Oliko Jeesus muslimi?

Anonyymi

Palstalla väitetään toisinaan, että Jeesus ei olisi pitänyt itseään Jumalana eikä kuollut syntiemme tähden. Sanotaan että Jeesus oli jonkinlainen profeetta. Eikö tämä olisi muslimiuskontoa? Oliko Jeesus lähempänä muslimia kuin kristittyä?

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus ei sanonut olevansa Jumala.

      Hän tunsi olevansa hylätty kuollessaan ristillä.

      Ei kai siitä muslimia saa?

      • Anonyymi

        "Jeesus ei sanonut olevansa Jumala."

        Mutta Tuomas sanoi ja Jeesus ei tätä kieltänyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus ei sanonut olevansa Jumala."

        Mutta Tuomas sanoi ja Jeesus ei tätä kieltänyt!

        Jeesus pysyi siinä vaiti.

        Kuten pysyi vaiti siitäkin, että sanoisi olevansa Jumala.


      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus sen sanoi.

        Joh.10:30-39
        30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.

        Joh.14:8-11
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus sen sanoi.

        Joh.10:30-39
        30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
        32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".

        34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
        39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.

        Joh.14:8-11
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        No mutta kun tämä on juuri se evankeliumi, josta sanotaan, ettei se sisällä ollenkaan Jeesuksen aitoa puhetta. Raamatun tekstit ovat vaikeita liittää kinoihin todisteena mistään, koska sieltä löytyy aina aihetta vastaan kuin myös puolesta. Vanhimmissa teksteissä Jeesus on vain opettaja, häntä ei puhutella edes herraksi, vaan Jeesukseksi, eikä vaikuta siltä, että Jeesus olisi edes opettanut mitään uskontoa, vaan hän opetti filosofiaa ja psykologiaa sekä metafysiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta kun tämä on juuri se evankeliumi, josta sanotaan, ettei se sisällä ollenkaan Jeesuksen aitoa puhetta. Raamatun tekstit ovat vaikeita liittää kinoihin todisteena mistään, koska sieltä löytyy aina aihetta vastaan kuin myös puolesta. Vanhimmissa teksteissä Jeesus on vain opettaja, häntä ei puhutella edes herraksi, vaan Jeesukseksi, eikä vaikuta siltä, että Jeesus olisi edes opettanut mitään uskontoa, vaan hän opetti filosofiaa ja psykologiaa sekä metafysiikkaa.

        Jeesus olisi ollut kyllä varsin kehno Jumala. Puheet kuin kylähullulla.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus olisi ollut kyllä varsin kehno Jumala. Puheet kuin kylähullulla.

        Oletko sanonut tuon Palosaarillekin? 🤣


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus olisi ollut kyllä varsin kehno Jumala. Puheet kuin kylähullulla.

        Jutut ja kuvat tôIIoiIIa siella kuin kyIähuIIuilla.

        Nauraa saa aina kippurassa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sanonut tuon Palosaarillekin? 🤣

        Katsoitko viimeisimmät kuvat?


    • Anonyymi

      islam on luotu kristinuskon uudistajaksi , koska vielä 600 kuvullakin oli niitä kristittyjäkin lahkolaisia jotka uskoivat Jeesuksen ihmisyyteen ja jopa siihen ,että hän ei edes kuollut ristillä. Jeesuksen uhraus meidän syntiemme anteeksiantamiseksi on rienausta, Jumalanpilkkaa.
      Alkukristillisyys oli juutalainen lahko joka uskoi yhteen Jumalaan ja polvistui rukoillessaan. he söivät kosherruokaa ja välttivät verta niin kuin lähetyskäskykin kuului. Ilman islamin ilmestymistä kaikki juutalaiset ja muuskoiset olisivat tapettuja.
      Kirkko myös vainosi juutalaiskristittyjä.
      Islam myös Koraanissa tunnustaa Israelin maan kuulumisen juutalaisille.
      Toki on monenlaista islamiakin ja osa heistä uskoo Jumalan sijaisiin maan päällä???

    • Ei ollut Jeesuksen aikana muslimeja, mutta lähempänä Jeesus oli islamin jumalakäsitystä, kuin paavalilaispakanallista monijumaluutta ja vainajahenkikulttia.

      • Anonyymi

        No tunnustatko tämän todeksi:

        "Sura An-Nisa 171 (Koraani) ”Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: ”Kolminaisuus!” Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tunnustatko tämän todeksi:

        "Sura An-Nisa 171 (Koraani) ”Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: ”Kolminaisuus!” Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

        Onhan tuo totta. Erityisesti pidän kohdasta "älää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta". Kolminaiosuusoppi on pakanallinen härdelli, jossa ei ole totuuden häivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tunnustatko tämän todeksi:

        "Sura An-Nisa 171 (Koraani) ”Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: ”Kolminaisuus!” Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

        Joo on täysin looginen asia tuo häneen meni henki ja se tapahtuiJohanneksen henkikasteessa. Vielä tänäpäivänäkin henki saattaa mennä ihmiseen kasteessa tai muussa tapahtumassa. Sitä sanotaan valaistumiseksi johon muutkin pyrkivät kuin kristityt.

        Oikea Jumala on se suurin voima maailmassa, toki hänellä on esim. enkeleitä kanssaan.


      • Anonyymi

        Miksi unohdat tästä uhrikultin? Sehän se uskonnossa oli, jota Jeesus vastusti, ja nyt on voimassa uskonto, kristinusko ainakin, joka perustuu uhrikulttiin. Jos islam ja juutalaisuus perustuvat samaan seemiläisperäiseen Jahven kulttiin, niin onko heillä uhrausta? Jos ei ole, niin miksi ei, koska kristinuskossa on tämä Jumalan uhrauskultti?


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Onhan tuo totta. Erityisesti pidän kohdasta "älää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta". Kolminaiosuusoppi on pakanallinen härdelli, jossa ei ole totuuden häivää.

        Ilman kolminaisuutta ei onnistuisi Jeesuksen tappaminen tosi Jumalana ja omana isänään tässä uhrikultissa. Miten tämä nyt voi olla vaikeaa?! Kristinusko perustuu siihen 'jumalantappohärdelliin' uhrauksella. Tarvitaan tämän kuolleen Jumalan tilalle tuo 'voima', jonka viereen tosi Jumala helvetistä nousee, ja jolle tämä tosi Jumala on uhrilahja tämän vihan lepyttämiseksi. Erikoista tietyti on, jos juutalaisuudessa ja islamissa on sama Jumala, niin miten Jeesus onnistui kristiuskossa tämän niin vihastuttamaan, että on uhrattava oma Jumala, mutta ei islamissa, joilla on yhteinen satojen vuosien aikainen tie. Juutalaisuutta en ihmettele, siinä tämä kosto kristityille on kristallin kirkasta Jahven määrättyä ihmeidentekijän tapettavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tunnustatko tämän todeksi:

        "Sura An-Nisa 171 (Koraani) ”Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: ”Kolminaisuus!” Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi."

        Tottahan tuo on.


      • bismillah kirjoitti:

        Tottahan tuo on.

        Olinkin jo vastannut :D


    • Anonyymi

      Profeettoja kaikki ovat, jotka täällä kuolevat.

    • Eikö muslimi ole henkilö, joka alistuu Jumalan tahtoon? Uuden testamentin lukijat voivat päätellä, oliko näin. Alistuiko Jeesus täysin Jumalan tahtoon?

      ---"Peltola sanoo, että islam sanana tarkoittaa arabiaksi ”yhden Jumalan tahtoon antautumista ja alistumista”. Sana muslimi taas juontaa juurensa samasta sanasta ja se tarkoittaa ”hän joka alistuu yhden Jumalan tahtoon”. ---
      (IS-artikkeli 17.6. 2015)
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000947318.html

      • Jeesus kyllä alistui Jumalan tahtoon ja täytti lain.


      • Anonyymi
        bismillah kirjoitti:

        Jeesus kyllä alistui Jumalan tahtoon ja täytti lain.

        Se laki ei ollut sharia-laki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se laki ei ollut sharia-laki.

        Ei kukaan kai sellaista väittänytkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se laki ei ollut sharia-laki.

        Sharia on suomeksi "polku".

        Se ei ole missään käytössä perinteisessä muodossa.


      • Anonyymi

        Totta, onhan se hänen opetuksissaankin Matt. 7, että tehkää niitä Isän tahtomia tekoja, mutta ei siinä ole mitään 'alistumista' vaan toteuttamista ja tekemistä. Onko se sitten alistumista?!


    • Anonyymi

      Jeesus ei ollut muslimi, vaan kristinuskon tuoja ja perustaja.

      Islam syntyi vasta päälle 600 vuotta Hänen jälkeensä, eikä islam perustu Jeesuksen opetuksiin, vaan saudiarabialaisen, nk. profeetta Muhamedin.

      • Niin. Jeesus oli juutalainen, eikä muuksi muuttunut.


      • torre12 kirjoitti:

        Niin. Jeesus oli juutalainen, eikä muuksi muuttunut.

        Tämä on totta. Meidänkään ei olisi kuulunut alkaa vainajahenkiä palvomaan ja jumaluuksia lisäilemään.


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole perustanut kristinuskoa - se on tehty hänen kuolemastaan kristuskultilla fariseus Paavalin toimesta ja ''hänen kiivaillessaan Jumalan kiivaudella, kun synnytti teidät asettaakseen yhden miehen eteen puhtaan neitsyen omalla evankeliumillaan, eikä teillä ole muuta Isää kuin hän.'' Sen toisen evankeliumin Paavali kirosi vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Voisiko mitenkään olla jo tällaiset perusasiat hallussa? Ja islamista nyt et tiennyt yhtään sen enempää; Jeesus on sen tärkein profeetta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Niin. Jeesus oli juutalainen, eikä muuksi muuttunut.

        Jos Jeesus oli juutalainen, miksi hän sitten kävi juutalaisessa temppelissä riuhumassa, vastustamassa uhrieläinkauppaa ja vastusti temppeliä ja Jahven rituaaleja sekä uhrikulttia? Nämä ovat juutalaisuutta. VAADIN MYÖS VASTAUKSEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus oli juutalainen, miksi hän sitten kävi juutalaisessa temppelissä riuhumassa, vastustamassa uhrieläinkauppaa ja vastusti temppeliä ja Jahven rituaaleja sekä uhrikulttia? Nämä ovat juutalaisuutta. VAADIN MYÖS VASTAUKSEN.

        Juutalaisuus on uskonto. Teille tietysti nyt yli kahdentuhannen vuoden jälkeen on mahdotonta ymmärtää, että kaksituhatta vuotta sitten olisi elänyt niinkin fiksu ihminen, opettaja, joka oli sitä mieltä, että lampaiden uhraaminen on typerää, tai oli perehtynyt jopa Jeremiaksen Jumalan puheeseen, ettei hän ole vaatinut uhreja, vaan nämä uhrit ovat Baal-jumalalle eli Saatanalle, kun tämän päivän kristinusko perustuu jo koko Jumalan uhraamiseen! Siinä näkyy todellinen länsimainen kehitys ja jos menneisyyteen katsotaan niin jopa kaikkina niinä uskonnon nimissä suoritettuina tosi fiksuina ihmisten tappokeinoina. Sitä varten kirkolla oli varmaan ihan oma inkvisiitoteideopista - aivan kuten Suomessakin käytiin noitaoppeja opiskelemassa vielä sata vuottakin uskon puhdistuksen jälkeen, ja saatii Suomen Ahvenanmaalta leviämään koko Euroopan laajuiset noitavainot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus oli juutalainen, miksi hän sitten kävi juutalaisessa temppelissä riuhumassa, vastustamassa uhrieläinkauppaa ja vastusti temppeliä ja Jahven rituaaleja sekä uhrikulttia? Nämä ovat juutalaisuutta. VAADIN MYÖS VASTAUKSEN.

        Jeesus oli juutalainen, ja opetti Moosesta. Mitäpä muutakaan Israelissa.

        Jeesus oli sen ajan radikaali, joka halusi uudistuksia. Ei hän silti ateisti ollut.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus oli juutalainen, ja opetti Moosesta. Mitäpä muutakaan Israelissa.

        Jeesus oli sen ajan radikaali, joka halusi uudistuksia. Ei hän silti ateisti ollut.

        SieIIa tosiaan Iiian pienet paidat.


    • Anonyymi

      Jeesus oli juutalainen. Synoptisten evankeliumien perusteella Jeesus ei pitänyt itseään Jumalana. Uusin Johanneksen evankeliumi kuitenkin tuo Jeesuksen Jumalallisuutta esiin monessa kohtaa.

      Vertaa...

      Markus kuvaa Jeesuksen ihmisenä, joka oli Jumalan valittu:
      1:11: Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
      14:36: [Jeesus] sanoi: "Abba, Isä, kaikki on sinulle mahdollista. Ota tämä malja minulta pois. Ei kuitenkaan minun tahtoni mukaan, vaan sinun."

      Johannes taas kuvaa Jeesuksen selvästi jumalallisena olentona:
      1:1: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      ...
      1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


      Huomaa myös merkittävä ero Jeesuksen kuolemassa:

      Markus
      15:34: Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
      15:36 Joku kävi kiireesti kastamassa sienen hapanviiniin, pani sen kepin päähän ja tarjosi siitä juotavaa sanoen: "Katsotaanpa nyt, tuleeko Elia ottamaan hänet alas."
      15:37 Mutta Jeesus huusi kovalla äänellä ja antoi henkensä.

      Johannes
      19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

      Markuksen mukaan Jeesus kuoli epätietoisuudessa siitä oliko Jumala, jota hän rukoili, hylännyt hänet. Johannes taas kuvaa Jeesuksen Jumalana, jolloin hän ei tietenkään kuollessaan huuda Jumalaa vaan toteaa vain rauhallisesti, että Hän täytti sen, mitä tuli maan päälle tekemään.

      • Anonyymi

        Mikään ei täällä ole niin typerää kuin saman levyn ikuinen pyörittäminen vailla minkäänlaista kehitystä, vaikka tietoa olisi ollut jo kuinka paljon tahansa. Mutta sehän todistaa sen, että totuudella ei ole mitään arvoa.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ollut Jumala eikä kuollut uhrina -juttu on täyttä totista totuutta.

    • Anonyymi

      Jeesus oli samaan aikaan Jumalan Poika, hän oli Jumala ja ihminen samaan aikaan. Hän tuli ihmiseksi tänne maailmaan ennen kaikkea jokaisen ihmisen syntien sovittamiseksi. Synti oli näet rikkonut Jumalan ja ihmisen välisen yhteyden, jonka Jeesus tuli korjaamaan kuntoon.
      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille(Siis ihmisille) heidän rikkomuksiaan.
      Antakaa siis sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Ota vastaan Jumalan armo, ettei se jää turhaksi sinun kohdallasi, tänäänkin on pelastuksen päivä.

      • Anonyymi

        <<Antakaa siis sovittaa itsenne Jumalan kanssa. <<

        Tämä Jumala käyttää peitenimeä ja onkin oikeasti saatana, jos tekee sinulle lupauksen tästä 'itseesi sovittumiseta' Jumalan kuolemalla Pyhän hengen armosta. Nimittäin paratiisissa ei ollut mitään syntiä. Se on Luojajumalan herjaamista.


    • Anonyymi

      Jeesuksen aikaan ei vielä ollut muslimeja. Se käy ilmi kertomuksesta, jossa aviorikoksesta kiinnijäänyt nainen tuodaan Jeesuksen luokse. Jeesushan sanoo suurinpiirtein, että "joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven." Kukaan ei heitä, joten kukaan ei ollut muslimi.
      Johanneksen evankeliumin 8. luku

      • Anonyymi

        Ahaa, eli muslimit syntikäsiteellä ovat vielä lähempänä juutalaisuutta. Oliko heidänkin mielestään paratiisissa saatana suunnittelemassa viattoman ihmisen huijaamista? No miten he saavat pelastuksen, kun eivät hyväksy Jeesuksen ristinkuolemaa tosi Jumalana?

        "joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven."

        Tämähän oli se Jeesuksen, joka ei opettanut mitään synnistä, ovela keino vapauttaa nainen, koska jos joku juutalainen olisi sanonut, että hän on synnitön - heittänyt kiven - tämä olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan. Tähän viitaten esim. Päivi Räsänen hokee samaa, että jokainen on läpeensä syntinen.


    • Anonyymi

      > Sanotaan että Jeesus oli jonkinlainen profeetta. Eikö tämä olisi muslimiuskontoa? Oliko Jeesus lähempänä muslimia kuin kristittyä?

      Niin, Raamatun mukaan Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisten välillä. Välimiestä voisi kutsua myös profeetaksi.

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      Ratkaisevaa on mielestäni se, mitä Jeesus ja Islam opettaa. Jos opetus muilta osin samaa, sanoisin, että muslimit ovat oikeastaan kristittyjä, jos toimivat Jeesuksen opetuksen mukaan.

      • Anonyymi

        Islamissa ei tunnusteta ollenkaan ristinkuolemaa - ei sen enempää Jeesuksen kuin Kristuksen Jumalanakaan - mikä taas on koko kristinuskon perusta. Olen ihmetellytkin, että tuliko tuo ristiinnaulitseminen oppiin sitten vasta 600-700 luvulla kun Islam erosi kristinuskosta?


    • Kyllä Jeesus on Jumala. Hän myös käytti itsestään Jumalan nimeä, Ja kun Tuomas kutsui Jeesusta Jumalaksi, Jeesus ei torunut ja korjannut Tuomasta vaan kehui Tuomaksen uskoa.
      Muslimit puolestaan näkevät kolmiyhteisen Jumalan Jumalan pilkkana, eli ei Jeesus ei ole lähempänä Islamuskontoa kuin kristinuskontoa.

      • Juttusi ovat viisaita, mutta tässä sitten aivan epäuskottavia. Että Jeesus on Jumala.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Juttusi ovat viisaita, mutta tässä sitten aivan epäuskottavia. Että Jeesus on Jumala.

        Mitä mieltä Palosaaret ovat?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Juttusi ovat viisaita, mutta tässä sitten aivan epäuskottavia. Että Jeesus on Jumala.

        Liian pienet paidat sieIla ja IImaista pitää oIIa.


    • Anonyymi

      Tietämättömän ateistin aivopieru taas. 🤣

      Miten Jeesus olisi voinut olla muslimi kun islam keksittiin vasta 2650 vuotta Jeesuksen maan päällisen elämän jälkeen?!

      • Anonyymi

        Miten Jeesus olisi vout olla kristitty, kun kristinusko keksittiin vasta hänen kuolemasta?!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe