Nuoruutemme suosittu Kalevala-koru on menossa konkurssiin.

Anonyymi

Marimekko on toinen nuoruutemme brändi ja trendi, se on noussut kukoistukseen.
Kalevala-koru taisi hinnoitella itsensä ulos markkinoilta vai vanhanaikainenko
siitä tuli ? Modernimmat korut tulivat suosioon, kansallisaiheisuus katosi.

16

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinun täytyy kysyä palstan monikulttuuiselta Ploma mutta etukäteen varoitan että hän ei ole Mmekko vaan arvaan enemmän Laura Ashley

    • Kalevala Korun korut ovat olleet aina suosikkejani, itse tekemieni värkkäysten lisäksi.

      Mistä moisen konkurssin nyppäsit otsikkoosi.

      Ei yhdestä tuotemerkistä luopuminen vielä konkurssia tee,
      Lapponia korut ovat tulleet yhden korun ansiosta maailmalla kuuluisiksi,
      ovat olleet tavalliselle tallaajalle ehkä liian arvokkaita hinnaltaan , onhan niissä kuvanveistäjän Björn Weckström suunnittelu,
      kait niitäkin jatkossa valmistetaan mutta niitä ei enää brändätä.
      Eli jos haluat jatkossa hankkia sellaisen se onnistuu ihan mainiosti.

      Viime aikoina Kalevala Korun korut ovat uudistuneet ja nuortuneet mallistoltaan.

      Sori vaan mutta vähän huitaisulta aloituksesi kuulostaa.

      • Ylellä luki, että ne korut kootaan 3brändin alle ja korujen valmistus jatkuu Kalevala-korun nimen alla.


      • Eliaana kirjoitti:

        Ylellä luki, että ne korut kootaan 3brändin alle ja korujen valmistus jatkuu Kalevala-korun nimen alla.

        Siitä voi vain olla iloinen, että kalevalakorujen valmistus on suomalaista käsityötä.
        heillä oma tehdas Suomessa.
        Kalevalakoru harjoittaa myös kierrätystä, kultakoruja valmistetaan kierrättäen romukullasta.

        Usein Kaleva Koru mielletään vaan niiksi perinteisiksi hautalöytöjen pohjalta suunnitelluiksi koruiksi tai sitten kansallispukuihin kuuluviksi koruiksi,
        mutta nykyään on paljon nuoria suunnittelijoita
        ja sitä kautta nuorekkaita koruja moneen lähtöön.

        Kalevala Korun aikaan saivat liki 80 vuotta sitten puuhakkaat naiset.
        Enpäs tiedä onko kyseistä osakeyhtiötä aina johtanut nainen, mutta hyvin voisi kuvitella, koska sen aikoinaan Kalevalaisten Naisten Liitto sen aikoinaan perusti.


    • Anonyymi

      Ehkä Kalevala Korukin löytää uuden linjansa? Tarpoo vähän aikaa suossa ja tulee joku innovaattori joka keksii uuden, kansaan menevän tyylin, ja silti säilyttää omintakeisuutensa sekä perinteitä sopivassa määrin. Voivat korutkin uusiutua, noita vanhoja on kaikkien mummojen laatikonpohjat puolillaan, eikä niitä käytä itse (en minäkään) saati jälkipolvet. Vielä?

    • Anonyymi

      Kalevala-korulla on mennyt heikosti kauan, nyt sitä yritetään nostaa konkurssin partaalta.

    • Kalevala-koruja on kertnyt melkoisesti minullekin, ja joitakin on käytössäkin. Riipuksia en oikein osaa pitää, mutta rannekorut ovat mieleeni, samoin pienet hopeiset korvakorut. Soljen tai kivellisen pyöreän rintakorun olen joskus kiinnittänyt villakangastakin tai jakun kaulukseen tai barettimalliseen päähineeseen. Voisi kyllä näin talvella ottaa taas riipuksiakin käyttöön, töissä käytin neuleasujen täydentäjänä joskus.

      Lapsenlapsipolven tytöille olen ostanut uudempaa muotoilua , hopeista Talon sydän -sarjaa ja Vanamo-sarjaa, jotka ovat pieniä ja siroja, saaneet ihastuneen vastaanoton ja olleet tyttöjen käytössä. Ehkä ne perinteisetkin tekevät taas uuden tulemisen, jospa rintarossitkin saisi yhdistettyä rentoon tyyliin. Onhan kansanomaisessa muotoilussa paljon myös pelkistettyä , nykytyyliin sopivaa, pitää vaan ennakkoluulottomasti yhdistellä.

    • Anonyymi

      Olen ostellut Kalevalakoruja etupäässä toisille, en itselleni. Sukulaistytöt ovat saaneet rippilahjaksi, ylioppilaslahjaksi yleensä hopeaisia.

    • Anonyymi

      Modernimpi Lapponiakoru lopetettiin, se kuuluin Kalevala-koruun.

      • Anonyymi

        Ei Lapponiastakaan oikein kehittynyt mitään. Vahinko.
        Suunnitelelija oli hyvä, muttei ajan hermolla tai asiakkaat ei tajunneet Lapponian korujen "hienoutta". Paksua hopeaa, kalliita.
        Design-lisä maksoi liikaa.


    • Anonyymi

      No johan on uutinen....

      Nuoruuteen Kalevala Koru todellakin kuului, sillä silloin minunkin tuotteita myytiin siellä.
      Toivotaan suomalaisten perinnemallien säilyvän.


      Hyvää kuluvaa vuotta tulin toivottamaan!

      isoäiti_

    • Anonyymi

      Sopiiko Kalevala-korut muuhun kuin kansallispukuun ?
      Nykyajan pukeutumistyyliin ei mitenkään sovi kansallisromanttiset korut.

      • Anonyymi

        Käädyt, ketjut, sormukset ja rannerenkaat sopivat klassiseen pukeutumiseen.


      • Hopeisia Kalevala koruja on kertynut minullekin vuosien saatossa. Enimmäkseen olen saanut lahjoina ja osin mieheni ostamia juhlakäätyjä ja ketjuja. Hevos ja karhuaiheet rintakoruissa, sydänsormus , ja pari komeaa rannerengasta, löytyy korulippaasta.
        Kyllä käytän niitä ajoittain, pidän pronssisesta nukkekäädystä arkena villajumpperin kanssa, minusta ihan juhlava malli.


    • Anonyymi

      Jossain laatikon pohjalla, en tykkää yhtään. Sain jostain työpaikasta kymmeniä vuosia sitten lähtiessäni lahjaksi, korvakoru-nuket, en ole kertaakaan käyttänyt. Työpaikka tietenkin hyvä ja työkaverit, joten parhaansa tekivät, en heitä moiti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2874
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      104
      1530
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1391
    4. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1153
    5. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1128
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1011
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1010
    8. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      962
    9. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      956
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      950
    Aihe