Miljardi vuotta vanha kivi.
Anonyymi
14<50
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
Vastaukset 14
Vanhimmat
Jos sinä Torppa ehdoin tahdoin haluat tehdä itsestäsi pellen, niin tuskin voisit onnistua paremmin.
Kerrohan lyhyesti, millä tavoin osoitit että kivi ei ole miljardi vuotta vanha vaan että maailma on luotu noin 6023 vuotta sitten, kuten muistaakseni piispa Ussherin laskelmiin luottaen uskot. Videosi on liian pitkä ja jahkaava, joten turha kehottaa katsomaan sitä.
Sinun kannattaa tiivistää ja terästää ulosantiasi huomattavasti, jos haluat tosissasi kilpailla Kultaisesta Venlasta.
Nuo radioaktiivisuuteen perustuvat ajoitukset ovat humpuukia. Perustuvat pelkkiin uskomuksiin ja valheellisiin oletuksiin.
On olemassa useita radioaktiiviseen hajoamiseen perustuvia toisistaan riippumattomia menetelmiä, joilla voidaan arvioida yli miljoona vuotta vanhojen kivien ikää.
Nykyyään käytetään kaikenkaikkiaan pariakymmentä suurelta osin toisitaan rippumatonta iänmääritysmenetelmää, joilla kaikilla saadaan paljon yli 6000 vuotta vanhoja määrityksiä.
Nuoren Maan kreationismi on oppina täysin naurettavaa tieteen vastaista kiihkoilua. Ja kuten Itä-Suomen yliopistossa tarkastettu tohtorinväitöskirja esittää, YEC oppi on muotoutumassa kristinuskon ulkopuoliseksi lahkoksi omine pelastuskriteereineen.
Torppa on palstalla vain keräämässä klikkauksia videoonsa. Älkää edes katsoko.
Kohta palstalle tulee yhden rivin kommentteja, joissa videota kehutaan ja kehotetaan katsomaan. Arvatkaahan, kuka niitä kirjoittelee.
YEC-porukan pelastuskriteeri ei edes ole usko Jeesukseen vaan usko kulloiseenkin saarnaajaan. Mark5 on selvimmin tällä linjalla ja ROT tulee hyvänä kakkosena.
On niissä päivämääriä, joskin muutaman prosentin holkkumalla. Päivämääriä on kirjoitettu ainakin argon-, lyijy-, uraani-, torium- ja fissiojälkikirjoituksella.
Maa On Vanha.
YEC On Uskonnollista Houretta.
Eräissä Itä-Suomen kivissä on kaksikin päivämäärää; radioaktiivinen ja kiderakenteeseen kirjoitettu. Samaa kiveä on nimittäin valmistettu sulasta kiviaineesta kiteyttämällä ja huomattu, että se kiteytyy eri tavoin kuin luonnosta löydetty. Riittävän suuressa paineessa kiteytynyt antaa samanlaista, mutta tuo paine vaatii luonnossa päälle noin kymmenen kilometrin kivikerroksen. Sen hioutuminen pois eroosiolla tarvitsee pari miljardia vuotta jonka myös radioaktiivinen ikä vahvistaa.
TH
Aloituksen teksti sisältää väittämän: minkään, jossa ei ole päivämäärää, ikää ei voida tietää.
M. Torpassa ei ole päivämäärää. Emme siis voi tietää M. Torpan ikää.
Minä en tiedä Torpan ikää.
Halleluja. Torppa on kuin onkin oikeassa. Evoluutioteoria kaatui rytisten. Vai?
Äskettäin löytyi 7 miljardia vanhaa kiviainesta meteoriitista, se on siis aurinkoa vanhempaa..
No oliko tulikiveen kirjoitettu päivämäärä?
eli pitäisi olla? Jaah...
Mikä on maapallon parasta-ennen päivämäärä?
Hyviä huomioita Torpalla.
Sanoi Torppa itse, kun kukaan muu ei kehdannut - edes pimeällä.