Miksi en ole helluntalainen?

Miksi em ole helluntalainen?


Helluntalaiset antavat uskoon tulon omaksi ansioksi ei Jumalan teoksi eikä Jumalan lahjaksi vaan omaksi ansiokseen.

He eivät usko, että Jeesus antaa meille elämän vaan he sanovat, että he antavat elämänsä Jeesukselle.

Kastavat uudesti. Eivät kasta lapsia ja kasvat vain vastoin Raamattua ainoastaan upottamalla. Ja ensin on pitänyt tulla ”uskoon” ennenkuin voi kastaa. Kasteessa ei saa syntejä anteeksi.

Pitää kokea ”Henkikaste”. Pitää alkaa puhumaan kielillä mitä kukaan ei ymmärrä. Myös rukoillaan kielillä ettei muut voi osallistua rukoukseen, kun ei tiedä mistä ja mitä rukoillaan.

Pitävät pitkiä maraton rukouksia, mutta eivät rukoile edes Isä meidän rukousta. Mikä on Herran rukous ja Jeesus on sen käskenyt meidän rukoilla.

Ehtoollinen on vain pulla ja mehu. Ei saa Jeesuksen ruumista ja verta eikä heidän ehtoollisessa saa edes syntejä anteeksi. Miksi he oikein viettävät ehtoollista?

Toiset on parempia uskovia kuin toiset. Jotka osaa laulaa ja soittaa ovat muita parempia ja pitkien maraton rukousten rukoilijat ja kielillä rukoilevat ovat muita parempia.

Kokoukset ovat sekavia, kun kuka vaan saa puhua ja myös puhua kielillä eikä selittäjää ole.

Musiikki on välillä kuin diskossa ja jotkut jopa tanssivatkin.

Monessa asiassa pidetään omana ansiona ei Jumalan.

On paljon kaatokokouksia, missä hypnoosilla kaadetaan ihmisiä.

21

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi nyt on vähän kuin ryhtyisi kadulla kertomaan vastaantuleville miksi ei pidä teitä viehättävänä. :D Väitteesi ovat osittain kummallisia, mutta saathan sinä ajatella mitä haluat. Ei siitä kenenkään yöunet mene.

      • Anonyymi

        Niissä toki sattuu olemaan totuuksiakin.
        Joten kunnioittakaamme rehellisesti asenteensa ilmaiseviakin.


    • Anonyymi

      Uskoontuloa voi verrata siihen, että ihminen on hukkumaisillaan ja hänelle heitetään pelastusrengas. Ihmisen pitää tarttua itse tähän renkaaseen, jotta pelastuisi, muuten hän hukkuu. Ihminen ei voi kuitenkaan sanoa pelastaneensa itseään, vaan hänelle heitettiin pelastusrengas. Jos tähän renkaaseen ei tartuta silloin hukutaan.

      • Pelastus on kokonaan Jumalan työ.


    • Anonyymi

      Se on aivan sama, jos et ole helluntalainen, koska kirkko ei pelasta.
      Eikä se sinun luulolapsivesikään ketään pelasta, vaan uittaa helvettiin.
      Etkä sinä lapsiämpärikanssa voi olla taivaanportillakaan vartijana, koska murhaahalutterikin oli, vain ihminen. Tappoi veljensä.
      Siksi ei kannata tukeutua harhoihin

      • Anonyymi

        Luulolapsivesi... mistähän olet tuollasenkin asian keksiny? Onko kenties pilkkanimi kristillelle kasteelle? Mikähän on lapsiämpärikanssa? Helvettiin sinut vue tuo sodomiauskos ja parhamis.


      • Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kasteessa upotettiin? 1KOR.10: 1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Vain egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat.


      • Anonyymi
        Artonsuorat kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kasteessa upotettiin? 1KOR.10: 1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Vain egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat.

        Lähetyskäskyssä Matt. 28:19 on kastetta merkitsevä kreikan kielen sana baptidzontes, jonka kantasana on baptizdo, kastaa, upottaa.

        Upottaa.


    • Arto, olen helluntailainen uskova. Pääasia on sinulla ja minulla että nimemme on Karitsan elämänkirjassa. Ei sinun tatvitse olla helluntailainen jos koet sisimmässäsi ristiriitaa kuhan olet Jeesuksen oma.

      • Anonyymi

        Hellarit ovat keksineet itse oppinsa joka poikkeaa Jeesuksen sanasta. Senpäs takia heitä odottaa kadotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit ovat keksineet itse oppinsa joka poikkeaa Jeesuksen sanasta. Senpäs takia heitä odottaa kadotus.

        Helluntailaiset seuraavat katollista kirkkoa, sunnuntaipyhineen ja pyhäkouluineen. Samoin kuin ikuisen piinanoppiakin, ja sielun kuolemattomuusoppia. Sika käy heille ruuaksi samoin kuin katolisille.

        1234567---


    • Anonyymi

      Vanha sanonta. Jolle helluntailaisuus sopii, hänet se tekee onnelliseksi. Pätee minulla. Det stämmer hos mig.

    • Anonyymi

      Aloittajan mainitsemista syistä enää aniharva on hellari. Klimenkot, Jalovaaratkaan yms eivät enää pönkitä lahkoa.

      • Anonyymi

        Jalovaara ei tainnut olla hellari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalovaara ei tainnut olla hellari?

        Mutta persujen sähkötupakka-niikko on.


      • Anonyymi

        riittäisikö sinulla aikaa selvittää itsellesi mikä se on se lahko, sitten voisit sitä sanaa käyttää oikeissa yhteyksissä eikä missä sattuu kuten edelläkin.

        luuletko että kerkiäisit, mieti ainakin.

        kyllä sen saa selville ihan kiertokoulunkin pohjalta, ei se niin vaikeaa ole.


    • Anonyymi

      Artolle kasteesta:

      Lähetyskäskyssä Matt. 28:19 on kastetta merkitsevä kreikan kielen sana baptidzontes, jonka kantasana on baptizdo, kastaa, upottaa.

      Upottaa.

      • Anonyymi

        Artolla ei liene aikaa tutkia kreikan sanoja, pääasia että' pääsee kertomaan omaa tietämättömyyttään kaikelle kansalle.

        aloituksessa ei ole mitään joka kestää tarkempaa tutkistelua, mutta eipä ole aloittajakaan tarkemmin tutkistellut ainakaan aloituksen asiaa.


    • Anonyymi

      minäpäs hiukan ruodin aloituksen kertomaa terveeseen suuntaan!

      Miksi em ole helluntalainen?

      Helluntalaiset antavat uskoon tulon omaksi ansioksi ei Jumalan teoksi eikä Jumalan lahjaksi vaan omaksi ansiokseen.

      -vastaus: väärin, väitteesi on satasella puutaheinää, helluntaissa ei kukaan tule uskoon omilla tekemisillään, vaan huutamalla avuksi Herran Nimeä syntiensä tähden, aivan Raamatun mukaan.

      He eivät usko, että Jeesus antaa meille elämän vaan he sanovat, että he antavat elämänsä Jeesukselle.
      -typerää lorua, ei enempää kommentoitavaa.

      Kastavat uudesti. Eivät kasta lapsia ja kasvat vain vastoin Raamattua ainoastaan upottamalla. Ja ensin on pitänyt tulla ”uskoon” ennenkuin voi kastaa. Kasteessa ei saa syntejä anteeksi.
      -täysin Raamattua tuntemattoman tyhjää pöpinää jolla ei ole mitään arvoa eikä tekemistä totuuden kanssa. Avaa joskus se Kirja, yritä ainakin.


      Pitää kokea ”Henkikaste”. Pitää alkaa puhumaan kielillä mitä kukaan ei ymmärrä. Myös rukoillaan kielillä ettei muut voi osallistua rukoukseen, kun ei tiedä mistä ja mitä rukoillaan.

      -toistan avaa Raamattu ja lue sieltä, yritä ainakin lukea vaikka et ilmeisesti ymmärrä mitään lukemastasi.

      Pitävät pitkiä maraton rukouksia, mutta eivät rukoile edes Isä meidän rukousta. Mikä on Herran rukous ja Jeesus on sen käskenyt meidän rukoilla.
      -tyhjää pöpinää..uskoontullut ei tarvitse mallia rukouksesta, eikä Isämeidän rukous ole mikään muu kuin alustus Hengessä rukoukselle, josta et titetenkään tajua mitään.

      Ehtoollinen on vain pulla ja mehu. Ei saa Jeesuksen ruumista ja verta eikä heidän ehtoollisessa saa edes syntejä anteeksi. Miksi he oikein viettävät ehtoollista?

      -avaa s ekirja ja lue mikä on ehtoollinen, Jeesu sitse sanoo, niin usein kuin ... tehkää se Minun muistokseni, mitään syntien anteksisyömisiä ei Raamattu tunne.

      Toiset on parempia uskovia kuin toiset. Jotka osaa laulaa ja soittaa ovat muita parempia ja pitkien maraton rukousten rukoilijat ja kielillä rukoilevat ovat muita parempia.

      -aivan kakaramainen kommentti, ei jakoon.
      Kokoukset ovat sekavia, kun kuka vaan saa puhua ja myös puhua kielillä eikä selittäjää ole.

      Musiikki on välillä kuin diskossa ja jotkut jopa tanssivatkin.

      Monessa asiassa pidetään omana ansiona ei Jumalan.

      lopussa vihje, älä ryyppää silloin kun intoudut höpisemään jotain foorumilla!

      • Anonyymi

        Kannattko sun yrittää Arton oikeita analyysejä kumota vain kommenteille
        "väitteesi on satasella puutaheinää"
        "typerää lorua"
        "tyhjää pöpinää jolla ei ole mitään arvoa"
        "avaa s ekirja"
        "-aivan kakaramainen kommentti"
        "älä ryyppää silloin kun intoudut höpisemään jotain foorumill"

        Noiden typerien kommenttoen kirjoittaja on se saastanen sodomia-kääkkä, kristittyjen vainoja. Mies puhuu lähinnä kaljajuttuja täällä eikä ymmärrä Raamatusta mitään. Tietäis eesmihin oma porukka uskoo mutta ei!


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Kiistattomasti nuo epäraamatulliset asiat kertova sen mikä ainakin joillakin helluntailaisilla mättää. Ongelma on se, että eri hellariseuakunnat voivat erota opillisestikin toisistaan, se on aika sekavaa porukkaa. Joskin uudestikastaminen ja Jeesuksen lupausten kieltäminen ("tämä on minun ruumiini, " tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.") on yhteistä heille kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe