Palstalla on keskusteltu

Anonyymi

siitä mitä joulun tienoilla saa koulussa puhua ja koettu loukkauksena että ns. kuttuurijuhlaa on vietetty Adventin aikana (itsenäisyyspäivän kieppeillä) ja puhuttu Mohamedista.

Entä saako esim. Ramadanin aikana puhua Jeesuksesta mitään ilman että loukataan muslimia?

Siis eiku vain kääntämään asia päinvastoin ja kysymään sitä samaa itseltään eli siis loukataanko muslimeita ja heidän viettämäänsä heille tärkeää paastokuukautta joka ilmeisesti huipentuu johonkin juhlaan sekin, sillä että puhutaan Jeesuksesta ramadanin aikana vaikka siellä koulussa tai vaikka satuttas järjestämään siellä joku tilaisuus jossa puhuttais Jeesuksesta jotain.

Ketjussa nimenomaan joku vakuutti ettei kristittykään loukkaa muslimeita - no miten siis on jos ollaan yhtä tiukkalinjaisia kääntäen?

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstalla on lähinnä jankutettu aiheesta ja sitäkin ilmeisesti vain Sinun toimestasi. Et kykene tuttuun tyyliisi normaaliin keskusteluun, vaan jankutat "kuttuurijuhlaasi". Ja Sinut on TAAS tunnistettu.

• Anonyymi

Sori vain, minä en ollut se jankuttaja - enkä tiedä kenenkä "lanseeraama" oli sana "kulttuurijuhla" josta puhuttiin ketjussa jota luin.

Alla on selitetty syy miksi tuota erehdyin kyselemään ja tuolla nimitysellä, ilmeisesti se sana oli tulenarka, josta en tiennyt, itse viestini meni sitten sivu suun..? Mulle on aivan sama milloin vietetään jotain kekkereitä tai mainitaan uskontojen päähenkilöiden nimiä ja missä, se ei ole oleellinen asia vaan joku toinen oli syvästi loukkaantunut

• Sinulla on oikeus! "Suomessa opetus peruskoulussa on julkista ja oppituntia voi tulla seuraamaan kuka tahansa. Koululla on kuitenkin oikeus edellyttää, että vierailija ilmoittautuu ensin esimerkiksi rehtorille ja kertoo, mitä opetusta on tulossa seuraamaan."

Jos epäilet, että koulu opettaa väärin niin käyppä se toteamassa ja jos huomaat , että on väärin toimittu niin siitä voi tehdä ensin vaikka kantelun.

Esim. opetetaan totena luomisoppia, ID-juttua tai muuta vastaavaa niin valitusta kehiin.

• Anonyymi

Kirkkoa ja joulujuhlia ei vastusta muslimit vaan ateistit.

• Anonyymi

Vastustatko sinä muslimien juhlia? Jos on tasapeli niin sitten on tasapeli ja mielestäni kenenkä tahansa juhlien aikana voi myös puhua kaikkien uskontojen päähenkilöistä "herjaamatta" ketään, kuten joku intomielinen kristitty eräässä ketjussa väitti että oli herjaa puhua koulussa Mohamedista silloin kun siitä oli puhuttu, oliko se mielestäsi herjaa?

JOS oli, voisko ramadanin aikaan esim. puhua Jeesukseta herjaamatta muslimia vai pitääkö heitäkin "kunnioittaa" niin että on sinä aikana hiljaa Jeesuksesta (koulussa) jos kerran kristittyjäkin pitää tuolla tavalla "kunnioittaa"?

Vai eikö pitäisi jos itse vaatii tuollaista!

• Anonyymi

No mmitä tuolla on kysymykseni kanssa tekemistä, kysyin vaan että oletko valmis "kunnioittamaan" muslien ramadania niin ettet sen aikana puhu Jeesuksesta esim. koulussa mitään???
        Joku kristitty on pitänyt pahana sitä että joulun aikaan on koulussa järjestetty tapahtuma jossa on puhuttu Mohamedista.

No käännä sama toisinpäin, kyl on kummaa kun ei ymmärretä vaan luikerrellaan taas pointin ohi onko se pointti niin kiusallinen! Ilmeisesti sinun mielestäsi ei ole väliä mitä ramadanin aikana puhutaan koska se loukkaa joitkuita kristittyjä, ehkä sinuakin? Mutta laita vain villaisella koko ydinseikka ja unohda äläkä välitä, jos sellainen helpottaa sinua ettet mieti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mmitä tuolla on kysymykseni kanssa tekemistä, kysyin vaan että oletko valmis "kunnioittamaan" muslien ramadania niin ettet sen aikana puhu Jeesuksesta esim. koulussa mitään???
        Joku kristitty on pitänyt pahana sitä että joulun aikaan on koulussa järjestetty tapahtuma jossa on puhuttu Mohamedista.

No käännä sama toisinpäin, kyl on kummaa kun ei ymmärretä vaan luikerrellaan taas pointin ohi onko se pointti niin kiusallinen! Ilmeisesti sinun mielestäsi ei ole väliä mitä ramadanin aikana puhutaan koska se loukkaa joitkuita kristittyjä, ehkä sinuakin? Mutta laita vain villaisella koko ydinseikka ja unohda äläkä välitä, jos sellainen helpottaa sinua ettet mieti!

lisäys
        ..Ilmeisesti sinun mielestäsi ei ole väliä mitä ramadanin aikana puhutaan , kunhan ei vain joulun tienoilla puhuta Mohammedista - koska sekin loukkaa joitakuita kristittyjä, ehkä sinuakin?
        Et vain saa kakaistua SUORAAN sitä ulos? vaan ohitat.. kun ei haluta ymmärtää/vastata niin liutaan ohi , se on ilmeisesti opetettu tapa - mutta onko se rehellistä?

• Anonyymi

Kysysyin kyllä ihan oikeasti, en ole enkä ollut jakuttaja, kysyin "oikeilta uskovilta" lähinnä koska ketjussa joku heistä väitti että on herjaa pitää sellainen juhla joulun aikana eli ns. Adventti alkaa siitä että ehtii olla 4 su ennen aattoa, siksi kirjoitin joulunajasta, mulle on sama miksi sitä juhlaa kutsuttiin mutta luin jotakin ketjua kultturijuhlasta ja siitä että sen vietosta oli närkästytty koska joidenkin mielestä joulu jäi sen varjoon, sitä ihmettelin ja kysyimpä sitten näiltä kristyiltä tuommoista!

Eivät he varmaan siis ajattele että voisivat herjata vaikka ramadanin aikaa puhumalla Jeesuksesta sen kk aikana esim. koulussa

• Anonyymi

Esitelmiäkö pitäisi joulukuussa rajoittaa koulussa? Muistan että meillä oli jo 80 -luvulla ussassa esitelmiä joulukuussa muista uskonnoista kun sattui siihen aikaan.

"Entä saako esim. Ramadanin aikana puhua Jeesuksesta mitään ilman että loukataan muslimia?"

Monesti puhutaankin, koska Jeesusta pidetään myös islamissa neitseestä syntyneenä. Varsinkin shiia-islamissa Jeesuksella on korkea asema.

• Koraani on huono kopio Raamatusta 😟

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Koraani on huono kopio Raamatusta 😟

Tuo ei kuulu tähän asiaan!!!!!!!!!

• Anonyymi

Siis puhut vain ramadanin aikana Jeesuksesta, et siis kunnioita? Mutta itse vaadit joulun aikana sellaista kunnioitusta ettei koulussa saisi puhua Mohammedista koska "Koraani on huono kopio Raamatusta 😟" tms??? - Lukekaa nyt se aloitus ajatuksen kanssa tai jatkakaa keskenänne venkoilua jonka Jumala(nne) kyllä näkee! Minä ilmeisesti uskon siihen enemmän, että näkee fuulaamiset!

Ei mua kiinnosta täällä vain jänskästi leikkiä ja ylläpitää turhaan ketjuja joita vain pitkitetään ajankulun vuoksi eikä yritetäkään ajatella asiaa, jota joku kysyy - tämä ei ole mun mielestäni mikään"jännä/ kiva" sivusto jossa vain pilanpäiten olisin ja kuluttaisin aikaani keksimällä jatkoksi kaikenlaista tyhjää juttua että kuhan vaan jatkuu ja aika "jänskästi" kuluu.

• Anonyymi

"Entä saako esim. Ramadanin aikana puhua Jeesuksesta mitään ilman että loukataan muslimia?"

Ei loukkaa pätkääkään. Minä olen puhunut muslimeille Ramadanin aikaan Jeesuksesta. He itse aloittivat keskustelun. Ja miksi loukkaisi? Jeesus on Islamissa profeetta. Pakko sanoa, että muslimit ovat näissä asioissa huomattavasti fiksumpia kuin tämän päivän suomalaiset.

• Anonyymi

Annoin vain ajattelemisen aihetta/ vertauksen aihetta niille ahdasmielisimme kristityille joide kerroin loukkaantuneen siitä että joulu aikaan oli puhuttu Mohammedista!! (Voi miksi te ette lue mikä tarkoitus aiheella on!), mutta sitten ilmeisesti kristitty (jotkut heistä) on niin pikkumainen että häntä loukkaa jos hänen juhlansa aikana puhutaan Mohammedista!!!!!!!!

Olenkin kyllä huomannut että muslimit ovat paljon avarakatseisempia, jonka itse toit nyt esiin, kuin muutamat ahdasmieliset kristityt.
        Ilmeisesti seikka joka antaa sitten sen tilaisuuden helpommin että heidän uskoaan ei tarttekaan niin kovasti kunnioittaa kuin mitä kristitty vaatii(si) mielellään omalle uskolleen - joka on parempi?

• Anonyymi

"Ei loukkaa pätkääkään. Minä olen puhunut muslimeille Ramadanin aikaan Jeesuksesta. He itse aloittivat keskustelun. Ja miksi loukkaisi?"

Niin, miksi mutta kristyttyä loukkaa puhe Mohammedista (pikku juttu), joulun aikaan esim koulussa? - Kun on noin selvää ettei muslimiakaan loukkaa

• Anonyymi

""Entä saako esim. Ramadanin aikana puhua Jeesuksesta mitään ilman että loukataan muslimia?"

Jos esittelet Jeesusta Jumalan Poikana Ramadanin aikaan muslimeille, niin pakene nopeasti paikalta ... :))

• Anonyymi

Yksikään kristitty ei uskalla mennä jauhamaan jeesuksesta Ramadanin aikaan.

• Anonyymi

Sehän onkin sitten tasapeli! :DD kumpikaan osapuoli ei möläyttele mitään toisen juhlan aikana. :)))))

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän onkin sitten tasapeli! :DD kumpikaan osapuoli ei möläyttele mitään toisen juhlan aikana. :)))))

Aloittaja

ps. Sydän vaatii -tasapeliä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja

Oli sopimatonta ajoittaa "sattumalta" islam-opetusta lapsille Joulun aikaan.

Samoin olisi sopimatonta mennä puhumaan muslimeille Jeesuksesta Jumalan Poikana Ramadanin aikaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4493
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      25
      3268
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2914
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2727
    5. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      16
      2720
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2587
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2559
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2285
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2095
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1737
    Aihe