Toyotan kauppa ei käy Euroopassa

Anonyymi

Hyundai-Groupin myynti ohitti ToyotaGroupin myynnin 898,580 auton myynnillään Länsi-Euroopassa. Toyota Group myi 797,397 autoa. VW Groupista pelkkä Skoda myi Länsi-Euroopassa enemmän kuin koko Toyota Groupin.

Näin siis v. 2019.

86

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika pahaa faktaa Toyotahöpölle.

      • Anonyymi

        Hyundai Group tarkoittaa sekä Hyndai- että Kiamerkkisiä autoja. Pitääkö laittaa kaksi automerkkiä yhteen, jotta voi voittaa Toyotan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyundai Group tarkoittaa sekä Hyndai- että Kiamerkkisiä autoja. Pitääkö laittaa kaksi automerkkiä yhteen, jotta voi voittaa Toyotan?

        Toyota Group Euroopassa on myös myös 2 automerkkiä, Toyota ja Lexus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyundai Group tarkoittaa sekä Hyndai- että Kiamerkkisiä autoja. Pitääkö laittaa kaksi automerkkiä yhteen, jotta voi voittaa Toyotan?

        Kia ja Hyny ovat pitkälti samaa tavaraa ja Tojo ja Lelux tulevat samasta talosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia ja Hyny ovat pitkälti samaa tavaraa ja Tojo ja Lelux tulevat samasta talosta.

        Tero ei voi ymmärtää tällaista vertailua, jossa Tojo häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei voi ymmärtää tällaista vertailua, jossa Tojo häviää.

        Jos Toyota ei voita niin siitä tietää heti että vertailu on väärin tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei voi ymmärtää tällaista vertailua, jossa Tojo häviää.

        Hönön vertailuihin ei yleensä osallistu kuin Tojoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyota ei voita niin siitä tietää heti että vertailu on väärin tehty.

        Onhan se väärin tehty, jos Tojo ei voita.
        Mielikuvilla Tojo myy ja ikävät vertailutestit kertovat muiden menneen jo ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se väärin tehty, jos Tojo ei voita.
        Mielikuvilla Tojo myy ja ikävät vertailutestit kertovat muiden menneen jo ohi.

        Kuten Tekniikan Maailman Talvitesti jossa TM testasi rankimmissa talviolosuhteissa voittoon uuden Toyota Corolla Hybridin. Täysin ylivoimaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Tekniikan Maailman Talvitesti jossa TM testasi rankimmissa talviolosuhteissa voittoon uuden Toyota Corolla Hybridin. Täysin ylivoimaisesti.

        Samaan aikaan samoissa olosuhteissa tehdyssä sähköautovertailussa Audi sai enemmän pisteitä kuin tojo.
        Sähköautot ovat talvellakin parempia kuin tojon latauskelvottomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan samoissa olosuhteissa tehdyssä sähköautovertailussa Audi sai enemmän pisteitä kuin tojo.
        Sähköautot ovat talvellakin parempia kuin tojon latauskelvottomat.

        Vain mielikuvissa. Sähkön loppuminen tuo kylmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain mielikuvissa. Sähkön loppuminen tuo kylmän.

        Kylmä tulee tojossakin kun bensa loppuu!
        Sähköt sen sijaan tulee joka mökkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmä tulee tojossakin kun bensa loppuu!
        Sähköt sen sijaan tulee joka mökkiin.

        Toyotassa ei bensiini lopu. Toyota on tehty koviin olosuhteisiin. Hybridi on paras valinta jonka TM:kin vahvistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei bensiini lopu. Toyota on tehty koviin olosuhteisiin. Hybridi on paras valinta jonka TM:kin vahvistaa.

        Kyllä bensa loppu jos jätät tankkaamatta, aivan samoin kuin sähkö loppuu jo jättää lataamatta. Kysymys kuuluukin, milsi jättää tuo autoissa välttämätön asia suorittamatta. Mainoksiin sokeasti uskova tojohönö saattaisikin jättää tankkaamatta kun auto on itselataava. Hönö vaan ei usko, että itselataavuus loppuu siihen kun tankki on tyhjä, kun auto tekee virtaa tyhjästä kun vain painaa jarrua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Tekniikan Maailman Talvitesti jossa TM testasi rankimmissa talviolosuhteissa voittoon uuden Toyota Corolla Hybridin. Täysin ylivoimaisesti.

        "Täysin ylivoimaisesti"
        Tässä kiteytyy oivallisesti tojohönön ymmärrys ja ajatusmaailma. Corolla voitti talvivertailun pienimmällä mahdollisella erolla seuraavaan. 0,1 pisteen ero asteikolla nollasta kymmeneen on hönön mielestä ylivoimaista.


    • Anonyymi

      Käyköhän Itä-Euroopassa Tuhnun myynti paremmin. Sinne sopisi paremmin vanha tekniikka eikä äänieristyksen puute niin haittaa.

    • Anonyymi

      Saksass ei käy kiinan kipot kaupaksi tohjot

    • Anonyymi

      Pelkästään corolla myi melkein saman kuin koko skodan mallit yhteensä.
      Näin vuonna 2019 maailmalla.

    • Anonyymi

      Mitenkäs nyt kun Hyundai Group meni Tuhnun ohi vaikka ei ole kauan myynyt autoja Euroopassa?

      • Anonyymi

        Huom mitä myyvät maailmalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom mitä myyvät maailmalla

        Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä.

        " Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä. "

        Tojota on tehty toimimaan luotettavasti kaikkein vaativimmissakin olosuhteissa, joten tästä syystä se on niin haluttu Suomessa ja Afrikassakin. Tojotan toimintavarmuus vaativissa olosuhteissa on täysin lyömätön, ja siksi suomalaiset viisaammat miehet tykkäävät ajella sillä. Nuorukaiset yrittävät vieläkin hörhöillä Bemareillaan ja muilla saksalaisihmeillä, mutta kun he perustavat perheen ja saavat lapsia, niin sitten he ostavat luotettavan varmatoimisen Tojotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä. "

        Tojota on tehty toimimaan luotettavasti kaikkein vaativimmissakin olosuhteissa, joten tästä syystä se on niin haluttu Suomessa ja Afrikassakin. Tojotan toimintavarmuus vaativissa olosuhteissa on täysin lyömätön, ja siksi suomalaiset viisaammat miehet tykkäävät ajella sillä. Nuorukaiset yrittävät vieläkin hörhöillä Bemareillaan ja muilla saksalaisihmeillä, mutta kun he perustavat perheen ja saavat lapsia, niin sitten he ostavat luotettavan varmatoimisen Tojotan.

        Hehee, kyllä sinä juttuja keksit, mutta pitäisi niissä olla joskus totuutta edes siteeksi. Häpeän sinua ja äitiskin häpeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä. "

        Tojota on tehty toimimaan luotettavasti kaikkein vaativimmissakin olosuhteissa, joten tästä syystä se on niin haluttu Suomessa ja Afrikassakin. Tojotan toimintavarmuus vaativissa olosuhteissa on täysin lyömätön, ja siksi suomalaiset viisaammat miehet tykkäävät ajella sillä. Nuorukaiset yrittävät vieläkin hörhöillä Bemareillaan ja muilla saksalaisihmeillä, mutta kun he perustavat perheen ja saavat lapsia, niin sitten he ostavat luotettavan varmatoimisen Tojotan.

        Tätä komppaan mielelläni, tästä Toyota tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä.

        Toyotalla norsuja karkuun savannilla ;)
        Kehitysmaissa Tojo on vahvoilla, mutta länsimaissa myynti on aika vaatimatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla norsuja karkuun savannilla ;)
        Kehitysmaissa Tojo on vahvoilla, mutta länsimaissa myynti on aika vaatimatonta.

        Tojon luotettavuus on koitoksella, kun on sarvikuonon sarvi uhkaa upota ahteriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on alikehittyneisiin maihin Aasiaan ja Afrikkaan sopiva halpistuote, joka ei esim. Euroopan kilpailluilla markkinoilla tahdo pärjätä.

        Aasia ja Afrikka ovat Toyotan parasta markkina-aluetta.


    • Anonyymi

      Toyotaa pilkkaava trolli aikoo voittaa Toyotan kahdella automerkillä. Hyundai Group tarkoittaa sekä Hyndai- että Kia-merkkisiä autoja.

      • Anonyymi

        Aivan samalla tavalla Toyota Groupiin lasketaan kaksi merkkiä: Toyota ja Lexus.
        Hyundai Group on selvästi isompi Euroopassa.
        Ei auta teron ininä.


    • Anonyymi

      En jaksa ymmärtää sitä, miksi nämä poikaset jaksavat kuukaudesta toiseen vängätä siitä, mitä autoja myydään eniten maailmassa, Euroopassa ja Suomessa. Eihän tällaisessa väittelyssä ole mitään mieltä, sillä eri automerkkien myyntimäärät eivät mitenkään vaikuta tavallisen autoilijan elämään. Vaikka kaikki muut suomalaiset ajelisivat Skodalla tai Volkkarilla, niin minä kuitenkin haluan ajaa hybridi-Tojotalla, koska se on taloudellinen ja kulkee taajama-ajossa täysin nykäyksettömästi.

      Minua ei pätkääkään kiinnosta se, kuinka paljon hybridi-Tojotia kaikkiaan maailmassa myydään. Minulle on tärkeää se, että pystyin sellaisen auton itselleni ostamaan ja pääsen siten nauttimaan mukavasta kyydistä. Jos joku tykkää enemmän Skodan nytkyttävästä DSG-vaihteistosta, niin se on hänen asiansa. Monet nuoremmat mieskuljettajat saattavat tykätäkin erilaisista nytkytyksistä ajon aikana. Jos siis DSG-nytkytykset tuovat mielihyvää, niin sellaiselle ihmiselle Skoda voi olla oikea auto.

      • Anonyymi

        3 kpl saksalaisen auton kälkeen on niin mukava ajaa japsilla.
        Huoletonta,lämmintä ja nykimätöntä menoa.
        Joissakin asioissa häviää saksalaisille,mutta mitä itse arvostaa niin japsit pärjää..


      • Anonyymi

        Minua ei kiinnosta Toyotan räppänät pätkääkään. Heikot ajo-ominaiduudet, kova ruostuminen, huono kestävyys ja ruma muotoilu "kruunaavat" koko romun.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta Toyotan räppänät pätkääkään. Heikot ajo-ominaiduudet, kova ruostuminen, huono kestävyys ja ruma muotoilu "kruunaavat" koko romun.

        Sen verran näyttää kiinnostavan kuitenkin, että roikut Toyota-keskustelupalstalla. Itse ajan Toyotalla, enkä ole koskaan käynyt esim. Audi- tai BMW-palstalla, vaikka sellaisetkin täältä kai löytyisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta Toyotan räppänät pätkääkään. Heikot ajo-ominaiduudet, kova ruostuminen, huono kestävyys ja ruma muotoilu "kruunaavat" koko romun.

        Luuletko että muita kiinnostaa, mikä ei sinua kiinnosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta Toyotan räppänät pätkääkään. Heikot ajo-ominaiduudet, kova ruostuminen, huono kestävyys ja ruma muotoilu "kruunaavat" koko romun.

        " Minua ei kiinnosta Toyotan räppänät pätkääkään. Heikot ajo-ominaiduudet, kova ruostuminen, huono kestävyys ja ruma muotoilu "kruunaavat" koko romun. "

        Olen vähän toista mieltä Tojotan kestävyydestä. Minunkin entisellä Tojotallani oli ajettu joka päivä 28 vuoden ajan, mutta edelleenkin se toimi aina moitteettomasti. Juuri hyvän kestävyyden ja kaikkinaisen harmittomuuden vuoksi vaihdoinkin sen nyt syksyllä kaksi vuotta käytössä olleeseen hybridi-Tojotaan. Muita merkkejä en edes harkinnut.

        Kassakoneen kilinästä päätellen hyvin monia ihmisiä maailmassa Tojota kiinnostaa hyvinkin paljon. Kun Tojotan suunnitteluosastokin osaa hommansa, niin menestys on jatkossakin taattu.

        https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html


      • Anonyymi

        No onkos "itselataava, polttomoottori lataamassa" vai sähköllä ladattava?
        *haluan ajaa hybridi-Tojotalla, koska se on taloudellinen*
        Onko bensiinimoottoria lataukseen käyttävä taloudellinen (päästöt fossillisen polttoaineen käytöstä), tai millä se sähkö jolla lataat on tuotettu?, onko egolokista tuuli/vesi sähköä?
        Mistä se sinun taloudellisuus tulee?, vai ihan sama mutta koen että #minulle# se on taloudellista.
        Sinun taloudellisuus ehkä tarkoittaa €/lompakko, mutta miten muu maailma, ei ne autotkaan itsestään synny, jossain ne tuotetaan ja niihin käytetään raaka-aineita jotka eivät välttämättä ole "taloudellisia", esim. yleensä autojen sisustat on täynnä öljyn jalostustuotteita, muovia, elikkäs mikään auto ei ole taloudellinen, varsinkaan uusi, johon tuhlataan taas ja taas lisää EI taloudellisia osia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran näyttää kiinnostavan kuitenkin, että roikut Toyota-keskustelupalstalla. Itse ajan Toyotalla, enkä ole koskaan käynyt esim. Audi- tai BMW-palstalla, vaikka sellaisetkin täältä kai löytyisivät.

        No ei kai 18-20 h/vrk ole mitään palstalla roikkumista. Oon minä joskus valvonut koneella toista vuorokauttakin yhteen menoon.


    • Anonyymi

      Hyundai Group tarkoittaa siis monta automerkkiä yhtä Toyotaa vastaan.

      • Anonyymi

        Tarkoittaa Hyundai KIA ja Tojon kohdalla Toyota Lexus.


    • Anonyymi

      Skoda myi 20000 autoa enemmän kuin Toyota. Itkettää ja vapisuttaa.

    • Anonyymi

      VW myynnistä yli puolet tulee Kiinan myynnistä ja vanhat tekniikat siellä myydään paikallisille. silmänlume myyntiä mutta ei tuottoa?

      • Anonyymi

        VW-pomo jo parahtikin epäilemään että tuleeko kansanautokonsernista uusi nokia? Itse arvelisin, voiko kaatua kiinalaisten syliin niinkuin Volvolle kävi tai syntyykö uusi voortttivaagen?


    • Anonyymi

      Toyotalla menee Euroopassa heikosti, se on enemmänkin kehitysmaihin sopiva halpisauto.

    • Anonyymi

      "Toyotan kauppa ei käy Euroopassa"

      Ei fitunkaan väliä, Kauppa käy maailmanlaajuisesti siten, että Toyota säilyttää jälleen kerran taas asemansa maailman myydyimpänä automerkkinä. VW fanaatikot vapiskoot taas jälleen kerran!

      • Anonyymi

        Suomalaisetkin sen tietää mikä automerkki on ykkönen ja mikä on ongelmissa. Onko uusi nokia jo syntynyt Susilinnassa?


      • Anonyymi

        VW oli suurin valmistaja 2018. Tohjot kelpaavat lähinnä kehitysmaihin, Euroopassa ei niiden romujen kauppa käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisetkin sen tietää mikä automerkki on ykkönen ja mikä on ongelmissa. Onko uusi nokia jo syntynyt Susilinnassa?

        Suomessa v. 2019 lähes joka neljäs myyty auto oli VW:n tuote. Tojo tuli kaukana perässä n. 15.000 kappaletta heikommalla myynnillään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "..Toyota säilyttää jälleen kerran taas asemansa maailman myydyimpänä automerkkinä. VW fanaatikot vapiskoot taas jälleen kerran!"
        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
        Hahhahhaa! Haluaisinpa nähdä naamasi tuon linkin luettuasi, mikäli yhtään ymmärrät lukuja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "..Toyota säilyttää jälleen kerran taas asemansa maailman myydyimpänä automerkkinä. VW fanaatikot vapiskoot taas jälleen kerran!"
        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
        Hahhahhaa! Haluaisinpa nähdä naamasi tuon linkin luettuasi, mikäli yhtään ymmärrät lukuja!

        Ei meikäläisen merkanttiopinnot Kajaanin Kauppakoulussa anna valmiuksia ymmärtää muiden kuin pienten lukujen päälle. Eikä tällainen Kainuun korpien kasvatti mitään suuria lukuja tarvitse muutenkaan.


    • Anonyymi

      Toyota on ylivoimaisen luotettavin merkki maailmassa Lexuksen lisäksi.

      • Anonyymi

        Jos se olisi luotettava se kestäisi kilometrejä mutta kun ei kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se olisi luotettava se kestäisi kilometrejä mutta kun ei kestä.

        Toyotan kilometrien kestävyydestä ei kukaan tiedä, koska paljon ajaville eivät Toyotan heikot ajo-ominaisuudet riitä.


    • Anonyymi

      Ihan sama, mutta Toyotan laatu on parempaa, sekä vikavähyys, siksi se menestyy sun provokaatiosta huolimatta.
      Olispa mulla varaa ostaa uusi Toyota, muuta en haluais, mut Opelilla joudun runnomaan korjaamon katetta kasvattaen, aina huollossa tulee joitain "yllätyksiä" eteen, joita ei normi autoissa ole, kaikki vaan ei toimi, niinkuin pitäisi ja vastuuta ei GM ota mistään, viat on ominaisuuksia, joiden kanssa pitää pärjätä, esim. farkku Astrassani takaluukku ruostuu (lampareita), on kuulemma kivenhakkaamia, juu takaluukussa?, naapurin lapsetko niitä sinne heittelevät, ei koskaan enää Opelia.
      Olkaa te toyota/skoda/vw/kia/hyundai/volvo yms. laatuautojen omistajat tyytyväisiä, ettette ole Opelia valinneet.

      • Anonyymi

        Onhan Ooppeli sentään auto Tojotaan verrattuna. Äskettäin Insignia murskasi uuden Camryn vertailutestissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Ooppeli sentään auto Tojotaan verrattuna. Äskettäin Insignia murskasi uuden Camryn vertailutestissä.

        Insignia on tuohon möhkö-tojoon verrattuna ylivertainen laatuauto.


    • Anonyymi

      Toyotaa pilkkaava trolli aikoo voittaa Toyotan monella automerkillä. Hyundai Group tarkoittaa vähintään sekä Hyndai- että Kia-merkkisiä autoja.

      Hyundai Group tarkoittaa siis monta automerkkiä yhtä Toyotaa vastaan.

      • Anonyymi

        Ei tässä vertailla automerkkejä vaan autoja tekeviä firmoja. Se on se isoin peli. Kun lasketaan valmistajkohtaisia lukuja niin on aivan sama onko valmistajalla yksi vai 20 merkkiä. Kaikki nelasketaan mukaan. Tässä tapauksessa merkkien lukumäärä on molemmilla firmoilla kaksi joten se on tasapeli.

        https://www.best-selling-cars.com/europe/2019-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

        1. HYUNDAI Group 1,065,859
        HYUNDAI 563,018
        KIA 502,841

        2. TOYOTA Group 797,397
        TOYOTA 741,342
        LEXUS 56,055


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä vertailla automerkkejä vaan autoja tekeviä firmoja. Se on se isoin peli. Kun lasketaan valmistajkohtaisia lukuja niin on aivan sama onko valmistajalla yksi vai 20 merkkiä. Kaikki nelasketaan mukaan. Tässä tapauksessa merkkien lukumäärä on molemmilla firmoilla kaksi joten se on tasapeli.

        https://www.best-selling-cars.com/europe/2019-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

        1. HYUNDAI Group 1,065,859
        HYUNDAI 563,018
        KIA 502,841

        2. TOYOTA Group 797,397
        TOYOTA 741,342
        LEXUS 56,055

        Näinhän se menee, korealaiset menivät ohi määrässä, laadussa ja tekniikassa jo kauan sitten. Takuutkin on paremmat ja se on Terolle paha nakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee, korealaiset menivät ohi määrässä, laadussa ja tekniikassa jo kauan sitten. Takuutkin on paremmat ja se on Terolle paha nakki.

        Korealaiset vievät markkinat japsimerkeiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä vertailla automerkkejä vaan autoja tekeviä firmoja. Se on se isoin peli. Kun lasketaan valmistajkohtaisia lukuja niin on aivan sama onko valmistajalla yksi vai 20 merkkiä. Kaikki nelasketaan mukaan. Tässä tapauksessa merkkien lukumäärä on molemmilla firmoilla kaksi joten se on tasapeli.

        https://www.best-selling-cars.com/europe/2019-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/

        1. HYUNDAI Group 1,065,859
        HYUNDAI 563,018
        KIA 502,841

        2. TOYOTA Group 797,397
        TOYOTA 741,342
        LEXUS 56,055

        Aika iso ero Hyundai Group:in hyväksi. Taitaa ero olla kasvamassa, koska Hyny ja Kia ovat mallistoltaan tuoreempia.


    • Anonyymi

      KIA on paras hyinday 2 LELUX TOHJO

    • Anonyymi

      Odottakaas pari vuotta nis saadaan uusia itäautokonserneja valtaamaan eurooppaa. Kiinalaisten sähköautoinvaasion alkuun menee vielä pari vuotta, mutta jo viiden vuoden jälkeen täällä meilläkin joka viides myyty kärry on kiinalainen ( volvon lisäksi) ja kymmenen vuoden kuluttua joka toinen. Kiinassa on ensin pantu insinöörit oppiin maailmalle, ihan kuin teki japsit 40 vuotta sitten ja sitten otettiin lisenssivalmistukset kiinaan, imettiin opit, kopioitiin ja aloitettiin oma tuotanto ja nyt valtio tukee tuntuvasti uusia valtavia autokonserneja ja sen jälkeen kun myynti täällä alkaa on peli selvä. Toyota konserni, korealaiset, eikä varsinkaan eurooppalaiset pysy enää mukana hinta/laatukilpailussa. Siellä satsataan nyt laatuun ja täällä joku wv konserni pohtii pitäisikö osaa konsernin tuotteista (skoda) lähteä laadullisesti heikentämään, kun ylpeät tsekit ovat kävelleet laatukriteereissä siirtotyövoimaisen wv/audi osion ohi, vaikka pitäis keskittyä parantamaan omia kantamerkkejä konsernin sisällä.

      Sit ei enää tarvi kinailla toyota/skoda/hyundai/kia pappojen kesken.
      Useimmat täällä kiivaammin kantaa ottavat eivät tosin omista mitääa automerkkiä, niin älyttömiä nämä väitteet ja tarinat näiden kiistamerkkien laadusta on. Itellä 20:s kinneri alla ja näissä älyttömissä huonolaatuväitteissä, varsinkin toyotassa ja skodassa on 99 5 % ihan huuhaa puhetta. Näiden puheiden perusteella joissain tuoreissa toyotissa ja skodissa on autoa kohti enemmän vikoja kun mulla on ollu 45 vuoden aikana 20 kinnerissä yhteensä ja ne on kyllä ihan p.... puheita.
      Onhan se kiva kirjoitella ja purkaa kaunojaan omasta turhauttavasta elämästä ja jos ei mammakaan vielä anna... Johonkinhan se on turhautuneisuutta purettava. Parempi tietenkin tänne, kuin se että mamma ja kersat saisi nyrkistä.

      • Anonyymi

        Eikös ne kaikki isot ole jo Kiinassa, hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne kaikki isot ole jo Kiinassa, hölmö.

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/
        Kiinan ostetuin auto ja suurin valmistaja Kiinassa on (yllätys yllätys) VW.
        VW on suurin koko maailmassa ja suuri syy siihen on menestys Kiinassa. Kiinassa myydyt VWt on suurelta osin myös tehty Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne kaikki isot ole jo Kiinassa, hölmö.

        Jojoo toinen hölmö, mutta lisenssiyhtiöinä. Nyt kiinapoijaat tekee jo ihan omia mallejaan omissa valtion tukemissa yhtiöissä. Opit on kopioitu näiltä wolkkari ym firmoilta, että vedä siitä ja tulevaisuus näyttää kuinka oikeaan osuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jojoo toinen hölmö, mutta lisenssiyhtiöinä. Nyt kiinapoijaat tekee jo ihan omia mallejaan omissa valtion tukemissa yhtiöissä. Opit on kopioitu näiltä wolkkari ym firmoilta, että vedä siitä ja tulevaisuus näyttää kuinka oikeaan osuin.

        Kiinan poikien omat autot ovat vaan niin surkeita härpäkkeitä, kuten tänne roudatut mopot jne... Ei ne autoina tule kelpaamaan kenellekään.


    • Anonyymi

      TOHJO TOY O LELU LESBOS LELUX OVAT KIINALAISII KIPPOJA EI EU ALUE

    • Anonyymi

      Toyotalta tulee sähköauto Euroopan markkinoille vasta 2025. Tällä välin maailma muuttuu ja markkinaosuudet myös.

    • Anonyymi

      Kehityksen suunta on tärkeämpää, kuin myynnin taso; Hyundai kasvaa ja Toyota kutistuu. Kuluttajien valinnat ratkaisee.

    • Anonyymi

      Kovaa vauhtia menevät kummatkin Hybridi-, bensa-, ja sähköautojensa kanssa.

      VAG:lla on lähivuosina ollut Dieselmoottoriskandaali, TSI/TFSi -koneiden maailmanlaajuiset ongelmat sekä DSG-vaihteistojen epäonnistunut suunnittelu.

      Sähkö- ja hybridiautoissa VAG ei edelleenkään pysty Toyotan ja Hyundain tekniikkaan ja sen luotettavuuteen.

      Jos euroopasta haetaan Hybridi-/sähköautojen seuraavaa markkinanousijaa tulee se ranskasta. Etenkin Renault tulee olemaan tällä saralla vahva, jopa vahvempi kuin PSA.

      PSA ei ole pystynyt kehittämään hyviä bensamoottoreita liki 10 vuoteen. Puretech, Vti ja THP156 -moottoreissa on kaikissa tuotekehitysvikoja, jotka ovat siirtyneet Citroen -innovaatioista myös Peugeotiin ja BMW:hen.

      Mercedes Benz on tehnyt hyvän valinnan ottaessaan pienet bensamoottorit Renaultilta.

      • Anonyymi

        Lisäys vielä Toyotasta.
        Toyotalla on paha tapa luottaa luotettavuutensa. Toyotalla ei ole ilmeisesti ymmärretty, että hybriditekniikka, joka siirretään autosta toiseen käy äkkiä vanhaksi, näin kävi mm. heidän dieselmoottoreille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys vielä Toyotasta.
        Toyotalla on paha tapa luottaa luotettavuutensa. Toyotalla ei ole ilmeisesti ymmärretty, että hybriditekniikka, joka siirretään autosta toiseen käy äkkiä vanhaksi, näin kävi mm. heidän dieselmoottoreille.

        Dieselit ovat jo menneen talven lumia henkilöautoissa. Volkkarin suoriutumisyritys huijaamalla oli törkeydessään historiallinen. Luotettavuus ja maine siinä meni mutta hitlerin "kunniakas" muisto jäi elämään muistuttamalla meitä kaasutushistoriastaan. Yritettiin mennä sieltä mistä aita on matalin huijaamalla suut ja silmät täyteen, saksalaisella perusteellisuudella. Toyotasssa on edelleen omat dieselit Land-Cruiserissa ja Hiluxissa jotka eivät syö öljyä niinkuin konsernidieselit joihin vaan suunnitellaan silmän lumeeksi uusia huohotinletkuja


    • Anonyymi

      Ikävästi muistutat tosiasioista.
      Toyotan markkinointi perustuu mielikuviin, ei tosiasioihin.

    • Anonyymi

      Maailman suurin eli Toyota jyrää myynnissä kaikilla mantereilla!

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Luuletko että väsytystaktiikka riittää?
        Korealaisetkin puski Toyotasta ohi ja pari niin monet muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Luuletko että väsytystaktiikka riittää?
        Korealaisetkin puski Toyotasta ohi ja pari niin monet muut.

        Miksi väität vastaan jatkuvasti? Luuletko että väsytystaktiikka riittää?
        Saksalaisetkin jäi jälkeen Toyotasta ja monet muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Luuletko että väsytystaktiikka riittää?
        Korealaisetkin puski Toyotasta ohi ja pari niin monet muut.

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Yksikään korealainen AUTOMERKKI ei ole koskaan ohittanut Toyotaa Euroopan markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet jatkuvasti? Yksikään korealainen AUTOMERKKI ei ole koskaan ohittanut Toyotaa Euroopan markkinoilla.

        Saksassa Hyundai, jopa Rellu tai Fiiatti jyräävät Tojotan.


    • Anonyymi

      Koreasta tulee nykyään parempaa laatua kuin Japanista. Hyundai osaa tehdä eurooppalaiselle kuluttajalle autoja.

    • Anonyymi

      Toyota, se maailman suurin auton tekijä, tekee eniten ja parhaimpia autoja maailmassa.
      Yhä edelleen eikä kilpailijat saavuta sitä millään.

      • Anonyymi

        Toyota on sijalla 3. määrissä ja luotettavuudessa sijoilla 15-20.
        Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen ja kun muut saavat valmistuksen kunnolla vauhtiin, niin Toyotan myynti laskee entisestään. Ehkä Aasia ja Usa sitä vielä kannattelee aikansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on sijalla 3. määrissä ja luotettavuudessa sijoilla 15-20.
        Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen ja kun muut saavat valmistuksen kunnolla vauhtiin, niin Toyotan myynti laskee entisestään. Ehkä Aasia ja Usa sitä vielä kannattelee aikansa?

        Usa:ssa Lexus menee hyvin ja mallisto on hieno. Tojo keskittyy kehitysmaiden autotarpeisiin.


    • Anonyymi

      Marginaalinen merkki Euroopassa on tohjo.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      18
      6239
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4671
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      56
      3360
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      227
      2897
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2572
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2420
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      24
      2148
    8. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1590
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      190
      1491
    Aihe