Miten sijoittaa 130 000 euroa ?

Anonyymi

Laitetaan tännekin palstalle aiheeni.

Olen 46-v äijä Stadista. Erilaisten perintökuvioiden ja osakkeen myyntien jälkeen tilanne on tämä että mulla on kotina velaton osake ja tilillä 130 000€.

Olen myös työtön, myönnän että pääosin omasta tahdostani.Työmarkkinatuki sekä asumistuki juoksee ja olen yksin kirjoilla asunnossani.Vastike on aika kohtuullinen eikä mulla ole velkoja. Oon aika pihi, en omista autoa mutta joskus vuokrailen autoja tarvittaessa.

Miten sijoittaisitte 130K€ ? Mä oon todennu että paras pitää tilillä ja kuluttaa hiljakleen elämiseen. Enää en välittäis kämppiä ostaa - kun aina niiden hiton vuokralaisten kaa on ongelmia.Enemmän uusavuttomuutta kuin maksuvaikeuksia ja aina saa olla auttamassa.

Oon Exceliin suunnitellut että nuo rahat riittänee tommosenaan vuoteen 2035 kun jo mainitsemani tuet juoksee samalla. Vai onko mitään 100% varmaa tärppiä jolla saisi varmat 2-3% tuottoa pääomalleen?

Vuonna 2035 myyn sitten tämän kämppäni ja ennustan myyntihinnan olevan tuolloin 350 000€. Sitten muutan vuokralle ja tuhlaan rahat loppuelämäni ajan. Jossain vaihessa työmarkkinatuki muutuu eläkkeeksi ja uskon että asumistuki pysyy ainakin jossain muodossa.

Ajattelin että jos kuolen vuoden 2060 paikkeilla 86 -vuotiaana, toivoen terveenä ja raittiina. Siihen mennessä tuhlaan vuoden 2035 myymäni nykyisen kämpän myyntirahat.

Tämmöisiä suunnitelmia mulla.Ei kovin suurta törsäystä tiedossa mutta huolettomasti vältän työelämän loppuvuosiltani. Se on mulle tärkeintä,vapaus, nytkin kirjoitan ulkomailta.

Niin, onko kellään hyviä ja varmoja sijoitusvinkkejä? Kriteerinä varmuus ja korkotavoite 3 prosenttiyksikköä riittää. Kenellekkään urpolle en kyllä lainaa senttiäkään..

Vai annanko rahojen makaa Nordean tilillä vielä sen 15 vuotta...

Tarinani ja tilanteeni on siis ehdottoman tosi, en ole trolli.

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kultaa, osakkeita ja korkopapereita

      • Anonyymi

        Aika ympäripyöreä neuvo ja ei mitään konkreettista. Kulta on nyt huipussaan ja ajattelin myydä pari korua mitä mulla on, en ostaa.

        Noilla neuvoilla pidän vielä rahat Nordean tilillä ja panostan vapauteen ja varmuuteen.

        Terkuin sama 46v StadinÄijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ympäripyöreä neuvo ja ei mitään konkreettista. Kulta on nyt huipussaan ja ajattelin myydä pari korua mitä mulla on, en ostaa.

        Noilla neuvoilla pidän vielä rahat Nordean tilillä ja panostan vapauteen ja varmuuteen.

        Terkuin sama 46v StadinÄijä

        Juuri ja juuri huipussaan, koska kullan arvo on lähes sama kuin vuonna 2012, jonka jälkeen kulta viimeksi romahti. Tällä hetkellä kullan arvo on noin 1400 euroa unssilta, joka on vain vähän enemmän kuin vuonna 2012 korkeimmillaan (1380 euroa). Eli 8 vuoden aikana kulta ei ole käytännössä noussut yhtään. Toisin sanoen kullalla on vielä paljonkin nousuvaraa, jos huomioidaan inflaatio.

        Ja kullan arvo käyttäytyy toisinaan päinvastoin kuin pörssit, koska kultaa pidetään turvasatamana. Jos pörssiromahdus tulisi, kullan arvo luultavasti nousee paljon. Toki joskus harvoin on ollut poikkeuksia, mutta pörssi ja kulta ei kuitenkaan noudata samaa kaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ja juuri huipussaan, koska kullan arvo on lähes sama kuin vuonna 2012, jonka jälkeen kulta viimeksi romahti. Tällä hetkellä kullan arvo on noin 1400 euroa unssilta, joka on vain vähän enemmän kuin vuonna 2012 korkeimmillaan (1380 euroa). Eli 8 vuoden aikana kulta ei ole käytännössä noussut yhtään. Toisin sanoen kullalla on vielä paljonkin nousuvaraa, jos huomioidaan inflaatio.

        Ja kullan arvo käyttäytyy toisinaan päinvastoin kuin pörssit, koska kultaa pidetään turvasatamana. Jos pörssiromahdus tulisi, kullan arvo luultavasti nousee paljon. Toki joskus harvoin on ollut poikkeuksia, mutta pörssi ja kulta ei kuitenkaan noudata samaa kaavaa.

        Ja lisään vielä... Tuo siis, jos käyttää kullan arvoa euroina. Dollareissa kulta on kaukana vuoden 2012 lukemista. Tällä hetkellä kulta on 1560 dollaria ja vuonna 2012 kulta oli 1890 dollaria. Eli ei kuulosta siltä, että varsinaista kuplaa olisi kullan arvossa, vaikka voihan kullan arvo silti romahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisään vielä... Tuo siis, jos käyttää kullan arvoa euroina. Dollareissa kulta on kaukana vuoden 2012 lukemista. Tällä hetkellä kulta on 1560 dollaria ja vuonna 2012 kulta oli 1890 dollaria. Eli ei kuulosta siltä, että varsinaista kuplaa olisi kullan arvossa, vaikka voihan kullan arvo silti romahtaa.

        Sä pidät pitkää luentoa kullasta. Kyllä muistan vuoden 2012, Kulta oli korkealla keväällä ja syksyllä. Mulla vaan pari 18K korua jotka ajattelin tässä myydä pois. Nyt ei todella kandee ostaa kultaa.

        Ei sullakaan varman muita neuvoja ole kullan lisäksi?

        Terkuin sama Ap 46v kundi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä pidät pitkää luentoa kullasta. Kyllä muistan vuoden 2012, Kulta oli korkealla keväällä ja syksyllä. Mulla vaan pari 18K korua jotka ajattelin tässä myydä pois. Nyt ei todella kandee ostaa kultaa.

        Ei sullakaan varman muita neuvoja ole kullan lisäksi?

        Terkuin sama Ap 46v kundi.

        Kantsii myydä Tallinnassa, jos on siellä käyntiä. Saa reilut kaksi euroa / g enemmän kuin Suomessa.
        //Tavex


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kantsii myydä Tallinnassa, jos on siellä käyntiä. Saa reilut kaksi euroa / g enemmän kuin Suomessa.
        //Tavex

        Tiedän Tavexin, toimii Tallinnassa nimellä Tavid. Sinne just ajattelinkin viedä.

        t.Ap 46v Stadi


    • Anonyymi

      Sijoittaahan nuo rahat kannattaisi jos et kaikkea heti tarvitse. Mistään ei saa kuitenkaan varmaa tuottoa paitsi pankkitilitä. Jos se on ratkaisusi niin tsekkaa Svea Ekonomi ja Bank Norwegian, tarjoavat 1% ja 0,75% korkoa talletuksille.

      • Anonyymi

        Joo,no Bank Norwgianin tedän hyvinkin.Eikös se lähdevero ole vielä 30℅ niin saishan tosta sen reilut 600€ vuodessa. Oon jo monta vuotta käyttänyt mm. heidän luottokorttiaan ja ostoistahan ensimmäiseen 10 000€ asti saa 1℅ lentobonuksia, eli helppo satku irtoaa vuodessa. Tuon 10K€ jälkeen prossa tippuu 0,5℅:n.

        Svea ekonomia en tunne, kaippa heilläkin perinteinen talletusturva 100 000€ asti ?

        Joka tapauksessa onhan noi aika hilupennosia, ei todella irtoa mistään parempaa varmaa tuottoa.

        Onhan toi 600€ rahaa sekin, kyllä sen eteen moni matalapalkkainen paljon joutuu kantamaan, ponnistelemaan ja hymyilemään asiakaspalvelussa kymmenien työtuntien verran.

        Mutta kiitti sulle aktiivisuudesta, Norwegian tiedetään ja ehkä mä joku päivä tsiigaan Svea ekonomin sivut. Terkuin Ap 46v kundi.


    • Anonyymi

      Ennen kuinsijoittaa kannattaa odottaa että sijoittajien pandemiapelot hälvenee coronaviruksen suhteen, on nimittäin hong kongin pörssissä 2,6 prosentin lasku ja kohta saa enemmän osuuksia halvemmalla. Kannattaa odottaa että osakkeet halpenee ennen kuin sijoittaa mitään. kiinahan on muuten tuottanut erinomaisesti lähes 40 % vuodessa ja kaukoitä. Ei tuosta coronasta uutta sarsia tule.

      • Anonyymi

        Kuulostaa monimutkaiselta ja epävarmalta. Onnea Kiinaan sijoittaneille. Mun rahat pysyy tilillä ja hupenevat viikoittain/kuukausittain
        ja vuosittain hiljalleen Alepan kassaan ja punalaputettuihin hyviin ruokiin. Vähän s-bonarit maksaa takasinpäin.

        Tärkeintä työttömyydessä on kiirettömyys, kyky käydä kaupassa ennen kuin duunarit valtaa kassajonot klo 15 jälkeen. Tekee hyvää ruokaa kiireettömästi ja ajan kanssa :)

        Terkuin sama AP uppiniskanen 46-v äijä jola seisottaa rahansa Nordean tilillä.


    • Anonyymi

      sulla on ainakin laskelmat olemassa. Olisiko mitään ideaa siinä, että yrittäisit päästä duuniin? Sullahan on ihan hyvät ennustukset vuoteen 2035, mutta siihen on 15 vuotta. Itse olen silloin 55, enkä tod. jaksa miettiä niin paljon eteenpäin asioita. Kun eihän voi tietää, miten työmarkkinatuet ja asumistuet menee edes tässä 5-10 vuoden säteellä. Asumistuet voi loppua portaittain, tm-tuet... no varmaan joku aktiivimallin tapainen leikkaus tulee ihan lähivuosina.
      Sinulla on oma tilanteesi päällä, ymmärrän. En halua neuvoa, varmat tärpit on vähissä, mutta jos haluat odottaa 15 vuotta, niin varmasti on järkeviä sijoituksia. Muut antakoon neuvoja.

      Ainut minkä haluan vinkata on se, että jos vaan on työkykyä ja voi olla 20 vuotta työuraa edessä nykyisillä eläkeajoilla, niin yritä päästä duuniin. Itse olen ajatellut, että mulla on 30 vuotta duunia edessä nyt nelikymppisenä. Ja mitä siitäkään tietää, että mitä 5-10 vuoden päästä tapahtuu. Ymmärrän pointtisi, mutta ei me nyt olla mitään täysin ikäloppuja :)

      • Anonyymi

        Laskelmat on. Työelämään en ole kiinnostunut palaamaan. Vapaus niin tärkeää.

        T. AP 46v Stadi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskelmat on. Työelämään en ole kiinnostunut palaamaan. Vapaus niin tärkeää.

        T. AP 46v Stadi

        ok, ymmärrän. Mutta silti, sinullakin vähintään 20 vuotta työuraa edessä...
        Viime vuonna meiltä töistä lähti mm. 20 vuotta samassa paikassa tehneitä ihimisiä. Kaikki tietää, että homma menee nykyään niin. Toiset on hankkineet uusia töitä, toiset ei. Meillä tekee nykyään viisikymppiset kesäduuneja ja vähän plussaa, eli tyyliin 5-6 kuukautta vuodessa.

        Tietty, jos ei oikeasti kykene töihin ja siihen on perusteet, niin se ihan ok. Hiukan viduttaa vaan se, että itse maksan törkeitä veroja ja eläkemaksuja tulonsiirtoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ok, ymmärrän. Mutta silti, sinullakin vähintään 20 vuotta työuraa edessä...
        Viime vuonna meiltä töistä lähti mm. 20 vuotta samassa paikassa tehneitä ihimisiä. Kaikki tietää, että homma menee nykyään niin. Toiset on hankkineet uusia töitä, toiset ei. Meillä tekee nykyään viisikymppiset kesäduuneja ja vähän plussaa, eli tyyliin 5-6 kuukautta vuodessa.

        Tietty, jos ei oikeasti kykene töihin ja siihen on perusteet, niin se ihan ok. Hiukan viduttaa vaan se, että itse maksan törkeitä veroja ja eläkemaksuja tulonsiirtoina.

        Älä mulle ainakaan ole katkera.Mulla amk -tutkinto enkä ikinä päässyt alani töihin 1000 hakemuksen jälkeen.Ilmaistyötä ja harjoitteluita tein nimellisellä korvauksella. Muita töitä tein vuosikymmeniä. Nyt riittää.

        T. Ap 46v Hki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mulle ainakaan ole katkera.Mulla amk -tutkinto enkä ikinä päässyt alani töihin 1000 hakemuksen jälkeen.Ilmaistyötä ja harjoitteluita tein nimellisellä korvauksella. Muita töitä tein vuosikymmeniä. Nyt riittää.

        T. Ap 46v Hki

        No, en ole todellakaan katkera. Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat. Olen tehnyt ihan riittävästi ilmaisia ja puoli-ilmaisia harjoitetteluja. Oma duunikin on siitä peräisin, että kävi ihan sairaan hyvä tuuri siinä, että yksi ihminen otti minut jostain syystä töihin isoon firmaan ja siitä on poikinut ihan ok työ vuosiksi. Suhteita ei ollut, työkokemus ihan ok, mutta ei mitään sellaista jota melkein kaikilla muillakin ei olisi ollut. Eli mun homma perustuu tuuriin, oikea paikka ja aika sattui kohdalle.

        Vaikeaa tää on kaikille. Siinä kohtaa kun olen 50-vuotiaana hankkimassa kesäduuneja, niin... no, en tiedä. Veetuttaa varmasti. Minulla ei ole samanlaisia eläkesuunnitelmia eikä tod. mitään ylimääräistä 100k omaisuutta. Omat laskelmat osoittaa vain sitä, että pakko tehdä duunia 30 vuotta tyyliin 70 vuotiaaksi asti.
        Todella ymmärrän, miksi sanot "nyt riittää". Minulla ei vaan ole varaa tuohon.
        Jos et oikeasti kykene duuniin tai kouluttautumaan 46-vuotiaana uuteen ammattiin, niin se on ihan ok. En tiedä, missä tilanteessa olet, mutta jos vaan kykenet em. asioihin, niin kokeile. Ihan todella helposti mulla voi olla kohta sama tilanne edessä, ilman vapaata 130k omaisuutta, jolle voi toivoa sijoitusvinkkejä.


    • Anonyymi

      Itse en laskisi asumistuen jatkumisen varaan, tai sen varaan että asunnosta saisi 350 000€¶, todennäköisesti seuraavien 5-15v aikana asumistuki tullaan ajamaan alas ja sen johdosta myös asuntojen hinnat tulevat putoamaan.
      Jos uskot että näin ei tule käymään, ja kuitenkin käy, tilanteesi on aika huono kun kaikki munat samassa korissa :-/

      • Anonyymi

        No jos asumistuki loppuu niin sitten loppuu. Jos kämpänarvo vuonna 2035 tai vaikka 2038 on vaan 280 000€ tai 190 000€ niin sittenpähän on. Rahaa se on sekin kun ei oo velkoja. Vanhuuden säästöt loppuu nopeemmin ja tuhlaan noi pois alta. Mo ella ei vanhana ole kuin velkaa. Ehkä otan lainoja korkealla korolla 50 000 - 100 000€ sitten seittemänkymppisenä, jos joku instanssi myöntää.. no worries.

        Keskustelu kääntyy nyt turhaan mun vanhuuden selviytymiseen kun kyse oli alunperin miten sijoittaa tänän päivänä rahaa.

        T. 46v Äijä, tiedätte kyllä mistä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos asumistuki loppuu niin sitten loppuu. Jos kämpänarvo vuonna 2035 tai vaikka 2038 on vaan 280 000€ tai 190 000€ niin sittenpähän on. Rahaa se on sekin kun ei oo velkoja. Vanhuuden säästöt loppuu nopeemmin ja tuhlaan noi pois alta. Mo ella ei vanhana ole kuin velkaa. Ehkä otan lainoja korkealla korolla 50 000 - 100 000€ sitten seittemänkymppisenä, jos joku instanssi myöntää.. no worries.

        Keskustelu kääntyy nyt turhaan mun vanhuuden selviytymiseen kun kyse oli alunperin miten sijoittaa tänän päivänä rahaa.

        T. 46v Äijä, tiedätte kyllä mistä ;)

        kuka muka jakaisi tällä palstalla ihan timanttisia sijoitusvinkkejä? Jos sulla oikeasti on 130k tilillä, niin osta palvelua sijoittamisen ammattilaisilta ja rakenna siitä lähtien tulevaisuutta. Tolla rahalla pystyy jo tienaamaan vuosien varrella.

        täältä saa sen tyyppisiä vinkkejä, että mitä järkeä touhussasi ylipäänsä on ja kantsisko vielä yrittää mennä töihin. Eli enemmän tunteellista juttua. Varmaan sen takia juuri kirjoitit tänne, että halusit tunneperäistä reaktiota siitä, että mitä sun pitäisi tehdä seuraavat 25-30 vuotta. Mutta siis oikeasti, jos sulla on massia, niin tämä on ihan väärä foorumi hakea neuvoja. Ota yhteyttä ammattilaisiin.
        Jos tää on vaan joku trollaus, niin ihan sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka muka jakaisi tällä palstalla ihan timanttisia sijoitusvinkkejä? Jos sulla oikeasti on 130k tilillä, niin osta palvelua sijoittamisen ammattilaisilta ja rakenna siitä lähtien tulevaisuutta. Tolla rahalla pystyy jo tienaamaan vuosien varrella.

        täältä saa sen tyyppisiä vinkkejä, että mitä järkeä touhussasi ylipäänsä on ja kantsisko vielä yrittää mennä töihin. Eli enemmän tunteellista juttua. Varmaan sen takia juuri kirjoitit tänne, että halusit tunneperäistä reaktiota siitä, että mitä sun pitäisi tehdä seuraavat 25-30 vuotta. Mutta siis oikeasti, jos sulla on massia, niin tämä on ihan väärä foorumi hakea neuvoja. Ota yhteyttä ammattilaisiin.
        Jos tää on vaan joku trollaus, niin ihan sama.

        Ei tarvii timanttisia vinkkejä,enkä vaivaa ammattilaisia. Kyselen 1-3% tuotoista ja samalla vahvistuu omakin kova näkemys ettei näinä aikoina mikään tuota varmasti.

        Ei sinänsä merkitystä jos mun pääoma/ostovoima ei nouse vaikka 160-170K€ tulevan 15 vuoden aikana. Jos vaikka inflaatio pysyis kurissa ja ostovoima ei paljoa huonone,niin ihan ok pitää rahat tilillä ja varmistaa oma toimeentulo.Kulutan rahat huljalleen.

        Ainahan se olis kiva jos pari vuorenvarmaa prossaa sais pääomalle niin hupenis hitaammin, mutta ei sillä suurta merkltystä.Vapaudella on.

        En ole trolli tai provo, ihan aito kirjoittaja joka puhuu totta.

        Äijä 46v Stadi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvii timanttisia vinkkejä,enkä vaivaa ammattilaisia. Kyselen 1-3% tuotoista ja samalla vahvistuu omakin kova näkemys ettei näinä aikoina mikään tuota varmasti.

        Ei sinänsä merkitystä jos mun pääoma/ostovoima ei nouse vaikka 160-170K€ tulevan 15 vuoden aikana. Jos vaikka inflaatio pysyis kurissa ja ostovoima ei paljoa huonone,niin ihan ok pitää rahat tilillä ja varmistaa oma toimeentulo.Kulutan rahat huljalleen.

        Ainahan se olis kiva jos pari vuorenvarmaa prossaa sais pääomalle niin hupenis hitaammin, mutta ei sillä suurta merkltystä.Vapaudella on.

        En ole trolli tai provo, ihan aito kirjoittaja joka puhuu totta.

        Äijä 46v Stadi

        Oikeasti, jos sulla on noin paljon vapaata rahaa, niin kannnattaa ota yhteyttä ammattilaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti, jos sulla on noin paljon vapaata rahaa, niin kannnattaa ota yhteyttä ammattilaisiin.

        Ei toi 130K€ ole paljoa. Jokaisella työssäkäyneellä stadilaisella on ton verran jos on nuorempana tajunnu ostaa kämpän eikä asua vuokralla. Viimestään eläkeiässä. Asuntojen perushinnat on vain kovia ja arvot nousee ihan aina kantakaupungissa.

        Mä oon pihi enkä oikeestaan tarvii enempää. Kuka ottaa vastuun jos ei ole VuorenVarmaa tuottoa? Jos neuvoja/meklari/ennustaja vastaa omalla omaisuudellaan ja lisäksi hänen sukunsa sitoutuu maksamaan mun tappiot jos heidän neuvot ei ole varmoja.Kuka tähän suostuu ?

        Mieluummin pidän rahat tilillä ja nautin vapaudesta..Rahat riittää 15 vuoden ruokaan ja matkusteluun. Varma anonyymisti neuvottu tärppi 1-3% korolla kiinnostaa, jossa tuotto on tasaista, kotiuttaa/nostaa voi koska tahansa eikä mitään riskejä.

        Niin, ehkä mun juttu on sijoittaa seuraavan 15 vuoden vapauteen ilman töitä.Rahat on varmasti Nordean tilillä. En halua katkeroitua kenenkään meklarin epäonnistuneille neuvoille.

        T. Ap, Stadi, iän jo tiedätte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi 130K€ ole paljoa. Jokaisella työssäkäyneellä stadilaisella on ton verran jos on nuorempana tajunnu ostaa kämpän eikä asua vuokralla. Viimestään eläkeiässä. Asuntojen perushinnat on vain kovia ja arvot nousee ihan aina kantakaupungissa.

        Mä oon pihi enkä oikeestaan tarvii enempää. Kuka ottaa vastuun jos ei ole VuorenVarmaa tuottoa? Jos neuvoja/meklari/ennustaja vastaa omalla omaisuudellaan ja lisäksi hänen sukunsa sitoutuu maksamaan mun tappiot jos heidän neuvot ei ole varmoja.Kuka tähän suostuu ?

        Mieluummin pidän rahat tilillä ja nautin vapaudesta..Rahat riittää 15 vuoden ruokaan ja matkusteluun. Varma anonyymisti neuvottu tärppi 1-3% korolla kiinnostaa, jossa tuotto on tasaista, kotiuttaa/nostaa voi koska tahansa eikä mitään riskejä.

        Niin, ehkä mun juttu on sijoittaa seuraavan 15 vuoden vapauteen ilman töitä.Rahat on varmasti Nordean tilillä. En halua katkeroitua kenenkään meklarin epäonnistuneille neuvoille.

        T. Ap, Stadi, iän jo tiedätte

        "Ei toi 130K€ ole paljoa".
        On se aika paljon, jos on vaan työssäkäyvä eikä ole mitään isoja perintöjä. 100k jos pystyy sijoittamaan ja saamaan osinkoja? Ihan vaan arvaan, että s24 palstoilla ei kovinkaan moni valita, jos on 100k vapaata pääomaa.

        "Jokaisella työssäkäyneellä stadilaisella on ton verran jos on nuorempana tajunnu ostaa kämpän eikä asua vuokralla. Viimestään eläkeiässä."

        Niin varmaan, melkein ehkä "jokaisella". Tai siis ehkä vähemmistöllä. Varmaan tosi moni nuori stadilainen duunari 2010-luvulla ei "tajunnut" tuota vaan yritti elää siellä duunia tekevänä ihmisenä vuokralla, vaikka rahaa olisikin sijoittaa heti omistusasuntoon kantakaupungista.

        "Rahat riittää 15 vuoden ruokaan ja matkusteluun."
        Good for you. Siltä pohjalta sitten. Eikä millään pahalla, mutta suunnilleen kaikki kenellä on rahaa, yrittää sijoittaa ja turvata tulevaisuuttaan. Tee miten haluat. Se on ihan ok, toiset tekee jotain ja toiset tekee toista. En tuomitse sun hommaa, mutta kannattaako sitä muka oikeasti suosittaa muille? Ihan vaan kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka muka jakaisi tällä palstalla ihan timanttisia sijoitusvinkkejä? Jos sulla oikeasti on 130k tilillä, niin osta palvelua sijoittamisen ammattilaisilta ja rakenna siitä lähtien tulevaisuutta. Tolla rahalla pystyy jo tienaamaan vuosien varrella.

        täältä saa sen tyyppisiä vinkkejä, että mitä järkeä touhussasi ylipäänsä on ja kantsisko vielä yrittää mennä töihin. Eli enemmän tunteellista juttua. Varmaan sen takia juuri kirjoitit tänne, että halusit tunneperäistä reaktiota siitä, että mitä sun pitäisi tehdä seuraavat 25-30 vuotta. Mutta siis oikeasti, jos sulla on massia, niin tämä on ihan väärä foorumi hakea neuvoja. Ota yhteyttä ammattilaisiin.
        Jos tää on vaan joku trollaus, niin ihan sama.

        Joo, ammattilaisten luokse, suosittelen pankkiiriliike Alexandriaa, raudanlujia ammattilaisia. Investium on myös hyvä, varaa kumpaankin ajat. Tietääkö kukaan muita yhtä hyviä?


    • Anonyymi

      Sijoita bondeihin.

    • Anonyymi

      Osta metsää axelilta vaasa-kotka. Varma arpa!Joka vuosi tuotto on takuu!

    • Anonyymi

      Nordea venäjä rahasto on selvästi heikompi kuin vaikka seligson prosperity russia. Ensinmainittu on laskenut joka päivä kun taas jälkimmäinen sai eilen vähän plussaakin.

    • Anonyymi

      Kullan ja valtion lainojen hinnat nousussa. Osakkeiden hinnat laskussa. Kohta saa taas halvalla enemmän rahasto osuuksia. Jos nyt sijoittaa hyviä sijoituskohteita on esmes nordea säästökorko, nordea euro obligaatio ja nordea valtion laina rahasto jne. vaikkei niistä kovin kummoista tuottoa heru mutta voittaa se osakemarkkinoiden nykysentimentin jonkun viruksen takia joka pääosin aiheuttaa vain lieviä oireita jollei satu olemaan joku perussairaus.

    • Anonyymi

      ostin juuri Nokia Tyrestä ale laarista. Osinko hyvä.

    • Anonyymi

      Jos muutama tonni edes löytyy niin Tyres on hyvä valinta.

    • Anonyymi

      Nokia Renkaat uuteen nousuun. Target 30 euroa

    • Anonyymi

      Nokian renkaiden ostohinta on noin 20 euroa/kp. Hinta tulee putoamaan tulevan vuoden aikana. Perustuen lähinnä Venäjän huonoon tilanteeseen eli renkuloiden myynti on sakannut siellä pahoin ja tämä painaa kurssia vielä pitkään.Tähän on olemassa sääntö: renkaita ostetaan 20 ja myydään 40. Tosin mitää hätää ei olisi vaikka olisitkin ostanut 26, USA:n tehdas kun valmistuu niin se on taas hyvää nousukiitoa, siihen vain täytyy vain odottaa muutama vuosi.
      Itse pitäisin Wärtsilää tällä hetkellä suhteellisen turvallisena osakkeena. Itse sijoitin melkein lähellä 11 euron kurssia mutta luotan yrityksen johdon kykyyn luoda omistajille lisä-arvoa tulevina vuosina.
      Oletko muuten noteerannut EQ:n hoivakiinteistörahaston? Tuotto on tasaista, kiitos pitkien vuokrasopimusten. Mikään kurssirakettihan se ei ole ollut mutta toisaalta kysyit varmaa 1 - 3% tuottoa ja senhän se tuottaa mennen tullen.
      Jos olisit sijoittanut 1000 euroa 2012, niin vuoden 2019 lopussa olisit saanut 1322,30 euroa.

    • Anonyymi

      Taisi olla lauantain Hesarissa juttu granilaisesta sijoittajasta. Hän pitää OMXH25 indeksirahastoa nyt parhaana, hinta 53 €/kpl. Kulut vain 0,16 %. Itsellä on sama huoli kuin aloittajalla, jos tätä nyt huoleksi voi sanoa. Oletko perehtynyt näihin. Siihen kuuluu parikymmentä suurinta ja tuottoisinta yritystä.

    • Anonyymi

      Wall streetin avausta ennakoivat futuurit ovat miinuksella sijoittajien hermoillessa ja hätäillessä koronaviruksepidemian vuoksi ja globaalit markkinat ovat reippaassa laskussa.

      • Anonyymi

        Mikä noita venäjä rahasto0ja oikein vaivaa kun ovayt taas tänäänkin laskussa? Mahtaako öljyn hinta olla jo toista päivää jyrkässä laskussa kun venäjällä moskovan pörssi noin laskee vai johtuuko se viruspeloista tai geopoliittisista jännitteistä vai kenties yritysten heikentyneistä tuloksista? venäjällä ei muistaakseni ole kahtaa koronavirustartuntaa enemmän tapauksia todettu. Se kuitenkin tässä todettakoon että seligson russia prosperity on nordean venäjä rahastoa tehokkampi ja tuottavampi venäjä rahasto. Itse en ole tonnin enempää venäjälle sijoittanut kun aiemmin sijoitukseni sinne ylitti kymppitonnin rajan mutta myin suurimman osan venäjä ja itä eurooppa salkustani.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe