MB luopunut oikeista automaateista?

Anonyymi

Vähään aikaan en ole seurannut MB:n laatikoiden kehitystä, mutta jäänyt käsitys että nykyisin valmistaja tarjoaa vain kaksoiskytkimellisiä automaatteja?

Mikäli näin, niin riskeeraa jäädä tuo merkki ostoehdokkaiden listalta pois, sillä olen kiinnostunut vain perinteisistä automaateista.

17

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä kuinka vanhoista mersuista puhut, mutta minulla on ollut kaksi mersua,
      200 CDIA W211-facelift -09 ja nyt 220CDIA S212-facelift farkku-16.
      Tiedän, ettei näissä kumpaisessakaan ole kaksoiskytkinvaihteistoa.
      Tuskinpa myöskään nykymallissa W213.

      • Anonyymi

        "En tiedä kuinka vanhoista mersuista puhut,"

        Miten avauksen otsikko ja sen teksti voi jättää kysytyn asian sisällön noin epäselväksi?

        Nimenomaan aiemminhan MB:llä oli vain perinteisiä autommatteja, mutta nyttemmin tulee toistamiseen vastaan nuo kaksoiksytkimelliset, eli en tiedä onko se tuon firman ainoa politiikka vai tarjoaako se molempia ja jos, niin mitä ja mihin automalleihin.

        7G DTC: https://nomadcar.com/en/cars/option468-7g-dct-dual-clutch-transmission

        2/2019 - "Mercedes-Benz has inaugurated production of the new 8G-DCT gearbox"

        - https://mercedesblog.com/mercedes-benz-has-inaugurated-production-of-the-new-8g-dct-gearbox/

        Asian hamottamista ei helpota laatikoiden nimitykset ja useinkaan niiden kohdalla ei edes manita kummasta teknologiasta on kyse, joskin sama ongelma muillakin valmistajilla.

        Monissa autolehtienkin eri atomerkkien esittely-artikkeleissa saa suurennuslasilla etsiä minkä teknologian automaattilaatikosta kulloinkin on kyse.


    • Anonyymi

      5G-tronic on vanhemman autossa 110tkm ajettu sedan E bensa kompressori. Olen ajanut uusissa s tronic ja dsg vaihteistoilla ja pidä tuosta mersun automaatista enemmän, myös sport asento hyvä.

      Auto on hiljainen kuin mikä ja vetää tasaisesti, nopeasti lämmin kun laittaa talvella käyntiin.

      • Anonyymi

        Mersu on johtotähti.


    • Anonyymi

      Poikittaiskoneissa on kaksoiskytkinlaatikoita, ei muissa.

      • Anonyymi

        Niin, mitkäköhän ja mikä mallien moottorit edustavat noita poikittaisia ja mihin ylipäätään perustuu tuo tieto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitkäköhän ja mikä mallien moottorit edustavat noita poikittaisia ja mihin ylipäätään perustuu tuo tieto?

        A ja B sarjan Mersut.


    • Anonyymi

      Itsellä vm. 2018 c-sarjalainen ja ainakin tässä on momentinmuunninautomaatti. Olisiko kaksoiskytkinautomaatit A- ja B-sarjalaisissa?

    • Minua moitittiin edellä, etten ollut ymmärtänyt kysymystä.
      Olin unohtanut A ja B-Klassen olemassaolon kokonaan. Asia on kuitenkin niin, etten pidä etuvetoisia A ja B malleja oikein mersuina.

      • Anonyymi

        Kaikki 4 sylinteriset Mersut on mopoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki 4 sylinteriset Mersut on mopoja.

        ,olkoon, mutta upeita sellaisia


    • Anonyymi

      Lukeeko sinun "kirjassa" kenties 400Nm 1400 - 4000 rpm?!
      Veikkaan, ettei lue!

    • Anonyymi

      Tama on hyva uutinen koska melko kauan mersu ei ole pystynyt kehittamaan normaalisti toimivaa vaihteistoa - asennosta 'D' asentoon 'R' ja painvastoin toiminta voi kestaa ikuisuuden ja tuona aikana auto voi valua hallitsemattomasti jos ollaan maessa.Tama on tunnettu ongelma. Mersu voisi outsoursata tallaiset vaikeat asiat vaikka Huyndaille tms halpis-merkille joilla nama asiat toimivat :) Ilmiselvasti liian vaikea asia mersulle.

      • Anonyymi

        Onko mersukuski kädettämyyden lisäksi myös jalaton, kun ei kykene jarrua painamaan?


      • Anonyymi

        Voi kun kateus ajaa kirjoittamaan hölmöjä juttuja, noloahan tuollainen toiminta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mersukuski kädettämyyden lisäksi myös jalaton, kun ei kykene jarrua painamaan?

        Jos oikein ymmärtäisit mitä luet, niin tuohan tarkoittaa että kirjoitta ei osaa käyttää päätään ja sinä ymmärrä sitäkään.


    • Anonyymi

      Mopo auto toyosa ei oo kun yks vaihde säästö syistä siks ne tekee ruuhkaa
      liikenteessä keulalla ajelee ruotunut halpaa muovia olevaa toyo rämä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe