Missä vaiheessa rele muutuu kontaktoriksi

Anonyymi

Kontaktori on päävirtapiitin sähkömekaaninen kytkin.

Missä virran suuruudessa ei rele enää kestä

24

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yli 16 a

      • Anonyymi

        Kun rele enää kestä.


      • Anonyymi

        Kun rele enää kestä.


    • Anonyymi

      Kun tuoteluetteloa päivitetään ja nimike muuttuu.

    • Sillon kun jonkun persiissä tuntuu siltä, että tää on nyt rele eikä kontaktori. Olennaisesti ovat yksi ja sama vimpain, mutta historiallisista syistä releeksi kutsutaan sitä joka kestää vähemmän kuormaa.

    • Anonyymi

      Kontaktoissa on aina vähintään kolme kosketinta, releessä ei ole.

      Sitten kun molemmissa on kolme kosketinta niin releellä mennään yleensä 230V ja 16A , sitä isommilla arvoilla on kontaktoi.

      • Anonyymi

        Huuhaata puskee jälleen palstalle. Ei tasasähkökäytössä tarvita kolmea napaa. Teslassa käytetään yksinapaisia kontaktoreita.


    • Anonyymi

      Väärin taas
      Tesla kulkee kolmivaihe vaih t ovirralla jote tarvii. Kominapaisen kontak t orin ja peruutusta varten suunnan vaihto kontaktorin

      • Anonyymi

        Lisäksi pitää olla apukosketin peruutusvalojen ohjaukseen tähti/kolmio -käynnistin liikkeellelähtöä sujuvoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää olla apukosketin peruutusvalojen ohjaukseen tähti/kolmio -käynnistin liikkeellelähtöä sujuvoittamaan.

        Kuljettajan päähän kiinnitettyihin nuppeihin syötetään kaksivaihevirtaa kaksivaihekontaktoreidrn kautta.


    • Anonyymi

      Tarkista tuo asia valmistajan datalehdykkäästä ! Vaihtoehtoinen mahdollisuus on kysyä sähköalan ammattilaiselta.

    • Anonyymi

      No näitähän täällä on raati täysi

      Toisin k aikila. Ammattilaisilla euåi o le. Ssuotitettuna alimpiakaan tu y kintoja
      Tai näyttökokeita .

      • Anonyymi

        Ja osa opettelee vielä lukemista ja kirjoittamista...


    • Anonyymi

      Rele sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin releen käynnistys jännite on


      Kontaktori on sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin käynnistys jännite on

      Elikkä ei mitään eroa vai onkos.

    • Anonyymi

      Rele sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin releen käynnistys jännite on


      Kontaktori on sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin käynnistys jännite on

      Elikkä ei mitään eroa vai onkos.

      • Anonyymi

        Autoissa on rele ja taloissa kontaktori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoissa on rele ja taloissa kontaktori.

        Sähköautoissa on kotaktorejakin releiden lisäksi, useimmissa taloissa taas ei ole kontaktoreja eikä kaikissa releitäkään.


    • Anonyymi

      No niin. Täällä selviää kaikki ongelmat.

    • Anonyymi

      Paitsi juomis, perhe ja työpaikka ja kolu onhelmat

    • Anonyymi

      Kontaktori on suurikokoinen sähkömekaaninen kytkin, joka on sähköisesti ohjattava. Kontaktori on toiminnallisesti samanlainen kuin rele.

      Releellä ja kontaktorilla on eroa yleensä vain kokoluokassa; kontaktorilla ohjattavat virrat ovat suurempia ja jännitteet korkeampia eli kontaktori on tarkoitettu kytkinlaitteeksi sähkölaitteen päävirtapiiriin, mutta rele ohjausvirtapiiriin.

      Esimerkiksi muutaman ampeerin virran kestävää piirilevylle kiinnitettävää 12 voltin relettä kutsutaan nimenomaan releeksi, mutta sadan kilowatin sähkömoottoria ohjaavaa relettä kutsutaan kontaktoriksi.

      • Anonyymi

        On sillä ihan suomalainen nimikin, "kelakytkin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä ihan suomalainen nimikin, "kelakytkin".

        Missä vaiheessa kelakytkin muuttuu kontaktoriksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa kelakytkin muuttuu kontaktoriksi?

        Siinä vaiheessa kun puhuja riisuu puvuntakin ja kravatin pois.


    • Anonyymi

      Vaiheessa L1. Kytkentätilanteessa liian heikkotehoinen rele palaa tavalla tai toisella (kela tai koskettimet). Savun hälvettyä viritelmän keksijä siirtyy toiseen vaiheeseen ja hankkii suurempitehoisen sähkömekaanisen kytkimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3934
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2639
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2627
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2395
    5. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2278
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      307
      2139
    7. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1879
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1528
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe