MB luopunut oikeista automaateista?

Anonyymi

Vähään aikaan en ole seurannut MB:n laatikoiden kehitystä, mutta jäänyt käsitys että nykyisin valmistaja tarjoaa vain kaksoiskytkimellisiä automaatteja?

Mikäli näin, niin riskeeraa jäädä tuo merkki ostoehdokkaiden listalta pois, sillä olen kiinnostunut vain perinteisistä automaateista.

17

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä kuinka vanhoista mersuista puhut, mutta minulla on ollut kaksi mersua,
      200 CDIA W211-facelift -09 ja nyt 220CDIA S212-facelift farkku-16.
      Tiedän, ettei näissä kumpaisessakaan ole kaksoiskytkinvaihteistoa.
      Tuskinpa myöskään nykymallissa W213.

      • Anonyymi

        "En tiedä kuinka vanhoista mersuista puhut,"

        Miten avauksen otsikko ja sen teksti voi jättää kysytyn asian sisällön noin epäselväksi?

        Nimenomaan aiemminhan MB:llä oli vain perinteisiä autommatteja, mutta nyttemmin tulee toistamiseen vastaan nuo kaksoiksytkimelliset, eli en tiedä onko se tuon firman ainoa politiikka vai tarjoaako se molempia ja jos, niin mitä ja mihin automalleihin.

        7G DTC: https://nomadcar.com/en/cars/option468-7g-dct-dual-clutch-transmission

        2/2019 - "Mercedes-Benz has inaugurated production of the new 8G-DCT gearbox"

        - https://mercedesblog.com/mercedes-benz-has-inaugurated-production-of-the-new-8g-dct-gearbox/

        Asian hamottamista ei helpota laatikoiden nimitykset ja useinkaan niiden kohdalla ei edes manita kummasta teknologiasta on kyse, joskin sama ongelma muillakin valmistajilla.

        Monissa autolehtienkin eri atomerkkien esittely-artikkeleissa saa suurennuslasilla etsiä minkä teknologian automaattilaatikosta kulloinkin on kyse.


    • Anonyymi

      5G-tronic on vanhemman autossa 110tkm ajettu sedan E bensa kompressori. Olen ajanut uusissa s tronic ja dsg vaihteistoilla ja pidä tuosta mersun automaatista enemmän, myös sport asento hyvä.

      Auto on hiljainen kuin mikä ja vetää tasaisesti, nopeasti lämmin kun laittaa talvella käyntiin.

      • Anonyymi

        Mersu on johtotähti.


    • Anonyymi

      Poikittaiskoneissa on kaksoiskytkinlaatikoita, ei muissa.

      • Anonyymi

        Niin, mitkäköhän ja mikä mallien moottorit edustavat noita poikittaisia ja mihin ylipäätään perustuu tuo tieto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitkäköhän ja mikä mallien moottorit edustavat noita poikittaisia ja mihin ylipäätään perustuu tuo tieto?

        A ja B sarjan Mersut.


    • Anonyymi

      Itsellä vm. 2018 c-sarjalainen ja ainakin tässä on momentinmuunninautomaatti. Olisiko kaksoiskytkinautomaatit A- ja B-sarjalaisissa?

    • Minua moitittiin edellä, etten ollut ymmärtänyt kysymystä.
      Olin unohtanut A ja B-Klassen olemassaolon kokonaan. Asia on kuitenkin niin, etten pidä etuvetoisia A ja B malleja oikein mersuina.

      • Anonyymi

        Kaikki 4 sylinteriset Mersut on mopoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki 4 sylinteriset Mersut on mopoja.

        ,olkoon, mutta upeita sellaisia


    • Anonyymi

      Lukeeko sinun "kirjassa" kenties 400Nm 1400 - 4000 rpm?!
      Veikkaan, ettei lue!

    • Anonyymi

      Tama on hyva uutinen koska melko kauan mersu ei ole pystynyt kehittamaan normaalisti toimivaa vaihteistoa - asennosta 'D' asentoon 'R' ja painvastoin toiminta voi kestaa ikuisuuden ja tuona aikana auto voi valua hallitsemattomasti jos ollaan maessa.Tama on tunnettu ongelma. Mersu voisi outsoursata tallaiset vaikeat asiat vaikka Huyndaille tms halpis-merkille joilla nama asiat toimivat :) Ilmiselvasti liian vaikea asia mersulle.

      • Anonyymi

        Onko mersukuski kädettämyyden lisäksi myös jalaton, kun ei kykene jarrua painamaan?


      • Anonyymi

        Voi kun kateus ajaa kirjoittamaan hölmöjä juttuja, noloahan tuollainen toiminta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mersukuski kädettämyyden lisäksi myös jalaton, kun ei kykene jarrua painamaan?

        Jos oikein ymmärtäisit mitä luet, niin tuohan tarkoittaa että kirjoitta ei osaa käyttää päätään ja sinä ymmärrä sitäkään.


    • Anonyymi

      Mopo auto toyosa ei oo kun yks vaihde säästö syistä siks ne tekee ruuhkaa
      liikenteessä keulalla ajelee ruotunut halpaa muovia olevaa toyo rämä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe