Merkkihuolto?

Anonyymi

Kannattaako ylihintaiset BMW merkkihuollot enää takuuajan umpeudettua? Paljonko se vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon jos teettää takuun jälkeiset huollot jossain muualla? Goodwill korjaukset voidaan varmaan unohtaa, jos sellaista joskus sattuisi tarvitsemaan, mutta en tiedä kannattaako sen varalle sijoittaa kalliisiin huoltoihin, kun sekin on varmaan sattumanvaraista saako goodwillia vai ei.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinäpä pienelle sielulle paljon mietittävää ja pohdittavaa. Ensin kuitenkin pitäisi hankkia uusi BMW, että tuota kannattaisi edes pohtia.

      • Anonyymi

        No ei tietenkään ole uusi enää kun takuu on umpeutunut.


      • Anonyymi

        Niin pitäskö sunkin ostaa se uusi Mercedes?


    • Miten jos vaikka kokeilisit vuosihuollattaa BMW:si Tallinnassa kuten minä?
      Silloin saisit valmistajatehtaan valtuuttaman korjaamon leiman huoltohistoriaasi.
      Ainakin halvempia kuin Suomessa, koska palkat ovat alhaisempia Virossa - vielä!
      Minä olen huollattanut molemmat MB-E:ni jo seitseman kertaa ja aina ollut tyytyväinen sekä hintaan että työhön.

      • Anonyymi

        Paljonko siinä oikeasti säästää kun mukaan lasketaan matkat Tallinnaan ja takaisin?


      • Anonyymi

        Juuh, kunhan saa halavalla, laatusta tinkimättä ;)))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko siinä oikeasti säästää kun mukaan lasketaan matkat Tallinnaan ja takaisin?

        Olen selvittänyt mersusivulla tämän asian seikkaperäisesti muulla otsikossa, olisiko ollut MB E200CDI huolto Tallinnassa tai sinnepäin.
        Ollessani kerran kaupungillamuistaakseni elokuussa -16 työn ollessa kesken minulle soitettiin ja kerrottiin, että täällä on kyllä muutakin vikaa.
        Oli etujousi poikki ja takaakin puuttui pala. Kysyttiin että milloin on oltava satamassa?
        Kun annoin luvan SACHS-jousien käyttöön, autosta vaihdettiin jouset ympäriinsä ja työ oli valmis 17:45h
        Maksoi tietenkin enemmän kuin tavallinen huolto, mutta Suomessa olisi saanut vapaan ajan parin viikon päähän, koska oli kesä.
        En ollut ajossa ajokäyttäytymisen perusteella huomannut vikaa ollenkaan ja McPherson-asetelma pysyi kuulema kasassa vain hallelujan avulla.
        Joku kysyy tietenkin, että miten mersusta voi mennä etujousi lukemalla n. 150.000?
        Kyllä se voi, jos osuu moottoritiellä vauhdikkaasti ajaessa pienehköön kuoppaan kun ensin on väistänyt toista.


    • Anonyymi

      Taloudellisempaa käydä vaihtamassa ne öljyt ja suodattimet oman kylän autohuollossa.

      Vielä parempaa kun vaihtaa itse, voi vaihtaa järkevillä vaihtoväleillä jolloin moottori pysyy paremmassa kunnossa vs 30 000km 4-6L öljyillä jolloin karstaa moottoria .

      Myös tulpat bensamoottorissa kun aika on.

      Normaalit huollot ei ole mitään muuta, miksi maksaisit 200€, 250€ tai jopa 400€ siitä työstä.

      Myydessä saat saman rahan autosta, ainakin minä olen saanut ja kerran vuodessa suodattimet, öljyt muutamia kymppejä. Seuraava omistaja on saanut paremmin huolletun auton kuin merkkiliikkeen leimoilla.

    • Anonyymi

      Et oikeasti omista uutta ns. juuri takuu mennyt umpeen BMW:tä, koska ne ei täällä kysele huoltohintojen perään, vaan huollattavat siellä, mistä ostaneet.
      Sinun 10 vuotta vanhaa voi huollattaa missä tahansa monimerkkihuollossa, kyl ne osaa vaihtaa ölpät ja suotimet, mut siihen se sit jääkin.
      Oikeat BMW:n omistajat vaihtavat uuteen , kun se kolmannen vuoden huolto tulee vastaan, elikkäs vie lähipajalle "huoltoon", mutta muista pyytää leima huoltokirjaan, kun niillä ei välttämättä ole pääsyä sähköiseen huoltodataan.

      • Anonyymi

        Kovasti luulet tietäväsi minusta, mutta pieleen meni. Ei kannata yleistää. Ei kaikki BMW:n omistajat vaihda heti uuteen takuun päätyttyä. Ja vaikka varaa olisikin siihen yli 600 euroa maksavaan tulpan- ja suodatinvaihto huoltoon en ole niin tyhmä etten tietäisi että se on täysin ylihintaista rahastusta. Mutta siihen varaan he varmaan laskevat että Bemari-miehet ovat niin tyhmiä että suostuvat moiseen vedätykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti luulet tietäväsi minusta, mutta pieleen meni. Ei kannata yleistää. Ei kaikki BMW:n omistajat vaihda heti uuteen takuun päätyttyä. Ja vaikka varaa olisikin siihen yli 600 euroa maksavaan tulpan- ja suodatinvaihto huoltoon en ole niin tyhmä etten tietäisi että se on täysin ylihintaista rahastusta. Mutta siihen varaan he varmaan laskevat että Bemari-miehet ovat niin tyhmiä että suostuvat moiseen vedätykseen.

        Motonet myy huoltoosat pilkka hintaan, jos maisteri osaa ne itse vaihtaa parkkipaikalla?


    • Anonyymi

      Kun itse "huoltaa" niin yritä siinä sitten vakuuttaa että hyvin on kaikki tehty ja ehkä jopa paremmin. yllä se näkyy hinnassa, paitsi jossain wanhassa romussa.

    • Anonyymi

      Taas sen pystyy helposti toteamaan: tyhmiä noi bemarin omistajat!

      Rellun kanssa huollot sujuu vaivatta ja kohtuuhintaan. Mullakin 04 Laguna tehokkaalla bensakoneella ja huollot on aina menneet mutkattomasti huokeaan hintaan perus pajalla. Ei tarvitse kallista merkkihuoltoa ja ryöstöhintaisia alkuperäisvaraosia.

      • Anonyymi

        Kuka vit...u ajaa jollain rellunpippanalla....joku finninaama?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe