Todettu IBS ollut jonkin ajan melko hyvä kunto

Anonyymi

Mutta nyt taas joulun jälkeen mennyt ihan kauheeksi . Vaikka"vanha' vaiva aina yhtä pirullinen kun oikein paljon vaivaa,!!!Nyt uutena oireena tullut myös väsymys voi johtua tietty siitäkin kun tauti masentaa ,kipua ympäri vatsaa . Minulla on ummetus/ripuli vuoronperään.Nyt menossa tää ripuli osio en ole vesiripulilla(aina) , mutta ei oikein uskalla lähteä mihinkään missä ei WC ole lähettyvillä vatsa toimii erä kerrallaan.Tästä ",sairaudesta"on puhuttu paljon ja monella palstallakin täällä päätin nyt kuitenkin kirjoittaa , koska olo tosi kurja ja mieli maassa .Kysynkin : Kertokaa omia kokemuksia ja onko myös väsymystä kipuja masennusta...Ihan vertaistukea.. Kiitos jos joku vastaa!!

6

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi
      Minulla tuo IBS myös todettu ja vatsa vaivaa koko ajan ja lisäksi väsymystila päällä koko ajan. Ihan vesiripulia ei ole mutta vatsa vääntää, kurisee, ilmavaivoja, lisäksi suolen mutkissa kipuilua. Aika kova juttu tuo on kyllä kaikenkaikkiaan.

      • Anonyymi

        🙁 On. Haittaa on aivan käsittämättömästi tullut itselläkin. Ihmiset pitää ihmeellisenä, suorastaan pilkkanaan. Ei niitä tunnu saavan käsittämään, ettei voi juuri mitään sille.


    • Anonyymi

      Samoin minulla ihan järkky väsymys vaivaa, vatsan kanssa pärjään mutta tämä väsy ottaa jo päähän. Suolen mutkissa minullakin kipua ja ruuan jälkeen kipuilua. Vatsa toimii kohtalaisesti, ilmavaivoja ja turvotusta on.

    • Anonyymi

      Minulla myös valtava väsymystila päällä ja muutenkin huono olo päällä.
      Hyvä tosiaan kun täällä on kohtalotovereita ja saa vaihtaa ajatuksia.

    • Anonyymi

      Tässä tuoreessa artikkelissa apukeinoja: https://www.is.fi/terveys/art-2000006383076.html

      Nämä on niin yksilöllisiä juttuja eli se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä päde toisella. Omalla kohdalla on auttanut mm. ns. höttöhiilarien karsiminen. En koskaan ole ylenpalttisesti niitä syönyt, mutta olen vähentänyt lähes olemattomiin.
      Stressi varmaan aiheuttaa jossain määrin oireita, mutta uskon vieläkin useammin olevan toisin päin eli huonolla syömisellä tulleet IBS-oireet vasta stressiä aiheuttaakin.

      Monisairas

    • Anonyymi

      Moi! olen itse kärsinyt IBS:ästä vuodesta 2013 (ennenkin, mutta vasta tällöin sain diagnoosini). Kärsin siitä niin pahasti, että olin kirjaimellisesti valmis tappamaan itseni. Olin kuitenkin jo silloin hyvinvointialan ammattilainen, joten päätin pistää kampoihin. Nykyään olen miltei oireeton.

      Vaikka IBS:ää ei voida tällä hetkellä "parantaa", tilannettasi voi todellakin parantaa!

      Olen tehnyt tästä myös, tiettävästi, suomen ainoan täysin ärtyneeseen suoleen erikoistuneen sivun:

      www.artynytsuoli.fi, jossa on mm. ilmaista infoa tästä ja tieteestä asiaan liittyen.

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe