Saatko hoitoa kun sinulla on mt diagnoosi?

Anonyymi

Jos menet päivystykseen tai lääkärille, tunnetko että mt diagnoosi vaikuttaa lääkärin asennoitumiseen. Olen muutaman kerran jo törmännyt lauseeseen, koita kestää. Kyllä se tästä. Terveyskeskuksesta en saa edes akuutti aikaa.
Esimerkiksi soitan tk ja sanon että olen ollut 4 päivää kuumeessa. Minulla on oikea korva tulehtunut, koska sitä särkee niin että maatessa kipu on asteikolla 1-10 9-10. En saa aikaa edes hoitajalle. Seuraavana päivänä soitan uudestaan itkien kun särky on valtavan kova. En saa aikaa. Lopulta tärykalvo puhkeaa, mätää tulee aivan reippaasti. Toisesta korvasta katoaa kuulo lähes tyystin. Sitä kyllä voivotellaan ja pahoitellaan.
Tämä ei ole ainut kokemus. Tämä kuitenkun oli sellainen kokemus mitä en toivoisi edes manalan pyövelille.

36

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Todellakin on hyvin tuttua tuo asennoituminen.
      Olen ollut itse aivan pulassa jo useamman vuoden ajan. On fyysistä vaivaa joka jatkuu ja jatkuu, joskus joku lääkäri on välittänyt ja joku taas ei.
      On minua myös kohdeltu huonosti, on ollut loukkaamista, nöyryytystä ym.
      Olen psyk.puolen avohoidon asiakas ja silti on takavuosina laitettu lähete psykkalle, kolme eri lääkäriä. Niitä ovat sitten siellä psyk.polilla ihmetelleet myös.
      Ilmeisesti usein ajatellaan että vanhat psyk.diagnoosit suojaavat muulta sairastamiselta.

      Tää on ollut oikeesti ihan sairaan rankkaa ja tuntuu välillä ettei lopu ikinä.
      On vaan aina yritettävä uudestaan ja uudestaan ruikuttaa vaivoistaan kun ei kestä tätä jatkuvaa heikkoa ja sairasta oloa, jatkuvaa flunssaa, väsymystä, voimattomuutta ym.
      Olisi paljon kivempi elää normi elämää ja liikkua ja touhuta ihmisten ilmoilla, jota kyllä ihan tahdon voimalla ajoittain yritänkin. Koska en osaa olla yksin vaan on paljon mukavampaa tavata muita ihmisiä.
      Jatkuvasti on toiveena että tulisin jossain vaiheessa kuntoon mutta on aika toivoton ja turhautunut tunne usein.

    • Anonyymi

      Kannattaa välttää psykiatrista leimaa (aka "diagnoosia") kaikin keinoin. Psykiatrisesta rekisteristä seuraa henkilön muuttuminen 2. asteen kansalaiseksi ja arvonlasku säilyy läpi elämän.

      Psykiatrin tykö ei tulisi koskaan mennä oma-aloitteisesti. Jos sinne raahataan vasten omaa tahtoa, on viisainta olla sanomatta mitään, yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Olin kerran työterveyslääkärillä ja hän ei ollut selvästikään tottunut lukemaan tiettyjä diagnooseja potilaistaan. Oli huvittava näky, miten hän hätkähti ja melkein tippui tuoliltaan, kun luki vaikeasta skitsofreniastani. Tuntui, että hänellä meni spasmat sekaisin, eikä hän oikein kyennyt suhtautumaan minuun diagnoosin lukemisen jälkeen. Yritti toistaa samat fraasit "asiantuntijana" ongelmista, josta ei oikeasti ymmärtänyt mitään, ja olihan se hupaisaa. Nauroin paskaista naurua sille idiootille. Toki annan hänen hoitaa peräpukamiani ja kirjoittaa sairaslomaa flunsaan, se on hänen älykkyydelleen riittävä haaste. Yleensä psykiatrit muuttivat käsityksiäni lääkärien älykkyydestä aika lailla. Suurin osa heistä on ihan tavallisia vähämielisiä vajakkeja, jotka eivät osaa tai halua ajatella omilla aivoillaan. Jos heillä on jotain erityistaitoja, niiden käyttämisessä pitää käyttää harkintaa, koska he eivät useinkaan hahmota oman kapasiteettinsa rajoja.

      Myös eräs hammaslääkäri tutustui erityisen perverssillä innolla asiakirjoihin, joita ei erityisemmin tarvita hampaiden hoitoon. Olisin voinut valittaa hänestä, koska hän toimi vastoin lakia, mutta en viitsinyt sillä kertaa. Sain sentään hampaani kuntoon -olihan se vaivannut minua monta vuotta. Hammaslääkärin perversiot olivat siihen verrattuna aika pieniä sioita, vaikka periaatteesta olisin voinut hänestä tehdä muistutuksen.

      • Anonyymi

        "Olin kerran työterveyslääkärillä j"

        "Myös eräs hammaslääkäri tutustui erityisen perverssillä innolla asiakirjoihin, joita ei erityisemmin tarvita hampaiden hoitoon. "

        Inhottavaa. - Voisit välttää osan noista kohtaamisista menemällä toiseen sairaanhoitopiiriin hoitoon. Hoitopaikkansa voi valita, valinnanvapauslaki tuli 2014. Ja sitä ennen tietysti Omakannassa rastitat nykyisen sairaanhoitopiirin kaikki hoitopaikat piiloon. Oman asuinalueen sairaanhoitopiirin sisällähän ei Omakannan rasteilla voi salata mitään.

        Työterveysasema on varmaan yksityinen? Ellei psykiatrian tietoja ole heidän omien lääkäriensä kirjoittamina, vaan ainoastaan julkisella, ja työterveyslääkäri näkee ne Kannasta, niin Omakannan kieltojen pitäisi toimia. Yksityissektorin voi aina salata.

        Yksityisillä lääkäriasemilla on myös mahdollista salata muiden ko. lääkäriaseman sisällä tehtyjen käyntien tiedot työterveyslääkäriltä. Organisaation sisäinen salausmahdollisuus on joidenkin yksityisten lääkäriasemien tarjoamaa vapaaehtoista palvelua asiakkaille. Vastaavaa salausmahdollisuutta ei julkisella sektorilla ole, vaan kaikki merkinnät näkyvät koko sairaanhoitopiirissä. Yksityissektorilla kilpaillaan asiakkaista, sen vuoksi lääkäriasemat tarjoavat parempaa yksityisyyden suojaa asiakkailleen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen huomannut myös kun menee päivystykseen, siellähän on tuntemattomia lääkäreitä.
      No, potilaat istuvat aulassa ja lääkäri tietenkin katsoo koneeltaan kuka on seuraavaksi tulossa sisään.
      Siellä koneella lukee potilaan kaikki diagnoosit mukaanlukien psyyken puolen.
      Jotkut lääkärit tekevät jo valmiiksi mielikuvan potilaasta diagnoosien perusteella ja asennoituvat sitten potilasta kohtaan mahdollisen diagnoosin mukaan eikä lainkaan tasavertaisena ihmisenä.
      Eikä tämä ole kuvittelua koska selkeästi huomaa eron lääkäreiden välillä käytöksiensä mukaan.

      Joskus myös huomaa että lääkäriä ei kiinnosta potilaan vaivat lainkaan jos taustalla on mt-diagnoosi.
      Eivät nämä tapaukset kamalan yleisiä ole mutta edelleen kuitenkin liian yleisiä.

    • Anonyymi

      On aika valmistautua loppuköyhyyteen. Katsokaa, ettei puheessanne havaita köyhyyttä kirosanana.

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse köyhyyteen valmistautua ku oon ollut köyhä koko aikuisikäni.

    • Anonyymi

      On tuttu ilmiö. Onneksi nykyään on älypuhelin niin saa kätevästi kuvan omista oireistaan ja mittauksistaan.
      Toinen hyvä konsti on sisälle mennessä mainita heti alkuun että tiedostaa kärsivänsä jonkunlaisesta hypokondriasta ja ei haluaisi olla vaivaksi. Pehmentää lääkärin asennetta kummasti.

      • Anonyymi

        Hammaslääkäri ei uskaltanut tutkia kunnolla hampaistoani. Katseli vain kaukaa ja sanoi, että seuraava kerta on sitten kolmen vuoden kuluttua. Minuun ei ole suhtauduttu noin koskaan aikaisemmin. Diagnoosiluettelossani on nyt dg psykoottinen depressio.

        Surkuhupaista on, että tuo diagnoosi on todistetusti väärä, mutta sitä ei saa diagnoosiluettelosta pois, koska sillä suojellaan psykiatrioppilaan tekemää virhettä.

        Siis psykiatrioppilaan tekemän virheen ja hänen toiminnastaan vastuussa olevien esimiesten suojelu on tärkeämpää kuin totuus, potilaan oikeudet ja etu. Arvatkaapa paljonko tuollainen kohtelu sairastuttaa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hammaslääkäri ei uskaltanut tutkia kunnolla hampaistoani. Katseli vain kaukaa ja sanoi, että seuraava kerta on sitten kolmen vuoden kuluttua. Minuun ei ole suhtauduttu noin koskaan aikaisemmin. Diagnoosiluettelossani on nyt dg psykoottinen depressio.

        Surkuhupaista on, että tuo diagnoosi on todistetusti väärä, mutta sitä ei saa diagnoosiluettelosta pois, koska sillä suojellaan psykiatrioppilaan tekemää virhettä.

        Siis psykiatrioppilaan tekemän virheen ja hänen toiminnastaan vastuussa olevien esimiesten suojelu on tärkeämpää kuin totuus, potilaan oikeudet ja etu. Arvatkaapa paljonko tuollainen kohtelu sairastuttaa lisää.

        Mikä tarve sulla on valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hammaslääkäri ei uskaltanut tutkia kunnolla hampaistoani. Katseli vain kaukaa ja sanoi, että seuraava kerta on sitten kolmen vuoden kuluttua. Minuun ei ole suhtauduttu noin koskaan aikaisemmin. Diagnoosiluettelossani on nyt dg psykoottinen depressio.

        Surkuhupaista on, että tuo diagnoosi on todistetusti väärä, mutta sitä ei saa diagnoosiluettelosta pois, koska sillä suojellaan psykiatrioppilaan tekemää virhettä.

        Siis psykiatrioppilaan tekemän virheen ja hänen toiminnastaan vastuussa olevien esimiesten suojelu on tärkeämpää kuin totuus, potilaan oikeudet ja etu. Arvatkaapa paljonko tuollainen kohtelu sairastuttaa lisää.

        Todistetusti väärä psykiatrinen diagnoosi? Miten on onnistuttu todistamaan, että mielipide on väärä, tai oikea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistetusti väärä psykiatrinen diagnoosi? Miten on onnistuttu todistamaan, että mielipide on väärä, tai oikea?

        Tuossahan on vain kyse siitä, että henkilö ei itse hyväksy diagnoosia jonka on saanut. Väittää tietysti sitä vääräksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on vain kyse siitä, että henkilö ei itse hyväksy diagnoosia jonka on saanut. Väittää tietysti sitä vääräksi.

        Ilmeisesti et ymmärtänyt pointtiani. Miten psykiatrinen "diagnoosi" voi olla oikea tai väärä, kun kyseessä on mielipide. Psykiatrinen sairaus on mielipideasia. Toisen mielisairas on toisen mieliterve ja päinvastoin. Mielisairaus on kielikuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti et ymmärtänyt pointtiani. Miten psykiatrinen "diagnoosi" voi olla oikea tai väärä, kun kyseessä on mielipide. Psykiatrinen sairaus on mielipideasia. Toisen mielisairas on toisen mieliterve ja päinvastoin. Mielisairaus on kielikuva.

        Eipä ole pelkkä mielikuva. Kyllä niille diagnooseille on tutkitut tiedot sairauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole pelkkä mielikuva. Kyllä niille diagnooseille on tutkitut tiedot sairauksista.

        Kannattaa nyt googlettaa masennuksen diagnoosikriteerit (käypä hoito) ja pohtia kuinka tulkinnanvaraisia ne ovat. Esim. sairastamani pitkittyneen vitutuksen oireet saattaisi kokematon lääkäri hyvinkin sekoittaa masennuksen ja toisaalta ahdistuneisuushäiriön oireisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa nyt googlettaa masennuksen diagnoosikriteerit (käypä hoito) ja pohtia kuinka tulkinnanvaraisia ne ovat. Esim. sairastamani pitkittyneen vitutuksen oireet saattaisi kokematon lääkäri hyvinkin sekoittaa masennuksen ja toisaalta ahdistuneisuushäiriön oireisiin.

        "Pitkittynyt vitutus" onko sekin sairaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole pelkkä mielikuva. Kyllä niille diagnooseille on tutkitut tiedot sairauksista.

        Sanoinkin kielikuva. Diagnoosi-sanan ja muun medikalisoidun sanaston käyttö kylläkin synnyttää ihmisissä herkästi sellaisen mielikuvan, että psykiatriassa olisi kyse jostakin lääketieteellisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on vain kyse siitä, että henkilö ei itse hyväksy diagnoosia jonka on saanut. Väittää tietysti sitä vääräksi.

        Väärässä olet taas sinä muiden kokemusten mitätöijä.

        Se oli psykiatri, joka joutui kirjoittamaan, että en ole mielisairas. Tätä tarkoitan kirjoittaessani, että depressiivinen psykoosi oli väärä diagnoosi.

        Kehoitan sinua vakavasti opettelemaan luetunymmärtämistä vai onko se mahdotonta "hyvässä lääkepöllyssä". Josko kuitenkin voisit edes jättää muiden kokemusten mitätöinnin tekemättä. Se on epäasiallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole pelkkä mielikuva. Kyllä niille diagnooseille on tutkitut tiedot sairauksista.

        Niin ... ja ne diagnostiset kriteerit eivät täyttyneet, joten diagnoosi oli väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitkittynyt vitutus" onko sekin sairaus?

        Mä olen erittäin monta kertaa viimeisen muutaman vuoden aikana miettinyt voiko vitutukseen kuolla. Ilmeisesti ei, koska mä olen vielä hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistetusti väärä psykiatrinen diagnoosi? Miten on onnistuttu todistamaan, että mielipide on väärä, tai oikea?

        Psykiatri joutui itse tunnustamaan diagnoosin vääräksi = todistetusti väärä diagnoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossahan on vain kyse siitä, että henkilö ei itse hyväksy diagnoosia jonka on saanut. Väittää tietysti sitä vääräksi.

        On tervettä, että ei hyväksy väärää diagnoosia. Ei sitä väärää diagnoosia hyväksynyt psykiatrikaan. Tottakai väärää diagnoosia voi ja pitää sanoa vääräksi diagnoosiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen erittäin monta kertaa viimeisen muutaman vuoden aikana miettinyt voiko vitutukseen kuolla. Ilmeisesti ei, koska mä olen vielä hengissä.

        Minäkin olen miettinyt vitutuksen kanssa joskus samalla tavalla. Ei siihen kuole, ja onneksi ei kuole koska sitten kun se menee ohi niin on taas iloinen että on edelleen hengissä eikä vituta.


    • Anonyymi

      Mulla on yllättävän positiivinen (ainakin yksi) kokemus asiallisesta hoidosta, vaikka mulla psykiatrisia diagnooseja. Menin päivystykseen tykytyksen ja hengenahdistuksen vuoksi, koska luulin kuolevani. Sanoin päivystyksen vastaanottoon, että mulla on taipumusta paniikkikohtauksiin, mutta tuntemukset ovat nyt erilaiset kuin aiemmin. Sen sijaan, että käännytti mut niin ottivat mut päivystysjonoon. Multa otettiin labrat, sydänfilmi ja keuhkokuva - mitään ei löytynyt. Lopullinen dg taisi olla paniikkikohtaus, mut vähättelyä en saanut ollenkaan. Paitsi silloin kun pyysin rauhoittavaa, koska itkin valtoimenaan odotuspenkillä, niin joku hoitsu tokas mulle, että senkö takia tänne tulit. No en tullut. Asuin lähellä päivystystä ja menin kotoota hakemaan rauhoittavan. On ollut pari muutakin päivystyskäyntiä samoilla oireilla. Jonotin pari h yöaikaan. Kun pääsin vastaanotolle mittasivat pulssin, taputtivat selkään ja sanoivat, että mene kotiin syömään jotain. Olin niin hämilläni, etten ees tajunnut sanoa mitään. Eivät ees verenpainetta mitanneet.

      • Anonyymi

        Tuo positiivinen kokemus olikin positiivinen siksi, että kerroit vapaaehtoisesti heille. Noudatit itsemääräämisoikeuttasi, kun halusit itse kertoa paniikkitaipumuksestasi. Itsemääräämistäsi ei loukattu, rajojasi ei rikottu.

        Ongelmana psyyketietojen levittelyssä Kannassa on rajojen rikkominen. Yksityisyytensä rajat jokainen määrittelee itse.

        Psyyke ei toimi kuten ruumis. Ja myös somaattiset asiat voivat joskus olla arkaluontoisia, ja sellaisia, ettei niistä halua kertoa ihan jokaiselle lääkärille.


    • Anonyymi

      Siraanhoidossa ovat jo oppineet tunnistamaan pelkän myötätunnon hakijat.

    • Anonyymi

      Miksi ihmiset antavat nöyryyttää itseään noin? Alentavaa, ettei ihmisellä ole oikeutta suojella psyykkisiä rajojaan. Stigmatisoivaa.

      Lääkärit eivät itse koskaan hakeudu psyykeongelmissaan julkiseen terveydenhuoltoon. Heille on sitä varten oma luottolääkärijärjestelmä. Sieltä eivät tiedot leviä minnekään. Aina ei edes tehdä lakisääteisiä Kanta-merkintöjä, kun lääkäri käy valittamassa kollegalleen masennusta, uupumusta tms.

      Lisäksi, lääkärit lääkitsevät itseään eri tavoin kuin potilaita. Potilaille he määräävät käypähoitosuosituksen mukaisesti erilaisia vahvoja psyykenlääkkeitä, masennukseen SSRI:tä, jne. joilla on paljon haittavaikutuksia. Itselleen he kirjoittavat useimmiten bentsoja. Ja hakeutuvat psykoterapiaan. Lääkäreiden masennusta selitetään usein myös kevyillä syillä, kuten työn raskaudella. Potilailla oletetaan olevan biologisempia syitä. Tästä on tutkimuskin.

      https://madinfinland.org/pro-gradu-masennuslaakkeet-ja-kritiikki-suomen-laakarilehdessa-2008-2014-eve-rasku/

      • Anonyymi

        Kiinnostava linkki. Ja odotettavissa olevat tulokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostava linkki. Ja odotettavissa olevat tulokset.

        Mediuutisissa oli juttu siitä, kuinka lääkärit pelkäävät leimautumista psyykkisissä ongelmissaan. Kollegat suojelevat toisiaan niin, ettei lääkäreistä aina edes tehdä lakisääteisiä Kantakirjauksia:

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/laakarit-hoitavat-sairautensa-itse/26286acd-38c3-3797-bfdb-1ca517c504be

        "Korkeila on huomannut tämän esimerkiksi Lääkäriliiton luottamuslääkärinä. Soittajat kysyvät suoraan, mistä löytyisi tervejärkinen psykiatri. Myös hoitosuhteen salassapysymisestä on kova huoli."

        "On tavallista, että kun lääkäri tulee potilaaksi, potilaskortissa ei ole ensimmäistäkään merkintää, sanoo Hupli, joka arvioi hoitaneensa noin tuhatta lääkäripotilasta."

        ---- Ja sitten pitäisi lääkäreiden omien potilaiden suosiolla suostua stigmatisoitavaksi! Kyllä on kaksinaamaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mediuutisissa oli juttu siitä, kuinka lääkärit pelkäävät leimautumista psyykkisissä ongelmissaan. Kollegat suojelevat toisiaan niin, ettei lääkäreistä aina edes tehdä lakisääteisiä Kantakirjauksia:

        https://www.mediuutiset.fi/uutiset/laakarit-hoitavat-sairautensa-itse/26286acd-38c3-3797-bfdb-1ca517c504be

        "Korkeila on huomannut tämän esimerkiksi Lääkäriliiton luottamuslääkärinä. Soittajat kysyvät suoraan, mistä löytyisi tervejärkinen psykiatri. Myös hoitosuhteen salassapysymisestä on kova huoli."

        "On tavallista, että kun lääkäri tulee potilaaksi, potilaskortissa ei ole ensimmäistäkään merkintää, sanoo Hupli, joka arvioi hoitaneensa noin tuhatta lääkäripotilasta."

        ---- Ja sitten pitäisi lääkäreiden omien potilaiden suosiolla suostua stigmatisoitavaksi! Kyllä on kaksinaamaista...

        Niin. Lääkärit tietävät, että psykiatrian vastaanotolle ei kannata mennä.


    • Anonyymi

      Olen ollut aina sitä mieltä että psykiatrit eivät itse laittaisi napin nappia suuhunsa noita neuroleptejä ja masennuslääkkeitä. Hehän tietävät sivuvaikutukset ym. ongelmat eivätkä niitä itselleen halua.

      • Anonyymi

        No tuo on vain sinun mielipiteesi, totuus voi olla toisen lainen.


      • Anonyymi

        Oikeilta lääkäreiltä on joissain tutkimuksissa kysytty minkä napin saatavilla olevista (SSRI:t ja vastaavat, neuroleptit vain bentsodiatsepiinit) he ottaisivat, joista elämän surettaisi. Lääkärit valitsevat lähes poikkeuksetta bentsodiatsepiinit. Tuloksen voi tulkita tietenkin monella tapaa, mutta oma tulkintani on, että lääkäreiden enemmistö tietää, että bentsot ovat turvallisimpia ja vähiten haitallisia aineita, joilla itsensä turruttaa, kun sellaista helpotusta haluaa.


    • Anonyymi

      " Psykiatrin tykö ei tulisi koskaan mennä oma-aloitteisesti. Jos sinne raahataan vasten omaa tahtoa, on viisainta olla sanomatta mitään, yhtään mitään. "

      Tuosta vastoin omaa tahtoa sinne raahaamisesta. Jos työkkäristä laittavat ukaasin kanssa sinne mielenterveystoimisto puolelle ajan, sekin on tavallaan vastoin omaa tahtoa sinne menemään pakottamista. Jos et mene, se tietää karenssia ja niiden vähäistenkin tuota kautta tulleiden tulojen menettämistä.

      Itselläni prosessi työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymisestä mielenterveysongelmien
      vuoksi lähti liikkeelle tuolla tavoin. Työkkäri sai siivottua yhden pitkäaiakais työttömän pois tilastojaan rasittamasta.

      Näin jälkikäteen arvioituna, olla sanomatta mitään siellä mielenterveystoimisto puolella olisi ollut järkevämpi taktiikka. Nyt siellä systeemin järjestelmissä on tosiaan kirjattuna omalta kohdaltani vaikka mitä tuolla mielenterveystoimisto puolella sanomisteni pohjalta ja ne kirjatut asiat vaikuttavat myöhemmin kaikkeen hoitoon, mitä koko julkisen terveydenhoidon puolelta yrittää itselleen saada, myös sen hoidon saatavuuteen.

      Noilla kantajärjestelmän kikoilla ja sairaanhoitopiirin muuttamisella kenties voisi jotain muutosta saada - ei vaan enää vähillä voimavaroilla jaksaisi lähteä esim. tikkejä poistattamaan yli 400 kilometrin päähän. Täällä edes sellaisen avun saaminen on tehty systeemissä töissä olevien mielenterveysongelmaisten viranhaltiojoiden ja narkkien toimesta mahdollisimman ikäväksi, saattavat tahallaan odotuttaa vaikkapa 8 tuntia tai miten pitkään vaan.

      Metsäperä elämä on ihanaa....

      • Anonyymi

        "Tuosta vastoin omaa tahtoa sinne raahaamisesta. Jos työkkäristä laittavat ukaasin kanssa sinne mielenterveystoimisto puolelle ajan,"

        Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan. Näet asiat tarkasti. Mielestäni olet joutunut kokemaan törkeää epäoikeudenmukaisuutta.

        Näille epäkohdille pitäisi ryhtyä tekemään jotain laajemmin, yhteiskunnallisemmin. Kaikkien niiden toimesta, jotka joutuvat niistä kärsimään... Eikä meitä ole vähän.

        Anonyymi
        08.02.2020 14:37


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe