Asiakkaana hsl bussissa

Anonyymi

Reppureiskoja riittää noissa yleisissä aika lailla ja ne kuvittelee olevansa ainoita matkustajia, eihän muista tarvitse mitään välittää kunhan pääsee itse iso reppu selässään kääntyilemään ja tönimään.
Ottaisi repun käteensä niin ei kolhisi sillä muita vai onko se liian vaikea ymmärtää että ne käytävät on kapeita ei siellä juuri ylimääräistä tilaa ole?
Itsekkyys on yksi ihmisen kehitysaste mutta ei sille tielle tarvitse jäädä vaan sivistystä voisi hieman laajentaa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellaista se on kai meno sosiaalikuljettimissa, en käytä.

    • Anonyymi

      Julkisissa niin busseissa, metroissa, ratikoissa ja junissa on tuo ongelma ihan yleistä.

      Kääntyillessä ei yhtään katsota mahtuuko kääntymään reppuselässä vai ei. Junan eteisessäkin on ruuhka-aikoina monet reppuselässä ja se vie enemmän paikkoja kuin jos ottaisi repun käteen.

      Tässä jokunen kuukausi sitten huomautuin eräälle miehelle repusta, jonka reppu oli n. 30 cm paksu ja hän kääntyili vähän väliä. Vastaus oli, että reppu kuuluu pitää selässä!
      Toisinaan vain tönäisen itsekkäitä reppuselkäisiä reppuun mikäli osuvat minuun. Siitähän he eivät tykkää.
      Kulkuneuvoissa istuessa käytävän puoleisessa paikassa on "hengenvaarallista", koska siinä heidän kääntyessä ei ole yhtään tilaa kääntyä ja repusta saa naamaan. Itse osaan varoa, mutta ei kovin monet.

      Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia, kuuluu vanhan kansan sanonta!

      Tänä päivänä vain on niin, että minä, minä, minä....

    • Anonyymi

      Itse en uskalla entisenä kuljettajana mennä hsl alueen bussien kyytiin talvella, mahdollisuus henkilövahinkoihin on liian suuri.
      Siellä kun harva osaa ajaa edes henkilöautoa liukkaissa olosuhteissa.

    • Anonyymi

      Sinä ehkä haluat seistä miehen takamuksen kohdalla, muut miehet ei halua, jolloin sinun ongelmaa ei ole muilla

      • Anonyymi

        Etumuksen kohdalla se haluaisi seistä.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, että myös reppuselkäisen pitää ottaa huomioon muut matkustajat. Muusta en ole samaa mieltä.

      Reppua kantaa myös meitä, jotka eivät kaularanka ja olkapääongelmien takia välttämättä saa itse reppua selkään tai se on vaikeaa, paljon aikaavievää ja kivuliasta. Jäisi asiat hoitamatta, jos ei saisi lähteä reppu selässä niitä hoitamaan tai pitäisi olla avustaja mukana koko päivän, mikä on liian kallista. Myös laukun kantajat vievät tilaa kahden henkilön verran töniessään laukulla muiden jalkoja ja rikkoessaan sukkahousuja. Penkissä laukun kantajat vievät kahden paikan laittamalla laukun istuimelle. Reppuselkäisenä hoikkana ihmisenä en vien vähemmän tilaa kuin laukkua kantava ylipainoinen!

      Lääkäri on määrännyt repunkantamisen kuntoutuksena ja kieltänyt laukun kantamisen. Pyörätuolissa veisin vielä enemmän tilaa.

      • Anonyymi

        ...siis reppuselkäisenä hoikkana ihmisenä vien vähemmän tilaa kuin ylipainoinen laukun kantaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe