Ongelmia ilmaisristikoissa

Anonyymi

Lokakuu 2019: Teräs 2/2015: Senat sakaisin

BE Groupin Teräs-lehti tilasi takasivulleen anagrammitehtäviä aina tietyn teeman sanoin. Tämän Erkki Vuokilan laatiman tehtävän aihepiiri selviää ratkomalla. Tämä on mittatilaustyönä tilaajan toiveisiin laadittu tehtävä, jollaista emme muualle ole tehneet.

Tuo on varsin vekkuli anagrammitehtävä. Vihjeeseen ERÄ TOSSUJA saamaani ratkaisusanaa SUOJATERÄS Google ei tunne (saadut kirjaimet: __O___E_S.

Vanhat vaikeat 5/19 Sanaseppo 4/2005:

ILMESTYY 4.1.2006 - OHOI

Tämä on niin vanha juttu, etten löydä liittymäkohtaa netistä tähän tapahtumaan. Ohoi oli joskus lehti, mutta sitä ei enää julkaista. Ensimmäistä julkaisupäivää en löytänyt.

Vielä vähemmän minulla on mahdollisuus ymmärtää, kehen viitataan vihjeessä:

RISTIKKOPIIRTÄJÄ MÄKELÄN KAIMA - JOTUNI

Lienee sisäpiiriä, koska Google-haulla ei löydy.

VEKSELITAKAUS - AVALON

Pitääkö tämä lukea ikään kuin toteamuksena ajatusta ”vekselitakaus aval on”, jossa AVAL ON > AVALON. Vihjeessä vain ei ole mitään viitteitä siihen, että sanaan ”vekselitakaus” pitäisi lisätä jotain.

4

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun 12.1.2020 etsin anagrammitehtävän yhtä sanaa, sana tuli esille hakutulosten ensimmäisellä sivulla. Kun aiemmin sanaa etsin, näin ei ollut asian laita. Tämä osoittaa sitä, että ratkaisusanaa on etsitty ja se on noussut hakutuloksissa ylemmäksi. Sama aiemmin vaikeasti löydettävän sanan pinnalle nousu on tuttu ilmiö.

• Voisiko joku ystävällisesti auttaa ja kysyä vastauksia Sanariksen foorumissa siiihen Sanaseppojen ristikkoon.

• Anonyymi

Voisiko joku käydä kaupassa ostamassa minullekin tarjouskahvipaketin. Itse en voi koska viime kerralla vartija mulkaisi minua epäluuloisena ja koen olevani persona non grata.

• Anonyymi kirjoitti:

Voisiko joku käydä kaupassa ostamassa minullekin tarjouskahvipaketin. Itse en voi koska viime kerralla vartija mulkaisi minua epäluuloisena ja koen olevani persona non grata.

Olihan tämä vähän epätoivoinen yritys saada vastaus avoimiin kohtiin. Yleensä olen niihin vastauksen saanut foorumillani tai s-postilla, joskus tälläkin foorumilla. Mutta nyt en saanut missään. Kysytyt asiat ovat sen luonteisia, että laatijan itsensä pitäisi vastatata, mikä edellyttää kysymistä laatijan foorumissa, jos muualla ei vastata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7806
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3761
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3279
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      249
      2487
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2165
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2015
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      27
      1912
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1902
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1773
    Aihe