Oikea kylkikaari

Anonyymi

Mikähän mahtaa olla todennäköisin syy pari viikkoa kestäneelle paineen tunteella?
Se ei ole suoranainen kipu mutta ilkeä ja outo jomotus oikean kylkikaaren alla, välillä vähän alempana myös? Olen vajaa 40 vuotias nainen, sappi operoitu pari v sitten ja silloin ultrassa sivulöydöksenä alkava rasvamaksa, voiko se tehdä tälläistä yhtäjaksoista jomotusta? Voiko sappi oireilla silti vielä tai ne tiehyet? Vai mikä, mahan kanssa välillä muutenkin hankalaa mutta tää on uusi juttu. Maksa arvot syksyllä alat 34, eli yläkantissa. Alkoholia en ole käyttänyt vuosiin.

7

55

Vastaukset

• Ylävatsan ultraäänitutkimus selvittäisi asiaa,
      sen perusteella sisätautilääkäri osaisi vastata sinulle,
      ellei muuten. Eihän noihin elimiin lääkärikään näe, joku tutkimus auttaisi.
      Voihan se olla paksusuolen ongelmakin. Paksusuoli kulkee alimpien kylkiluitten
      alla, josko sinulla on divertikkeleitä tai kiinnikkeitä ?
      minulla ne aiheuttavat paljon ongelmia, ummetustyyppistä,
      joka aiheuttaa aristavia ilmavaivapullotuksia ja mahan kipristelyä ja kipuja.

• Tekeekö ne kiinnikkeet ym sinulle ihan kausittaista kipua että jatkuu pidemmän aikaa kerralla?

• Olen käsityksessä, että maksa ei tunne kipua kuin vasta ihan maksasairauden loppuvaiheessa. Ei rasvamaksakaan. Sinullahan on alat-arvo hyvä.
      Joku muu "jurmuttelee" nyt.

• Rasvamaksassa ei arvot aina edes nouse.

• Moikka, mulla on ollut myös yli kuukauden nyt oik.ylävatsakipuja. Ihan joka ikinen päivä, nipistää, särkee. Sappikiviä on todettu, mutta itsestäni tuntuu enemmänkin siltä että ongelma on suolistossa, juuri siinä paksunsuolen mutkassa joka myös kulkee juuri siinä oik kylkiluiden alla. Ja etenkin koska mun kivut on melko jatkuvia, ei kohtauksellisia kuten sappikivikohtaukset... mietityttää. Odotan kutsua tarkempiin tutkimuksiin.

• Kerro mitä selvisi? Itsellä myös jatkuu, soitan tänään lääkärille asiasta. Ku kipu ei ole mitään ihan järkyttävän kovaa mut suhteellisen jatkuvaa ja pitkäkestoista, ja sitten pelko painaa että mitä tää on. Maksa, sappijutut (vaikka leikattu) ja paksusuoli käy mielessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro mitä selvisi? Itsellä myös jatkuu, soitan tänään lääkärille asiasta. Ku kipu ei ole mitään ihan järkyttävän kovaa mut suhteellisen jatkuvaa ja pitkäkestoista, ja sitten pelko painaa että mitä tää on. Maksa, sappijutut (vaikka leikattu) ja paksusuoli käy mielessä.

Juu katsotaan mitä sanovat, ultra on tehty mutta siinä ei näy suolisto, gastron polin puolella jatkuu. Kannattaa kyllä käydä lääkärissä jos et jo ole käynyt, epätietoisuus on ihan tuskaa. Itseä myös hirvittää just tämä että kipu on jokapäiväistä. Kokeilen tässä odotellessa vielä helpottaako kipu jos saan suolen tyhjäksi.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kesämökkien hinnat romahtaneet

koska nuoret aikuiset eivät ole kiinnostuneita mökkeilystä. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d0e0b3ed-85bf-4388-ac02-3d6d1ef5a79b
      Maailman menoa
      215
      5761
    2. MOT mustamaalaa ja valehtelee.

Olen hetken jo katsellut näitä YLEN MOT ohjelmia ja olen huomannut kuinka paljon he antavat väärää tietoa ihmisille. Väärän informaation antamiseen r
      Yhteiskunta
      152
      5253
    3. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      206
      3818
    4. Ysäribileet Töpärillä

Ihan vastaisuuden varalta pikku vinkki järjestäjille: varatkaa sitä kaljanlitkua sen verran, että bailaajilla ei tarvi menomestaa vaihtaa. Bileet lopp
      Suomussalmi
      10
      504