Tissit kasvaa testokorvaushoidon aikana

Anonyymi

Miehelläni on testokorvaushoito, kun joku urologi oli mennyt antamaan testoa. Hänellä oli lutenisoiva hormoni pienesti viitearvojen alla ja testot samaten. Hetken aikaa hänellä seisoi ja oli vähän parempi vireystilakin, mutta nyt tissit kasvaa ja muna ei seiso. Jotenkin muuttunut estrogeeniksi se testo ilmeisesti. Ylipainoa on. Onko kokemusta tällaisesta?

5

156

    Vastaukset

    • Sano miehellesi, että käy labroissa ja katsoo testovl, prl, e2 tasot.
      Selkeästi siellä on estorogeeni koholla. Erityisesti korvaushoidossa miehillä olisi ensiarvoisen tärkeää pitää matala rasvaprosentti, jotta aromatisoituminen estrogeeniksi olisi mahdollisimman vähäistä. Lisäks tulee kiinittää huomiota riittävään tiheään injektio väliin ja tietysti injektoidaan vähemmän kerralla = Parempi t/e suhde.

      Hänen pitäisi lisäks pyytää reseptiä aromataasi inhibiittorille, eli kontrolloidaan estrogeeni tasoja letrozolella, mutta tämä on oma taiteenlajinsa, että löytää itselleen optimaaliset annostelut.
      Selkeästi miehesi hoito on toteutettu puutteellisesti. Labroja kokeilua ja säätämistä edelleen vaaditaan. Hoito ei ole kuosissa.

      • Eikö ole mitään mikä saa sen lutenisoivan nousemaan?


      • Itse käytän Kabaser merkkistä tuotetta estrogeeni tasojen laskemiseen kerran viikossa ja toimii.Lääkärin määräyksestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytän Kabaser merkkistä tuotetta estrogeeni tasojen laskemiseen kerran viikossa ja toimii.Lääkärin määräyksestä.

        Se on dopamiiniagonisti, eli se laskee prolaktiini tasoja.. Ei vaikuta mitenkään estrogeeniin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole mitään mikä saa sen lutenisoivan nousemaan?

        On siihenkin omat lääkkeensä..
        Mutta ensin olisi pitänyt selvittää labroilla onko miehesi hypogonadismi primaaria vai sekundääristä.. Sekundäärisessä, eli aivolisäkeperäisessä ongelmassa lh:ta voidaan nostaa Clomifeenillä, Nolvalla tai Letrozolella. Joillakin ne toimii ilman ihmeempiä sivareita kun taas joillakin testosteronitasot nousee, mutta fiilinki/oireet ei kauheasti helpota. Ainahan voi kokeilla.
        Primääri potilaille, eli kivesperäisestä ongelmasta juontavasta ei tietenkään ole hyötyä ed. mainituista lääkkeistä, koska kiveksissä ei ole potentiaalia tuottaa enempää testosteronia.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kesämökkien hinnat romahtaneet

      koska nuoret aikuiset eivät ole kiinnostuneita mökkeilystä. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d0e0b3ed-85bf-4388-ac02-3d6d1ef5a79b
      Maailman menoa
      109
      3685
    2. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

      Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      173
      3626
    3. MOT mustamaalaa ja valehtelee.

      Olen hetken jo katsellut näitä YLEN MOT ohjelmia ja olen huomannut kuinka paljon he antavat väärää tietoa ihmisille. Väärän informaation antamiseen r
      Yhteiskunta
      77
      2689