Norolampi sanoo että riippuu käännöksestä. Miten sinä nainen elät. Olisiko niin että sinkku on kaikille ja aviovaimo omalle?
Omalle vai kaikille miehille alamainen
17
162
Vastaukset
- Anonyymi
Tulkitsen uranaisena niin että kotirouva on alamainen kun elää elättiloisena mutta uranainen on samanarvoinen.
- Anonyymi
> kotirouva on alamainen kun elää elättiloisena mutta uranainen on samanarvoinen
Kotirouvan ei tarvii käydä töissä, vaan saa kaiken ilmaiseksi. Uranainen joutuu raataa koko elämänsä. Onko työnorja korkea-arvoisempi kuin vapaa ihminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> kotirouva on alamainen kun elää elättiloisena mutta uranainen on samanarvoinen
Kotirouvan ei tarvii käydä töissä, vaan saa kaiken ilmaiseksi. Uranainen joutuu raataa koko elämänsä. Onko työnorja korkea-arvoisempi kuin vapaa ihminen?"Uranainen joutuu raataa koko elämänsä. Onko työnorja korkea-arvoisempi kuin vapaa ihminen?"
Vain ikävystyttävät työt ovat orjuutta. Uranaiset tekevät mielenkiintoista työtä mielenkiintoisten ihmisten kanssa. Ja nauttivat joka päivästä, palkkapäivistä nyt puhumattakaan. Mies ei vaan riitä naisen elämän sisällöksi. Se vasta orjuutta olisikin.:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> kotirouva on alamainen kun elää elättiloisena mutta uranainen on samanarvoinen
Kotirouvan ei tarvii käydä töissä, vaan saa kaiken ilmaiseksi. Uranainen joutuu raataa koko elämänsä. Onko työnorja korkea-arvoisempi kuin vapaa ihminen?Onko vapaana elävä eläin paremmassa asemassa kuin häkkiin vangittu?
Monelle työ ei ole orjuutta. Kun työurani oli parhaimmillaan, en olisi lopettanut töitä, vaikka olisin saanut lottovoiton. Työ ja työyhteisö on monelle ihmiselle elämää rikastuttava. Käsityksesi työn orjuudesta on nykyaikana varsin kummallinen, jos et sitten ole kouluttamattomuuttasi joutunut epämiellyttäviin töihin.
Aloittaja yrittää ovelasti väittää, että sinkkinainen olisi jotenkin huonompi ihminen Jumalan silmissä, mutta asiahan ei ole näin, kuten me kaikki tiedämme.
- Anonyymi
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
Nainen on heikompi astia koska ei kykene vakauteen. Kuukautiset eli hilloviikoilla nainen on himoissaan ja pahantuulinen. Me miehet olemme tasaisia ja rauhallisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
Pääministeri ei olekaan heikompi astia. Mussuttavat miehet ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
Olet varmaan psykoosissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nainen on heikompi astia koska ei kykene vakauteen. Kuukautiset eli hilloviikoilla nainen on himoissaan ja pahantuulinen. Me miehet olemme tasaisia ja rauhallisia.
Ajattelusi on varsin yksisilmäistä. Maailmalla naisia on johtavissa asemissa ja vaativissa tehtävissä paljon. Ei niihin tuurilla edetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
Menehän sanomaan se everstiluutnantti Inka Niskaselle ja hänen alaisilleen eli Karjalan lennoston hävittäjälaivueen henkilökunnalle. Taitaisi ukko parka saada röhönaurut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mies on aina naista korkeampi. Siksi pääministeri EI voi olla heikompi astia.
Täälä härmålandiassahan on parhaillaan tuo ns. 'heikompi astia' pääministerinä ja samoin on asianlaita myös Virossa. Vastaankänittävät vellihousut jäivät nurkkiinsa häpeämään, vaikka olivatkin kaks'lahkeisia, joilla roikkuu munat edelleenkin teryleenipöksyjen puntissa ja saparo toisessa puntissa.
Nii että repikää siitä änkyrävätystelijät.
- Anonyymi
Juu tottakai. Miehet haluavat saada kaikki sinkkunaiset alleen. Ilmeisesti erityisesti uskovaiset miehet. Siitä puhe mistä puute.
- Anonyymi
Jos uskossa oleva nainen on saanut Pyhän Hengen kasteen ja Norolampi ei, on selvää naisen tehtävä on opettaa myös Norolampea ottamaan vastaan henkikaste.
- Anonyymi
Norolammen alkukielen osaaminen on puutteellista.
Koineen kreikassa ei ole possessiivisuffiksia kuten suomessa. Myöskään ei ole erikseen sanaa vaimo ja nainen, vaan sama sana. Niin kuin vironkielessäkin, ”naine” on sekä nainen että vaimo.
Vanhassa suomessa, jota 33/38 on, ”vaimo” tarkoittaa (kunniallista) naista. Avio- etuliitettä lienee käytetyn erottamaan sinkuista. Kirkonkirjoissa ”kvinna” on mainittu esim.aviottoman lapsen äidistä, eli ”nainen” suomeksikin lienee tarkoittanut ei -ihan-niin-hyvämaineista kuin ”vaimo”. - Anonyymi
Jumala teidät pelastakoon täysin sairailta ajatuksilta. Ihmiset ovat Jumalan edessä tasa-arvoisia ja Jumala rakastaa kaikkia yhtä paljon. Ketään ei ole korotettu toisen yläpuolelle.
En tiennytkään että Suursaarnaaja Norolampi on HELL sovinisti sika. Oiskohan kusi noussut päähänsä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673