesta?
En tajua tätä hommaa.

41

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juopot puhuu toisinaan niin epäselvästi, ettei pysty ymmärtämään mikä kieli on kyseessä.

• Minä puhun . . . . . joo, muuttolaatikoilla.

• Anonyymi

Minulle on kerran pari helluntalaisnaista puhunut kielillä kun yrittivät käännyttää. Olihan se hassua kuunnella rukousta jollain kummalla kielellä mistä en mitään ymmärtänyt, tiedä sitten ymmärsivätkö itsekään. Joka tapauksessa käännytys ei onnistunut, olen kirkoton vieläkin.

• Anonyymi

Kielillä puhuvat eivät ymmärrä sitä itsekään. Se on armolahja Jumalalta. Googlettamalla löytyy lisätietoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kielillä puhuvat eivät ymmärrä sitä itsekään. Se on armolahja Jumalalta. Googlettamalla löytyy lisätietoa.

Ja minkähän takia Jumala antaisi sellaisen armolahjan, että molskata jotain sellaista kieltä mitä ei missään päin maailmaa puhuta eikä kukaan ymmärrä.

Kerran olin hengellisessä kokouksessa, joka oli aivan rauhallista menoa kunnes joku sai siellä "hengen päälleen". Mikä henki se sitten lie ollut, mutta ainakin minulle tuli ilkeä tunne niinkuin olisi pimeät henget olleet liikkeellä häiriköimässä Jumalan sanan jakamista yleisölle.

Paljonhan täällä liikkeellä ollessa kuulee sellaisia kieliä, joita ei itse ymmärrä eikä osaa puhua. Silti näyttää toiset sen molskaajan seurueessa ymmärtävän, niin kaipa se jonkun maan omaa kieltä on.

• Anonyymi

Minullekin ovat helluntailaiset puhuneet kielillä, rukoilleet ja ties mitä. Käännytys ei onnistunut, en ymmärtänyt mitään, ei olisi onnistunut selkokielelläkään ja olen myös vielä kirkoton.

• Anonyymi

Kielillä puhe on sekoitusta itsesuggestiosta, ilosta, onnellisuuden tunteesta, ehkä myös ihan lääkityksestä, jos joku on kuurilla.

• Anonyymi

Eikö palstalla kukaan ole tässä systeemissä, kielilläpuhumissysteemissä, joka tietäisi.

• Anonyymi

Uskonto / uskovaisuus luokitellaan vakavaksi mielenhäiriöksi ja kielillä puhuminen on siitä johtuva paha psykoosi. Myös maanisdepressivisyys liittyy uskovaisuuteen.
        Raamatun kanssa asioilla ei ole mitään tekemistä.
        Raamattuhan on vain historian kirja, muistiin merkintöjä jälkipolville, joista jotkut ottavat sen tosissaan. Parhaimmillaan raamattu on sytykkeenä saunan pesälle. Hyvät kesä löylyt olen saanut perheraamatulla. Puhdistauduin täysin ja sain katalat syntini anteeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskonto / uskovaisuus luokitellaan vakavaksi mielenhäiriöksi ja kielillä puhuminen on siitä johtuva paha psykoosi. Myös maanisdepressivisyys liittyy uskovaisuuteen.
        Raamatun kanssa asioilla ei ole mitään tekemistä.
        Raamattuhan on vain historian kirja, muistiin merkintöjä jälkipolville, joista jotkut ottavat sen tosissaan. Parhaimmillaan raamattu on sytykkeenä saunan pesälle. Hyvät kesä löylyt olen saanut perheraamatulla. Puhdistauduin täysin ja sain katalat syntini anteeksi.

Oletko oikeasti kokeillut Raamattua sytykkeenä?
        Huonosti palavaa paperia. Parempaakin on.

Vanhoja, niitä isoja perheraamattuja en tosin tiedä mitä paperia ovat, mutta varmasti sanomalehtipaperi silti palaa paremmin.

• Anonyymi

Se on lähinnä sekopäistä huutamista. Ei ole mitään tolkkua. Täyttä paskaa.

• Anonyymi

Minä jos päädyn vahingossa joskus jossain tilanteeseen jossa on uskonnollisuutta läsnä, minulla alkavat nopeasti jalat puhua, vievät minua poispäin siitä tilanteesta.

• Anonyymi

Kielilläpuhujaa en ole nähnyt mutta kaatumisia olen. Eivät teeskentele. Luulen, että on meditaatio-tilan sukuista suggestiota. Saman tyyppistä kuin hypnoosi, jota itseeni on yritetty kaksi kertaa, ei onnistunut. Meditaatiokurssille aion mennä kun ehdin ja kun sellainen järjestetään sopivan kulkumatkan päässä, en uskonnon takia.
      Äiti-vainaa kertoi että hän oli siskonsa kanssa ollut tilaisuudessa, jossa jumalanpalveluksen jälkeen porukka tanssi pitkin kirkon käytäviä, huusivat sekavassa ilon tilassa, halailivat toisiaan, nauroivat ja huusivat ainakin hallelujaa, kiitosta Jumalalle ja iloitsivat syntien anteeksisaamisesta. Äiti ja sisko olivat kauhistuneena paenneet paikalta.
      Ollisikohan Uskonto ja uskomukset -ketjuissa tapauksia, me kaikki täällä kirjoittavat taidetaan olla liian jalat maassa -tyyppejä.

• Kun olin 9-10-vuotias, vanhempani olivat Helluntilaisia.
      Silloin puhuttiin kielillä koko porukka. Äiti neuvoi että kun tarpeeksi kauan hoet samaa hokemaa "Kiitos Jeesus" niin alat vähitellen puhua kielillä.
      Niin kävi minullekin, kymmenvuotiaalle. Se oli pelottavaa, kun siihen lisättiin henkivallat ja riivaajat. En soisi sitä kenelekkään lapselle.
      Siksi toivoin kaikki uskovaiset kauas pois minusta. En muista uskovaisia hyvällä.
      Olen sitä mieltä että "kielilläpuhuminen" on itsensä suggerointia.
      Yleensäkin lahkot pitäisi kieltää lapsilta.

• Anonyymi

Uskomatonta, ymmärsitkö itse mitä suustasi suollat vaan tuliko vain jotain käsittämätöntä hölinää, oliko suomenkielisiä sanoja ollenkaan. Vautsi haluaisin kokea, onneksi en kokenut lapsena. Uskovasta, kristinuskoisesta kodista olen itsekin, muttei meitä mitenkään patisteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskomatonta, ymmärsitkö itse mitä suustasi suollat vaan tuliko vain jotain käsittämätöntä hölinää, oliko suomenkielisiä sanoja ollenkaan. Vautsi haluaisin kokea, onneksi en kokenut lapsena. Uskovasta, kristinuskoisesta kodista olen itsekin, muttei meitä mitenkään patisteltu.

Ei Liekko ilmeisesti enää jaksa vastata. Ihan omaa kokemusta peräsin, on mielenkiintoinen asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Liekko ilmeisesti enää jaksa vastata. Ihan omaa kokemusta peräsin, on mielenkiintoinen asia.

En ymmärtänyt mitä puhuin"kielillä". Pelottavaa se oli, kerran koulussa meinasin väkisin alkaa kielilläpuhumisen, olin silloin toisella luokalla, mitähän opettaja olisi sanonut. Kun ensimmäisen kerran onnstuu niin on helpompi uusia.
        Äitini oli pitkään vieraantunut helluntailaisista, vähän ennen kuolemaansa alkoi taas puhumaan kielillä. Arvasin kun hoitajat kysyivät minulta että osaako äitisi puhua venäjää, sitten kuulin saman itsekin. Ei äiti mitään kieliä osannut, ei varmasti ymmärtänyt mitä puhui. Äidin puhe kuulosti Veenäjältä, mutta en usko sen olleen oikeata.
        Kun kerran saa itsensä tilaan että kielilläpuhuminen onnistuu, niin sen jälkeen se käy aina helpommin.
        Itse pysyttelen noista hommista etäällä.
        Muistelen että helluntailasiet sanoivat kielilläpuhumisen olevan keskustelua jumalan kanssa. En usko että kukaan on puhunut mitään ymmärrettävää kieltä, niitä on nauhoitettu ja kuunneltu, tietääkseni ei kukaan ole ymmärtänyt.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

En ymmärtänyt mitä puhuin"kielillä". Pelottavaa se oli, kerran koulussa meinasin väkisin alkaa kielilläpuhumisen, olin silloin toisella luokalla, mitähän opettaja olisi sanonut. Kun ensimmäisen kerran onnstuu niin on helpompi uusia.
        Äitini oli pitkään vieraantunut helluntailaisista, vähän ennen kuolemaansa alkoi taas puhumaan kielillä. Arvasin kun hoitajat kysyivät minulta että osaako äitisi puhua venäjää, sitten kuulin saman itsekin. Ei äiti mitään kieliä osannut, ei varmasti ymmärtänyt mitä puhui. Äidin puhe kuulosti Veenäjältä, mutta en usko sen olleen oikeata.
        Kun kerran saa itsensä tilaan että kielilläpuhuminen onnistuu, niin sen jälkeen se käy aina helpommin.
        Muistelen että helluntailasiet sanoivat kielilläpuhumisen olevan keskustelua jumalan kanssa. En usko että kukaan on puhunut mitään ymmärrettävää kieltä, niitä on nauhoitettu ja kuunneltu, tietääkseni ei kukaan ole ymmärtänyt.

Alkouskonlahko humalaisissa kuulee paljon kielilläpuhumista kun promillet ovat tarpeeksi korkealla. Se tosin on puuromaista mongerrusta, ei mitenkään ripeää ulosantia, johon pystyy vain ne uskovaiset joilla pään viiraus on päässyt laukeamaan huolestuttaviin lukemiin.
        Nykyisin kouluikäinen kielillä puhuva lapsi otettaisiin huostaan henkisen pahoinpitelyn uhrina.

• Anonyymi kirjoitti:

Alkouskonlahko humalaisissa kuulee paljon kielilläpuhumista kun promillet ovat tarpeeksi korkealla. Se tosin on puuromaista mongerrusta, ei mitenkään ripeää ulosantia, johon pystyy vain ne uskovaiset joilla pään viiraus on päässyt laukeamaan huolestuttaviin lukemiin.
        Nykyisin kouluikäinen kielillä puhuva lapsi otettaisiin huostaan henkisen pahoinpitelyn uhrina.

Olen 100% samaa mieltä, kuten jo kirjoitin, tuollainen pitäisi kieltää lapsilta.
        Kärsin lapsena voimakkaista pelkotiloista kun kokouksissa puhuttiin henkivalloista jotka ottavat ihmisen haltunsa. Kielilläpuhuminen ei ainakaan parantanut asiaa.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kiitos Liekko ihan mahdottomasti selvityksestä. Oli erikoista mutta uskottavaa, olen ihmeissäni, voi hyvänen aika, en osaa muuta sanoa.
        Olen Anonyymi Eilen 17:06. Maallikkona, eläkeläisenä olen evankelisluterilaisen kristinuskon ryhmässä, jossa kehitetään kirkon jumalanpalvelusten muotoa, mikä olisi sellainen, jossa ihmiset kokisivat, että kirkolliseen tilaisuuteen olisi tarvetta tai halua tulla. Onko se kauppareissun yhteydessä piipahtaminen rukoilemaan Isämeidän rukous tai Herransiunaus vai onko se tvssä lauantaina joskus tullut "Pisara", jotain sen ajan raamatulliseen teemaan kuuluva aihe.
        Itse Hgin keskustassa työssä käyneenä piipahdin Kampin kappeliin, kiitin tai rukoilin. Siellä ei ollut mitään aihetta, vain hiljaisuutta, olisin toivonut.
        Sorry kun menin ulos alkuperäisestä aiheesta.

• Anonyymi

Minä koin suurta rauhaa Jumalan kanssa, kun Jeesus oli täyttänyt Pyhällä Hengellään. Koen sitä edelleenkin. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon ihmiselle..En ole kokenut mitään kauhua, kun puhun kielillä, todellakin päin vastoin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä koin suurta rauhaa Jumalan kanssa, kun Jeesus oli täyttänyt Pyhällä Hengellään. Koen sitä edelleenkin. Hän antaa tulevaisuuden ja toivon ihmiselle..En ole kokenut mitään kauhua, kun puhun kielillä, todellakin päin vastoin..

Nimenomaan; Herran pelko on viisauden alku!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan; Herran pelko on viisauden alku!

...ja työn pelko on Herran alku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...ja työn pelko on Herran alku.

Siihen pyrkikäämme!

• Anonyymi

Noh.

Mä en varsinaisesti ikinä kai ollut tilanteessa, missä joku puhuu "kielillä". Mutta lestaatien kans joutunut paljon olemaan tekemisissä. Se tahtoopi olla erittäinkin samantyyppistä.

Hihhuh.

Siinäpä se tiivistetysti. Lestaatit aikoinaan hankkiutuneet seuroissa transsiin. Pogoavat paikoillaan ja samalla huutavat "hihhuh". Ahtaassa pirtissä tulee hapenpuute, josta seuraa joukosekoaminen. Siinä net sitten jorailee ja huutaa.

En tiedä, miten nykyisin seuroissa toimivat. Mutta useammankin kerran törmännyt tilanteeseen, missä lestaati alkaa hokemaan jotain sanaa, puheenpartta, värssyä ja saa ittensä sitä kautta täysin sekaisin. Jonkinlainen transsitilahan se on.

Tollanen toisto, hokeminen jne oikeestaan on kielillä puhumista. Kun joku sitä tekee, se ei ole tästä maailmasta, elää omassa hurmoksessaan ja on täysin vastaanotto kyvytön ulkopuolisille signaaleille. Pakko myöntää, mä en ymmärrä niitten toitotusta, ne vaan hokee jotain, ja kiihtyvällä tahdilla. Huvittanut, pöndelä naapurissa astmaatikko lestaati. Se kun pääsee hurmokseen, aina pitääpi ambulanssilla roudata sairaalaan. Noh, se on pyhä mies. Aikanaan meni päästään sekaisin alkoi näkemään enkeleitä ja rupes sitten lestaatiksi. Sen kans pitää olla tarkkana, että sille ei aiheuta hurmoskohtausta, Noin muuten, eipä se nyt ihmistä kumempi ole, paitsi ilkeä ja tyhmä-

Niin, kielillä puhuminen ei ole oikeetaan mulle tuttua juttua, mutta en epäile, varmastikin monet uskikset solkkaa jotain käsittämätöntä, jota net ite, tai kukaan muukaan ei tajua. Omapahan pitäis olla ongelmansa.

=DW=

• Anonyymi

Jonkinlaista hourailua ja hokemista näyttää olevan myös "loispummieläkeläinen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jonkinlaista hourailua ja hokemista näyttää olevan myös "loispummieläkeläinen."

Kielillä puhuminen on eräs monista armolajoista. Jos joku haluaa paneutua asiaan, eikä puhu soopaa, silloin kaikkein pätevin on neuvonantaja Raamattu, missä asia kyllä on selitetty, esim. 1 Kor. 12 ja 14. Tämä lahja on Pyhän Hengen antama. Koska Raamattu sanoo, että kaikki muut synnit ihminen voi saada anteeksi, mutta Pyhän Hengen pilkkaa ei saa koskaan anteeksi. Vaikka PH:ää ei saa pilkkaaja anteeksi, niin muut saavat synnit saa anteeksi, jos tunnustavat syntinsä ja uskoo Jeesukseen. Pyhä Henki on persoona Isän ja Pojan lisäksi, he yhdessä ovat Jumala.

Kielillä puhja ei osaa tuota kieltä, mutta puhuja itse vahvistuu ja hengellisesti rikastuu. On myös sellainen armolahja, että sen saanyt pystyy tulkkaamaan kielillä puhujan puheen. Muita armolahjoja evat mm. voimatekojen lahja, viisauden ja tiedon sanat, terveeksitekemisen lahjat. Pelastumaton ihminen, poloinen uskomaton ihminen, on täysin ulkona näin merkitsevistä asioista. Profetian lahjan saanut voi kertoa tulevista asioista, sanoa ihmiselle hänelle kuuluvia monenlaisia asioita.
        Valitettavasti eivät kirkkojen työntekijät itsekään käsitä näin taivaallisia asioita, vaikka ne ovat selvästi Raamattuun kirjoitettu. Viime vuosikymmeninä on kuiten jotkut papitkin saaneet armolahjoja ja he profetoivat, puhuvat kielillä ja parantavat sairaita. Edesmennen Kalevi Lehtisen vaimo kertoi TV7 10.1.2020 tapauksia, jolloin hän on rukoillut sairaan puolesta, ja jotka ovat parantunut. Hänen on sairaalapappi ammatiltaan.

Jeesus ja apostolit paransivat sairaita, herättivät kuolleita ja tekivät monia ihmetekoja. Nyt uskomaton ihminen on näistä suurista asioista usein täysin ulkona kuin lumiukko. Ei muuta ymmärrystä kuin vain sanoa, että vaikka mitä ei tiedä, niin vastaan panen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielillä puhuminen on eräs monista armolajoista. Jos joku haluaa paneutua asiaan, eikä puhu soopaa, silloin kaikkein pätevin on neuvonantaja Raamattu, missä asia kyllä on selitetty, esim. 1 Kor. 12 ja 14. Tämä lahja on Pyhän Hengen antama. Koska Raamattu sanoo, että kaikki muut synnit ihminen voi saada anteeksi, mutta Pyhän Hengen pilkkaa ei saa koskaan anteeksi. Vaikka PH:ää ei saa pilkkaaja anteeksi, niin muut saavat synnit saa anteeksi, jos tunnustavat syntinsä ja uskoo Jeesukseen. Pyhä Henki on persoona Isän ja Pojan lisäksi, he yhdessä ovat Jumala.

Kielillä puhja ei osaa tuota kieltä, mutta puhuja itse vahvistuu ja hengellisesti rikastuu. On myös sellainen armolahja, että sen saanyt pystyy tulkkaamaan kielillä puhujan puheen. Muita armolahjoja evat mm. voimatekojen lahja, viisauden ja tiedon sanat, terveeksitekemisen lahjat. Pelastumaton ihminen, poloinen uskomaton ihminen, on täysin ulkona näin merkitsevistä asioista. Profetian lahjan saanut voi kertoa tulevista asioista, sanoa ihmiselle hänelle kuuluvia monenlaisia asioita.
        Valitettavasti eivät kirkkojen työntekijät itsekään käsitä näin taivaallisia asioita, vaikka ne ovat selvästi Raamattuun kirjoitettu. Viime vuosikymmeninä on kuiten jotkut papitkin saaneet armolahjoja ja he profetoivat, puhuvat kielillä ja parantavat sairaita. Edesmennen Kalevi Lehtisen vaimo kertoi TV7 10.1.2020 tapauksia, jolloin hän on rukoillut sairaan puolesta, ja jotka ovat parantunut. Hänen on sairaalapappi ammatiltaan.

Jeesus ja apostolit paransivat sairaita, herättivät kuolleita ja tekivät monia ihmetekoja. Nyt uskomaton ihminen on näistä suurista asioista usein täysin ulkona kuin lumiukko. Ei muuta ymmärrystä kuin vain sanoa, että vaikka mitä ei tiedä, niin vastaan panen.

Tellukkako puskissa olet? Kun et ilkeä nimellä. Haukuttu pystyyn.

• Anonyymi kirjoitti:

Tellukkako puskissa olet? Kun et ilkeä nimellä. Haukuttu pystyyn.

Minun kommenttini on tuolla ylempänä:
        """Ja minkähän takia Jumala antaisi sellaisen armolahjan, että molskata jotain sellaista kieltä mitä ei missään päin maailmaa puhuta eikä kukaan ymmärrä."""

Katsotaas nyt mitä Raamattu sanoo ensimmäisestä Helluntaipäivästä ja siitä Pyhän Hengen opetuslapsille antamasta kielilläpuhumisen armolahjasta.

Apostolien tekojen luku 2:
        ""1. Kun sitten koitti helluntaipäivä, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat.
        3. He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle.
        4. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja a l k o i v a t p u h u a e r i k i e l i l l ä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jo k a i n e n k u u l i p u h u t t a v a n o m a a k i e l t ä ä n.
        7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme k u k i n o m a n s y n n y i n m a a m m e k i e l t ä?
        9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme h e i d ä n j u l i s t a v a n o m a l l a
        k i e l e l l ä m m e Jumalan suuria tekoja.""

Siis kaikki, mitä opetuslapset puhuivat eri kielillä, oli joillakin kielillä ymmärrettävää puhetta, eikä sellaista molskaamista, mitä helluntailaiset (jotkut muutkin karismaattiset liikkeet) harjoittavat ja mitä ei missään päin maailmaa puhuta.
        Ja miksi molskaavat vaikka läsnä olisi vain yhden kielistä porukkaa?
        En usko sellaisen molskaamisen olevan Jumalan Pyhästä Hengestä. Liikkeellä ovat jotkut muut henget silloin.

• Anonyymi kirjoitti:

""" On myös sellainen armolahja, että sen saanyt pystyy tulkkaamaan kielillä puhujan puheen"""

Miksi?
        Siksihän Jumala on antanut kielillä puhumisen armolahjan kenelle on antanut, ettei tulkkia tarvittaisi. Lue Apostolien tekojen toisesta luvusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voiko "terveeksi tekemisen lahjalla parantaa taudin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielilläpuhumista esiintyy useissa kulttuureissa, ei vain kristillisyydessä. Esimerkiksi voodoo uskonnossa ja shamanismissa kielilläpuhuminen on yleistä. Yhteistä niille on jonkinlainen hurmostilan kaltainen itsesuggestio.

Olen itsekin kuullut kielilläpuhumista ja lisäksi olen lukenut siitä tutkimustietoa. Paavali kirjoittaa, ettei seurakunnan kokouksessa pitäisi puhua kielillä, jos kukaan ei selitä. Kun on nauhoitettu näitä kielilläpuhumisia ja sen jälkeen usein toisen ihmisen tekemä "käännös", niin kielitieteilijät eivät ole löytäneet yhtymäkohtia alkuperäisen kielilläpuhumisen ja käännöksen väliltä.
        Myös eri kielialueilta tehdyt nauhoitukset poikkeavat toisistaan paljon, mutta niin, että sama "puhetyyli" ja samat äänteet löytyvät samalla kielialueella.

Uskokoon ken haluaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut 100% rehellinen kaikessa mitä kirjoitin kielilläpuhumisesta.
        En ole pilkannut, kerroin vain kuinka se tapahtui ja miten sa vaikutti lapsen mieleeni.
        Yhä ole samaa mieltä että lapset pitäisi pitää kaukana tuollaisesta.

• Anonyymi

Enoo kielillä puhunut, mutta kaatuillut kyllä, polkupyörän kanssa baarista tullessa useinkin. Tekee kipeetä, uskokaa.

• Anonyymi

Helluntailaiset vaipuvat transsiin, primitiivisessä yhteisöissä tsamaani saa hallunisaatio, aistiharhoja, matkasaarnaaja Ylivainiolla oli kykyjä saada mummojen päät sekaisin jolloin alkoivat sekopäissään puhua pälpättämään siansaksaa, Niilo laittoi käden mummon päänpäälle jolloin tältä meni taju ja kaatuilivat miten sattui.

• Anonyymi

Uskonlahkojen toimintaan kuuluu tuputus, Anoppini oli helluntaiseurakuntalainen, huomattuaan ettei saanut otetta minuun niin kohdisti tarmonsa lapseeni, suuttui kun kielsin tuputuksen.
      Uskonnot ei perustu mihinkään tosiasiaan, en ole varma uskovatko itsekkään täysin varmasti vanhan testamentin alkukirjoituksiin, uskossa on arvokkaita piirteitä mutta moraali ja eettisyys löytyy muutenkin ilman hömppää.

• Anonyymi

Olen rukoillut anti yli-Jumalalta, että takoisi suomalaistenkin päähän todellisen uskon, että raamattu on vain historian kirja, eräänlainen muistio ja dokumentti vuosituhansien takaisista ajoista, jolloin jo on ollut samanlaisia hourupäitä kuin nykyään. Että se ei ole taivaan ovi
        Kautta aikojen Kansoja on pyritty pitämään aisoissa syyllistämällä heitä ja yrittämällä aivopestä tiettyyn oppiin ja muottiin.
        Mitä täydellisempi alistus, sen kuuliaisemmin kansa konttaa tottelevaisesti.
        Kummun alla ei ole taivasta vaan matojen herkkuparatiisi. Madot saa ihmisestä hyvän gourmet päivällisen pitkäksi aikaa ellei kroppaa polteta.

• Anonyymi

Käy pakkoruotsissa, sieltä löydät riittävät tiedot loppuihin kyselyihin.

• Anonyymi

Eri palstojen äidinkielikellot puhuvat kyllä kielillä hyvinkin pilkunussivaan sävyyn ja se on kuin kirous vapaassa maailmassa jossa sanan pitäisi olla vapaa?

• Anonyymi

Suggestiivisuudesta hyvänä esimerkkinä on seuraava Mahalia Jacksonin negro spiritual. Sen tunnelma tiivistyy vähitelleen, kunnes Mahalia toistaa lyhyttä "mantraa" kerran toisensa jälkeen. Hypnoottista.

Mahalia Jackson oli äänenkäytöltään aivan huippua. Valitettavasti ikivanha äänite ei tee oikeutta hänen laulutaidolleen.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjix_OF4vTpAhWIB5oKHdeCD68QyCkwAHoECA4QBw&url=https://www.youtube.com/watch?v=oiCtmjPQE0w&usg=AOvVaw0A6r9vtIf2s0dF54mhEjOD

• Anonyymi

Kyseessä oli aivan eri versio, kuin se mitä hain. Tästä puuttui minuutteja jatkunut kiihkeä "in the upper room" hokeminen, joka oli muinoin levytyksellä, jota olen kuunnellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      259
      2884
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      105
      2398
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1980
    4. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      73
      1483
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      85
      1434
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1330
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1148
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      1014
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      983
    Aihe