Kova paniikki jos kolmatta päivää 24/7

Anonyymi

Hei, onko ketään kohtalotovereita, joilla paniikkikohtaus ei menekään ohi 10 minuutissa tai äkkiä. Mulle sattui ikävien asioiden suma ja siitä parin päivän päästä tiistaina sain kauhean paniikin heti herätessä ja ohi ei vaan mene. Vessassa ravausta ja ennen kaikkea tuo vatsa oireilee niin rajusti etten enää jaksa kun ei voi syödä eikä juoda. Laihtunut muutamassa päivässä ihan luurangoksi ja olo niin heikko ettei jaksa kunnolla edes kävellä ja sekös pelottaa vielä enemmän ja paniikki kasvaa. Lääkkeet on mutta ei auta. Ja näin laihana ei enempää totta vie enää voisi ottaakaan.

Miten saan itseni ja hermoston rauhoittumaan edes vähän, minulla myös traumaoireilua, joka pahentaa omalta osaltaan asiaa. Mutta yleensä pahin paniikki kuitenkin päivässä kahdessa edes vähän helpottanur, nyt loppua ei näy ja olo on jo niin voimaton ja hätåkin suoraan sanottuna alkaa iskeä. Olen vielä hyvin yksin, kukaan ei ymmärrä eikä auta. Ja hylkäämisiä kokenut paljon tässä viime aikoina ilman mitään syytä. Kaipa minusta huokuu netin välitykselläkin hätä ja kauhu. :( Toivottavasti muilla panikoijilla olisi edes vähän parempi päivä tänään. 🙏

34

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja siis otsikkoon tuli virhekin, kova paniikki jo kolmatta päivää oli kyllä tarkoitus kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Hei kohtalotovereiden ,täällä sama juttu kohtaus iskee heti herättyä on jäänyt nyt jotenkin päälle monta päivää jo ollut ihan järkyttävän huonoa . Koitan keksiä itselleni jotain tekemistä, mutta en pysty mihinkään keskittymään.Lääkäriin turha mennä koska lääkkeet jo on syönyt yli 20 v xanoria mutta nyt tuntuu ettei sekään auta , terapiassa käyn myös Vuosien varrella kokeiltu monta mieliala lääkettä eivät ole käyneet minulle.Nyt tietysti joku sanoo että xanor pahasta ja koukutaa ,no voin sanoa että on jo koukuttanut ,vaan toleranssi ei ole noussut koitan pitää sen pienempänä mitä lääkäri on määrännyt .Nyt on ollut kyllä sellaista että tekisi mieli popsia lisää, mutta pelottaa lisätä ,jos sitten sekään ei auta niin pitää taas lisätä ...? Mitä lääkettä sie syöt?jos sullakaan ei auta! Eli ei hyvä päivä minullakkaan !Mutta elettävä on jotenkin...ps.On ollut kyllä hyviäkin aikoja näinä vuosina, muuten en varmaan tässä kirjoittelua jaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kohtalotovereiden ,täällä sama juttu kohtaus iskee heti herättyä on jäänyt nyt jotenkin päälle monta päivää jo ollut ihan järkyttävän huonoa . Koitan keksiä itselleni jotain tekemistä, mutta en pysty mihinkään keskittymään.Lääkäriin turha mennä koska lääkkeet jo on syönyt yli 20 v xanoria mutta nyt tuntuu ettei sekään auta , terapiassa käyn myös Vuosien varrella kokeiltu monta mieliala lääkettä eivät ole käyneet minulle.Nyt tietysti joku sanoo että xanor pahasta ja koukutaa ,no voin sanoa että on jo koukuttanut ,vaan toleranssi ei ole noussut koitan pitää sen pienempänä mitä lääkäri on määrännyt .Nyt on ollut kyllä sellaista että tekisi mieli popsia lisää, mutta pelottaa lisätä ,jos sitten sekään ei auta niin pitää taas lisätä ...? Mitä lääkettä sie syöt?jos sullakaan ei auta! Eli ei hyvä päivä minullakkaan !Mutta elettävä on jotenkin...ps.On ollut kyllä hyviäkin aikoja näinä vuosina, muuten en varmaan tässä kirjoittelua jaan!!!

        Vielä piti kysyä, että kun jo tammikuussa kirjoitit niin joko voit paremmin? Toivottavasti:-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä piti kysyä, että kun jo tammikuussa kirjoitit niin joko voit paremmin? Toivottavasti:-)

        Ap täällä hei, voi kiitos kysymästä ja välittämisestä. Valitettavasti en voi hyvin ja tällä hetkellä pahin ongelma on vakava laihtuminen kun fyysinen huono olo on niin voimakasta ja vatsavaivat ja niistä seuraa yleensä paniikki ja ahdistus vielä suurempana eli kunnon kierre.

        Ja trauma-asioihin en ole apua saanut, lääkärissä käyty ja lähetteitä laitettu mutta resursseja ei ole ilmeisesti, mihinkään ei pääse eikä oteta. Mutta päivä kerrallaan edelleen ja tällä hetkellä tämä koronajuttu ei myöskään kovin auta asiaa. Kevät kuitenkin tulee joka tapauksessa ja aurinko paistaa nytkin kauniisti, näkee ainakin ikkunasta ☀️☀️ja elämä jatkuu niin kauan kuin jatkuu.

        Kaikkea hyvää ja valoa sinun tulevaan kevääseesi ja muille myös ja voimia sekä tsemppiä kaikille, joilla myös vaikeaa tällä hetkellä elämässä!!! 🙏💜


    • Anonyymi

      Saman kokeneena .. kuulostaa varmaan todella typerälle, kun on juuri nyt tuossa tilanteessa.
      Kun jäin apua vaille, opettelin itse rauhoittamaan fyysiset oireeni. Ei ollut enää oikein muuta vaihtoehtoa!
      Eikä ollut ns. helppoa. Käytin PÄIVITTÄIN 2-3 tuntia mielen ja kropan manipulointiin, normi työpäivä siinä sivussa. Kirjastosta etsin sen mikä löytyi käytännönläheisiä ohjelmoi-pääsi-kirjoja.
      Vuoden verran meni kunnes tajusin olevani voiton puolella. Lyhyet kertausharjoitukset päivittäin on jatkuneet yli 10 vuotta, mutta osaan rauhoittaa paniikkireaktion.
      Tiedän, oisin itsekin huitassut nyrkillä silloin aikoinaan, jos mulle joku tuota olisi tullut selittämään.
      Mutta lopulta: ihmisen pää käskee ruumista eikä päinvastoin.

    • Anonyymi

      Etkö voisi mennä lääkäriin? Jos noin kauan jo kestänyt, niin eikö ole turhaa vaan odottaa omien konstien auttavan?
      Jos sinulla on joku,ystävä, sukulainen ym, jonka seuraan voisit hakeutua, niin se auttaisi. Lisäksi olisi tärkeää yrittää syödä ja juoda edes jotain.

      • Anonyymi

        Kerrotko mikä se lääkärin apu elämään olisi?
        Bentso? Juu, rauhottaa tilannetta. Propral? Tasoittaa sydämen sykettä ja fyysisiä paniikkioireita ylipäätään. Neuroleptipöhnä? Osastolle tärisemään?
        Lääkäri ei voi määrätä ystävää, joka pitää sylissä, kun ahdistaa. Itseasiassa sellainen on mielikuvitusolento.

        Parempi akuuttiapu voi olla noutopalvelun pitsa ja sarjoja putkeen maksukanavalta. Ehkä jonkun ystvän kanssa, jos ei onnistu niin ihan keskenään. Aivojen tyhjennys. Siinä jossain välissä hengitys ja rentoutusharjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mikä se lääkärin apu elämään olisi?
        Bentso? Juu, rauhottaa tilannetta. Propral? Tasoittaa sydämen sykettä ja fyysisiä paniikkioireita ylipäätään. Neuroleptipöhnä? Osastolle tärisemään?
        Lääkäri ei voi määrätä ystävää, joka pitää sylissä, kun ahdistaa. Itseasiassa sellainen on mielikuvitusolento.

        Parempi akuuttiapu voi olla noutopalvelun pitsa ja sarjoja putkeen maksukanavalta. Ehkä jonkun ystvän kanssa, jos ei onnistu niin ihan keskenään. Aivojen tyhjennys. Siinä jossain välissä hengitys ja rentoutusharjoituksia.

        Heh, no miksi et ole sitten tehnyt näitä, vaan valitat? Lääkkeet ovat monille henkiinjäämisen ehto ja alkavat kelvata sen jälkeen, kun olot ovat niin sietämättömiä, ettei kestä.
        Mutta jatka toki omilla keinoillasi. Vuonna 2025 olet ehkä saavuttanut hyvän olotilan. Voimia sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, no miksi et ole sitten tehnyt näitä, vaan valitat? Lääkkeet ovat monille henkiinjäämisen ehto ja alkavat kelvata sen jälkeen, kun olot ovat niin sietämättömiä, ettei kestä.
        Mutta jatka toki omilla keinoillasi. Vuonna 2025 olet ehkä saavuttanut hyvän olotilan. Voimia sinulle!

        Sotket nyt kiusatessasi kirjoittajat. Siinäpä tyhjänpantti kiusaat! Saat sinä lääkkeitäsi syödä, kukaan ei kiellä. Saattaa olla kaikkien parhaaksikin että syöt.

        En vain ole kuullut kenestäkään, joka jollain lääkkeellä olisi palautunut paniikkihäiriöstä toimivaksi itsekseen, pala propralia tai ehkä jopa bentso taskussa voi kyllä tuoda turvaa ja hätätilanteessa auttaa.
        Vastasin aloittajalle, koska tunnen myötätuntoa, olen ollut samassa tilanteessa ja sen myös selättänyt. Puolikas propralia taskussa, kaiken varalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, no miksi et ole sitten tehnyt näitä, vaan valitat? Lääkkeet ovat monille henkiinjäämisen ehto ja alkavat kelvata sen jälkeen, kun olot ovat niin sietämättömiä, ettei kestä.
        Mutta jatka toki omilla keinoillasi. Vuonna 2025 olet ehkä saavuttanut hyvän olotilan. Voimia sinulle!

        Ei ollut kyllä ap tuo joka kirjoitti tuon ja anteeksi ei ole tarkoitus valittaa. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mikä se lääkärin apu elämään olisi?
        Bentso? Juu, rauhottaa tilannetta. Propral? Tasoittaa sydämen sykettä ja fyysisiä paniikkioireita ylipäätään. Neuroleptipöhnä? Osastolle tärisemään?
        Lääkäri ei voi määrätä ystävää, joka pitää sylissä, kun ahdistaa. Itseasiassa sellainen on mielikuvitusolento.

        Parempi akuuttiapu voi olla noutopalvelun pitsa ja sarjoja putkeen maksukanavalta. Ehkä jonkun ystvän kanssa, jos ei onnistu niin ihan keskenään. Aivojen tyhjennys. Siinä jossain välissä hengitys ja rentoutusharjoituksia.

        Tähän täytyy kyllä sanoa että jos joku oikeasti luulee että paniikkihäiriöstä ja/ tai ahdistuneisuushäiriöstä paranee sillä että joku pitää sylissä niin huhhuh.
        Itse en edes halua että muhun kosketaan kun kohtaus itkee. Terapia, lääkkeet ja hengitysharjoitukset. Noi on olleet mulla auttavia tekijöitä.


    • Anonyymi

      Ap vielä täällä kiittää jo paljon teitä muutamia ihmisiä neuvoistanne. Itse asiassa eilen illalla olin jo niin uupunut, että kysyin yhtä kaveria olisiko voinut viedä minut päivystykseen kun niin kurja olla siellä yksin ja en oikein pidä sairaaloista mutta ei voinut viedä ja käski vaan rauhoittua.

      No niin olen todella yrittänyt mutta mikään ei nyt tunnu auttavan ja en tiedä mitä lääkäri voisi auttaa kun johtuu todella vaikeasta elämäntilanteesta ja diapam on jo ihan säännöllisesti käytössä mutta ei auta yhtään, tuntuu jopa että pahentaa tällä hetkellä oloa. Lähinnä mietin tätä heikkoutta jo, että josko tiputus olisi tarpeen ja joku kertalääke jolla saataisiin tämä kohtaus vai mikä lie onkaan niin katkeamaan. En tiedä, hyvin on neuvoton ja hätääntynyt olo. Yksin on ihminen juuri silloin kun eniten apua kaipaisi. Mutta useinhan se menee juurikin niin.

      • Anonyymi

        Ihan vilpittömästi: nyt tilaa se pitsa, mene sohvalle, eti joku murhaava sarja. Syö ja katsele siihen asti että sammut pitsa ja sarjakoomaan. Nuku. Kun heräät, jatka syömistä ja katselua.
        Eli lepää ja syö, aivan vilpittömästi!


      • Anonyymi

        hei et ole yksin, muista se. tilanteesi on kurja, voi kun voisi keskustella kanssasi puhelimessa. itselläni ollut panikkihäiriöitä vuosikausia, mutta lääkityksen ansiosta hallinnaasa. Nyt tilanne on huonompi koska olen jatkuvasti kotona yksin koronan takia.
        Anne


    • Anonyymi

      No et taida kovin paniikissa ollakaan, kun on voimia rakentaa tällainen keskustelulanka.
      Ole kuitenkin varovainen. Ihmisen psyyke ei kestä mitä tahaansa temppuilemista ja voit sairastua aika viheliäisestikin johon verrattuna nämä nykyiset oireesi ovat lasten leikkiä.
      Parempaa jatkoa!

      • Anonyymi

        Ja persoonallisuushäiriöisen vai kenties pikemminkin maniavaiheisen harjoittama nettikiusaaminen jatkuu.
        Lääke ei tepsi luonnevikaan, vaikka miten vaihtaisi.


    • Anonyymi

      Olin samanlaisessa tilassa 20v sitten.Jouduin sairaalaan lanssilla.Sain sairaalassa lääkityksen suoneen,joka auttoi.Sitten lääkäri määräsi 1mg xanor sekä 40mg seronil .Näillä pääsin alkuun lääkkeet auttaa varmasti,jos tilanne on tosi paha.Jouduin tai pääsin myös kuntoutukseen Kuopioon,jossa oli ammmattilaisia auttamassa.Sieltä sain avun ja rohkeuden yrittää selvitä pikkuhiljaa ilman lääkkkeitä.Tämä häiriö ei täysin parane mutta sen kanssa oppii elämään.Tänäpäivänä pärjään lenkkeilyn avulla sekä yritän elää iisisti.Itsellä on myös vertaistukea saatavilla.En anna neuvoja vaan oman kokemuksen.Kaikkea hyvää ja voimia .

      • Anonyymi

        Hienoa kuulla, että olet parantunut noinkin hyvin ja tällä hetkellä elämä sujuu ja jaksat puuhailla kaikenlaista ja itsekin olen yrittänyt ulkoilla luonnossa ihan viimeiseen asti, jotenkin siitä saanut hetkeksi joskus jotain poispääsyä täydestä kauhusta ja epätoivosta mutta nyt en ole viikkoon enää jaksanut uloskaan lähteä kun ollut niin heikko olo. Ja iisisti eläminen kuulostaa juurikin hyvältä elämältä! :) Kiitos paljon sinulle ja kaikkea hyvää ja iloa sekä terveyttä elämäsi tuleviinkiin päiviin toivon! 🌸🌸

        Ihmeesti nämä selviytymistarinat ja vertaistuki antavat kuitenkin pientä toivoa josko vielä itsekin selviäisi ajan kanssa vaikka sitähän se kyllä tulee vaatimaan. Mutta pienin askelin. - Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kuulla, että olet parantunut noinkin hyvin ja tällä hetkellä elämä sujuu ja jaksat puuhailla kaikenlaista ja itsekin olen yrittänyt ulkoilla luonnossa ihan viimeiseen asti, jotenkin siitä saanut hetkeksi joskus jotain poispääsyä täydestä kauhusta ja epätoivosta mutta nyt en ole viikkoon enää jaksanut uloskaan lähteä kun ollut niin heikko olo. Ja iisisti eläminen kuulostaa juurikin hyvältä elämältä! :) Kiitos paljon sinulle ja kaikkea hyvää ja iloa sekä terveyttä elämäsi tuleviinkiin päiviin toivon! 🌸🌸

        Ihmeesti nämä selviytymistarinat ja vertaistuki antavat kuitenkin pientä toivoa josko vielä itsekin selviäisi ajan kanssa vaikka sitähän se kyllä tulee vaatimaan. Mutta pienin askelin. - Ap

        Juuri niin pienin askelin.Sinä tulet saamaan vielä hyvän elämän.Tähän häiriöön ei kuole.Sinunkin parhaat päivät on edessäpäin.Elä pelkää ammattilaisia,niitä kyllä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin pienin askelin.Sinä tulet saamaan vielä hyvän elämän.Tähän häiriöön ei kuole.Sinunkin parhaat päivät on edessäpäin.Elä pelkää ammattilaisia,niitä kyllä löytyy.

        Kiitos todella paljon sanoistanne kaikki tsemppaajat ja myös erityisesti viimeisimmän viestin kirjoittaja. 💕 Jospa tästä vielä henkiin jää ja olo sekä kunto paranevat pikku hiljaa ja apua olen kyllä aika lailla etsinyt esim.syksyllä mutta kovin on tiukassa vaikka suuressa kaupungissa asunkin mutta varmasti vielä sitäkin löytyy juuri kuten sanoit.

        Mukavaa alkavaa viikonloppua teille kaikille hyville ja ihanille kanssaeläjille ja ihan jokaiselle muullekin ihmiselle ! 🌷🌷-Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon sanoistanne kaikki tsemppaajat ja myös erityisesti viimeisimmän viestin kirjoittaja. 💕 Jospa tästä vielä henkiin jää ja olo sekä kunto paranevat pikku hiljaa ja apua olen kyllä aika lailla etsinyt esim.syksyllä mutta kovin on tiukassa vaikka suuressa kaupungissa asunkin mutta varmasti vielä sitäkin löytyy juuri kuten sanoit.

        Mukavaa alkavaa viikonloppua teille kaikille hyville ja ihanille kanssaeläjille ja ihan jokaiselle muullekin ihmiselle ! 🌷🌷-Ap

        Kiitos itsellesi kun laitoit kokemuksesi jakoon.Vaikutat tosi sympaattiselta kohtalotoverilta.Niinkuin kerroit alussa ,että sinulla oli tunnekuohuja,juuri niistä se kohtaus kehittyy.Kun pääset tasapainoon,niin olosi paranee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos itsellesi kun laitoit kokemuksesi jakoon.Vaikutat tosi sympaattiselta kohtalotoverilta.Niinkuin kerroit alussa ,että sinulla oli tunnekuohuja,juuri niistä se kohtaus kehittyy.Kun pääset tasapainoon,niin olosi paranee.

        Omana mielipiteenä väittäisin, että kehollinen paniikkireaktio ei kehity pohjimmiltaan tunnekuohusta, vaan siitä että on joutunut aiemmin dumppaamaan traumaattisissa tilanteissa tunteensa ja normaalin pakene-tai-kuole reaktionsa.
        Kroppa kuitenkin muistaa - ensimmäinen paniikki voi iskeä täysin arvaamattomassa ja kummallisessa tilanteessa.
        Aivoja, kokemuksia ja mieltä ei voi erottaa ruumiistaan (no voi harjoittelemalla). Fyysisestä paniikista (tärinä, henki ei kulje, pyörryttää, kuulo ja näkö terästyy, maha kuralla...) silloin kun sille ei ole mitään järkevää syytä (joku uhkaa henkeäsi tms) seuraa helvetillinen ahdistus. Vaikka tilanne menisi ohi, aivoihin liimautuu fyysisesti ylimitoitettu reaktio vaikeisiin ja joskus myös täysin vaarattomiin tilanteisiin. Kieltämällä se ei sieltä päästä lähde pois. Eli sen kanssa on opittava elämään.
        Esimerkiksi esiintyjä, joka kieltää kokemansa esiintymisjännityksen, on tasan varmasti kusessa. Konstit on monet: yksi hauskimmista mitä olen kuullut, on kiittää Paniikkia siitä, että on nyt riittävän skarppi esiintymään ja sitten ohjata Paniikki istumaan kiltisti hiljaa auditorion alaportaalla esityksen ajan 😶

        Fyysistä reaktioaan voi opetella hallitsemaan, sen voi opetella sammuttamaan asiankuuluvan pienelle liekille. Kun saa kroppansa rauhoittumaan, rauhoittuu myös mieli.
        Tunteiden sammuttaminen toimii väärään suuntaan, mutta ylimääräinen negatiivinen kuohu kannattaa kyllä ajaa alas.
        Kaiken voi opetella. Jos on riittävän hullu.


    • Anonyymi

      olioli,mut ei noi pitkää,tarpeeks ahistava juttu ni kyl laukee.läheisen kuolema miulkii sen laukas.oli vaa liian rankka juttu .miul oli jotai tunnin pätkii.sen huomasin et ku käy ahistaa joku juttu ni hengitys nopeutuu ahistuksesta ja sit koht täristää,näin miulla.ei se noi kaikil mee.mut luulen et samaa on se et kaikki ahistava juttu ei o hyvä .tsemppiä

    • Anonyymi

      Paniikkitunteihin voi vaikuttaa hengittämällä sisään (syvään) ja ulos (hitaasti). Esim. 8 hengityksen aikana ajatukset irtoaa jo aika hyvin tilanteesta, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa että semmoisen voimakkaan ahdistustilan tai paniikkitilan pitää antaa (rauhassa) laantua pitkän aikaa, eikä siitä oikeastaan ole toipunut kuin vasta seuraavana päivänä, jos on nukkunut yön hyvin. Jos kehossa on kipuja ja jännityksiä esim. huonosta istuma asennosta johtuen, niin nämä aistimukset saattavat sitten ylläpitää ahdistusmielentilaa mielessäkin, niin että olotila laukeaa pois vasta sitten kun kehosta ovat kivut omaan tahtiinsa parantuneet. Itselläni jos on niska jäykkä ja pää kipeä niin olen hyvin herkästi reagoiva. Itselläni on huomattavasti ollut hyötyä hypnoosien kuuntelemisesta youtubesta, mutta niistä pitää olla tarkkana että ottaa semmoisen joka on varmasti hyvä, koska taitamaton hypnotisoija saattaa tehdä päinvastaisen vaikutuksen. Mutta rauhoittava vaikutus tuntuu usein seuraavan päivän, tai ainakin suurimman osan siitä. Suosittelen Michael Sealeyn ilmaisia englanninkielisiä nauhoja.

      • Anonyymi

        Jos kunnon kohtaus päällä niin miten hengittää syvään ku tuntuu että justiin kuolet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kunnon kohtaus päällä niin miten hengittää syvään ku tuntuu että justiin kuolet

        Mulla on niin että jos edes yritän ruveta hengittää syvään kun kohtaus iskee niin olo pahenee. Teen hengitystekniikoita silloin kun kohtaus ei oo päällä. Kohtauksen tullessa yritän mennä makaamaan tai istumaan ja suljen silmät ettei pyörrytys pahene. Juon vettä (mulla on aina vesipullo mukana) ja jos paha kohtaus, otan bentson. Sitten vaan odotan että kohtaus menee ohi. Hirveintä on kun se iskee esimerkiksi kaupassa ja on yksin 😣


    • Anonyymi

      Oletko soittanut kriisipuhelimeen ?

      • Anonyymi

        Ap sattui huomaamaan vielä ajan päästä tämän ja juu olen soittanut useammallekin kriisi/auttavalle linjalle ja välillä helpottaa vähän puhua asioista ihmiselle, joka kuuntelee ja joskus tulee vaan pahempi olo melkein taas kun on tosi raskasta välillä käydä asioita läpi. Mutta yleensä helpottaa edes hetkeksi. Että onneksi niitä on. ☺️🙏


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe