Missä vaiheessa rele muutuu kontaktoriksi

Anonyymi

Kontaktori on päävirtapiitin sähkömekaaninen kytkin.

Missä virran suuruudessa ei rele enää kestä

24

122

    Vastaukset

    • Yli 16 a

      • Kun rele enää kestä.


      • Kun rele enää kestä.


    • Kun tuoteluetteloa päivitetään ja nimike muuttuu.

    • Sillon kun jonkun persiissä tuntuu siltä, että tää on nyt rele eikä kontaktori. Olennaisesti ovat yksi ja sama vimpain, mutta historiallisista syistä releeksi kutsutaan sitä joka kestää vähemmän kuormaa.

    • Kontaktoissa on aina vähintään kolme kosketinta, releessä ei ole.

      Sitten kun molemmissa on kolme kosketinta niin releellä mennään yleensä 230V ja 16A , sitä isommilla arvoilla on kontaktoi.

      • Huuhaata puskee jälleen palstalle. Ei tasasähkökäytössä tarvita kolmea napaa. Teslassa käytetään yksinapaisia kontaktoreita.


    • Väärin taas
      Tesla kulkee kolmivaihe vaih t ovirralla jote tarvii. Kominapaisen kontak t orin ja peruutusta varten suunnan vaihto kontaktorin

      • Lisäksi pitää olla apukosketin peruutusvalojen ohjaukseen + tähti/kolmio -käynnistin liikkeellelähtöä sujuvoittamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi pitää olla apukosketin peruutusvalojen ohjaukseen + tähti/kolmio -käynnistin liikkeellelähtöä sujuvoittamaan.

        Kuljettajan päähän kiinnitettyihin nuppeihin syötetään kaksivaihevirtaa kaksivaihekontaktoreidrn kautta.


    • Tarkista tuo asia valmistajan datalehdykkäästä ! Vaihtoehtoinen mahdollisuus on kysyä sähköalan ammattilaiselta.

    • No näitähän täällä on raati täysi

      Toisin k aikila. Ammattilaisilla euåi o le. Ssuotitettuna alimpiakaan tu y kintoja
      Tai näyttökokeita .

      • Ja osa opettelee vielä lukemista ja kirjoittamista...


    • Rele sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin releen käynnistys jännite on

      Kontaktori on sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin käynnistys jännite on

      Elikkä ei mitään eroa vai onkos.

    • Rele sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin releen käynnistys jännite on

      Kontaktori on sähkömahneettinen kytkin jolla voidaan ohjata suurempia virtoja kuin käynnistys jännite on

      Elikkä ei mitään eroa vai onkos.

      • Autoissa on rele ja taloissa kontaktori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autoissa on rele ja taloissa kontaktori.

        Sähköautoissa on kotaktorejakin releiden lisäksi, useimmissa taloissa taas ei ole kontaktoreja eikä kaikissa releitäkään.


    • No niin. Täällä selviää kaikki ongelmat.

    • Paitsi juomis, perhe ja työpaikka ja kolu onhelmat

    • Kontaktori on suurikokoinen sähkömekaaninen kytkin, joka on sähköisesti ohjattava. Kontaktori on toiminnallisesti samanlainen kuin rele.

      Releellä ja kontaktorilla on eroa yleensä vain kokoluokassa; kontaktorilla ohjattavat virrat ovat suurempia ja jännitteet korkeampia eli kontaktori on tarkoitettu kytkinlaitteeksi sähkölaitteen päävirtapiiriin, mutta rele ohjausvirtapiiriin.

      Esimerkiksi muutaman ampeerin virran kestävää piirilevylle kiinnitettävää 12 voltin relettä kutsutaan nimenomaan releeksi, mutta sadan kilowatin sähkömoottoria ohjaavaa relettä kutsutaan kontaktoriksi.

      • On sillä ihan suomalainen nimikin, "kelakytkin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sillä ihan suomalainen nimikin, "kelakytkin".

        Missä vaiheessa kelakytkin muuttuu kontaktoriksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä vaiheessa kelakytkin muuttuu kontaktoriksi?

        Siinä vaiheessa kun puhuja riisuu puvuntakin ja kravatin pois.


    • Vaiheessa L1. Kytkentätilanteessa liian heikkotehoinen rele palaa tavalla tai toisella (kela tai koskettimet). Savun hälvettyä viritelmän keksijä siirtyy toiseen vaiheeseen ja hankkii suurempitehoisen sähkömekaanisen kytkimen.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      253
      8551
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      114
      2324