Onko kellekään käynyt niin että pillerit on pettänyt eli olet syönyt alkuraskauden aikana vielä tietämättömyyttäsi e-pillereitä? Miten tämä vaikuttaa sikiöön?
E-pillerit raskauden aikana
6
2248
Vastaukset
- lilli
Ei vaikuta, eikä ole haitaksi sikiölle. Rauhallisisn meilin vain ;o)
- marie85
Minä söin pillereitä kun en vielä tiennyt olevani raskaana, vasta joskus rv 5 lopussa huomasin raskauteni ja jätin pillerit pois. Mitään vahinkoa ei tapahtunut :)!
Nyt rv 18 6 ja kaikki menee todella hyvin :)! - äippyli
Ei kai sen pitäis vaikuttaa, mut itse sain keskenmenon ku en tiennyt olevani raskaana ja söin pillereitä.... mutta jos lopettaa hyvissa ajoin niin tuskin on mitään. raskaus eteni kolmannelle kuulle kunnes tuli itse ulos...hormonit olivat liikaa sikiölle...
- kätilö
e-pillerit SAATTAA tyttösikiölle aiheuttaa myöhemmin hormonituotannon häiriöitä tai munasarjojen ym. syn.elinten epämuodostumista, hedelmättömyyttä jne. Poikasikiöön vaikutuksia ei kovin hyvin tiedetä.
- lekuri
Tyhmyyksissäni söin pari vk pillereitä ollessani jo ihan selkeästi raskaana. Oli siis jo oireita, kun pillerit aloitin, koska pidin ihan mahdottomana et olisin raskaana. Sitte alko alavatsalla tuntua niin kummalta et lopetin ja tein testin. Pillerit meni tuossa viikoilla 5-6 eikä niistä pitäisi olla haittaa sikiölle. Jos kuitenkin oot käyttänyt Diane novaa, jossa on antiandrogeenia mukana, niin poikavauvalle siitä voi hiukan olla haittaa, mut tuskinpa mitään hirmu vakavaa.
- lekuri
Eka kuukausi on sikäli turvallista aikaa, että sikiöllä ei ole yhteistä verenkiertoa äidin kanssa eikä myrkyt pääse vaikuttamaan. Kriittisimmät viikot on kai siinä 6-10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521