Plussakortit

Onko teillä käytössänne kauppaketjujen plussakortit?
Sain juuri K-Plussan tiedot viime vuodelta.
Uskollisesti ole korttia höylännyt ostoksia maksaessani.
Eli olen antanut kaupalle tiedoksi, mitä tarvikkeita eniten ostan, käytänkö alennuksia, ostanko pihviä vai porkkanaa.
Plussakortit keräävät ilmaista tietoa asiakkaista ja siitä on varmasti paljon hyötyä niin kaupalle kuin asiakkaallekin.
Tämän vuoden vaivannäkö on kohdallani ollut 35 €. Se verran on jäsenyydestäni ollut hyötyä, kertoo Plussatiedote.
No jos on vain yhden hengen talous, ei ostoksia paljon kerry. Olen kyllä saanut jonkun kerran 5 €:n alennuskupongin, jolla olen voinut maksaa osan ostoksestani. kiitos siitä.
Mutta kaikkiin sitä ihminen tottuu. Automaattisesti etsii korttinsa lompsasta kassalla. Joka suuntaan pitää olla oma kortti. Moni halpuutus saadaankin vain kortilla.
Kaikki kotiinpäin!

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama K-kaupan kortti minullakin ja samaa luokka on bonuskin.
      Sen vuoksi ei korttia olisi tarvinnut hommata, mutta kaikilla yleensä joku kaupan bonus on, miksi ei minullakin,
      Yhden ihmisen tarpeet ei suuria kerrytä.
      Kännykkään usein tulee kysely, mitä tykkäsit kaupastasi, joskus vastaankin.
      Saan kaiken tarvitsemani tuotteet K-ketjun kaupoista, vaatteet ostan netistä., silloin harvoin kun niitä hankin.

    • Anonyymi

      Itse me bonuksemme maksamme hinnoissa niin miksi emme ottaisi niitä takaisinkin.

      • Anonyymi

        Todella se on oikeus ja kohtuus, koska sillä summalla ylläpidämme kaupan tietoja ajan tasalla. Ovat keksineet todella nasevan keinon tehdä kuluttajatutkimusta.

        Mkr.


    • On minullakin K-market ja S-market kortit, mutta yleensä asioin tuossa lähi S-marketissa, tai seuraavaksi tuolla kauempana Prismassa, jossa on myös pankkikonttori ja tietenkin se Alko, joka olisi tosin Cittarissakin, mutta on kauempana.

      Koska käytän myös vain S-pankkiakin sen helppouden ja rahansaannin vuoksi, sillä siellä ei ole ainakaan toistaiseksi mitään ylimääräisiä kuluja, jos pidänkin siellä nämä vaatimattomat "roponi", eikä pakkoa hankkia jotain "älylaitetta" ja mobiilitunnisteita, nin sopi minulle hyvin.

      Kävin miettimään, että mistä kaikesta tulee sitten nuo bonukset, koska minulla on vain tosi pienet, siis muutaman €-uron, mutta eihän minun ruokaostokset tee paljon.

      Sellaisenkin huomio tein, kun tähänkin kauppaan tuli nuo itsepalvelu pääteet, joihin voi mennä maksamaan ostoksensa, mutta kun kysyin, kuinka ne huomioi alennustuotteet, niin eivät hyväksy!?! Siis, käsitinkö minä väärin, vai onko ohjelmissa jotain korjattavaa? Koskaan en ole viitsinyt edes laskea saako alennustuotteista myös bonusta?

      No, näillä mennään en vaihda kauppaa, enkä kyttää bonuksia, silti käytän sitä korttia, vaikka toiset valittaa, että kaupat pääsevat henkilökohtaisiin kulutuksiin ja ties mihin tietoihin niin ei se minua haittaa. Voisin vaikka itse laatia valmiiksi listan, mitä ostelen kuukaudessa ja se ei ole paljon.

      • Anonyymi

        Tietääkseni mikään pankki ei vaadi älykännyä. Pankeista lähetetään kotiin ilmaiseksi laite, jolla pääsee nettipankkiin.
        Minulla on Nordean laite, puolisolla käyttää OP-pankkia vanhalla näppäinkännyllä.
        Danske Pankilla on oma laitteensa jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni mikään pankki ei vaadi älykännyä. Pankeista lähetetään kotiin ilmaiseksi laite, jolla pääsee nettipankkiin.
        Minulla on Nordean laite, puolisolla käyttää OP-pankkia vanhalla näppäinkännyllä.
        Danske Pankilla on oma laitteensa jne.

        Tiedät väärin. Minulla on kännyssä pankin tunnukset, niin on monilla muillakin.
        Mitä eroa lienee ilmaisella laitteella tai älykännyllä. Se on joka tapauksessa oltava käsillä, että tililleen pääsee.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Tiedät väärin. Minulla on kännyssä pankin tunnukset, niin on monilla muillakin.
        Mitä eroa lienee ilmaisella laitteella tai älykännyllä. Se on joka tapauksessa oltava käsillä, että tililleen pääsee.

        Minulla on vanha Nokialainen, jossa ei ole yhteyttä mihinkään internettiin, siis mahdollisimman halvin liittymä, joten tuskin siihen saan mitään tunnuksia ja vaikka saisinkin, niin en ota.

        Puhelinta en pidä missään mukana, koska en ole niin "tärkeä henkilö", että minut pitäisi tavoittaa, ...paitsi joskus tyttäreni on siitä valittanut, kun olen ollut heillä ja ilmeisesti olisi halunut määräillä minulle uusia possakoita sen pyykin silityksen lisäksi!D

        Varon kaikkia uusia "härpäkkeitä", joista en ole perillä, siis toisinsanoen en pysty itse hallitsemaan, koska onhan nuo lehdet täynnä varoituksia, kuinka mikin älypuhelin onkin sitten "sitä sun tätä" ongelmia.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Minulla on vanha Nokialainen, jossa ei ole yhteyttä mihinkään internettiin, siis mahdollisimman halvin liittymä, joten tuskin siihen saan mitään tunnuksia ja vaikka saisinkin, niin en ota.

        Puhelinta en pidä missään mukana, koska en ole niin "tärkeä henkilö", että minut pitäisi tavoittaa, ...paitsi joskus tyttäreni on siitä valittanut, kun olen ollut heillä ja ilmeisesti olisi halunut määräillä minulle uusia possakoita sen pyykin silityksen lisäksi!D

        Varon kaikkia uusia "härpäkkeitä", joista en ole perillä, siis toisinsanoen en pysty itse hallitsemaan, koska onhan nuo lehdet täynnä varoituksia, kuinka mikin älypuhelin onkin sitten "sitä sun tätä" ongelmia.

        En ole pankkiasioista tietenkään kovin perillä, mutta verkkopankkiin pitää olla tietynlaiset pääsyrituaalit, joista ainakin minulla on yhtenä kännykkä. En nyt ole varma, kuinka älykäs sen tulee olla, mutta siihen napsutan joka tapauksessa pin.koodin, ennen kuin pääsen tililleni.'
        Yritin eräänä päivänä soittaa pankkiini. Huoh. Siellä vastasi robotti, joka halusi tietää asiani muutamalla sanalla. Minulla oli monimutkainen asia, en minä tiennyt, mitä olisi pitänyt sanoa. Suoraan ei puhelimella enää pääse. robo-totti sitten lupasi siirtää minut henkilölle, mutta eihän siitä mitään tullut. Puhelu katkesi.
        Ihmettelen, miten huonovointinen, väsynyt ikäihminen enää ikinä selviytyy pankkiasioistaan, tai mistään muustakaan, kun on kommunikoitava robo-totin kanssa ennen kuin pääsee asioitaan hoitamaan.
        Asiani selvisi sitten siten, että seuraavana päivänä pankkitoimihenkilö soitti numerooni ja otti asiani vakavasti. Olin kiitollistakin kiitollisempi. Palvelu todella sitten pelasi.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Tiedät väärin. Minulla on kännyssä pankin tunnukset, niin on monilla muillakin.
        Mitä eroa lienee ilmaisella laitteella tai älykännyllä. Se on joka tapauksessa oltava käsillä, että tililleen pääsee.

        Minulla on Nordean ilmaiseksi kotiin lähetetty pankkitunnuslaite
        päästäkseni nettipankkiin. Suomessa on kai joku laki,
        ettei pankkiin päästääksen tarvitse ostaa apulaitteita.
        Köyhänkin on päästävä ilmaiseksi pankkiin.
        Simppeli homma.
        Ei tarvinnut ostaa älykännyä, pärjään vanhalla näpykännyllä,
        koska vain soitan sillä.
        Netti on pöydällä, en toista tarvitse kännyyn.
        Jos on älykänny, kannattaa tietysti käyttää sen ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Nordean ilmaiseksi kotiin lähetetty pankkitunnuslaite
        päästäkseni nettipankkiin. Suomessa on kai joku laki,
        ettei pankkiin päästääksen tarvitse ostaa apulaitteita.
        Köyhänkin on päästävä ilmaiseksi pankkiin.
        Simppeli homma.
        Ei tarvinnut ostaa älykännyä, pärjään vanhalla näpykännyllä,
        koska vain soitan sillä.
        Netti on pöydällä, en toista tarvitse kännyyn.
        Jos on älykänny, kannattaa tietysti käyttää sen ominaisuuksia.

        Vielä 50 v. sitten riitti virkailijan puumerkki pankkikirjan riville.
        Ja saldon sai tietää soittamalla virkailijalle.

        Onko tämä kehitystä vai miksi sitä kutsuisimme? Turvallisuus on kyllä parantunut.


    • Anonyymi

      Plussakortista on muutakin hyötyä kuin ne plussapisteet. Kaupoilla on tapana antaa tavaroista alennuksia vain niille, joilla on se kortti.

    • Anonyymi

      Kyllähän niitä plussa-ja bonuskortteja on. Joka kerta ostoksia maksettaessa kyseisessä liikkeessä annetaan maksulaitteen lukea kortti ja ilmoitetaan lukijalaitteen välityksellä kauppaketjun yhteiseen muistiin tekemäni ostokset.

      Kauppaliikkeessä tiedetään tarkasti, paljonko olen ostanut siitä ketjusta vuoden aikana rasvatonta piimää, ryynimakkaraa, liukastusainetta, pesupulveria ja mäntysuopaa.

      Tällaisen tiedon hankkiminen ja ylläpitäminen on tarpeen mainostamista varten ja se maksaa rahaa. Se raha ei putoile puiden oksilta, vaan me kuluttajat maksamme sen tuotteiden hinnoissa. Vähäisen osan maksamastamme saamme tosin takaisin plussana tai bonuksena ja nimenomaan vain ne, joilla on tuo kortti. Näin meitä höynäytetään!

      Katsokaapa minkä ketjun päivittäistavaraostoskori on perinteisesti ollut halvin. Se ketjupa ei houkuttelekaan ostajia erityisillä korteilla. Siinä ovat kaikki ostajat samanarvoisia. Hinnoittelu on sellaista, ettei kenellekään tarvitse palauttaa mitään.

      Hintoja voitaisiin halpuuttaa poistamalla plussa- ja bonuskortit. Tuskin niitä poistetaan, kun meitä kuluttajia on niin helppo höynäyttää.

      • Anonyymi

        "Katsokaapa minkä ketjun päivittäistavaraostoskori on perinteisesti ollut halvin"
        Väite on kyllä osittain harhaa. Ostoskorissa on kaiken maailman tavaroita, joita asiakas ei suinkaan joka kerta kaupassa käydessään osta. Se vääristää lopputulosta. Ostoskori kerätään aina kaupan normaalihinnoista, eikä niissä oteta huomioon tarjoustuotteita. Tarjoukset helpottavat kuitin loppusummaa aika merkittävästi.


    • Anonyymi

      Enää ei ole kai sitä meininkiä,
      että alennustuotteita saa vain bonuskortilla ?
      Ei ainakaan ruokakaupassa, vaan tarjoustuotteet myydään
      tarjoushintaan kaikille.
      Stockmannin kortilla saa asiakasetualennuksia,
      mutta ei tule käytyä enää siellä
      eikä tehtyä merkittäviä hankintoja.

      • Anonyymi

        Ei myydä kaikille. Nimenomaan ne asiakasedut voi lunastaa vain bonuskortilla.
        Kuluneella viikollakin esim. nakkipaketti normaalihinnalla 3,89 eur, plussakortilla 3,09. Limsapullo normaalisti 2,59 eur, plussakortilla 1,39.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei myydä kaikille. Nimenomaan ne asiakasedut voi lunastaa vain bonuskortilla.
        Kuluneella viikollakin esim. nakkipaketti normaalihinnalla 3,89 eur, plussakortilla 3,09. Limsapullo normaalisti 2,59 eur, plussakortilla 1,39.

        Alennukset ovat kuitenkin niin häviävän pieniä, että saamani tiedotteen mukaan olin v. 2019 saanut 35€ bonusalennusta koko vuonna.
        Yleensä olen käyttänyt korttia kun kahvia on saanut kympillä 3 pakettia kerralla. Silloin alennus on alle 3 €. Se ihan tuntuu kukkarossa, mutta jos jonkin einestuotteen 300 g saa muutaman kymmenen sentin alennuksella, ei se juuri pottia kasvata. Harvemminhan se kohdalle osuu.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Alennukset ovat kuitenkin niin häviävän pieniä, että saamani tiedotteen mukaan olin v. 2019 saanut 35€ bonusalennusta koko vuonna.
        Yleensä olen käyttänyt korttia kun kahvia on saanut kympillä 3 pakettia kerralla. Silloin alennus on alle 3 €. Se ihan tuntuu kukkarossa, mutta jos jonkin einestuotteen 300 g saa muutaman kymmenen sentin alennuksella, ei se juuri pottia kasvata. Harvemminhan se kohdalle osuu.

        Äsken juuri kävin viereisessä K-marketissa, ja sieltä ostamissani ruokatarvikkeissa näkyi olevan jokaisessa plussakortilla ostaessa aikas hyvät alennukset. Laskeskelin kotiin tultuani , että alennukset tekivät parinkympin ostoksista reilut 5 euroa. Normaalipäivinä jos tarviin kaupasta enemmän tavaraa, käyn siinä saksalaisessa kaupassa, joka on myös lähelläni. Olen toki huomannut, että K-marketin alennuksia on harvoin käyttämässäni tavaroissa.
        Tarkan markan tyttönä jo nuoresta asti tutkin usein niitä alennuksia, rahaa se on pienikin alennus, kotiinpäin kaikki! km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äsken juuri kävin viereisessä K-marketissa, ja sieltä ostamissani ruokatarvikkeissa näkyi olevan jokaisessa plussakortilla ostaessa aikas hyvät alennukset. Laskeskelin kotiin tultuani , että alennukset tekivät parinkympin ostoksista reilut 5 euroa. Normaalipäivinä jos tarviin kaupasta enemmän tavaraa, käyn siinä saksalaisessa kaupassa, joka on myös lähelläni. Olen toki huomannut, että K-marketin alennuksia on harvoin käyttämässäni tavaroissa.
        Tarkan markan tyttönä jo nuoresta asti tutkin usein niitä alennuksia, rahaa se on pienikin alennus, kotiinpäin kaikki! km.

        Lidlissä on aina ale. Käyn useimmiten siellä.
        Lidl on huomattavan edullinen ja laadukas kauppa,
        saku on tarkka, saku ei huonoa ostaisi.
        Verorahojani on mennyt ketokiiloille ikäni
        ja vaikka palkansaajat ylläpitävät ketokiiloja ja maksavat vientituet,
        jotka menevät suoraan ketokiilan tilille, silti suomalainen ruoka on suomalaiselle
        Euroopan kalleinta.
        Ylituotanto on eniten vaurastuttanut ketokiilat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei myydä kaikille. Nimenomaan ne asiakasedut voi lunastaa vain bonuskortilla.
        Kuluneella viikollakin esim. nakkipaketti normaalihinnalla 3,89 eur, plussakortilla 3,09. Limsapullo normaalisti 2,59 eur, plussakortilla 1,39.

        Elä osta limppaa, juo vettä. Säästä munuaisia.


    • Anonyymi

      Jos kauppa antaa tuotteen hinnasta alennusta, niin ensin sen on tarvinnut määrittää
      lähtöhinta niin korkeaksi, että sillä on varaa antaa alennusta.

      Ostan kyllä S- ja K-kaupoista tarjouksessa olevia tuotteita sekä tuotteita, joita tietoni mukaan ei ole liikkeissä, joissa kaikki ostajat maksavat kaikesta saman hinnan ilman korttien tarjoamia alennuksia. Loput ostan viimeksi mainituista kaupoista.

    • Anonyymi

      Jos kauppa antaa tuotteen hinnasta alennusta, niin ensin sen on tarvinnut määrittää
      lähtöhinta niin korkeaksi, että sillä on varaa antaa alennusta.

      Ostan kyllä S- ja K-kaupoista tarjouksessa olevia tuotteita sekä tuotteita, joita tietoni mukaan ei ole liikkeissä, joissa kaikki ostajat maksavat kaikesta saman hinnan ilman korttien tarjoamia alennuksia. Loput ostan viimeksi mainituista kaupoista.

      • Kun teen city-Marketista verkkokauppa tilauksen, on siellä tarjoukset ensimmäisinä. Niistä valitsen mitä tarvitsen, ja siirryn normaalihintaisiin tuotteisiin.

        Kaupassa maksaessani lukee koneella Plussa summa, jonka voi vähentää laskusta suoraan.
        Tyytyväinen olen painavimpien tavaroiden kotiinkuljetukseen.


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        Kun teen city-Marketista verkkokauppa tilauksen, on siellä tarjoukset ensimmäisinä. Niistä valitsen mitä tarvitsen, ja siirryn normaalihintaisiin tuotteisiin.

        Kaupassa maksaessani lukee koneella Plussa summa, jonka voi vähentää laskusta suoraan.
        Tyytyväinen olen painavimpien tavaroiden kotiinkuljetukseen.

        Minä päivinä viikossa City-Market kuskaa alueellesi ruoka-ostokset ?
        Saatko halutessasi vaikka joka päivä ruoat sieltä kotiin ?
        Ennen ne kuskasivat tiettyinä päivinä tiettyihin kaupunginosiin.
        Onko se muuttunut joustavammaksi ?

        Tilaan Alepa-kauppakassista ruoat kotiin, kun sieltä saa usein ruuat kotiin
        vaikka tilauspäivän illaksi (siis jos aamulla tilaa)
        Se on näppärä, mutta tarjonta voisi olla vähän laajempi joissakin ruoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä päivinä viikossa City-Market kuskaa alueellesi ruoka-ostokset ?
        Saatko halutessasi vaikka joka päivä ruoat sieltä kotiin ?
        Ennen ne kuskasivat tiettyinä päivinä tiettyihin kaupunginosiin.
        Onko se muuttunut joustavammaksi ?

        Tilaan Alepa-kauppakassista ruoat kotiin, kun sieltä saa usein ruuat kotiin
        vaikka tilauspäivän illaksi (siis jos aamulla tilaa)
        Se on näppärä, mutta tarjonta voisi olla vähän laajempi joissakin ruoissa.

        Näin kauan kesti ennenkuin näin kysymyksesi. City-Market kuljettaa joka päivä ruokaostoksia, joka lauantai-sunnuntaina. Usei saa jo seuraavaksi äiväksi tilatessaan. Olen ollut tyytyväinen, siirryttyäni Alepasta C M:ttin.juuri tavaravalikoiman runsauden vuoksi.


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        Näin kauan kesti ennenkuin näin kysymyksesi. City-Market kuljettaa joka päivä ruokaostoksia, joka lauantai-sunnuntaina. Usei saa jo seuraavaksi äiväksi tilatessaan. Olen ollut tyytyväinen, siirryttyäni Alepasta C M:ttin.juuri tavaravalikoiman runsauden vuoksi.

        Onko sillä joku eri osoite vai citymarket verkkokauppa vain ?
        Alepa on ollut näpsä, jos klo 16 mennessä tilaa onnistuu seuraavaksi päiväksi ja myöhemminkin tilatessa ja
        joskus saman päivä aamunalkin tilatessa saa tuotteet illalla,
        ei moittimista siinä,
        vain supistuva tavaravalikoima harmittaa,
        nuorempien makuun on tullut uusia tuotteita.
        Kiitos kun vastasit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä joku eri osoite vai citymarket verkkokauppa vain ?
        Alepa on ollut näpsä, jos klo 16 mennessä tilaa onnistuu seuraavaksi päiväksi ja myöhemminkin tilatessa ja
        joskus saman päivä aamunalkin tilatessa saa tuotteet illalla,
        ei moittimista siinä,
        vain supistuva tavaravalikoima harmittaa,
        nuorempien makuun on tullut uusia tuotteita.
        Kiitos kun vastasit !

        Kävinkin jo K-Citymarketin sivuilla ja hyvältä näyttää,
        mutta kuljetus 12,90 on kallis verrattuna Alepaan.
        Alepan edullisimmat kuljetukset voi olla jopa 4,90,
        useimmiten kyllä 5,90-7,90 euroa.
        Tilaan sieltä kerran viikossa viikon ruuat.
        Pakastinta hyödynnän.

        Kerran kuukaudessa voi tilata K-Marketistakin,
        koska sieltä saa tuoretta kalaakin ja paria muutakin tuotetta
        heti ensi vilkaisulla, joita ei saa Alepasta.

        En huomannut katsoa maksetaanko etukäteen netissä
        vai voiko maksaa kotonakin kun ruuat tuodaan ?
        Muistatko jotain erilaista Alepaan verrattuna käytännössä ?

        En ole kokenut verkkokauppatilaaja,
        mutta liikuntarjoitteisuuteni vuoksi tilaan ruuat verkosta.
        Tilaisin enimmät ruuat kotiin, vaikka en olisikaan liikuntarajoitteinen.
        En enää alkaisi rahdata loppumatkaa rollaattorilla painavia kauppakasseja
        ja vaikea liikkua kulkuneuvoissa niitten kanssa.
        Myös bussi/ratikkamatka kauppaan maksaa minulla.
        Ei kuljetus ole ollenkaan kustannuslisä varsinkaan Alepa Kauppakassissa.


    • Anonyymi

      Teboilin 2 sentin bensa-alennuskortti on. Edullisemmaksi tulee kuin ABCllä, vaikka laskisi kokonaisostot ja bonusrajan nousun. Tykkään myös käydä kassalla maksamassa, pesen siellä auton ja piipahtaessa tuulilasit. Ilmat tarkistan. Tässä tapauksessa tykkään palvelusta, jotain kysyttävääkin on joskus autosta kassalla, kyllä ne myyjät osaa. On siinä korjaamokin, viimeksi putsautin jarrulevyt kun narisivat.
      Vähän nettoan siinäkin kun vien sairaalle ruokaa, itselle saan bonukset, enhän tietenkään sairaan korttia voi mukanani kuljettaa.

    • Anonyymi

      Kaupat voisivat pitää alempaa hinttasoa, jos ne poistaisivat kaikki bonus- ja plussa-järjestelmät.

      • Menettäisivät ilmaisen markkinatutkimuksensa, jos niin tekisivät!


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Menettäisivät ilmaisen markkinatutkimuksensa, jos niin tekisivät!

        Noin on, mutta eihän se ilmaista ole. Sen maksamme me kuluttajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin on, mutta eihän se ilmaista ole. Sen maksamme me kuluttajat.

        Niin., nyt me maksamme. Kiva kikka ´. Saamme korvausta bonuksina, minä viime vuonna 35 egua-


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Niin., nyt me maksamme. Kiva kikka ´. Saamme korvausta bonuksina, minä viime vuonna 35 egua-

        Sait palautusta bonuksena 35 €, mutta maksoit ehkä siitä hyvästä tuotteiden hinnoissa vuoden kuluessa 70 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait palautusta bonuksena 35 €, mutta maksoit ehkä siitä hyvästä tuotteiden hinnoissa vuoden kuluessa 70 €.

        Luulo ei ole tiedon väärtti. Kun ostan Cittarista tarjouksessa olevia tuotteita, pääsen paljon halvemmalla kuin ostamalla muiden ketjujen kaupoista.


    • Anonyymi

      Olisi oikein, jos ne, jotka eivät kerää bonusta tai plussaa, maksaisivat tuotteista halvemmat hinnat.

      • Anonyymi

        Osta vain sitä, mitä ilman et tule toimeen.


    • Anonyymi

      Kauppa hinnoittelee tuotteita myös niin, että kun se jostain tavarasta nappaa
      enemmän katetta/voittoa, jotain toista voi myydä halvemmalla/tarjouksessa.

      Hintaerot paljon menevällä tavaralla voivat olla aika suuret.
      Ihan sellainenkin "halpa" tuote kuin peruna, jota myydään tonneittain
      voi maksaa K-Marketissa 20 senttiä enemmän kilo kuin S-Marketissa.
      K-Market on yhden kauppias-omistajan yritys (Keskon ehdoilla),
      se ei voi "tasata" hintoja kuten S-ketju, jolla on monenlaisia yrityksiä
      ja myymälöitä.

      Asiakas itse bonuksensa maksaa. Bonuskortilla halutaan vain sitoa asiakas yhteen ketjuun ja saada urkituksi tietoa eikä S-pankilla olisi juuri ketään asiakasta,
      ellei olisi S-bonusta, joka pakkomaksetaan S-pankkiin !
      Miksei sitä voi saada omaan pankkiinsa ?

      Kannattaisin sitä, että kaikki ketjut poistaisivat bonukset ja bonussysteemin
      ylläpitoon menevät kulut kohdistettaisiin hintoihin alentaen niitä.

      Tuntee itsensä aika nenästävedetyksi bonuskorttinsa kanssa,
      tai ainakin bonus-idean luojat luulevat, ettei asiakas huomaa
      mistä on pohjimmiltaan kyse.

      • Anonyymi

        Mutta kuitenkin. Jokainen voi valita mitä tavaroita ostaa, tai jättää ostamatta jos hinta tuntuu kalliilta. Jokainen saa päättää, antaako vetää itseään nenästä. Myönnän, että poimin rusinoita pullasta hakemalla edullisia tuotteita toisesta kaupparyhmästä, jos siellä on halvempaa. Tai voihan sitä sanoa myös jaloilla äänestämiseksi. Kannattaa olla hintatietoinen, eikä niin että lukee vain hintakorivertailuita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuitenkin. Jokainen voi valita mitä tavaroita ostaa, tai jättää ostamatta jos hinta tuntuu kalliilta. Jokainen saa päättää, antaako vetää itseään nenästä. Myönnän, että poimin rusinoita pullasta hakemalla edullisia tuotteita toisesta kaupparyhmästä, jos siellä on halvempaa. Tai voihan sitä sanoa myös jaloilla äänestämiseksi. Kannattaa olla hintatietoinen, eikä niin että lukee vain hintakorivertailuita.

        Niin kai monet tekevät, valkkaavat rusinat pullasta,
        jos on paikkakunnalla valinnanvaraa.
        Useimmilla (naisilla) on monen ketjun bonuskortit.
        Onneksi lähin kauppani on Lidl. Ei ole bonuskorttia, mutta on kuitenkin edullisin.
        Edullisuus ei aina ole määräävä tekijä. Makukin merkitsee ja tietenkin laatu,
        jos ne saa edullisesti, aina parempi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe