Miten sijoittaa 130 000 euroa ?

Anonyymi

Olen 46-v äijä Stadista. Erilaisten perintökuvioiden ja osakkeen myyntien jälkeen tilanne on tämä että mulla on kotina velaton osake ja tilillä 130 000€.

Olen myös työtön, myönnän että pääosin omasta tahdostani.Työmarkkinatuki sekä asumistuki juoksee ja olen yksin kirjoilla asunnossani.Vastike on aika kohtuullinen eikä mulla ole velkoja. Oon aika pihi, en omista autoa mutta joskus vuokrailen autoja tarvittaessa.

Miten sijoittaisitte 130K€ ? Mä oon todennu että paras pitää tilillä ja kuluttaa hiljakleen elämiseen. Enää en välittäis kämppiä ostaa - kun aina niiden hiton vuokralaisten kaa on ongelmia.Enemmän uusavuttomuutta kuin maksuvaikeuksia ja aina saa olla auttamassa.

Oon Exceliin suunnitellut että nuo rahat riittänee tommosenaan vuoteen 2035 kun jo mainitsemani tuet juoksee samalla. Vai onko mitään 100% varmaa tärppiä jolla saisi varmat 2-3% tuottoa pääomalleen?

Vuonna 2035 myyn sitten tämän kämppäni ja ennustan myyntihinnan olevan tuolloin 350 000€. Sitten muutan vuokralle ja tuhlaan rahat loppuelämäni ajan. Jossain vaihessa työmarkkinatuki muutuu eläkkeeksi ja uskon että asumistuki pysyy ainakin jossain muodossa.

Ajattelin että jos kuolen vuoden 2060 paikkeilla 86 -vuotiaana, toivoen terveenä ja raittiina. Siihen mennessä tuhlaan vuoden 2035 myymäni nykyisen kämpän myyntirahat.

Tämmöisiä suunnitelmia mulla.Ei kovin suurta törsäystä tiedossa mutta huolettomasti vältän työelämän loppuvuosiltani. Se on mulle tärkeintä,vapaus, nytkin kirjoitan ulkomailta.

Niin, onko kellään hyviä ja varmoja sijoitusvinkkejä? Kriteerinä varmuus ja korkotavoite 3 prosenttiyksikköä riittää. Kenellekkään urpolle en kyllä lainaa senttiäkään..

Vai annanko rahojen makaa Nordean tilillä vielä sen 15 vuotta...

Tarinani ja tilanteeni on siis ehdottoman tosi, en ole trolli.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa ainakin 100000 sijoittaa lääkäriin ja lääkkeisiin, sillä häviää ainakin osa noista harhoista

      • Anonyymi

        onneksi on tosi tarina eikä tarvii päihteitä..


    • Anonyymi

      Jos osaat hiihtää, niin suksi vittuun!

      • Anonyymi

        äläs kettuile, ellet livenäkään pysty. Köyhä hermostuu kun jollakin on rahaa eikä päihdeongelmaa ;)

        Mä voin suksia tai kuksia sun siskosi väljään...


    • Anonyymi

      muutaman pitkän viikonlopun otat keittoa,niin tuon vertaiset sijoitushuolet on ohitse

    • Anonyymi

      jaaha...No annanko tilinumeroni niin voit auttaa minua poloista köyhää..

      • Anonyymi

        pummi.. mee kerjää kadulle ja soita huuliharppua..


    • Anonyymi

      tuskinpaa olet. tällä palstalla tuskin joku kysyy neuvoa ellei ole bats in the belfry.

      • Anonyymi

        Oiku sä oot söpö. Et osaa suomea kirjoittaa mutta osaat yhden sanonnan englanninkielellä. Tiedän että aloittajalla on rahaa.

        Noinko pahalta se köyhyys tuntuu... että pitää muita alkaa haukkumaan..


    • Anonyymi

      Itselläni on kertynyt nyt noin 50-60 tonnia ylimääräistä. Kerään eläkepuskuria ja tavoitteena on jäädä työttömäksi n. 60 vuotiaana ja eläkkeelle noin 65 v.

      Sama sijoitusongelma on minulla. Kasvukeskuksen asuntoihin voisit sijoittaa. Eli siis nimenomaan kasvaviin kaupunkeihin. Niissä huonommankin asunnon hinta tuppaa nousemaan. Ongelmana on tietysti tuoton odotukset. Jos talohallituksessa istuu (niinkuin usein) täysin tietämättömiä keski-ikäisiä naisia, niin voit joutua kustantamaan esim. aivan typeriä ikkunaremontteja turhaan. Mutta toisaalta asunnossa raha pysyy aika hyvin tallessa.

      Ja hajauttaminen on tietysti se oleellinen seikka. Ei kaikkia munia samaan koriin. Eli laita esim. 1/3 asuntoon, 1/3 osakkeisiin ja 1/3 valtiolainoihin. Valtiolainat on mielestäni aika riskittömiä. Osakkeista voi saada hyvän tuoton, mutta riski on suurempi.

      Minulla ylimääräiset 50-60 t on osakkeissa ja valtion lainoissa. Asunnossa tietysti asun perheen kanssa, mutta sitä ei voi realisoida.

      HUOM: Auto on maailman huonoin sijoitus. Älä ikinä osta kallista autoa, ei varsinkaan lainaksi. Mutta sen sinä varmaan tiesitkin jo.

      T: mies 54v

      • Anonyymi

        Tulinpa vilkaisseeksi vastauksia pitkästä aikaa, oon nalkuperäinen aloittaja. Kiitti neuvoista, mutta enpä hajauta.En ota vuokralaisia enää, näet sen avaustekstistäni.Liikaa vaivaa ja nykyään saa aina olla paapomassa ja neuvomassa vuokralaisia vaikka maksupuoli hoituiskin. Joo, en osta autoa, googlaamalla löytää 20-30€ vuorokausivuokralla auton vuokralle halutessaan.

        Mutta joo, entistä vahvemmin suojelen ja varjelen rahojani.Niillä elän kauan ja vältän työelämän vuosikausiksi. Jos menettäisin rahani olisin kohta taas lapio kädessä rehkimässä ja katkersna kiroilemassa, tai hymyilemässä asiakaspalvelussa ylimielisille mulkuille.

        Raha mahdollistaa vapauden ja jokapäiväiset brunssit ja täysin vapaat pitkät yöunet iltapäivään. Nytkin nautin brunssia ja juon kuumaa kahvia nukuttuani pitkään.


    • Anonyymi

      Aika hyvä tilanne, täytyy myöntää. Jos aika kuluu työttömänä ja harrastuksissa niin hyvä niin. Jos alkaa kaivata tekemistä, voi jotain mielekästä tekemistä keksiä, esim. miten tehdä lisää rahaa https://tinyurl.com/wwn3o8k . Sijoittamisesta sanoisin, että ensin kannattaa opetella pienillä summilla ja opiskella muutenkin finanssialaa, ettei tee tietämättömyyttään kannattamattomia sijoituksia. Uudella osakesäästötilillä voi hyvin aloittaa opettelun.

      • Anonyymi

        Joo, olen alkuperäinen aloittaja ja en todella kaipaa työelämään.Kärsin tarpeeksi työelämässä, aina työpäivinä luppoaikoina tuijotin työvuorolistoja vuodesta toiseen, laskin päiviä lomaan, minuutteja työpäivän loppumiseen, kärsin vuosikausia enkä koskaan nauttinut. Ulkoisesti toki näytin että muka nautin. Nyt se on ohi ja en todella kaipaa yhtään työtuntia enää.

        Luetko kiltti tekstini uudestaan. EN TARVITSE rahaa tuottamiseen tai juurikaan lisäää. Haluan vain vaikkapa 1-4% tuoton nykyisille rahoilleni täysillä nosto/kotiutus oikeuksilla hela tiden. Huimaa käänteisessä annuiteetti kaavassa miten paljon HITAAMMIN 130k€ kuluu reilussa 15 vuodessa jos vähänkin saa korkoa. Toden totta, ei haittaa vaikka kaikki 130 000€ olis tuhlattu vuonna 2035. Keljuttaa vaan seisottaa Nordean tilillä nollakorolla.No okei, Norwegianin 0,75% tiedetään kyllä.

        Rahat on silleen ehdottoman rakkaita, varjelen niitä kuin lapsiani ja sijoitusten tulee olla kuoleman varmoja, en missään tapauksessa halua palata työelämään ja tarttua lapioon... jonkun urpon vieressä huutaessa mistä kaivaa,koska kaivaa, miten kaivaa ja kysellä miten syvälle pitää kaivaa !?!

        Pitäköön pomot lapionsa itte! (ymmärräthän että lapio on tässä vertauskuva, toki joissakin paikoissa kaivetaan kuoppaa ihan tosissaan lihasvoimin)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen alkuperäinen aloittaja ja en todella kaipaa työelämään.Kärsin tarpeeksi työelämässä, aina työpäivinä luppoaikoina tuijotin työvuorolistoja vuodesta toiseen, laskin päiviä lomaan, minuutteja työpäivän loppumiseen, kärsin vuosikausia enkä koskaan nauttinut. Ulkoisesti toki näytin että muka nautin. Nyt se on ohi ja en todella kaipaa yhtään työtuntia enää.

        Luetko kiltti tekstini uudestaan. EN TARVITSE rahaa tuottamiseen tai juurikaan lisäää. Haluan vain vaikkapa 1-4% tuoton nykyisille rahoilleni täysillä nosto/kotiutus oikeuksilla hela tiden. Huimaa käänteisessä annuiteetti kaavassa miten paljon HITAAMMIN 130k€ kuluu reilussa 15 vuodessa jos vähänkin saa korkoa. Toden totta, ei haittaa vaikka kaikki 130 000€ olis tuhlattu vuonna 2035. Keljuttaa vaan seisottaa Nordean tilillä nollakorolla.No okei, Norwegianin 0,75% tiedetään kyllä.

        Rahat on silleen ehdottoman rakkaita, varjelen niitä kuin lapsiani ja sijoitusten tulee olla kuoleman varmoja, en missään tapauksessa halua palata työelämään ja tarttua lapioon... jonkun urpon vieressä huutaessa mistä kaivaa,koska kaivaa, miten kaivaa ja kysellä miten syvälle pitää kaivaa !?!

        Pitäköön pomot lapionsa itte! (ymmärräthän että lapio on tässä vertauskuva, toki joissakin paikoissa kaivetaan kuoppaa ihan tosissaan lihasvoimin)

        Kunhan vähän lepäilet, voit oivaltaa, että henkisesti olet jo yrittäjä. Yrittäjä rakastaa yli kaiken vapautta tehdä työnsä ja rahansa siten kun tahtoo. Pienestä voi aloittaa ja opetella homman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe